heel veel slapen

05-12-2010 17:46 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

ik weet dat ik me een gelukkig mens mag prijzen met mijn pasgeboren dochter, maar ik ga me toch een beetje zorgen maken nu. Ze is geboren op 26 november, een flinke baby die erg rustig en makkelijk is. Zo makkelijk dat ze eigenlijk alleen maar slaapt. De eerste week werd ze goed wakker voor voedingen en dronk dan ook heel goed, maar dit weekend meldt ze zich minder vaak (om de vier uur) en als ze dan drinkt, valt ze als een blok weer in slaap en wordt na veel gedoe pas min of meer wakker voor de tweede borst... Plast goed, poept goed, kleur goed, alleen zo ongelooflijk rustig....

Hebben jullie ideeen? Is dit normaal? Het is mijn tweede, de oudste was niet zo rustig...
Ik sliep als baby ook continu, was zelfs voor de voedingen moeilijk wakker te krijgen. Zo stil zelfs dat mijn moeder af en toe kwam kijken of ik nog wel ademde.

Nu ben ik 38 jaar en gezond en wel. Volgens mij heeft de ene baby meer behoefte aan slaap dan de ander. Zolang je dochter goed drinkt, alert reageert als ze wakker is, wat er ingaat ook weer eruit komt denk ik zelf dat er niet echt iets mis is.

Maar maak je je zorgen dan zou ik even overleggen met het consultatiebureau of de huisarts.
De meeste baby's slapen de eerste 2 weken in verhouding veel. Ik geloof dat dat zo is omdat ze nog moeten bijkomen van de bevalling. Daarna worden ze wat wakkerder en blijven ook langer wakker tussen de slaapjes en voedingen door. Baby's slapen gemiddeld 16 uur.
tja dat is het hem nou juist, dat drinken wordt minder. Ze oogt niet hongerig, alleen slaperig. Ik ga morgen inderdaad CB bellen, woon in Belgie en die gasten heb ik al drie keer gebeld voor een afspraak maar nu vinden ze me geloof ik een irritante hollandse want ze bellen nu helemaal niet meer terug.
En deze baby slaapt zowat 23 uur....
Mijn broer sliep ook alleen maar als baby, moest mijn moeder echt voor elke voeding wakker maken en inderdaad steeds maar weer controleren of hij nog wel ademde.

Was voor haar ook wel even omschakelen, want ik sliep nooit en huilde 24/7....

Als ze wel alert is als ze wakker is, geen probleem lijkt mij.
Probeer je baby als ze drinkt in ieder geval wakker te houden door bijv. over haar rugje de lopen met haar vingers, of tussendoor de luier te verschonen. Hier kukelde mijn baby ook in slaap tijdens de voeding in het begin. Ik bleef haar broekje aan en uit doen

En als de plasluiers minder worden aan de bel trekken!!
Mijn zoon sliep ook enorm veel, men zei dat 18 uur gebruikelijk was, maar hij werd eigenlijk alleen wakker van de honger, en verder sliep hij alleen.

Toen hij last van krampjes kreeg, was hij in de avond vaak een uur wakker, maar deed verder dus niets anders dan slapen.

Hij heeft vrij lang veel geslapen, pas na een paar maanden werd dat minder.

Mijn zoon gaf trouwens wel duidelijk aan dat hij honger had, maar had hij dat niet gedaan dan had ik hem op een gegeven moment denk ik ook wakker gemaakt.
Heeft ze goede plasluiers en groeit ze goed? Als dat het geval is zou ik me niet druk maken eigenlijk. Maar zodra de plasluiers minder worden dan drinkt ze écht weinig. En ik zou zelf denk ik er dan geen 4 uur tussen laten, gewoon wakker maken na 3 uur, overdag. Hoeveel voedingen krijgt ze 's nachts? .Ik vind voor een ukkie van 10 dagen oud 4 uur tussen de voeding al heel erg lang eigenlijk.
even naar het cb om te checken. Groeit ze nog wel?

Mijn zoon bleek te lijden aan stille verhongering en ging ook steeds meer slapen.

Maar: mijn jongens kwamen die eerste weken voor een voeding, 20 min drinken en vielen dan weer in slaap. Na een week of drie werd dat minder, maar ze sliepen dus zo 22 uur per dag.
Solveig; mijn mannen kwamen meteen al om de vier uur. Ze waren wel groot (8.5 en 10 pond)...
Dat kan wel Sosofie, maar toch is dat best een uitzondering geloof ik. En als er dan verder zorgen zijn over het vele slapen, dan vind ik het wel iets om op te letten. Mijn kinderen meldden zichzelf helemaal niet, als ik daar op ging wachten had ik ze makkelijk om de 4/5 uur kunnen voeden, maar dat was niet goed gekomen.
Ik zou ook in dit geval elke 3 uur wakker maken. Geef je flesvoeding of borst?
Ons kleintje is 9 pond dus ook een dikkerd, de kraamzorg zei dat er 4 uur tussen mocht omdat ze zo groot is, in de regel zit ik nu eerder rond de 3,5 uur. Heb haar net in bad gedaan en ze liet heeeeeeel goed van zich horen, en poepen en plassen gaat ook goed... Al met al niet echt zorgelijk geloof ik maar jee ik maak me er toch zorgen over. Irritant van Belgie is dat er niet echt zo'n weeguurtje is, en er dus terecht mag als ze een maand oud is, maar ik ga ze morgen stalken dat ik wil komen wegen...

Ze komt uit zichzelf ook wel maar als ik haar meteen ga voeden dan valt ze echt meteen weer in slaap. Ik wacht dus nu even tot ze echt goed wakker is en dan kietel ik haar handen en voeten tot borst 1 klaar is, dan luier en borst 2. Verloskundige heeft donderdag gewogen en toen zat ze weer op geboortegewicht, maar dat minder drinken is daarna pas echt gekomen. Mijn man denkt dat het komt omdat de melk nu echt goed op gang is en dat ze gewoon minder lang hoeft te drinken om evenveel binnen te krijgen. Wat vinden jullie daarvan?
Kan je niet laten wegen bij je huisarts, of nog even de verloskundige vragen of je langs mag komen om te wegen.

Je kan ook een weegschaal huren, tenminste dat kan in Nederland bij de thuiszorgorganisatie.
Kimmake, stel die onderste vraag anders even op het topic over borstvoeding, misschien kunnen de dames je daar wat meer vertellen.
Op zich vind ik het wel logisch klinken trouwens dat was bij mijn zoon ook zo. Plus dat het drinken toch wel de nodige energie kostte, hij viel ook vaak in slaap tijdens het voeden.
Maar als je je echt zorgen maakt (en dat doe je geloof ik), gewoon gaan vragen bij het CB. Daar zijn ze voor! Dan maar stalken
Ik moest tijdens het voeden mijn dochtertje ook vaak wakker maken. Op een gegeven moment gebruikte ik zelfs natte washandjes...
Ik heb ze gestalkt en mag morgen langs om te wegen. Vandaag is ze wat meer wakker, dus ben er iets geruster op. En heb dus de hele nacht naar de plasluiers zitten staren en die waren er voldoende. Ik ben benieuwd naar wat ze weegt morgen.
Mijn oudste was ook zo'n slaapmuts(nu 6 jaar later nog)

Hij sliep echt 22 -23 uur per dag. .

Toen klaagde ik ook dat ik het zo saai vond, zo'n rustige baby.

Maar 3 jaar later kwam zijn broertje,en die sliep nooit!

Geloof me,dat viel zo ontzettend tegen als je een rustige baby gewend was.
Hier hetzelfde, maar zelfs bij beide zoons..

Tot een week of 6 alleen wakker om te drinken, om daarna weer 2 a 3 uur te slapen.. Ging langzaam over in een half uurtje wakker per "ronde", een uurtje, anderhalf uur, en zitten nu(met de jongste, bijna 1) op 2 uur wakker, 2 uur slapen, en snachts van 1830-0630.
Hier ook een slaperd als baby hij is nu ruim drie weken oud. Toen de kraamzorg hier was, was zij er erg op gespitst dat er niet meer dan drie uur tussen de voedingen zat, zelf wilde ik liever op verzoek: overdag kan er vier uurtjes tussen zitten, 's avonds komt hij vaker.

Vorige week was hier de verpleegkundige van het cb, en zij was het mijn manier eens. Wakker maken voor een voeding vond zij niet nodig, overdag mag er vier a vijf uur tussen zitten.

Ik ben benieuwd wat er bij het wegen van je baby vandaag uitkomt!
vandaag bij CB geweest; zorgen om niets zitten maken/ madam weegt nu 4610 gram!!! Hoera!!! Het belgische CB zegt dat er bij zo'n groot kind maximaal 6 uur mag zitten tussen de voedingen. En dat ze niet per se uit allebei de borsten hoeft te drinken. Eerste advies kan ik iets mee, tweede twijfel ik aan, ga ik dan niet minder produceren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven