Mijn begrafenis nadert
woensdag 5 december 2007 om 19:50
Deze week heb ik van mijn arts te horen gekregen dat de kanker in mijn hoofd weer in alle hevigheid terug is.
We gaan er nog wel wat aan proberen te doen, maar zelfs als de voorgestelde behandelingen aanslaan, mag ik al blij zijn als ik de zomer haal, zo niet dan resten mij slechts enkele maanden en word ik geen 29.
Ik ga nu toch alvast teksten, liedjes en gedichten verzamelen voor mijn begrafenis, ook al hoop ik nog steeds dat ik ze pas daadwerkelijk nodig heb na mijn 65e.
Wie weet er nog wat moois?
We gaan er nog wel wat aan proberen te doen, maar zelfs als de voorgestelde behandelingen aanslaan, mag ik al blij zijn als ik de zomer haal, zo niet dan resten mij slechts enkele maanden en word ik geen 29.
Ik ga nu toch alvast teksten, liedjes en gedichten verzamelen voor mijn begrafenis, ook al hoop ik nog steeds dat ik ze pas daadwerkelijk nodig heb na mijn 65e.
Wie weet er nog wat moois?
zondag 16 december 2007 om 14:56
Jeetje zeg..... Ik zie deze topic vandaag pas, heb een en ander doorgelezen, en weet niet wat ik moet zeggen....
Zelf heb ik in een ander topic "gezeurd" over mijn blaasontsteking, en dan ga ik me bijna schamen om daar over te zeuren...
Alles valt in het niet bij wat er bij jou op dit moment allemaal speelt.
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte en moed toewensen....
Liefs Snoopy
Zelf heb ik in een ander topic "gezeurd" over mijn blaasontsteking, en dan ga ik me bijna schamen om daar over te zeuren...
Alles valt in het niet bij wat er bij jou op dit moment allemaal speelt.
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte en moed toewensen....
Liefs Snoopy
zondag 16 december 2007 om 17:54
Lieve Carla, ik zie dit topic vandaag pas en heb het helemaal doorgelezen. Ik leef ontzettend met je mee, kan me niet voorstellen hoe 't is om te horen dat je leven misschien snel ophoudt, terwijl je eigenlijk juist plannen wilt maken voor de toekomst. Hoe gaat het met je? Hoe voel je je? Heb je iets aan 't topic?
Wat ik zelf een mooi en hoopvol lied vind is 'Going up a yonder'. Ik weet niet of je überhaupt gelovig bent, of van Gospel houdt, maar het is een heel krachtig en hoopvol lied, je hebt ook meer ingetogen versies, en je hebt heel swingende versies, en je hebt ook kippenvelversies waarbij de solist echt alles geeft. Ik heb op Youtube gezocht en er zijn tientallen versies te vinden. Deze vind ik zelf wel mooi:
http://www.youtube.com/watch?v=eDzPyAf9 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=kmWu-Lh4 ... re=related
Deze is van mijn eigen koor, ik heb de video niet gezien (duurt erg lang met laden hier) maar weet dat de soliste een dijk van een stem heeft:
http://www.youtube.com/watch?v=laZDG0qVICg
En over 65 jaar nog steeds mooi.
Wat ik zelf een mooi en hoopvol lied vind is 'Going up a yonder'. Ik weet niet of je überhaupt gelovig bent, of van Gospel houdt, maar het is een heel krachtig en hoopvol lied, je hebt ook meer ingetogen versies, en je hebt heel swingende versies, en je hebt ook kippenvelversies waarbij de solist echt alles geeft. Ik heb op Youtube gezocht en er zijn tientallen versies te vinden. Deze vind ik zelf wel mooi:
http://www.youtube.com/watch?v=eDzPyAf9 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=kmWu-Lh4 ... re=related
Deze is van mijn eigen koor, ik heb de video niet gezien (duurt erg lang met laden hier) maar weet dat de soliste een dijk van een stem heeft:
http://www.youtube.com/watch?v=laZDG0qVICg
En over 65 jaar nog steeds mooi.
zondag 16 december 2007 om 23:02
Hoi Carla,
Ik weet niet zo goed wat ik je moet zeggen want wat je ook zegt ik weet uit ervaring of je er wel wat aan hebt. Maar het is fijn dat mensen hier op dit topic zo aan je denken.
Hoe gaat het met je? Trek je het een beetje?
Ik heb niet echt een tekst, want ik ben niet echt bezig met teksten tot nu toe.
Iemand schreef op deze topic:
Ik bent pas dood als ik op deze wereld vergeten ben.
Dat vond ik erg mooi.
Verder heb ik mijn moeder begraven die is overleden aan leverkanker 5 jaar geleden. Wij hebben haar op een hele bijzondere manier begraven waar de mensen het nog steeds over hebben.
Ik wil het je wel vertellen, maar misschien wil je dat niet. Dat moet jezelf maar aangeven. Als je wilt kan ik het per email doen.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Ik weet niet zo goed wat ik je moet zeggen want wat je ook zegt ik weet uit ervaring of je er wel wat aan hebt. Maar het is fijn dat mensen hier op dit topic zo aan je denken.
Hoe gaat het met je? Trek je het een beetje?
Ik heb niet echt een tekst, want ik ben niet echt bezig met teksten tot nu toe.
Iemand schreef op deze topic:
Ik bent pas dood als ik op deze wereld vergeten ben.
Dat vond ik erg mooi.
Verder heb ik mijn moeder begraven die is overleden aan leverkanker 5 jaar geleden. Wij hebben haar op een hele bijzondere manier begraven waar de mensen het nog steeds over hebben.
Ik wil het je wel vertellen, maar misschien wil je dat niet. Dat moet jezelf maar aangeven. Als je wilt kan ik het per email doen.
Heel veel sterkte de komende tijd.
maandag 17 december 2007 om 14:22
Lieve Carla,
Allereerst wens ik je heel veel kracht en liefde toe. Ik ben een moeder van twee kindjes en werd afgelopen september niet lekker, dacht dat ik een burnout had. Het bleek precies dezelfde diagnose te zijn die ook bij jou is geconstateerd. Ik ben nu in mijn laatste bestralingsdagen en ga dan voor de chemopillen, net als jij hebt gehad. Jou verhaal is heel confronterend. Ik vind je bijzonder sterk en wil je hier even een link doorsturen. Ik ga daar met mijn arts over praten, wil weten wat hij daar over heeft te zeggen.
Misschien ken je dit al en is het niets, ik heb via via vernomen dat dit middel erg goed is. Ik sta nog in het begin en blijf knokken. Lieve Carla, heel veel sterkte!
http://www.nvi-vaccin.nl/?id=62&bid=812
Lieve groet en warme knuffel,
France
Allereerst wens ik je heel veel kracht en liefde toe. Ik ben een moeder van twee kindjes en werd afgelopen september niet lekker, dacht dat ik een burnout had. Het bleek precies dezelfde diagnose te zijn die ook bij jou is geconstateerd. Ik ben nu in mijn laatste bestralingsdagen en ga dan voor de chemopillen, net als jij hebt gehad. Jou verhaal is heel confronterend. Ik vind je bijzonder sterk en wil je hier even een link doorsturen. Ik ga daar met mijn arts over praten, wil weten wat hij daar over heeft te zeggen.
Misschien ken je dit al en is het niets, ik heb via via vernomen dat dit middel erg goed is. Ik sta nog in het begin en blijf knokken. Lieve Carla, heel veel sterkte!
http://www.nvi-vaccin.nl/?id=62&bid=812
Lieve groet en warme knuffel,
France
zaterdag 22 december 2007 om 23:38
jee carla, wat een rotbericht!! ik wil je heel erg veel sterkte, moed en kracht toewensen!!
weet zelf zo niet 1,2,3 een gedicht of liedje...maar heb vorig jaar wel een herdenkingsmis gehad van een kennis van mij (was ook jong, in de 30). Dat was (vond ik) heel erg mooi....we hebben gehuild, maar ook gelachen. Er werden mooie foto's 'gedraaid' van haar, de muziek had ze inderdaad ook zelf uitgekozen (absoluut geen standaard 'begravenismuziek'), familie, vrienden en vriendinnen van haar lazen stukjes voor over herinneringen die ze hadden aan haar, dingen die ze samen mee hadden gemaakt, dingen die zo ontzettend goed weergaven hoe diegene was (o.a. een echt feestbeest). Het was gewoon heel erg persoonlijk. En dat maakte het heel erg mooi (beetje raar om dit mooi te noemen misschien, maar iedereen die ik ken, kijkt er wel zo op terug)....
.....
weet zelf zo niet 1,2,3 een gedicht of liedje...maar heb vorig jaar wel een herdenkingsmis gehad van een kennis van mij (was ook jong, in de 30). Dat was (vond ik) heel erg mooi....we hebben gehuild, maar ook gelachen. Er werden mooie foto's 'gedraaid' van haar, de muziek had ze inderdaad ook zelf uitgekozen (absoluut geen standaard 'begravenismuziek'), familie, vrienden en vriendinnen van haar lazen stukjes voor over herinneringen die ze hadden aan haar, dingen die ze samen mee hadden gemaakt, dingen die zo ontzettend goed weergaven hoe diegene was (o.a. een echt feestbeest). Het was gewoon heel erg persoonlijk. En dat maakte het heel erg mooi (beetje raar om dit mooi te noemen misschien, maar iedereen die ik ken, kijkt er wel zo op terug)....
.....
maandag 24 december 2007 om 11:10
Weten dat dit waarschijnlijk mijn laatste kerst wordt blijft onwerkelijk.
Een 100.000-dingen-lijstje om nog te doen heb ik niet of misschien beter gezegd: durf ik niet te hebben.
Er zijn nog heel veel dingen die ik graag zou willen doen, steden bezoeken, boeken lezen, films zien, maar vooral veel tijd doorbrengen met familie en vrienden. En ik kan gelukkig ook nog steeds of misschien wel juist genieten van hele simpele dingen als goede gesprekken tijdens de afwas.
Wanneer is je leven af? De wereld is te mooi en het leven te bijzonder om op een moment te kunnen zeggen dat je "het nu allemaal wel gezien hebt". En er zullen altijd dingen ongezegd of ongedaan blijven. Helaas.....
Een 100.000-dingen-lijstje om nog te doen heb ik niet of misschien beter gezegd: durf ik niet te hebben.
Er zijn nog heel veel dingen die ik graag zou willen doen, steden bezoeken, boeken lezen, films zien, maar vooral veel tijd doorbrengen met familie en vrienden. En ik kan gelukkig ook nog steeds of misschien wel juist genieten van hele simpele dingen als goede gesprekken tijdens de afwas.
Wanneer is je leven af? De wereld is te mooi en het leven te bijzonder om op een moment te kunnen zeggen dat je "het nu allemaal wel gezien hebt". En er zullen altijd dingen ongezegd of ongedaan blijven. Helaas.....
maandag 24 december 2007 om 11:33
Lieve Carla,
Ik heb alle pagina's gelezen en heb bewondering voor je. Ik vind het geweldig krachtig van je dat je er zo mee bezig bent. Het tekent je dat je bezig bent met degenen die je achterlaat. Verder ben ik sprakeloos, maar al vanaf de eerste pagina denk ik aan het gedicht dat mijn vader uitkoos voor zijn eigen rouwkaart. Ik heb daar dagelijks nog veel steun aan. Ik zal het hieronder zetten.
En hoe gek het ook klinkt ik wil je veel sterkte maar ook veel plezier wensen tot het laatste moment. Als je liefde, humor, herinneringen en - als het nog kan - leuke activiteiten kunt delen met familie en vrienden dan kun je de pijn wat verzachten. (alhoewel ik wel denk dat je dit doet vanwege je reactie en uberhaupt je initiatief om het om het forum te plaatsen). Mijn vader had ook een soort 'poezie-album' vanaf het moment dat we hoorden dat hij nog maar een paar maanden had. Mensen hebben daar leuke grappige mooie soms ook hilarische anekdotes en gedichten in gezet die mijn vader dus zelf nog heeft gelezen.
Sterf niet met mij
Als je mij nog iets wilt geven
Dan zou ik vragen:
Sterf niet met mij
Omhels het leven
Je mag bedroefd zijn
Maar wanhoop niet
Verdrink niet in te groot verdriet
Als je mij nog iets wilt schenken
Dan zou ik willen:
Blijf de toekomst zien
Blijf hoopvol denken
Zodat je uitgroeit
En voluit leeft
Het leven alle kansen geeft
(Ton van Brussel)
Ik heb alle pagina's gelezen en heb bewondering voor je. Ik vind het geweldig krachtig van je dat je er zo mee bezig bent. Het tekent je dat je bezig bent met degenen die je achterlaat. Verder ben ik sprakeloos, maar al vanaf de eerste pagina denk ik aan het gedicht dat mijn vader uitkoos voor zijn eigen rouwkaart. Ik heb daar dagelijks nog veel steun aan. Ik zal het hieronder zetten.
En hoe gek het ook klinkt ik wil je veel sterkte maar ook veel plezier wensen tot het laatste moment. Als je liefde, humor, herinneringen en - als het nog kan - leuke activiteiten kunt delen met familie en vrienden dan kun je de pijn wat verzachten. (alhoewel ik wel denk dat je dit doet vanwege je reactie en uberhaupt je initiatief om het om het forum te plaatsen). Mijn vader had ook een soort 'poezie-album' vanaf het moment dat we hoorden dat hij nog maar een paar maanden had. Mensen hebben daar leuke grappige mooie soms ook hilarische anekdotes en gedichten in gezet die mijn vader dus zelf nog heeft gelezen.
Sterf niet met mij
Als je mij nog iets wilt geven
Dan zou ik vragen:
Sterf niet met mij
Omhels het leven
Je mag bedroefd zijn
Maar wanhoop niet
Verdrink niet in te groot verdriet
Als je mij nog iets wilt schenken
Dan zou ik willen:
Blijf de toekomst zien
Blijf hoopvol denken
Zodat je uitgroeit
En voluit leeft
Het leven alle kansen geeft
(Ton van Brussel)
maandag 24 december 2007 om 12:00
maandag 24 december 2007 om 16:13
Het wordt sowieso een bijzondere kerst voor je... Ik hoop dat je er ook vreselijk van kunt genieten. Ik kan me best voorstellen dat er zoveel dingen zijn die je nog wilt doen en zien (en misschien ook juist wel laten, ha!), maar kan me helemaal in je conclusie vinden dat familie en vrienden het belangrijkst zijn. Dat zijn ze natuurlijk ook!
Geniet van ze en laat hen van jou genieten. Jouw lef, jouw initiatief en kracht moeten een ongelooflijke inspiratiebron zijn voor hen; met slechts een klein deeltje van die kwaliteiten heb je hier al veel forummers verbluft en ontroerd.
Alle liefs, heel veel sterkte en de prachtigste feestdagen die je ooit gehad hebt toegewenst,
Dorothy
Geniet van ze en laat hen van jou genieten. Jouw lef, jouw initiatief en kracht moeten een ongelooflijke inspiratiebron zijn voor hen; met slechts een klein deeltje van die kwaliteiten heb je hier al veel forummers verbluft en ontroerd.
Alle liefs, heel veel sterkte en de prachtigste feestdagen die je ooit gehad hebt toegewenst,
Dorothy
maandag 24 december 2007 om 18:38
Ik las dat je nog op zoek bent naar bijbelteksten, misschien vind je hier iets tussen:
http://www.versnieuws.nl/...page=1&disp=posts&paged=4
Onze doden
horen tot de onzichtbaren,
maar niet tot de afwezigen.
(Johannes XXIII)
http://www.versnieuws.nl/...page=1&disp=posts&paged=4
Onze doden
horen tot de onzichtbaren,
maar niet tot de afwezigen.
(Johannes XXIII)
maandag 24 december 2007 om 18:51
Lieve Carla,
Ik denk vaak aan je. Mijn favoriete bijbelboek is Hooglied, en daaruit een stukje voor je:
Draag mij als een zegel op je hart,
als een zegel op je arm.
Sterk als de dood is de liefde,
beklemmend als het dodenrijk de hartstocht.
De liefde is een vlammend vuur,
een laaiende vlam.
Zeeën kunnen haar niet doven,
rivieren spoelen haar niet weg.
Zou een man met al zijn rijkdom liefde willen kopen,
dan werd hij smadelijk veracht.
(Hooglied 8, vers 6 en 7).
Ik denk vaak aan je. Mijn favoriete bijbelboek is Hooglied, en daaruit een stukje voor je:
Draag mij als een zegel op je hart,
als een zegel op je arm.
Sterk als de dood is de liefde,
beklemmend als het dodenrijk de hartstocht.
De liefde is een vlammend vuur,
een laaiende vlam.
Zeeën kunnen haar niet doven,
rivieren spoelen haar niet weg.
Zou een man met al zijn rijkdom liefde willen kopen,
dan werd hij smadelijk veracht.
(Hooglied 8, vers 6 en 7).
Am Yisrael Chai!
maandag 24 december 2007 om 21:49
Soms he, dan slaan sommige forumberichten je ineens als een mokerslag midden in je gezicht. Lieve Carla, jouw bericht is daar één van. Midden in de kerststress omdat ik mopperdemopperdemopper nog duizendenéén dingen moet doen voordat ik gofferjuu van mijn vrije dagen kan gaan genieten, zie ik jouw bericht en realiseer ik me dat ik helemaal n i e t s te mopperen heb.
Ik zou graag willen dat ik een mooie tekst voor je had, maar ik zie al zoveel moois staan dat ik daar niets aan toe te voegen heb. Ik hoop dat tussen al deze mooie teksten iets staat waar je iets aan hebt.
Ik wens je mooie kerstdagen toe.
Ik zou graag willen dat ik een mooie tekst voor je had, maar ik zie al zoveel moois staan dat ik daar niets aan toe te voegen heb. Ik hoop dat tussen al deze mooie teksten iets staat waar je iets aan hebt.
Ik wens je mooie kerstdagen toe.
.
woensdag 26 december 2007 om 00:54
lieve carla, heb dit topic nog niet verder doorgelezen, alleen jouw eerste stukjes.
denk dat alles wat ik wil en kan zeggen hier al gezegd is.
wat ik zelf een mooie tekst vind is het gedicht Voor een dag van morgen van
Hans Andreus (even googlen en je hebt zo de tekst).
ook mooi is is Testament van Bram Vermeulen.
misschien staan deze 2 er al bij hoor. sorry dan.
en ik kom hier zeker nog druk om alles door te lezen.
heel veel liefs
denk dat alles wat ik wil en kan zeggen hier al gezegd is.
wat ik zelf een mooie tekst vind is het gedicht Voor een dag van morgen van
Hans Andreus (even googlen en je hebt zo de tekst).
ook mooi is is Testament van Bram Vermeulen.
misschien staan deze 2 er al bij hoor. sorry dan.
en ik kom hier zeker nog druk om alles door te lezen.
heel veel liefs