kerstmenu met pasta

07-12-2010 13:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,

voor eerste kerstdag dit jaar had ik een champignon/paddenstoel pasta met zalm in gedachten. Maar nu weet ik niet wat hier lekker als voorgerecht,tussengerecht en nagerecht is.

Of vinden jullie pasta zoiezo niet kerstachtig ?

Hebben jullie misschien nog lekkere (eenvoudige,want zal net 14 dagen bevallen zijn) recepten ?

alvast super bedankt !

Des_ree
Net veertien dagen bevallen?

Dan is dit denk ik het beste recept: http://www.laplace.nl/online-bestellen.html
Als je net 14 dagen bevallen bent (kan ook 10 dgn. Zijn of 4)

Ga dan voor simpel, kant en klaar gedoe uit de AH.

laat iemand anders het werk doen, of een makkelijk ovengerecht met ijs toe.

Ik denk dat ze in Italië pasta best heel kerstig vinden.

wij hebben wel eens mini pizza's gemaakt. Het is maar wat je zelf lekker vind.
Voor hoeveel personen moet je koken dan? En als je pas zo kort bevallen bent tegen die tijd, dan zou ik voor heel simpel gaan.

Waarom vieren ze het bij jullie? Je kunt ook nog in het kraambed liggen he?
haha ja het kan ieder moment gebeuren, gisteren de uitgerekende datum gehad. Donderdag wordt ik waarschijnlijk ingeleid (omdat het kindje erg aan de kleine kant is wilt de gyn hem sneller halen). Maar het is onze eerste kerst als een gezinnetje en daar wil ik dan toch een beetje tijd aan besteden.

Kerstavond worden we al helemaal verzorgd door schoonouders en tweede kerstdag kookt mijn wederhelft. Of ja koken, hij gaan maken:

*voorgerecht:

ragout in zo een bakje (uit blik uiteraard hihi).

*Hoofdgerecht:

kippenbout met pomme du chefs en harricots verts ingewikkeld met spek (kant en klaar).

*Nagerecht:

Daar is hij nog niet over uit haha.

Dus tips en lekker recepten altijd welkom !
Ik zou als ik jou was niet teveel ingewikkelde dingen gaan bedenken... het viel mij tegen hoeveel tijd ik nodig had om uberhaupt mijn bed zonder pijn uit te kunnen komen na de bevalling. Het heeft ruim een week geduurd voor ik weer een beetje op de been was, en mijn bevalling was niet extreem zwaar, verkijk je niet op het herstel van je lichaam.

Pasta klinkt trouwens heerlijk!
Zo ongeveer zag ons eerste kerstmenu er ook uit, heerlijk vond ik het.

Kan je geen left overs meenemen van kerstavond?

een glas champagne erbij.

Lekker stukje biefstuk. (goed voor een net bevallen vrouw)

Iig. Heel veel plezier. Met de nieuwe baby erbij
Pasta met kerst kan prima, dit eten wij: http://www.onnokleyn.nl/v ... -met-brede-lintpasta.html

En het is niet veel werk, lijkt me makkelijk als je net bevallen bent en om het je nog makkelijker te maken zou ik de AH exelent plunderen. Ik ben zelf erg van het koken en helemaal zelf maken maar toen ik net bevallen was moest ik er niet aan denken.
Als je dus al 2 uitgebreide menu's hebt met kerst zou ik gewoon je pasta maken met de zalm, kant en klaar toetje en klaar ben je. Je gaat toch geen uren in de keuken staan voor jou en je man terwijl je net bevallen bent? Nou ja, succes ermee.
Kan je man niet iets lekkers voor jullie koken bestellen?
Je kunt zwarte ( inktpasta) nemen dat ziet er heel feestelijk uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ha,ha hoe kersterig is het als je met jullie lieve baby-tje in een wiegje(kribbetje) onder de kerstboom zit. Al eet je een plak brood. Het kan al niet meer stuk lijkt me!
De verse pasta van ah uit de koeling (ik geloof excellent) gevuld met krab en kreeft vind ik zelf lekker. En vooral: in een paar minuten gaar. Mooi (kreeften)sausje erbij, evt. een paar gamba's, wat groenten en je hoofdgerecht is klaar. Succes en veel plezier!
quote:jenniferb schreef op 07 december 2010 @ 14:36:

De verse pasta van ah uit de koeling (ik geloof excellent) gevuld met krab en kreeft vind ik zelf lekker. En vooral: in een paar minuten gaar. Mooi (kreeften)sausje erbij, evt. een paar gamba's, wat groenten en je hoofdgerecht is klaar. Succes en veel plezier!Ja die is inderdaad lekker. De verse tortelini van de ah met allerlei andere vullingen is ook lekker.
Voor mij ongelooflijk en wonderlijk dat je hierover nadenkt, terwijl je heel binnenkort een kindje op de wereld gaat zetten! Het zou me absoluut niet interesseren wat ik met Kerst zou eten als ik net 2 weken moeder ben, zéker niet als ik het zelf moet klaarmaken. Je kunt je nog behoorlijk moe en onzeker op je benen voelen 2 weken na de bevalling.

Een simpele pasta: prima!

Succes met de bevalling en een hele fijne eerste kerst met je gezinnetje.
Hier vinden we pasta altijd lekker

Ik heb laatst al proefgedraaid om te kijken of mijn idee wat is, en ja, het was wat De pasta had ik trouwens wel zelf gemaakt, maar als je iets dergelijks kant en klaar kan krijgen, zou ik daar in jou geval voor gaan.

Ik dacht zelf aan:

kruidenkaasballetjes op een bedje van o.a. rucola met wat vers afgebakken stokbrood (maken de kinderen)

ravioli met rivierkreeftjes en garnalen in romige wodkasaus

salade met o.a. feta, drie kleuren gegrilde paprika en pestodressieng

grand dessert met een glaasje aardbeiensoep, mangoclafoutis, slagroomsoesjes en kleine 'death by choclate' muffins & koffie met een neut / Irish coffee

Nog makkelijker, met paddestoelenpasta:

ossestaartsoep uit blik met een puntje quiche uit de koeling

paddestoelenpasta in roomsaus met peultjes

grand dessert met bolletje ijs, slagroomsoesje, chocolademousse
Je zou iets met moederkoek kunnen maken, als je perse wil koken. Is apart en je hebt het toch voorradig.

Recept voor moederkoekpasta: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=184936
He bah!
Oh doet me herinneren aan 2 jaar geleden... Ik was 2 weken voor kerst uitgerekend en had het zo geidialiseerd: ik zou moeder zijn met kerst, romantisch met zijn 3en onder de kerstboom... Nou meid, wees blij als je lang genoeg in de keuken kan staan om een bord in de magnetron te schuiven! Laat het lekker aan anderen over en ga jij nou lekker op de bank zitten met je verse kind. Echt, geloof me...

Verder geen zinnige tips dus .
quote:Jynta1981 schreef op 08 december 2010 @ 11:04:

Oh doet me herinneren aan 2 jaar geleden... Ik was 2 weken voor kerst uitgerekend en had het zo geidialiseerd: ik zou moeder zijn met kerst, romantisch met zijn 3en onder de kerstboom... Nou meid, wees blij als je lang genoeg in de keuken kan staan om een bord in de magnetron te schuiven! Laat het lekker aan anderen over en ga jij nou lekker op de bank zitten met je verse kind. Echt, geloof me...

Verder geen zinnige tips dus .

Helemaal eens, ik zou lekker iets laten halen, waarschijnlijk heb je niet eens de tijd om het rustig op te eten laat staan iets klaar te maken, met een baby op je arm.
Misschien kun je het nu vast maken en invriezen zodat je het alleen nog maar hoeft op te warmen met de kerst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven