Gezondheid alle pijlers

HAP bellen voor vermoedelijke meningitis?

26-11-2010 22:01 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik zal eerst even kort uitleggen wat de ziekteverschijnselen zijn. Sinds 2 dagen voel ik me niet lekker, heb ongelofelijke hoofdpijn, druk achter de ogen en een stijve nek. Ik krijg de kin op de borst, maar het doet wel extreem pijn met veel moeite. Ook draaien naar de zijkant doet pijn. De hoofdpijn die vooral aan de achterkant van het hoofd zit, wordt ook steeds erger.

Waar ik aan twijfel, is dat dit ook gewoon verschijnselen kunnen zijn van het koude weer, etc. Wat ook mijn inschattingsvermogen beïnvloed, is dat mijn moeder 1,5 maand in het ziekenhuis is opgenomen met mengitis, waarbij ze een hersenschade heeft opgelopen.

Zou ik voor de zekerheid toch even de huisartenpost opbellen tot morgen afwachten?
quote:meds schreef op 26 november 2010 @ 23:13:

[...]

wat moet ik precies toegeven?

1 op de drie gaat naar de dokter terwijl dat niet nodig is. Vaak ingegeven door angst voor ziekte

onnodig artsbezoek

Wat is er mis om even naar je huisarts (let wel, huisarts) te gaan wanneer je je ongerust maakt?

Geestelijke gezondheid is belangrijk. Daar hoort rust in je hoofd ook bij.
Ja, dat vind ik echt.
Net zoals je enkelbanden hebt, heb je ook handbanden (of polsbanden, hoe je ze ook wilt noemen). Ik kon, nadat ik gevallen was op mijn arm, mijn arm niet meer optillen of bewegen. Daar kwam inderdaad een ambulance voor ja.
Handbanden.......... tweedehands banden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je had het over je enkel.....
quote:Saaar schreef op 26 november 2010 @ 23:12:

[...]

De arts belt echt niet iedereen die de assistent spreekt terug, daar moet een reden voor zijn.Een assistent houdt altijd ruggespraak t.a.v de triage
http://www.google.nl/#hl=nl&biw=1895&bi ... 49fedb939c

Schiet mij maar lek, hoor.
Ik heb het niet over mijn enkel gehad bianca..... Wel goed lezen graag
Ik forum mobiel, dus ik kan je link niet bekijken.
2000 en 2003
quote:Zwuppeliennn schreef op 26 november 2010 @ 23:16:

Net zoals je enkelbanden hebt, heb je ook handbanden (of polsbanden, hoe je ze ook wilt noemen). Ik kon, nadat ik gevallen was op mijn arm, mijn arm niet meer optillen of bewegen. Daar kwam inderdaad een ambulance voor ja.

Oh oke. Je had handbandenpijn (handbanden bestaan niet. Polsbanden trouwens ook niet. De hele handel daar wordt door pezen en spieren bij elkaar gehouden) en dus deden je benen het niet meer?

Wat een verspilling van geld en, nog erger: tijd. Van het ambulancepersoneel dus.
quote:Zwuppeliennn schreef op 26 november 2010 @ 23:19:

Ik forum mobiel, dus ik kan je link niet bekijken.Handbanden en polsbanden als zoekopdracht geven niet wat jij kennelijk bedoelt.
quote:zusenzoo schreef op 26 november 2010 @ 23:15:

[...]

Dan moeten de assistenten beter hun werk doen Meds, je kan van mensen niet verwachten dat ze de dokter niet bellen als ze ongerust zijn, hoe onbenullig de klacht ook.

het werkt twee kanten op, iemand die ongerust is kan gaan googelen en zijn klachten bij wijze van spreke zo aanpassen dat een assistent op grond van de feitelijke informatie niet kan weigeren. Want ja er zijn ook altijd mensen die echt wat hebben, de andere 2/3

Verder zijn er mensen die te weinig naar de dokter gaan (vaak de ouderen die bijv. de oorlog nog hebben meegemaakt) die willen vooral niemand tot last zijn. Maar er heerst tegenwoordig ook een soort van ik wil een diagnose-en-een-pil cultuur voor alles dat dwarszit. Dus de patient mag ook best kritisch naar zichzelf kijken. Daarnaast is dit natuurlijk helemaal OT
quote:Suze02 schreef op 26 november 2010 @ 23:20:

[...]

Oh oke. Je had handbandenpijn (handbanden bestaan niet. Polsbanden trouwens ook niet. De hele handel daar wordt door pezen en spieren bij elkaar gehouden) en dus deden je benen het niet meer?

Wat een verspilling van geld en, nog erger: tijd. Van het ambulancepersoneel dus.ach ja, die hebben over het algemeen toch al weinig te doen.
Als jij je arm niet meer kan bewegen en het vermoeden bestaat dat er van alles stuk is waardoor je arm absoluut stil gehouden moet worden, dan wordt er idd een ambulance gestuurd ja. Daar kan ik ook niks aan doen. Ik zeg alleen maar dat het gebeurt en dat dat ook weleens nutteloos kan blijken als je weet wat het eenmaal is. Better safe than sorry is dus helemaal niet zo vreemd.
Klopt ook weer Meds, maar TO heeft hoge koorts en kan haar nek niet zonder pijn op haar borst krijgen, met mijn kind had ik direct gebeld.

(voor mezelf weer niet, maar ik ben een domme bikkel, loop altijd te lang door en ben zeker niet van voor de oorlog )
Nee, nee, mevrouwtje. We kunnen nu niet komen. Moeten eerst Zwupje met een pijnlijke pols naar het ziekenhuis rijden... Hartaanval? Na, we zijn met een half uurtje bij u hoor! We kunnen het nog wel eventjes volhouden he?
quote:meds schreef op 26 november 2010 @ 23:21:

[...]

het werkt twee kanten op, iemand die ongerust is kan gaan googelen en zijn klachten bij wijze van spreke zo aanpassen dat een assistent op grond van de feitelijke informatie niet kan weigeren. Want ja er zijn ook altijd mensen die echt wat hebben, de andere 2/3

Verder zijn er mensen die te weinig naar de dokter gaan (vaak de ouderen die bijv. de oorlog nog hebben meegemaakt) die willen vooral niemand tot last zijn. Maar er heerst tegenwoordig ook een soort van ik wil een diagnose-en-een-pil cultuur voor alles dat dwarszit. Dus de patient mag ook best kritisch naar zichzelf kijken. Daarnaast is dit natuurlijk helemaal OT

Maar hoe kun je nu van mensen verwachten dat ze zelf diagnoses stellen?

Want dat verwacht je nu eigenlijk ook van de "patient". Oh, het is niks is nl ook een diagnose.

Mensen zijn ook gewoon mondiger geworden itt de oudere mensen, dat is iets wat ook bij het tijdsbeeld hoort.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Zwuppeliennn schreef op 26 november 2010 @ 23:23:

Als jij je arm niet meer kan bewegen en het vermoeden bestaat dat er van alles stuk is waardoor je arm absoluut stil gehouden moet worden, dan wordt er idd een ambulance gestuurd ja. Daar kan ik ook niks aan doen. Ik zeg alleen maar dat het gebeurt en dat dat ook weleens nutteloos kan blijken als je weet wat het eenmaal is. Better safe than sorry is dus helemaal niet zo vreemd.WEL VREEMD. Achterlijk zelfs. Als je arm gebroken is of er pezen/spieren gescheurd zijn kan je echt wel op de achterbank van een auto de boel stil houden.
Suze, overdrijven is ook een vak hè. Bovendien was ik degene die heeft liggen wachten totdat er een ambu beschikbaar was.....
quote:zusenzoo schreef op 26 november 2010 @ 23:23:

Klopt ook weer Meds, maar TO heeft hoge koorts en kan haar nek niet zonder pijn op haar borst krijgen, met mijn kind had ik direct gebeld.

(voor mezelf weer niet, maar ik ben een domme bikkel, loop altijd te lang door en ben zeker niet van voor de oorlog )TO heeft geen koorts. Tenminste dat staat niet in haar OP.
quote:zusenzoo schreef op 26 november 2010 @ 23:23:

(voor mezelf weer niet, maar ik ben een domme bikkel, loop altijd te lang door en ben zeker niet van voor de oorlog )Hoge koorts heb ik niet gelezen. Een kind is wat anders. maar een hersenvliesontsteking is zo zeldzaam, grotere kans op q koorts
quote:Suze02 schreef op 26 november 2010 @ 23:24:

Nee, nee, mevrouwtje. We kunnen nu niet komen. Moeten eerst Zwupje met een pijnlijke pols naar het ziekenhuis rijden... Hartaanval? Na, we zijn met een half uurtje bij u hoor! We kunnen het nog wel eventjes volhouden he?

Na ja zeg.

Hulpdiensten werken gewoon met een protocol. Als jij niet in dat protocol valt kun je op je kop staan maar dan komen ze niet.
Ja, dat vind ik echt.
Suze, we hebben gewoon netjes gebeld met de vraag wat te doen. Als zij dan zeggen "mevrouw, blijf liggen, hou uw arm absoluut stabiel, we komen er zo aan", dan kan ik daar toch ook niks aan doen? Ik geef alleen aan DAT het gebeurt.
quote:Zwuppeliennn schreef op 26 november 2010 @ 23:26:

Suze, overdrijven is ook een vak hè. Bovendien was ik degene die heeft liggen wachten totdat er een ambu beschikbaar was.....

Dat was dan volkomen terecht.

En ja, ik kots van dit misbruik van rete dure middelen waardoor we allemaal straks (nu valt het echt nog wel mee) torenhoge premies betalen.
Suze ik ben zomaar heel hard aan het hopen dat jij geen (hap) doktersassistente bent
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven