Kat en kerstboom
zondag 12 december 2010 om 16:08
Ik heb 3 katten,en nooit dit probleem gehad.
Bij elke jonge kat,en een verse boom een middagje met de plantenspuit klaar gaan zitten,zijn ze het zo afgeleerd....
Heb wel onbreekbare ballen, maar dat is omdat ik een hele grote hond met een hele lange staart heb,die wel eens kwispelt te dicht bij de boom.
Ook heb ik sinds een paar jaar een kunstkerstboom,omdat een echte door dezelfde hond altijd even "eigen"gemaakt moest worden door er tegenaan te piesen
Bij elke jonge kat,en een verse boom een middagje met de plantenspuit klaar gaan zitten,zijn ze het zo afgeleerd....
Heb wel onbreekbare ballen, maar dat is omdat ik een hele grote hond met een hele lange staart heb,die wel eens kwispelt te dicht bij de boom.
Ook heb ik sinds een paar jaar een kunstkerstboom,omdat een echte door dezelfde hond altijd even "eigen"gemaakt moest worden door er tegenaan te piesen
zondag 12 december 2010 om 16:54
Wij hebben hier geen boom, vanwege alle huisdieren eigenlijk, maar ook wel vanwege plaatsgebrek. In plaats daarvan zijn de woonkamer en keuken versierd met lampjes, ballen, slingers en sinds vandaag dennetakken van onze boom buiten.
Sinds twee weken hebben we gezinsuitbreiding gekregen: een rood katertje van bijna 4 maanden. Hij vind het allemaal mega-interessant, maar meeste kerstspul is onbreekbaar, dus het blijft vooral bij 'tik tik' met z'n pootjes. Hij zat alleen vanmorgen doodleuk tussen de kersthuisjes in de boekenkast. Hoe hij dat gedaan heeft...Maar nog niks gesneuveld!
De andere katten interesseert het al jaren niet meer, maar de honden hebben zwiepstaarten...dus dat was met een boom altijd nogal oppassen...
Sinds twee weken hebben we gezinsuitbreiding gekregen: een rood katertje van bijna 4 maanden. Hij vind het allemaal mega-interessant, maar meeste kerstspul is onbreekbaar, dus het blijft vooral bij 'tik tik' met z'n pootjes. Hij zat alleen vanmorgen doodleuk tussen de kersthuisjes in de boekenkast. Hoe hij dat gedaan heeft...Maar nog niks gesneuveld!
De andere katten interesseert het al jaren niet meer, maar de honden hebben zwiepstaarten...dus dat was met een boom altijd nogal oppassen...
zondag 12 december 2010 om 17:00
zondag 12 december 2010 om 17:06
De kerstboom staat hier inds gisteren en onze kat (al 3,5 jaar oud maar eerste kerst bij ons) vindt het allemaal niet interessant. Hij heeft even aan de boom gesnuffeld en dat was het dan wel. De kerstballen zijn blijkbaar niet glimmend genoeg om zijn aandacht te trekken..
Hier dus geen problermen gelukkig!
Hier dus geen problermen gelukkig!
zondag 12 december 2010 om 17:11
Ik neem geen kerstboom meer. Mijn katten pakten dat anders aan. Ze lieten ons overdag de kerstboom versieren, inclusief glitters, chocolaatjes, lichtjes en ballen. Lagen we 's avonds in bed, dan om middernacht begon het feest, samen met de hond.
Dus om een uur of vier 's ochtends kwamen dochter en ik ons bed uit, om de rotzooi op te ruimen. De katten waren gevlogen en keken ons vanaf hun plaatsje uiterst onschuldig aan.
Met kerstmis houd ik het simpel, veel kaarsen en lekker eten voor ons allemaal.
Dus om een uur of vier 's ochtends kwamen dochter en ik ons bed uit, om de rotzooi op te ruimen. De katten waren gevlogen en keken ons vanaf hun plaatsje uiterst onschuldig aan.
Met kerstmis houd ik het simpel, veel kaarsen en lekker eten voor ons allemaal.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
zondag 12 december 2010 om 19:49
Wat scherp en attent Iris.
Toevallig vorige week weer laten testen en deze was helaas nog steeds positief. In januari wordt er opnieuw bloed afgenomen, maar we moeten er toch echt rekening houden dat hij het heeft.
Het gaat wel héél goed met hem, was hij destijds nog maar 1 kilo, vorige week was er een kilo bij! Verder is hij vrolijk, lief en speels. We genieten gewoon van hem zolang het kan.
Toevallig vorige week weer laten testen en deze was helaas nog steeds positief. In januari wordt er opnieuw bloed afgenomen, maar we moeten er toch echt rekening houden dat hij het heeft.
Het gaat wel héél goed met hem, was hij destijds nog maar 1 kilo, vorige week was er een kilo bij! Verder is hij vrolijk, lief en speels. We genieten gewoon van hem zolang het kan.
zondag 12 december 2010 om 23:36
quote:Claudia2010 schreef op 12 december 2010 @ 19:05:
Tickel, wat een grappige foto's. Het gaat hier wonderwel goed, alles hangt nog waar het hangen moet.Onze harige druif heeft toch nog een record gebroken.
Ze heeft de vandaag de uiterste top bereikt!
Tickel, wat een grappige foto's. Het gaat hier wonderwel goed, alles hangt nog waar het hangen moet.Onze harige druif heeft toch nog een record gebroken.
Ze heeft de vandaag de uiterste top bereikt!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 13 december 2010 om 09:46
Maar, als je de kat zijn gang laat gaan in die boom en zelfs de tijd neemt om foto's te maken, dan leert het dier toch ook niet dat het niet mag? Hup, in zijn nekvel en uit die boom (moederpoes corrigeert ook door middel van kitten in zijn nekvel te pakken).
Nu is het nog grappig, maar volgend jaar is harige druif zo'n 5 keer zo groot en zwaar als nu en sloopt ie hoogstwaarschijnlijk wel je boom..
(Ja, ik ben van de stroming die ervan overtuigd is dat je katten wel kunt 'opvoeden'.)
Eerlijk is eerlijk ik vind het leuke foto's, maar ben ook dolblij dat het harige monster hier dit soort dingen dus gewoon niet in zijn koppie haalt. Hoe goed ie ook bij de boom en versiering kleurt.
Nu is het nog grappig, maar volgend jaar is harige druif zo'n 5 keer zo groot en zwaar als nu en sloopt ie hoogstwaarschijnlijk wel je boom..
(Ja, ik ben van de stroming die ervan overtuigd is dat je katten wel kunt 'opvoeden'.)
Eerlijk is eerlijk ik vind het leuke foto's, maar ben ook dolblij dat het harige monster hier dit soort dingen dus gewoon niet in zijn koppie haalt. Hoe goed ie ook bij de boom en versiering kleurt.
maandag 13 december 2010 om 12:11
Klopt Fozzie, ik heb d'r ook bij de nekvel gepakt en uit de boom gebonjourd, daarbij boos "nee niet doen" roepend.
Meestal merk ik niet eens dat ze in de boom hangt, totdat ik haar hoor "praten".
Gelukkig hebben de andere 3 niets met de boom verder.
Nou ja niets, alleen het water wat in de houder zit vinden erg lekker om te drinken.
Edit: ik pak kitten ook bij nekvel, maar Iris schreef dat het niet mag omdat het kan scheuren?
Meestal merk ik niet eens dat ze in de boom hangt, totdat ik haar hoor "praten".
Gelukkig hebben de andere 3 niets met de boom verder.
Nou ja niets, alleen het water wat in de houder zit vinden erg lekker om te drinken.
Edit: ik pak kitten ook bij nekvel, maar Iris schreef dat het niet mag omdat het kan scheuren?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 13 december 2010 om 18:29
Onze katten zijn ook dol op de kerstboom. Ze spelen met de onderste ballen en vinden 't heerlijk om bij in de plantenbak te kruipen, maar klimmen er goddank niet in!
Onze katten houden nogal van stoeien, dus 't gebeurt wel regelmatig dat er 1 verstrikt zit in de snoeren van de lampjes.
Tot nu toe zijn er in 3 jaar tijd 4 ballen gesneuveld, valt mee volgens mij!
Wel heb ik dit hele jaar overal in huis nog plastic kerstballen (want die hangen onderin) teruggevonden die de katten hadden verstopt. Onder de bank, achter de verwarming, achter de krabpaal, er lagen zelfs ballen in de achtertuin vorig jaar. De katten slepen die dingen overal mee naar toe!
Antwoord op je vraag hoe je je katje leert omgaan met je boom: Niet... Succes ermee
Onze katten houden nogal van stoeien, dus 't gebeurt wel regelmatig dat er 1 verstrikt zit in de snoeren van de lampjes.
Tot nu toe zijn er in 3 jaar tijd 4 ballen gesneuveld, valt mee volgens mij!
Wel heb ik dit hele jaar overal in huis nog plastic kerstballen (want die hangen onderin) teruggevonden die de katten hadden verstopt. Onder de bank, achter de verwarming, achter de krabpaal, er lagen zelfs ballen in de achtertuin vorig jaar. De katten slepen die dingen overal mee naar toe!
Antwoord op je vraag hoe je je katje leert omgaan met je boom: Niet... Succes ermee
maandag 13 december 2010 om 18:47
Wij hebben een grote kunstboom die ik gisteren versierd heb met dingetjes die niet kapot kunnen vallen. Aan de onderste takken heb ik niets gehangen. Ik had van die kleine engelenvleugeltjes (met echte veren), maar de kater vond dit veel te interessant. De kattin heeft er een paar keer ingezeten en heeft er zelfs in geslapen. Heb cat off gekocht en dit werkt, zolang ik regelmatig wat spray. Ik heb hen ook meteen nieuwe speeltjes gekocht om hen af te leiden.
dinsdag 14 december 2010 om 12:52
Ok, de kat en de kerstboom, gisteren was het zover. Mijn katertje van bijna 6 maanden heeft eerst "geholpen" met de kerstlichtjes uit de knoop halen:
Toen de lichtjes in de boom zaten, heeft hij "geholpen" ze er weer uit te halen:
Ook met de slingers uit de knoop halen was hij zeer "behulpzaam":
Toen de boom helemaal klaar was, is hij er braaf naast gaan liggen:
's Morgens lagen er maar 3 kerstbalen op de grond. Dus al met al vind ik het (tot nu toe) reuze meevallen.
Toen de lichtjes in de boom zaten, heeft hij "geholpen" ze er weer uit te halen:
Ook met de slingers uit de knoop halen was hij zeer "behulpzaam":
Toen de boom helemaal klaar was, is hij er braaf naast gaan liggen:
's Morgens lagen er maar 3 kerstbalen op de grond. Dus al met al vind ik het (tot nu toe) reuze meevallen.
zaterdag 18 december 2010 om 16:19
quote:viva1973 schreef op 08 december 2010 @ 18:20:
Ik heb 't zo vaak geprobeerd (nep, echt, groot, klein, hoog, etc), maar m'n katten vinden de kerstversieringen veel te interessant. Dus ik probeer een boom en andere kerstversieringen pas weer als m'n katten oud en sloom zijn.....
[afbeelding]
Dit typte ik 10 dagen geleden. Maar ik kon het niet laten het wéér te proberen. Dus intussen staat er sinds een paar dagen tóch een boom! Een kunstboom met mooie plastic ballen.
En het valt me alles mee hoe baldadig m'n katten zijn!
Ze zijn vooral geïnteresseerd in de strikjes van het kerstboomkleed; die vind ik dan ook regelmatig aan de andere kant van de kamer.
Ik heb 't zo vaak geprobeerd (nep, echt, groot, klein, hoog, etc), maar m'n katten vinden de kerstversieringen veel te interessant. Dus ik probeer een boom en andere kerstversieringen pas weer als m'n katten oud en sloom zijn.....
[afbeelding]
Dit typte ik 10 dagen geleden. Maar ik kon het niet laten het wéér te proberen. Dus intussen staat er sinds een paar dagen tóch een boom! Een kunstboom met mooie plastic ballen.
En het valt me alles mee hoe baldadig m'n katten zijn!
Ze zijn vooral geïnteresseerd in de strikjes van het kerstboomkleed; die vind ik dan ook regelmatig aan de andere kant van de kamer.
zaterdag 18 december 2010 om 18:22
zaterdag 18 december 2010 om 20:01
Hier twee poezen van 8 maanden. Vinden alles wat nieuw in huis verschijnt interessant. Vriend wilde daarom voor de zekerheid geen kerstboom, maar ik wilde het toch proberen. Als t niet zou gaan konden we m altijd nog weghalen. Huis versiert alsof er geen katten wonen en ze hebben nog niks aangeraakt. Ze kijken nergens naar om. Alsof ze het weten!