Gezondheid alle pijlers

HAP bellen voor vermoedelijke meningitis?

26-11-2010 22:01 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik zal eerst even kort uitleggen wat de ziekteverschijnselen zijn. Sinds 2 dagen voel ik me niet lekker, heb ongelofelijke hoofdpijn, druk achter de ogen en een stijve nek. Ik krijg de kin op de borst, maar het doet wel extreem pijn met veel moeite. Ook draaien naar de zijkant doet pijn. De hoofdpijn die vooral aan de achterkant van het hoofd zit, wordt ook steeds erger.

Waar ik aan twijfel, is dat dit ook gewoon verschijnselen kunnen zijn van het koude weer, etc. Wat ook mijn inschattingsvermogen beïnvloed, is dat mijn moeder 1,5 maand in het ziekenhuis is opgenomen met mengitis, waarbij ze een hersenschade heeft opgelopen.

Zou ik voor de zekerheid toch even de huisartenpost opbellen tot morgen afwachten?
Princessetamtam en hoe hoog was de koorts?
quote:princessetamtam schreef op 26 november 2010 @ 23:57:

zoon speelde op de gang in het ziekenhuis voor de diagnose gesteld werd meds, daarom reageerde ik, iemand zei dat TO dan niet kon forummen als ze meningitis had, ik weet uit eigen ervaring dat dat niet zo hoeft te zijn.

toen de diagnose gesteld was, was er echt wel haast en paniek bij de artsen zoon was er echt slecht aan toe.er is een groot verschil, je zoon was 7 en TO is volwassen. Dat is een heel heel heel belangrijk onderscheid
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe het met TO is.

Of zou ze nu met de ambulance naar het ziekenhuis zijn gebracht?

Maar goed, ik ging al even naar bed....
quote:Suze2hier schreef op 26 november 2010 @ 23:57:

Zwuppelienn, je had jezelf gewoon in de auto kunnen zetten en naarde EHBO kunnen rijden. Dat was een optie geweest bijvoorbeeld.

Feow, sorry hoor maar die schimmel kan echt wel wachten tot maandag. Blaasontsteking tot de volgende ochtend. Daar krijg je echt geen nierbekkenontsteking van voor schimmel ga ik ook (maar dan hoef ik al niet eens meer langs te komen, als ik bel zeggen ze, O, mevrouw Meds, de schimmelpasta staat al klaar in het kastje hoor)
quote:meds schreef op 26 november 2010 @ 23:49:

[...]

waar is dat? coopers crossing??

Hoe weet jij dat?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
twee dagen schimmel auw

Zwuppelienn, je had jezelf gewoon in de auto kunnen zetten en naarde EHBO kunnen rijden. Dat was een optie geweest bijvoorbeeld.

Feow, sorry hoor maar die schimmel kan echt wel wachten tot maandag. Blaasontsteking tot de volgende ochtend. Daar krijg je echt geen nierbekkenontsteking van Blaasontsteking wacht ik iig geen heel weekend mee. Een paar uurtjes, okee. Maar langer echt niet.
Ja, dat vind ik echt.
Nope, met 2 paracetamol naar bed gestuurd.
ik weet het niet meer precies, wel erg hoog in combinatie met overgeven, suze.

door die dingen en de puntjes stuurde de huisarts ons meteen naar de eerste hulp.
Saar ik zeg toch volgende ochtend?

Tamtam jij ziet toch ook wel dat het verhaal van je zoon op geen enkele manier op dat van TO lijkt?

Feow, sorry hoor maar die schimmel kan echt wel wachten tot maandag. Blaasontsteking tot de volgende ochtend. Daar krijg je echt geen nierbekkenontsteking van

Die schimmel wel, maar ik niet.

Ik bel HAP. HAP faxt dan een receptje naar de apotheek die toch open is. Ik fiets daar (griezelig slingerend, want jeuk) naar toe. Slik mijn pilletje en sta de volgende morgen jeukvrij weer op. Geen haar op mijn doos die erover denkt dat te laten.

Blaasontsteking idem. Behalve dat ik dan standaard een week later een schimmelinfectie heb. Gevolg: zie boven.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:princessetamtam schreef op 27 november 2010 @ 00:00:

ik weet het niet meer precies, wel erg hoog in combinatie met overgeven, suze.

door die dingen en de puntjes stuurde de huisarts ons meteen naar de eerste hulp.da's dus iets heel anders dan hoofdpijn en spierpijn
Niks zo lekker als fietsen als je een schimmeltje hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
nu ik de OP goed lees wel ja, suze maar ik word er nogal emotioneel van als ik het woord meningitis zie, zoon is aan de dood ontsnapt toen, dat is me ook zo gezegd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 november 2010 @ 00:05:

Niks zo lekker als fietsen als je een schimmeltje hebt.Zou Sinterklaas dat ook weten?

Niks zo lekker als fietsen als je een schimmeltje hebt.Zadeltje eraf schroeven en schuren maar
Ja, dat vind ik echt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 november 2010 @ 23:47:

Dat waren nog eens tijden; particulier verzekerd zijn.

Wat een voorkeursbehandeling kreeg je dan altijd.

Absoluut een feit.

Helaas betaalde ik als part-time-ambtenaar wel de volle premie.
quote:princessetamtam schreef op 27 november 2010 @ 00:05:

nu ik de OP goed lees wel ja, suze maar ik word er nogal emotioneel van als ik het woord meningitis zie, zoon is aan de dood ontsnapt toen, dat is me ook zo gezegd.dat snap ik. Maar het is een ander verhaal dan het verhaal van TO

Niks zo lekker als fietsen als je een schimmeltje hebt.je blijft maar fietsen en op je zadel wippen
Toen die meningokokkenvaccinatie werd ingevoerd in het standaardprogramma-voor-consultatiebureaus, heb ik die meteen besteld, vanwege de ervaring met het zoontje van mijn vriendin.

Kostte ruim 70 euro, zelf te betalen. Moppekind was vijf, en had daarom maar 1 prik nodig, maar als er meer prikken nodig waren geweest dan had ik ze direct betaald.
nou heeft die arts toch wel eens teruggebeld?
Pheebe, hoe is het?

Heeft de arts al gebeld?
TO, hoe is het met je?
Ik was degene die zei dat je niet kon forummen met hersenvliesontsteking en daar blijf ik bij. Overigens was de huisarts destijds ook overtuigd van het feit dat ik zware griep had. Daar lijkt het namelijk op. Nou was dit in Coopers Crossing, Noord-Holland en de HA was tevens dierenarts, maar zelfs een arts kan de diagnose dus niet duidelijk stellen. Mijn ouders hebben hun gezond verstand gebruikt en zijn zelf voor Flying Docter gaan spelen en met een noodgang naar het ziekenhuis gereden. Dat hadden ze niet 2 uur later moeten doen.

Dat je je nek niet meer kunt bewegen komt pas in een later stadium. Hele hoge koorts, ijlen en braken komen eerst.

Maar TO hoe is het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven