geen brood willen eten

13-12-2010 14:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
k is nu 11 maanden en ineens wil ze geen brood eten. ook brinta of iets anders van vezels blieft ze niet. ga er vanuit dat het een fase is maar zou het heel erg kwaad kunnen dat ze niet tot nauwelijks brood eet?
Hoe lang is ineens?
Mijn kinderen hebben ook zo'n fase gehad, jongste is nog steeds niet gek op brood (is nu net 2) en eet 'smorgens maar een halve boterham als ik geluk heb. Ik geef ze ook wel eens een cracker of cornflakes o.i.d. Ik denk dat mijn jongste gewoon niet veel eetlust heeft 'smorgens.

Ik maakte me er in het begin wel zorgen over, maar ze halen het op het kdv wel weer in, want daar eten ze vaak wel 2 boterhammen. Mijn oudste eet overigens thuis wel weer goed haar brood, 's morgens 1-2 boterhammen en 's middags ook, dus bij haar is het echt een fase geweest.
hier bliefte ze ruim een jaar geen brood.

Nu is ze 2,5 en eet er 4 tot 6 op een dag.

Ik zou me geen zorgen maken..
Mijn jongste (ruim 1,5) houdt ook niet van brood. Hij krijgt 's ochtends nog borstvoeding en daarnaast een pakje drinkyoghurt en een halve rijstwafel (vaak ook maar 1 hapje). Tussen de middag gaat er met veel moeite een halve boterham in. Hij heeft het vanaf het begin al niet lekker gevonden. Heel gek vonden wij dat in het begin, want de oudste was juist vanaf de eerste dag gek op brood.

Gelukkig is hij gek op fruit en warm eten en ziet hij eruit als Hollands Welvaren, dus ik probeer me er maar geen zorgen om te maken. Af en toe denk ik het ei van columbus te hebben gevonden, dan eet hij ineens zonder mekkeren een krentenbol op of een boterham met hagelslag, maar de dag daarna kan dat wel weer helemaal niks worden.
..
Vier jaar geleden was het advies om pas met 12 maanden met brood te beginnen. Is dat veranderd?

Tot 12 maanden is melk het enige dat ze echt nodig hebben. Alles erbij is BIJvoeding.

Zou me dus niet al te druk maken.
Brood is vanaf een maand of 7.

Mijn zoon eet op zich graag brood, behalve als hij zich niet zo lekker voelt, dan eet hij ineens heel slecht brood (maar werkt dan wel een beschuit of cracker naar binnen).
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Helenita2 schreef op 13 december 2010 @ 15:23:

Vier jaar geleden was het advies om pas met 12 maanden met brood te beginnen. Is dat veranderd?

Tot 12 maanden is melk het enige dat ze echt nodig hebben. Alles erbij is BIJvoeding.

Zou me dus niet al te druk maken.

6 en 4 jaar geleden was het advioes anders gewoon om bij een maand of 7 aan brood te beginnen.

Het is niet waar dat een kind tot een jaar alleen maar melk nodig heeft, en dat de rest alleen maar extra zou zijn. Dan doe je je kind echt tekort.
quote:jacjac schreef op 13 december 2010 @ 14:17:

k is nu 11 maanden en ineens wil ze geen brood eten. ook brinta of iets anders van vezels blieft ze niet. ga er vanuit dat het een fase is maar zou het heel erg kwaad kunnen dat ze niet tot nauwelijks brood eet?

Oud brood door fruithapje heen pureren? Brinta door fruithapje doen?

Krijgt ze tandjes/ kiesjes? Dan zijn crackers of soepstengels wellicht lekker, kan ze lekker op kauwen.
Het is wel waar dat alles wat een baby tot aan het eerste jaar extra krijgt dan borstvoeding (hoe het zit met flesvoeding weet ik niet) bijvoeding is. Dat is mooi meegenomen dus maar niet noodzakelijk.

Onze dochter van 12 maanden doet al een tijdje moeilijk met warm eten. Maakt niet uit of we haar een potje geven of vers. madame eet het niet. Natuurlijk maken we ons daar wel een beetje druk om maar zolang ze wel goed eet van haar brood/fruit/yoghurt vinden we het wel goed. Hoop dat jij hier ook zo mee om kan gaan jacjac.
Hier ook hetzelfde, 18 maand

Tosti gaat er vaak wel voor de helft in.
Ik zou Timanni inderdaad schromelijk tekort doen met voornamelijk melk en een beetje bijvoeding. Hij eet sinds een maand of 3 echt volwaardig: ontbijt = bord pap met melk gemaakt (eerst nog opvolg-, nu hij 1 is halfvolle melk), tussendoor een crackertje of stuk soepstengel, lunch = boterham plus beker melk, tussendoortje koek of crackertje, fruithap, avondeten met de pot mee of alternatief.

Boterham is hier ineens ook lastiger dan eerst. Ik beschouw het ook maar als een fase. Het schiet hem ook niet altijd even hard genoeg op. Na de boterham gaat hij slapen en soms is hij tijdens het eten ervan toch al wel best moe.
maak me er ook niet heel erg druk over hoor maar vroeg me gewoon af of dit echt een fase is en of het heel erg is als ze een tijdje minder brood eten dan voorgeschreven maar zoals ik jullie berichten lees is het idd een fase
quote:tilalia2 schreef op 13 december 2010 @ 16:01:

[...]

6 en 4 jaar geleden was het advioes anders gewoon om bij een maand of 7 aan brood te beginnen.

Het is niet waar dat een kind tot een jaar alleen maar melk nodig heeft, en dat de rest alleen maar extra zou zijn. Dan doe je je kind echt tekort.

Heb even nagekeken: volkorenbrood wordt afgeraden onder de 12 mnd, bruin en wit brood idd vanaf 7, 8 maanden.

Dat alle noodzakelijke voedingsstoffen voor kinderen tot 12 mnd in melk zitten, vind ik toch in verschillende bronnen bevestigd. Ik denk niet dat het idee is dat je je kind voor 12 mnd geen vast voedsel hoeft aan te bieden. Maar dat het geen kwaad kan als hij/zij er niet of nauwelijks van eet.

Om er ook maar even mijn eigen ervaring in te gooien: dochter draaide tot 12, 13 mnd vrijwel alleen op (moeder)melk (en is nog steeds bovengemiddeld groot voor 'dr leeftijd, kerngezond, energiek en vrolijk ).
quote:jacjac schreef op 13 december 2010 @ 14:17:

k is nu 11 maanden en ineens wil ze geen brood eten. ook brinta of iets anders van vezels blieft ze niet. ga er vanuit dat het een fase is maar zou het heel erg kwaad kunnen dat ze niet tot nauwelijks brood eet?Dat is mijns inziens geheel afhankelijk van wat ze wel eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven