Uitverkoop witgoed. Wanneer?

08-12-2010 13:24 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze wasdroger is op sterven na dood. Weet iemand of en zo ja, wanneer er uitverkoop is betreft witgoed? Ik zie namelijk dat kledingwinkels ook al Sale hebben en volgens mij is dat eerder dan ooit, toch?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik lees mij, wil een nieuwe koelkast!
Geen idee wanneer er uitverkoop is voor witgoed.

Wel weet ik dat je bij witgoed winkels altijd heel goed kan afdingen zelfs als je dat normaal gesproken niet doet.
Gewoon de aanbiedingen van Mediamarkt, Its, Elektroworld en weet ik wat er allemaal op dat gebied is, in de gaten houden. Volgens mij is er toch helemaal geen radicale sale van witgoed?
Sale bij witgoed is volgens mij helemaal niet gebruikelijk. Zij zitten niet met seizoenen e.d..

Witgoed kun je prima via internet bestellen. En anders gewoon de verschillende acties in de gatenhouden.
Heb ik wel eens over gelezen, over dat afdingen. Hoeveel procent kan je afdingen?
Ik weet niet of er uitverkoop is voor witgoed, maar je kan altijd afdingen. Naar verschillende winkels gaan, uitleggen dat je het bij de concurrent voor 50 euro minder hebt gezien, etc. Moet je wel liggen! Daarnaast kan je ook altijd nog op marktplaats kijken of bij een kringloop (nooit de zekerheid dat het blijft werken helaas en bij mijn kringloop staan vooral VIEZE apparaten, maar goed, het ís een optie ).
Haha SG, ik dacht hetzelfde. Ik weet niet precies hoeveel procent je kan afdingen, maar je mogelijkheden groeien enorm als je meer dan 1 product koopt, bijv. een koelkast en een vriezer. Dan kan je een mooie deal sluiten.
Op internet is elke dag uitverkoop van witgoed. Via internet bestellen is ook verreweg het goedkoopste. Kan je honderden euros schelen- Als je toch perse naar een winkel wil, kijk dan eerst wat het apparaat van je keuze bij de goedkoopste internetzaak kost (via kieskeurig of kelkoo) en noem die prijs in de winkel.
.
Inderdaad niet gaan wachten tot De Sale, die is er namelijk niet Goed rondkijken op internet en op kijk-en-vergelijk sites. Verder iemand anders meenemen die goed is in afdingen en slap lullen, als dat zelf niet je sterkste punt is
Goed via internet prijzen gaan vergelijken via kieskeurig.nl en dat soort sites en alle aanbieders bekijken en dan je keus maken hoeveel je uit wilt/kunt geven.

Onze laatste wasmachine ook via een internetwinkel gekocht en dat scheelde behoorlijk wat geld.

Geen idee hoeveel en waar het gekocht is want onze was kapot en ik zei tegen vriend over 3 dagen wil ik een nieuwe je regelt het maar
Afdingen is heel goed mogenlijk, ze houden er volgens mij al rekening mee met de prijzen.

Zo heb ik vorig jaar een miele wasmachine gekocht.

Ik heb eerst uitgezocht welke ik wilde en hoe duur hij online was.

Met de online prijs ben ik naar de witgoed winkel in de buurt gegaan en gezegd: ik wil deze wasmachine maar ik heb hem online goedkoper gezien. Verkoper vroeg hoeveel dan? Ik noem de prijs en hij zegt, ik zal kijken wat ik kan doen.

Hij bleef wel iets duurder dan online maar er ging 300 euro van de prijs af.
Modern is een goede site!! Zeer betaalbaar allemaal.
Ik zie dat koelkasten (tafelmodel) sowieso niet zo duur zijn, voor 300euro heb je energieklasse A++

Wie geeft me goede (vergelijkings)sites waarop ik een nieuwe koelkast kan vinden?
meestal in december / januari de oude modellen eruit en kan soms fikse kortingen opleveren maar een site als kieskeurig is ook vaak voordelgi al zou ik zelf niet graag witgoed via een internetwinkel kopen qua service soms..

www.kieskeurig.nl is vaak redelijk overzichtelijk en met gebruikerservaringen. MAar let wel op.. de meeste mensen melden wel dat ze ontvreden zijn maar niet als ze tevreden zijn.

