Gezondheid alle pijlers

Sandomigran

14-12-2010 17:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die niet meelezen op het migraine topic een vraag, gebruikt iemand van jullie Sandomigran tegen migraine?

En zo ja, wat is jullie ervaring hiermee? Zelf heb ik dit sinds vandaag (1,5 mg) van de huisarts voorgeschreven gekregen. Ik heb 3/4 aanvallen in de week. Verder gebruik ik imigran, wat wel goed werkt. Dat mag je echter niet teveel gebruiken en als ik dat heb ingenomen ben ik zo ontzettend moe...
Heb het ooit gebruikt maar bij mij werkt sumatriptan veel beter.
Sorry dat is dus imigran en word daar ook wel suffig van maarvhet werkt nou eenmaal beter. Avondje vroeg n bed en tis weg.
Ik gebruik het in combinatie, sandomigran om het te voorkomen en imigran als ik een aanval heb. Dus ik ben heel erg benieuwd of het 't ook daadwerkelijk voorkomt. Want zo kan ik wel altijd op m'n bed gaan liggen ;)
Hoe vaak heb je het dan? Ik moet afkloppen maar heb nu al heel lang geen aanval meer gehad. Had het 2 a 3 x per jaar, das gelukkig te overzien. Sinds mn zwangerschappen is het veel minder geworden.
ooit al eens maxalt gebruikt? werkt bij mijn moeder als een trein!
3 tot 4 aanvallen in de week. Zo vaak mag je imigran ook niet gebruiken dus ik heb nu al m'n hoop gevestigd hierop.
Is maxalt preventief AnneBoleyn?
Nee, maxalt neem je op het moment dat de aanval het ergst is en dan is hert binnen een half uur aanmerkelijk beter (bij mn moeder iig wel) het is wel echt een paardemiddel, je mag er maar 2 p 24 u volgens mij maar het schijnt wel enorm goed te helpen
Hetzelfde eigenlijk als Imigran, dat werkt ook prima maar ja je mag het niet te vaak gebruiken en de vermoeidheid daarna is voor mij niet te harden. Ik heb namelijk een rugprobleem waarvoor ik al veel medicatie in moet nemen en dat neemt toe bij vermoeidheid.
Ok, imigran zal dan idd vergelijkbaar werken maar misschien geeft maxalt niet die vermoeidheid als bijwerkling voor jou, je zou het kunnen proberen ;) Sterkte verder met zoeken naar de juiste medicatie voor jou, vervelend dat je naast rugproblemen ook nog migraine hebt..
Ik heb het wel eens gebruikt. Als ik me goed herinner deed het niet veel.

Waarom geen propranolol? Ik dacht dat dat de voorkeursbehandeling was.

Ik gebruik overigens wel gewoon 3 of 4 dagen imigran als dat nodig is. Gelukkig is dat niet elke week nodig.
Sandomigran is een middel wat bij kinderen vaak prima werkt; een flinke afname van het aantal aanvallen of soms zelfs het helemaal wegblijven van migraine. Bij volwassenen geeft het helaas geen verbetering. Vraag je huisarts om een ander middel, zoals bijvoorbeeld inderdaad Propranolol. Of vraag een verwijzing naar een neuroloog of hoofdpijncentrum. Daar kunnen ze je andere middelen voorschrijven die vaak wél helpen. Succes, en hopelijk kom je voor wat betreft je migraine binnenkort in rustiger vaarwater.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven