Op vakantie naar Nederland
vrijdag 26 november 2010 om 22:20
Na 7 jaar in Canada gaat het er nu lijkt het echt van komen. We zijn aan het plannen om in het voorjaar met z'n zessen, man, vrouw, vier kids tussen 15 en 22, naar Nederland te komen.
Uiteraard familie bezoeken, vrienden enz. Maar wat mij zo leuk lijkt is gewoon nog eens NL te "wonen".
Dus zoeken wij een huisje waar we met z'n allen in passen. Niks geen bijzonders gewoon een huis, hoeft niet toeristisch te zijn of extra mooi, als we er maar inpassen, kids kunnen 2 aan 2 slapen dus 3 slaapkamers en een keuken, badkamer, nou ja zoals ik al zeg een gewoon huis.
Heeft iemand een idee? Liever geen bungelowpark ofzo....
We zitten nog in de brainstorm fase. :
Uiteraard familie bezoeken, vrienden enz. Maar wat mij zo leuk lijkt is gewoon nog eens NL te "wonen".
Dus zoeken wij een huisje waar we met z'n allen in passen. Niks geen bijzonders gewoon een huis, hoeft niet toeristisch te zijn of extra mooi, als we er maar inpassen, kids kunnen 2 aan 2 slapen dus 3 slaapkamers en een keuken, badkamer, nou ja zoals ik al zeg een gewoon huis.
Heeft iemand een idee? Liever geen bungelowpark ofzo....
We zitten nog in de brainstorm fase. :
Optimist tot in de kist!
zondag 28 november 2010 om 03:17
zondag 28 november 2010 om 08:00
Nistelrode ligt in Noord-Brabant. Dus misschien niet echt handig ten op zichte van je familie. Wel leuke omgeving. Den Bosch, Eindhoven en Nijmegen zijn dichtbij. Je kunt wandelen of fietsen in de Maashorst of naar Bedaf (zandverstuiving).
De A50 ligt trouwens wel in de buurt (oprit Nistelrode of Uden).
De A50 ligt trouwens wel in de buurt (oprit Nistelrode of Uden).
dinsdag 30 november 2010 om 05:50
Geen tips verder, maar hier een gelijkgestemde (maar dan met Kerst).
En ik moet bijlezen. Er hangen me topics bij over een nieuwe vorm van betalen in het OV en nieuwe winkels in NL.
Chinees, bamiballen, frietje curry, paprikachips (die hebben ze hier gewoon niet!), drop. Mmmm.
En ik moet bijlezen. Er hangen me topics bij over een nieuwe vorm van betalen in het OV en nieuwe winkels in NL.
Chinees, bamiballen, frietje curry, paprikachips (die hebben ze hier gewoon niet!), drop. Mmmm.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
woensdag 1 december 2010 om 11:47
Maar vind je woningruil echt geen optie, Olifant? Ik weet niet waar in Canada je zit, maar het zou toch niet moeilijk moeten zijn om (zeker via het forum!) iets te bedenken. Zo wil ik best in het voorjaar naar Canada, en heb ik dan 2 appartementen in de aanbieding, bijzonder centraal in het land gelegen
Mijn ervaring met dingen via internet regelen is dat je naar een paar mails op en neer wel weet wat voor vlees je in de kuip hebt, maar misschien ben ik naief en heb ik altijd geluk gehad hoor. Maar ik geloof toch ook wel dat het intuitie is.
Mijn ervaring met dingen via internet regelen is dat je naar een paar mails op en neer wel weet wat voor vlees je in de kuip hebt, maar misschien ben ik naief en heb ik altijd geluk gehad hoor. Maar ik geloof toch ook wel dat het intuitie is.
woensdag 1 december 2010 om 15:29
Ik denk dat je sowieso beter in het oosten of het noorden van het land kunt kijken. Vooral de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Zeeland zijn denk ik aan te raden qua prijzen. Hier zijn de (huur)prijzen namelijk vaak iets lager.
Het beste zou je denk ik gewoon iemand van je familie/contacten in Drenthe kunnen vragen, deze gunnen het je vaak namelijk sneller. Op internet rondvragen is ook een ideetje zoals je nu doet. Een huis voor een tijdje huren moet te regelen zijn als je genoeg mensen vraagt.
Als laatste raad ik je ook aan om een goede reisverzekering af te sluiten. Zit je hier voor langere tijd met de hele familie dan wil je geen problemen met kosten of iets dergelijks, waarvoor je niet blijkt te zijn verzekerd. http://www.reisverzekeringblog.nl is daarvoor een goede site. Er staat veel informatie op voor de beste reisverzekering op jouw maat.
Het beste zou je denk ik gewoon iemand van je familie/contacten in Drenthe kunnen vragen, deze gunnen het je vaak namelijk sneller. Op internet rondvragen is ook een ideetje zoals je nu doet. Een huis voor een tijdje huren moet te regelen zijn als je genoeg mensen vraagt.
Als laatste raad ik je ook aan om een goede reisverzekering af te sluiten. Zit je hier voor langere tijd met de hele familie dan wil je geen problemen met kosten of iets dergelijks, waarvoor je niet blijkt te zijn verzekerd. http://www.reisverzekeringblog.nl is daarvoor een goede site. Er staat veel informatie op voor de beste reisverzekering op jouw maat.
Een goede voorbereiding scheelt het halve werk.
maandag 13 december 2010 om 03:40
Pfff, even een tijdje mijn hoofd bij kerst en beslommeringen...maar iedereen weer bedankt voor de tips.
Ik vind woningruil niet zo'n gek idee maar heb helaas mijn neus nogal eens gestoten op het gebied van vertrouwen. Wat ik ook wel eens denk is als ik iemand zou kennen in NL die ook nog eens een beestengek is dan zouden we ook meteen een oplossing hebben voor onze beessies. Kan ook wel bij vrienden maar vooral onze oudste hond zie ik liever niet "uit huis" gaan. Wij nemen het hele zootje eigenlijk altijd mee....
Maar naar NL is natuurlijk te gek.
Nou ja in ieder geval, een hoop tips!!
Enn Daff, leuk he!
Ik vind woningruil niet zo'n gek idee maar heb helaas mijn neus nogal eens gestoten op het gebied van vertrouwen. Wat ik ook wel eens denk is als ik iemand zou kennen in NL die ook nog eens een beestengek is dan zouden we ook meteen een oplossing hebben voor onze beessies. Kan ook wel bij vrienden maar vooral onze oudste hond zie ik liever niet "uit huis" gaan. Wij nemen het hele zootje eigenlijk altijd mee....
Maar naar NL is natuurlijk te gek.
Nou ja in ieder geval, een hoop tips!!
Enn Daff, leuk he!
Optimist tot in de kist!

maandag 13 december 2010 om 22:16
Als je niets tegen sta-caravans hebt:
http://www.vacansoleil.nl ... ings-naar-land-en-streek/
Zitten ook grotere sta-caravans tussen met 2 badkamers en 3 slaapkamers (Waikiki).
Bijvoorbeeld Recreatiepark Arnhem; 28 nachten in april/mei voor ¤ 875,00.
http://www.vacansoleil.nl ... ings-naar-land-en-streek/
Zitten ook grotere sta-caravans tussen met 2 badkamers en 3 slaapkamers (Waikiki).
Bijvoorbeeld Recreatiepark Arnhem; 28 nachten in april/mei voor ¤ 875,00.