Qua koelkast zit je meestal goed met liebherr (wel duur) , Siemens/Bosch. Let op label (a+ qua energie) en wat hij gebruikt.. dan moet het wel lukken.
@spetembergirl: op kieskeurig.nl kun je goed vergelijken.

Ik heb al op vergelijkingssites gekeken en zie daar dat het per winkel kan verschillen. Ik vroeg me enkel af of er echt een soort algemene uitverkoop van witgoed was. Niet dat ik vandaag een droger bestel en dat dan over een week een mega uitverkoop begint waar alle winkels tegelijkertijd aan meedoen. Zoiets als de kledingwinkels dus. Heb namelijk vorige week kleding bij Wehkamp besteld en zie nu bij die reclamebanners mijn bestelde kleding voorbij komen met flinke korting

Anyway, bedankt voor de reacties!!!
quote:poldervrouw schreef op 08 december 2010 @ 14:19:

meestal in december / januari de oude modellen eruit en kan soms fikse kortingen opleveren maar een site als kieskeurig is ook vaak voordelgi al zou ik zelf niet graag witgoed via een internetwinkel kopen qua service soms..

www.kieskeurig.nl is vaak redelijk overzichtelijk en met gebruikerservaringen. MAar let wel op.. de meeste mensen melden wel dat ze ontvreden zijn maar niet als ze tevreden zijn.

Qua koelkast zit je meestal goed met liebherr (wel duur) , Siemens/Bosch. Let op label (a+ qua energie) en wat hij gebruikt.. dan moet het wel lukken.Haha, dus toch een soort opruimingsuitverkoop. Ik zal kijken hoe lang de droger het nog blijft doen. Misschien kan ik het uitstellen tot na december.
De opruiming is in januari. Dan komen er vaak nieuwe modellen.
Heb wel eens gehoord dat eind december een goed moment is om te proberen af te dingen. Dan willen verkopers hun verkoopcijfers van 2010 nog even opschroeven.
Hoeveel je af kunt dingen hangt ook af van welk merk/type je koopt. Op sommige modellen zit weinig marge. Op duurdere types zit meestal wel wat meer speling.
@Louise, dan kun je je melden bij wehkamp en krijg je t verschil in een kadobon...zie de faqs
quote:Happy_ever_after schreef op 09 december 2010 @ 02:53:

@Louise, dan kun je je melden bij wehkamp en krijg je t verschil in een kadobon...zie de faqsEcht??? Oh wow...bedankt voor de tip!!
Heb binnenkort ook een nieuwe wasdroger nodig.

Inderdaad, op internet zoeken naar de goedkoopste, printen en meenemen en dan kijkt de verkoper van de Expert/Scheer en Foppen of andere goeie winkel wat hij met de prijs kan doen.

It's ga ik niet heen. Wat een vreselijke sukkels lopen daar rond.

Heb ook al eens een Senseo-apparaat bij een koelkast afgedongen omdat je die bij een andere winkel ook gratis bij je koelkast kreeg. Dat waren nog eens tijden...
Op internet is het vaak nog steeds goedkoper dan in de winkels. Ik heb laatst voor het eerst een wasmachine op internet besteld. Goede service, deskundige mensen. Werd zelfs nog gebeld na mijn bestelling dat er een duurder type in aanbieding was voor dezelfde prijs, of ze die dan zouden leveren. Tuurlijk........

De volgende sites zijn ook zeer interessant voor koelkasten of voor een wasmachine.

Groetjes en succes ermee iedereen!
Als je eerst kijkt welk merk en type je wil hebben, reviews leest en daar m.b.v. google heel lang naar zoekt vind je beslist een heel voordelige. Daar kan de uitverkoop niet tegenop.Wel letten op BTW en verzendkosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven