Mijn man had leukemie
donderdag 10 juni 2010 om 21:38
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
zaterdag 11 december 2010 om 22:05
zaterdag 11 december 2010 om 22:12
Bedankt voor alle lieve en vooral vele berichten!
De begrafenisondernemer is geweest. Woensdag is de begrafenis. Zit nu bij oom en tante en we zijn bezig met alle adressen.
Als derde nummer hebben we gekozen voor marco borsato met: doe wat je altijd deed.
De eerste condoleancekaart is al binnen van de buren. Het is allemaal zo onwerkelijk.
De begrafenisondernemer is geweest. Woensdag is de begrafenis. Zit nu bij oom en tante en we zijn bezig met alle adressen.
Als derde nummer hebben we gekozen voor marco borsato met: doe wat je altijd deed.
De eerste condoleancekaart is al binnen van de buren. Het is allemaal zo onwerkelijk.
zaterdag 11 december 2010 om 22:16
Ik krijg dit liedje van Venice maar niet uit mijn hoofd...
Branches in the wind
Still standing here together
One more storm to weather
We'll get through it yet
So we're gathered here
Holding on to each other
To let go of another one we won't forget
Now as we say goodbye
To one of our own
We may be lonely
But we're not alone
Though the leaves will fall
And the tears will flow
May it always comfort us to know
The family tree will always grow
Father down to son, mother to daughter
Thicker than water, we are made of this
From the Earth we rise
To the Earth returning
We'll keep a candle burning
For the ones we'll miss
And when we say goodbye
To one of our own
We may be lonely
But we're not alone
And the tears will flow
It's stronger than the wind can blow
Branches in the wind
Still standing here together
One more storm to weather
We'll get through it yet
So we're gathered here
Holding on to each other
To let go of another one we won't forget
Now as we say goodbye
To one of our own
We may be lonely
But we're not alone
And the tears will flow
Father down to son, mother to daughter
Thicker than water, we are made of this
From the Earth we rise
To the Earth returning
We'll keep a candle burning
For the ones we'll miss
And when we say goodbye
To one of our own
We may be lonely
But we're not alone
And the tears will flow
It's stronger than the wind can blow
zaterdag 11 december 2010 om 22:16
Wat een mooi nummer van Marco Borsato, heb het net voor het eerst geluisterd....
Ik heb je topic meegelezen, maar ik wist nooit ook maar iets te zeggen waarvan ik dacht dat het in de beurt zou komen van begrip, of comfort(kan zelfs nu niet op een goed woord komen)
Gecondoleerd, heel erg veel sterkte
Ik heb je topic meegelezen, maar ik wist nooit ook maar iets te zeggen waarvan ik dacht dat het in de beurt zou komen van begrip, of comfort(kan zelfs nu niet op een goed woord komen)
Gecondoleerd, heel erg veel sterkte
zaterdag 11 december 2010 om 22:24
Tuurlijk is het onwerkelijk meiske. Al die maanden ben je maar dóór gegaan.
Prachtig nummer van MB. Ik hoop van ganser harte dat je een beetje naar dat lied kunt gaan leven. Niet meteen maar als de tijd daar is.
Als ik ooit iets voor je kan doen, schroom niet. Ik woon volgens mij niet al te ver bij je vandaan.
Prachtig nummer van MB. Ik hoop van ganser harte dat je een beetje naar dat lied kunt gaan leven. Niet meteen maar als de tijd daar is.
Als ik ooit iets voor je kan doen, schroom niet. Ik woon volgens mij niet al te ver bij je vandaan.
zaterdag 11 december 2010 om 22:29
zaterdag 11 december 2010 om 22:50
zondag 12 december 2010 om 00:03
IBI, ook hier een meelezer die af en toe eens een reactie geplaatst heeft. Omdat het me persoonlijk trof. Ook vorige week, toch nog onverwacht, afscheid moeten nemen van een geliefd persoon.
Bij een van de advertenties stond:
Zoveel moed getoond,
zo intens gestreden,
niet eens voor zichzelf,
liefde was haar/zijn reden.
Ik wens jou en je familie/schoonfamilie heel veel sterkte toe in de komende tijd...
Liefs,
Bij een van de advertenties stond:
Zoveel moed getoond,
zo intens gestreden,
niet eens voor zichzelf,
liefde was haar/zijn reden.
Ik wens jou en je familie/schoonfamilie heel veel sterkte toe in de komende tijd...
Liefs,
zondag 12 december 2010 om 00:21
Vandaag begraaf ik jou in mij
Niet in de aarde, niet in die kist
Niet bij die bomen in de ochtendmist
Daar ben jij niet, jij bent veilig in mij.
Niet bij die steen daar in die lange rij
Al die oude namen, daar hoor jij niet bij
Nee vandaag begraaf ik jou in mij.
Dan kan ik met je praten en antwoord geven
Dan blijf jij leven in mijn leven
Hier neem m'n ogen en kijkt met mij
Neem m'n voeten en loop met mij
We gaan naar huis nu wij allebei
Vanaf vandaag leef jij in mij.
'k zal je niet zoeken waar jij niet bent
Blijf maar bij ons hier, waar je iedereen kent
Jouw plaats aan tafel hou ik voor je vrij.
We zullen lachen en weer plannen maken
'k zal met je slapen en met jou ontwaken
Hier neem m'n mond en lach met mij
Neem mijn handen en voel met mij
Wat je nog doen wou doe ik erbij
Haal weg dat kruis en al die witte bloemen
Verscheur die krant waarin ze jouw naam noemen
Hier neem mijn ogen en kijk met mij
Neem m'n hart en leef met mij
Want jouw dood is nu voorbij, vanaf vandaag leef jij in mij
Niet in de aarde, niet in die kist
Niet bij die bomen in de ochtendmist
Daar ben jij niet, jij bent veilig in mij.
Niet bij die steen daar in die lange rij
Al die oude namen, daar hoor jij niet bij
Nee vandaag begraaf ik jou in mij.
Dan kan ik met je praten en antwoord geven
Dan blijf jij leven in mijn leven
Hier neem m'n ogen en kijkt met mij
Neem m'n voeten en loop met mij
We gaan naar huis nu wij allebei
'k zal je niet zoeken waar jij niet bent
Blijf maar bij ons hier, waar je iedereen kent
Jouw plaats aan tafel hou ik voor je vrij.
We zullen lachen en weer plannen maken
'k zal met je slapen en met jou ontwaken
Hier neem m'n mond en lach met mij
Neem mijn handen en voel met mij
Wat je nog doen wou doe ik erbij
Haal weg dat kruis en al die witte bloemen
Verscheur die krant waarin ze jouw naam noemen
Hier neem mijn ogen en kijk met mij
Neem m'n hart en leef met mij
Want jouw dood is nu voorbij, vanaf vandaag leef jij in mij
The time is now