Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
IBI, wat definitief. Geen behandeling is geen hoop. Het sprankje hoop dat er vorige week nog was, nu gewoon weg.

Fijn dat HIH naar huis komt. Gezien jouw lieve familie weet ik zeker dat er goed voor HIH en jou gezorgd gaat worden. Ik hoop dat jullie nog een paar bijzondere uren/dagen hebben thuis.

Wat is de herinnering aan de Efteling dan mooi en nog maar zo kort geleden.

IBI en familie
O, wat zwaar!

wat ontzettend oneerlijk IBI. Ik hoop van harte dat HIH nog naar huis kan.

Eigenlijk is dat onzin, dat hoop ik natuurlijk helemaal niet. Ik hoop dat er een soort wonder gebeurt en dat hij zich steeds beter en beter gaat voelen en over een maand weer vrolijk rondhuppelt. En dat hopen we allemaal hier.

Maar de realiteit is hartverscheurend, en dus duim ik dat HIH naar huis kan komen. Sterkte IBI, ik denk aan jullie.
Iebs...
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Oh IBI.....

Ik weet niet wat ik kan zeggen.

Ach lieve schat toch...

Een dikke traan voor jou en je verdriet.

Hoi IBI,

een poosje geleden gestart met meelezen, wat erg allemaal! Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

En eens te meer blijkt maar weer dat het leven soms zo ontzettend oneerlijk kan zijn.................
Ieb
Iedere keer als ik het topic open hoop ik eigenlijk dat het opeens zo anders is.....
(van een stille meelezer)
Ik wens je alle sterkte. God, wat oneerlijk dit.....

Ja, dat vind ik echt.
Ik hoop dat jullie een mooie tijd zullen hebben met HiH weer thuis. Heel veel sterkte.
ik brand een kaarsje voor jullie.
Lieve Ibi,

Alle woorden schieten tekort...
Wat intens verdrietig. Heel veel kracht toegewenst Ibi....
Sterkte!
anoniem_115569 wijzigde dit bericht op 07-12-2010 14:56
Reden: verkeerde bloem
% gewijzigd
Ibi....

wat een verdrietig bericht!

Heel veel sterkte, ben er stil van
a docter a day keeps the apple away
meis meis toch... woorden heb ik ff niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven