Verduisterende raamdecoratie
maandag 27 december 2010 om 11:31
Mijn vriend en ik kunnen maar geen geschikte oplossing vinden voor het volgende probleem:
We hebben slaapkamerramen die laag bij de grond zitten. Vanaf buiten kun je er gemakkelijk in kijken. Overdag zouden we daarom graag hier iets voor willen hangen, wat nog wel veel licht binnen laat. 's Nachts wil mijn vriend het graag volledig verduisterend hebben. De ramen kunnen naar binnen worden geopend en we hebben vaak het raam openstaan. Nu waren we zelf al de vlinderjaloezieen tegengekomen. Deze zouden echt perfect zijn, als ze verduisterend waren geweest in redelijk lichte kleuren. Alleen de erg donkere kleuren zijn helaas verduisterend (dit staat echt niet mooi bij de kleuren in de slaapkamer). We wilden de raamdecoratie bevestigen aan het raam, zodat je het raak gewoon kunt kiepen.
Heeft iemand misschien een briljante ingeving hiervoor?
We hebben slaapkamerramen die laag bij de grond zitten. Vanaf buiten kun je er gemakkelijk in kijken. Overdag zouden we daarom graag hier iets voor willen hangen, wat nog wel veel licht binnen laat. 's Nachts wil mijn vriend het graag volledig verduisterend hebben. De ramen kunnen naar binnen worden geopend en we hebben vaak het raam openstaan. Nu waren we zelf al de vlinderjaloezieen tegengekomen. Deze zouden echt perfect zijn, als ze verduisterend waren geweest in redelijk lichte kleuren. Alleen de erg donkere kleuren zijn helaas verduisterend (dit staat echt niet mooi bij de kleuren in de slaapkamer). We wilden de raamdecoratie bevestigen aan het raam, zodat je het raak gewoon kunt kiepen.
Heeft iemand misschien een briljante ingeving hiervoor?
maandag 27 december 2010 om 11:41
maandag 27 december 2010 om 16:25
woensdag 29 december 2010 om 23:22
Je raam gedeeltelijk met folie afplakken en verduisterende rolgordijntjes. Geen dure oplossing en verduisterd redelijk goed, alleen 's ochtends komt er wel wat licht doorheen als het dag wordt, mochten de rolgordijnen niet tot helemaal beneden op de grond sluiten. Als je hier goed tegen kunt (net als ik) dan moet dit geen probleem zijn. Mocht je voor de verduisterende rolgordijnen kiezen, pak er dan geen van IKEA. Ze zijn wel goedkoop, maar ze hangen niet goed uit als ze gekreukt zijn. DIe van Leen Bakker zijn perfect, heb ik nu al in 2 huizen voor gekozen, en zijn niet duur.
maandag 3 januari 2011 om 16:23
Van luxaflex heb je een verduisterende variant, eeeh... ben de naam even kwijt. Is van zachtere stof, en je kunt ook een variant nemen dat je 'm gedeeltelijk open kunt doen en dan het onderste (of bovenste) deel niet verduisterd is. Eeehmm... klinkt een beetje vaag, maar kijk eens op luxaflex en dan kom je het vanzelf tegen. Wij gaan het ook doen. Is ietsje duurder dan gewone luxaflex en rolgordijnen, maar erg mooi!
Succes!
Succes!
vrijdag 7 januari 2011 om 17:35
Ik heb zo'n simpele houten jaloezie van Ikea en ik ben er heel blij mee. Het is hout en ik houd daar zelf wel van. Gekocht omdat het toevallig in de standaardmaat was van het raam en ik het zo op kon hangen. Heerlijk om naar buiten te kunnen kijken zonder inkijk te hebben. Van buiten ziet het er ook nog leuk uit.