Geld & Recht alle pijlers

Onterecht CVZ notering, problemen met verzekeraar

11-12-2010 16:51 11 berichten
Hi!

Mijn zorgverzekering, Anderzorg, heeft mij aangemeld bij het CVZ omdat uit hun administratie blijkt dat ik 7 maanden geen premie heb betaald. Ondanks zeker 3 maanden van eenzijdige communicatie ( post, e-mail en telefoon) word ik niet geholpen door de debiteurenadministratie van A.zorg. Ik heb betaalbewijzen toegestuurd van welke zij zeggen dat helemaal niet zijn betaald en even later opeens zijn kwijtgeraakt. Ik loop werkelijk 3 maanden achter op mijn premie omdat ik heb aangegeven deze te staken ( i know,stom...) omdat zij maandelijks mijn betalingen kwijtraken en mij niet kunnen informeren wat er fout gaat. Nu ligt alles bij een incassobureau en wederom heb ik netjes mijn bankbewijzen doorgestuurd. Op een zeer traag tempo vindt Anderzorg mijn betalingen terug, zo is mijn september premie bij iemand anders verrekend en is deze inmiddels sinds 3 dagen boven water. Ik vermoed dat het nog even gaat duren totdat zij mijn overige betalingen ook terugvinden.

Volgens het CVZ ben ik ook onterecht aangemeld omdat je pas wordt doorgestuurd met een achterstand van 6 of meer maanden. Ik moet echter vanaf aankomende maand toch de 140 euro basispremie betalen. Met een aanvullende premie ivm. zwangerschap kom ik uit rond 175 euro per maand. Kan ik deze onterechte kosten verhalen op Anderzorg omdat zij achterlopen met hun administratie? Het gaat om een extra bedrag van 60 euro per maand.

Ik heb mij in september al afgemeld dat ik voor 2011 overstap naar een andere verzekering. Nu is overstappen door deze ellende ook niet mogelijk.....

Het is zo'n ellende, bellen, 10 x mailen, per post etc. en er vind gewoon geen terugkoppeling plaats. Er liggen nu al 2 klachten.

Groetjes Festina!
Als je drie maanden achterstand hebt, dan zou ik ze maar heel snel betalen , anders stappen ze naar de rechter en kan je ook nog eens alle gerechtelijke kosten betalen en die lopen op tot over de duizend euro. Ik kan me niet voorstellen dat dat het waard is. Ook kan je overstappen naar een andere verzekeraar als je dit nog voor het einde van de maand regelt.
Hi Cateautje,

Dat zie ik dan ook helemaal niet zitten. Het incassobureau heb ik al op de hoogte gesteld dat ik de drie maanden graag gelijk betaal. Zij hebben nav. mijn betaalbewijzen eerst een onderzoek ingesteld en toen werd er gelukkig al een maand teruggevonden.
Ja, het is een grote puinhoop in het verzekeringswezen, maar als je niet oppast , krijg je alsnog de schuld, want ze pakken het heel geraffineerd aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de betalingsachterstand betalen. En voor de rest een overzicht maken van alle betalingen die je hebt gedaan en wanneer, met betalingsbewijzen. En dit steeds blijven sturen, met daarin aangeven dat je het toen en toen ook gestuurd hebt. En verzoeken dat ze betalingsachterstand opheffen zodat je kan overstappen. Ook al maken zij fouten jij zult er achter aan moeten.

Dit vond ik op internet:

Als u vindt dat de zorgverzekeraar ten onrechte heeft vastgesteld dat u een premieachterstand heeft, kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Als u er niet uitkomt kunt u het geschil voorleggen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).

Hier zou ik ook contact mee opnemen om te vragen wat je het beste kan doen.
Zorgverzekeraars zijn echt dramatische gevallen.

Bewaar álle correspondentie die je hebt netjes in een dossiertje en probeer zoveel mogelijk aangetekend te versturen.

Kost wel wat maar je hebt iig bewijs!

Verstuurde emails ook uitprinten etc.

Ze weten heel vaak niet van de hoed of de rand en schuiven alles maar door of weten ineens nergens iets van maar dit zijn kosten die groeien je binnen een paar maanden boven het hoofd en dat wil je écht niet.

Voor je het weet wordt je bij geen enkele zorgverzekeraar meer aangenomen.

Dus zet voor jezelf én hun op een rijtje wat en wanneer je hebt betaald en betaal zsm je achterstand als je dat lukt.

De extra kosten van het incassobureau zijn zoiezo voor jou, daar doe je niets meer aan want het is al uit handen gegeven jammer genoeg.

En als jíj kunt aantonen dat het geld gewoon is overgemaakt naar het goede rek.nr zit je toch goed? dat zij het dan verkeerd verrekenen is hun probleem.

En als je ook nog eens kunt aantonen dat je in sept hebt opgezegd en zsm je achterstand betaald kun je volgens mij gewoon per 1 jan naar een andere verzekeraar hoor.

Blijf ze lastig vallen zou ik zeggen!
Huh, als zij fouten maken en het naar een incassobureau laten gaan, vind ik toch echt dat de zv het maar moet betalen. Zij zijn tenslotte fout.

Kun je geen gesprek met een persoon aangaan, uiteraard niet via telefoon, dan kun je alles meenemen en moe thet goed komen.
Hi,

Thanks voor de reacties. Alles van betaalbewijzen en correspondentie heb ik bewaard en overzichtelijk in een bestand staan. Deze is al 2 keer per post en 7 keer digitaal doorgestuurd. Ook het incassobureau heeft de bewijzen en is een onderzoek gestart wat nog 1 teruggevonden betaling heeft opgeleverd. Ook heb ik het SKGZ geraadpleegd.

Wordt er zo onwijs moe van.......zij kunnen telefonisch niet eens een vraag beantwoorden en het personeel wat daar via de chat/telefoon en email werkt is onwijs onbeschoft. Behoorlijk gefrustreerd raak ik hiervan.

Om nu een nota van 800 euro aan een incassobureau te betalen terwijl ik maar 3 premies achterloop vind ik nogal wat. Bovendien heb ik van zowel Anderzorg als CVZ gehoord dat het wel 1,5 maand kan duren voordat ik van de melding af ben...mits zij tijdig mijn betalingen vinden hoop ik nog voor 1 feb te zijn vertrokken. zie het echter somber in...
Maar jíj kunt toch aantonen wanneer die betalingen zijn gedaan, ik begrijp niet zo goed wat daar zo moeilijk aan is?

Als jij de datum van betaling doorgeeft hebben ze dat dan toch in no-time gevonden?!

Die verwerking is hun baan notabene.

Jeetje wat een ruk verzekeraar zeg.

Hoop echt dat je eruit gaat komen!
Waarom betaal je iig niet gewoon die 3 maanden premie? Jij blijft nu ook in gebreke. Als jij verder kunt aantonen dat je de rest wel gewoon betaald hebt en dit ook hebt aangetoond, wordt dat wel opgelost, ook al kan het even duren. Maar ik vind het verre van verstandig om je achterstand van 3 maanden niet te betalen.
De resterende drie premies heb ik inmiddels betaald. Ik heb een duidelijke motivatie gegeven waarom ik vind dat AnderZorg zelf de 150 euro incassokosten moeten betalen. Ben benieuwd als alles tijdig wordt opgelost......

Eindelijk overstappen, ik heb zeer slechte ervaringen met deze verzekeraar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven