Gezondheid alle pijlers

Spiraal laten zetten met verdoving te doen?

14-12-2010 22:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand wordt mijn koperspiraal vervangen. Ik ben er op zich heel tevreden mee maar het laten zetten vijf jaar terug was hel.

Hoewel ik best tegen een stootje kan had ik helse pijn en heb ik de hele huisartsenpraktijk bij elkaar gekrijst, viel vervolgens flauw toen ik de praktijk weer uitliep en had toen nog anderhalve dag vreselijke krampen.

Ik heb gelukkig een verwijzing voor de gynaecoloog losgekregen van de huisarts hoewel het volgens mij niet van harte ging. Toen ik een afspraak maakte bij de gynaecoloog heb ik gevraagd of ik verdoving kon krijgen bij het verwijderen en weer plaatsen volgende maand, gezien het hele verhaal van vorige keer wat eigenlijk nogal traumatisch is geweest voor me.

Dat werd beloofd en ze zeiden dat ik een paar prikjes in mijn baarmoedermond zou krijgen die het dan zou moeten verdoven.

Maar wat ik me nu afvraag; wordt daarmee echt alleen je baarmoedermond verdoofd of ook meer naar boven, je baarmoeder zelf? Het meest pijn deed het nl toentertijd toen de spiraal tegen de bovenkant van mijn baarmoeder werd geduwd om m op zijn plaats te manoeuvreren.

Zijn er verder nog dames die een plaatsing met verdoving hebben meegemaakt? Hoe was dat? Had je zelf nog ibuprofen oid genomen van tevoren? Heb je erna nog last gehad?
Jeutje. Vergeet je niet te ontspannen als je bij de gyn ligt? Mijn gyn vroeg destijds hoe het met me ging en voor ik kon antwoorden zat ie al. Zonder verdoving dus.
Ze kunnen helaas alleen het eerste stukje verdoven. In feite heeft het dus niet heel veel zin. Ik kreeg wel het advies om Naproxen te slikken, dat is een pijnstiller die heel goed werkt bij je baarmoeder. Volgens mij kun je het ook bij de drogist of apotheek kopen.
quote:Ademes schreef op 14 december 2010 @ 22:15:

Ze kunnen helaas alleen het eerste stukje verdoven. In feite heeft het dus niet heel veel zin.

kut. nou kijk ik er al helemaal tegenop....
Ik dacht dat een koperspiraal 10 jaar mee kon. Zou je een hoop schelen. Verder adviseerde mijn huisarts destijds een combi van Naproxen en paracetamol de avond van te voren en nogmaals 1 uur van te voren. (De mijne werd 's ochtends gezet)
quote:cosmopolitan2208 schreef op 14 december 2010 @ 22:24:

[...]

kut. nou kijk ik er al helemaal tegenop....Niet doen hoor, Naproxen werkt echt heel goed. En in combinatie met paracetamol helemaal!
Twee keer met verdoving meegemaakt. Prima te doen, maar ontspannen is wel heel belangrijk. Ik werd beide keren met een warme kop thee in een stoel gezet, mocht niet weg voordat ik even was blijven zitten. Flauwvallen blijkt vaker voor te komen. Ik kreeg zelfs de eerste keer valium aangeboden, maar dat vond ik wat overdreven.
Waarom negeer je emaille's reactie? Same here; afgezien van een 'speldenprikje' niets gemerkt.
Het was ook goed te doen zonder verdoving. Ok, prettig is totaal iets anders, het is bijzonder ongemakkelijk maar niet zo ongemakkelijk dat je een verdoving nodig hebt. Ik had twee Advils genomen een uur van tevoren.

En het echte erge vond ik dat ze je baarmoedermond pakken met iets. Ik neem aan dat ze dat ook moeten doe als ze het gaan verdoven, dus lijkt mij dat je er niets mee opschiet.

Succes. het valt allemaal best wel mee. Ontspan. Tel tot tien en zucht. En blijft ademen.
quote:littlemissvixen schreef op 14 december 2010 @ 23:08:

Waarom negeer je emaille's reactie? Same here; afgezien van een 'speldenprikje' niets gemerkt.

Misschien omdat ze al ervaring heeft en dat het veel pijn deed de eerste keer? Dan heb je niet zoveel aan iemand die zegt dat het bij haar geen pijn deed.

Bij mij viel het koperspiraaltje ook mee. En ook het inbrengen van de Mirena ging goed.

Heb me vorig jaar laten steriliseren met de Essure methode, dan brengen ze veertjes/spiraaltjes in in de eileiders. Het pijnlijkste was idd het passeren van de baarmoedermond. Ik had ook Naproxen genomen de avond tevoren en die ochtend, maar die was ik in eerste instantie vergeten, dus die werkte nog niet toen de procedure begon. Merkte halverwege dat hij begon te werken en toen werd de pijn meteen veel minder. Dus ook ik kan Naproxen aanbevelen.

Enne.... De fabrikant adviseert 5 jaar, maar idd kan je er wel 10 jaar mee toe. Dat hebben 2 gynaecologen mij verteld. Dus misschien is het wel veel slimmer om 'm nog een paar jaar te laten zitten.

Sterkte!!
quote:Courage schreef op 14 december 2010 @ 23:44:

[...]

Omdat je aan zulke info niks hebt als het voor jou die ene keer anders was. En je dus bang bent voor herhaling!

Pff, enig idee hoe het is als het niet zo prettig verloopt?

TO vraagt om ervaringen. Denk jij dat het haar gerust stelt als hier alleen horror-stories worden gepost?

Na mijn eerste verstandskies-operatie lag ik twee weken huilend van pijn in mn bed. Was ik bang voor herhaling? Duh! Verstandskies 2 & 3 heb ik amper gevoeld. Kan het meevallen? Ja dus.
Welke spiraal laat je zetten? Deze? (gynefix)

Want daar ben ik wel fan van.,....
To volgens mij ben jij veel te gespannen en is dat vooral de oorzaak van je pijn misschien kunnen ze je daar iets voor geven/,zoals al eerder geschreven kunnen ze alleen je baarmoedermond verdoven en de rest niet.

Mijn eigen ervaring is van al heel wat jaren geleden en ook toen deed het plaatsen totaal geen pijn en liep ik gewoon erna lekker weer naar huis.

Ik heb later wel problemen met dat spiraaltje gekregen maar dat is een heel ander verhaal.

Koppie op en laat je niet kisten wie weet valt het nu allemaal heel erg mee.
spiraal kan idd 10 jaar blijven zitten maar de werking kan wel afnemen. En omdat het een koperspiraal is en we ondertussen geen condooms meer gebruiken dacht ik; ik neem geen risico.

Ik ga zeker naproxen kopen, bedankt voor de tips!

En ja aan opmerkingen als; bij mij deed het helemaal geen pijn heb ik niet zo veel nee
Er was mij aangeraden om vantevoren een pijnstiller in te nemen, ik ben dat echter helemaal vergeten in te nemen.....

Ik vond het een fluitje van een cent, geen last van het plaatsen gehad. Later wel wat krampen, maar daar viel mee te leven. Van mijn collega weet ik dat zij het vreselijk vind en er als een berg tegen op ziet.

Daar tegen over staat dat als ik naar de tandarts ga, ik daar totaal verkrampt in een stoel zit....Heb ook altijd een verdoving als er wat moet gebeuren. Mijn collega zit fluitend in de stoel van de tandarts.....

Ik denk dat voor iedereen de piijngrens anders is.
Doe maar lekker een pijnstiller. zonder is niet te doen... voor mij althans....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven