Gezondheid alle pijlers

staaroperatie

20-12-2010 14:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie heeft ook een staaroperatie gehad? Ben nu namelijk 14 dagen verder en ik zie dubbel en schitteringen. Ook ben ik erg misselijk. Is dit normaal? Mn arts is op vakantie en kan pas over 2 weken terecht.
Is er geen vervanger aan wie je dit kunt vragen?,ik zou het verder niet weten maar dit lijkt mij niet echt normaal!
De vervanger wil dat ik bij mn eigen huisarts kom en zei dat dit bij het herstel hoort. Op de site kan ik er niets over vinden.
Nee, dat is niet normaal (ik heb op oogheelkunde gewerkt, vandaar mijn antwoord). Wat je zou moeten doen is contact opnemen met de polikliniek, en daar overleggen. Dubbel zien hoort in ieder geval niet, en schitteringen ook niet.

Sterkte.
Wat kan de huisarts eraan doen dan? Die kan geen onderzoek doen met oogdruppels. Ook heeft hij niet de apparatuur waar de oogarts mee werkt.

Als tussenoplossing zou je ook nog naar een optometrist (hbo gediplomeerd, werkzaam in een zelfstandige optiek - geen keten - of een polikliniek oogheelkunde) kunnen gaan om te overleggen, al zou dat niet mijn eerste keuze zijn. Toen ik nog bij de oogartsen werkten mochten mensen na een operatie altijd redelijk snel komen als er zulke klachten waren als bij jou.
Raar dat ze zeggen dat dit bij het herstel hoort.. Dit was echt een arts die het tegen mij zei. OVerigens mn lenszakje was beschadigd tijdens de operatie. En ik moest echt van hem wachten tot januari en deze klachten vanzelf zouden herstellen. Ik ben nu al 2 x geweest na de oepratie en wil nu niet zeurderig overkomen.

Heb op de site gekeken of er mensen waren dit hebben meegemaakt maar heb niets gevonden.
Ook staaroperaties gehad (kunstlens implantaties vanwege staar, neem aan dat jij dat ook bedoeld?) maar lenszakjes zijn bij mij niet beschadigd dus geen idee. Ik had nergens echt last van. Klinkt op zich wel logisch, dat daar je klachten nu vandaan komen. Voor zekerheid zou ik toch nog een arts naar laten kijken, het zijn wel je ogen. Dan maar zogenaamd een zeikerd zijn hoor.
De meeste mensen die ik ken die een staaroperatie hebben gehad vertelden dat een wereld voor hen open ging na de operatie. Mijn wereldje is nog niet open....Je mag ook geen oogmake up gebruiken dus ik zie er ook niet uit..
Precies, gooi het op lichtflitsen en je zit waarschijnlijk morgen al bij de oogarts. Een netvliesloslating veroorzaakt lichtflitsen en een 'gordijn.' Dat is een spoedindicatie...
Je zegt dat je al 2 keer geweest bent en dat dit bij het herstel hoorde. Ben je nu wel geweest nadat je deze klachten ontwikkelde of niet? Ik snap het niet helemaal.

Als de vervanger naar jouw oog gekeken heeft en zegt dat het bij het herstel hoort, denk ik dat je daar op moet vertrouwen.
Draakje ik was tijdens de klachten geweest...

Inmiddels mocht ik langskomen en het schijnt dat mijn lens ietsje verplaatst is. Volgens de arts kan het vanzelf terug gaan en anders opnieuw opereren.
Jeetje, dan hoop ik maar dat hij snel terug gaat en dat je niet opnieuw geopereerd hoeft te worden. Is 76 jouw geboortejaar? Wat ben je dan ontzettend jong voor een staar operatie. Ik duim hard voor je mee dat die lens snel op de juiste plaats gaat zitten. Sterkte!
Hallo,

Ik laat volgende week en de week er op kunstlenzen implanteren. Heb een paar vraagjes, wie kan er antwoord op geven:

* mag je de lens inhouden tijdens de operatie van het ANDERE oog?

* volgens de arts is het maar wat 'aanmodderen' tussen de twee operaties in... wie heeft er ervaring mee? Droeg je wel de andere lens ondertussen?

* ik draag weinig make-up, maar wel altijd vloeibare oogschaduw, waterproof mascara en een kohlpotloodje... weet je of je dit wel/niet mag gebruiken en evt. hoelang niet?

* hoelang na de operatie ben je vanwege de ingreep thuis moet blijven van je werk? Wat moest je vooral niet doen en wat viel wel mee?

liefs,

what Els
Hopenlijk komt lens snel op zijn plek zodat je geen last meer hebt, want het is behoorlijk lastig.

Heb dan wel geen staaroperatie gehad maar in 2008 3x geopereerd aan strabismus (= scheelzien)

Heb toen ook weken dubbel zicht gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven