Eenzaam en alleen

28-12-2010 11:55 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voelen jullie je ook wel is eenzaam?

Mijn vriend en ik wonen apart van elkaar... maar ik had de afgelopen week vakantie dus ik ben een week bij hem geweest... hij was gewoon aan het werk maar dus wel lekker elke nacht samen slapen en hij heeft een hond dus overdag was ik niet alleen...

En nu ben ik weer thuis en voel ik me zo enorm alleen!!! Herkennen jullie dit?
quote:Apollon schreef op 28 december 2010 @ 15:47:

Je bent eenzaam, en dat is heel vervelend !

... Ik denk echter dat je niet mag toegeven aan die eenzaamheid. Vecht ertegen (zoals je blijkbaar wel doet), want anders zou die eenzaamheid nog wel eens veel eenzamer kunnen worden, door zonder vriend te vallen. Ja, een relatie kan uitgaan en wat moet je dan? Dan val je wel in een heel diep gat.

Je moet je leven zélf leuk maken en het niet laten invullen door je vriend.

Maar zou me niets verbazen als we TO hier niet meer terug gaan zien.
quote:himalaya schreef op 28 december 2010 @ 13:12:

[...]

Je vroeg of iemand dit herkende. En daar kreeg je antwoord op.

Nou, antwoord?

Wat ze terugkrijgt is dat ze zich aanstelt en dat is flauw.
Vind je dat echt flauw? Ik vind dat er heel mild wordt gereageerd. Had veel ergere reacties verwacht. Heb wel ergere topics voorbij zien komen. Medeleven krijg je hier niet zo vaak.
quote:juliaana schreef op 28 december 2010 @ 16:40:

[...]

Nou, antwoord?

Wat ze terugkrijgt is dat ze zich aanstelt en dat is flauw. Vind ik niet, maar ja ik was dan ook een van de mensen die zei dat ze zich niet zo moet aanstellen. Zoiets kan ook helpen iemand weer met beide benen op de grond te zetten.

Het helpt ook om te denken aan slachtoffers van een aardbeving, watersnood, aids weesjes kortom mensen die het iets slechter hebben dan jij.
zie hier het voorbeeld. Een beetje verdiepen in een ander kan men niet meer. Je mag niet zeggen dat je je niet zo goed voelt hier, want er zijn altijd mensen die het slechter hebben en het is altijd je eigen schuld ook. En zo is dan 95% van de reacties. Dus madeliefje, als je op zoek bent naar medeleven, dan moet je hier niet zijn hoor. Succes verder ermee hoor.
Er zijn ook echt erge dingen.

TO maakt een drama van niks.

Maar da's mijn persoonlijke mening he.

Doei
quote:okapi73 schreef op 28 december 2010 @ 16:49:

[...]

Vind ik niet, maar ja ik was dan ook een van de mensen die zei dat ze zich niet zo moet aanstellen. Zoiets kan ook helpen iemand weer met beide benen op de grond te zetten.

Het helpt ook om te denken aan slachtoffers van een aardbeving, watersnood, aids weesjes kortom mensen die het iets slechter hebben dan jij.

Zo sta ik niet in het leven.

Ja natuurlijk kun je soms relativeren dat er mensen zijn die verschrikkelijke dingen meemaken en die mijn eigen verdriet heel klein maken. Maar het verdriet is er dan wel.

Als TO nu een heel drama er van zou maken, maar dat doet ze niet, ze schrijft alleen dat ze zich alleen voelt na een week samen met vriend. nou dat geloof ik graag dat je je dan alleen voelt. Daarmee doe je niets tekort aan de rest van de wereld waar 'veel ergere' problemen zijn. Naar mijn idee dan.
Kijk, ik snap heus wel dat je je wat alleen voelt als je net een week bij je vriendje bent geweest.

Maar om nou te zeggen dat je je zo enorm alleen voelt, ik vind het wat overdreven.

Maar hier komen we toch niet uit, en ik moet weg, dus nu echt doei en succes ermee!
@okapi ben je nu boos? Of sta je nu met beide benen op de grond?
Danku Elske. Soms kan een mens zich alleen voelen. Maar blijkbaar hebben jullie daar nooit last van, good for you! En natuurlijk hebben mensen het erger dan mij en daar hoor je mij niks over zeggen. Fijn voor jullie dat jullie je nooit rot voelen.

Ben niet afhankelijk van hem. Heb alles voor mezelf. Alleen vond ik het fijn om bij hem te zijn dus dat is nu weer even afkicken. Maar blijkbaar ben je dus gelijk hier afhankelijk en heb ik geen leven naast hem. Jammer van die vooroordelen. I.p.v. eerst vragen erover stellen.
Het is niet zo dat ik me nooit rot voel, of alleen. Dat mag best en ik heb ook wel eens mijn dagen. En ja, dan voel ik me ook sneu.

Maar ik heb vanuit huis geleerd om niet bij de pakken neer te gaan zitten, hup doorzetten en ervoor gaan.

En bij mij schiet het dan in het verkeerde keelgat als iemand zegt: 'Ik ben helemaal alleen thuis en voel me zo zielig en alleen'.

Ga wat doen, ga lekker wandelen, geniet van het weer en de sneeuw. Zet een pot thee en ga heerlijk op de bank een boek lezen of zet een filmpje op. Ga schaatsen met vriendinnen, ga winkelen, ga iets doen, maar niet thuis zitten als je je alleen voelt!
@zonneschijn ik heb van huis uit ook dingen geleerd, maar later bleek dat andere mensen niet hetzelfde in elkaar zaten. Dus dat zegt dan toch helemaal niks ..............
quote:elske schreef op 28 december 2010 @ 17:02:

@okapi ben je nu boos? Of sta je nu met beide benen op de grond? Elske, waarom die smiley? Ook al ziet Okapi iets anders, ze komt toch gewoon uitleggen hoe zij dat ziet? of je (we) het er nu mee eens zijn of niet. Met zo'n smiley creeer je juist boosheid. ik snap dat nooit zo goed.
quote:elske schreef op 28 december 2010 @ 17:33:

@zonneschijn ik heb van huis uit ook dingen geleerd, maar later bleek dat andere mensen niet hetzelfde in elkaar zaten. Dus dat zegt dan toch helemaal niks ..............

Misschien niet voor jou, maar wel voor mij. Ik zeg niet dat iedereen hetzelfde moet zijn, maar dat je best wel wat mag doorzetten.

Als ik me niet zo fit voel, ga ik ook gewoon aan het werk en dan ben ik blij dat ik toch gegaan ben. En dan erger ik me eraan als bv. iemand zich 'niet zo lekker voelt' en dan niet naar zijn werk gaat. Dat bedoel ik met even doorzetten, niet meteen opgeven. Je hoeft geen doordouwer te zijn, maar een beetje doorzettingsvermogen mag best. Vind ík. :-)
Ik herken het wel.

Ben (bijna altijd) single en dan red ik me prima, voel me niet alleen en ben ook niet hard op zoek.

Maar juist als ik een vriend / scharrel heb die ik een tijd gezien heb en ik ga daarna weer alleen naar huis.... dan mis ik die ander even heel erg.

Dat heeft niks te maken met dat er mensen in de wereld zijn die het nog veel erger hebben en onder een brug slapen en niks te eten hebben.... Het is gewoon even wennen en afkicken.

Dat je dat hebt na een week bij hem, vind ik niet zo raar.
@juliaana, ik weet niet. Zie post 16.57
@zonneschijn vraag eens wat ik erom geef wat jij vindt
Ik ben nu gewoon aan het werk en ik ga ook gewoon door met mijn dagelijkse dingen.
quote:elske schreef op 28 december 2010 @ 18:30:

@zonneschijn vraag eens wat ik erom geef wat jij vindtPardon? Ik reageer toch heel normaal op jouw reactie. Waarom meteen zo aanvallend?
Elske, om eerlijk te zijn heb ik geen zin meer om op je te reageren, sorry.
Madelief, dat is inderdaad het beste. gewoon doorgaan en af en toe een beetje mijmeren over de leuke week samen.

Jullie bellen tch wel en hebben vast alweer een moment in het vooruitzicht om elkaar te treffen!

Eigenlijk he, is het fijn dat je je na zo´n week alleen voelt. Goed teken!
Ik voel me ook eenzaam. Sterker nog, ik voel me regelmatig eenzaam terwijl ik genoeg mensen om me heen heb.

Stom he?
Vind ik zelf niet stom, al zijn er blijkbaar genoeg op dit forum die dit wel stom vinden.... Soms kun je je ook niet begrepen voelen en daardoor eenzaam, doordat in jouw ogen niemand je dan begrijpt....
.
quote:Chardonnay schreef op 28 december 2010 @ 19:27:

Madeliefje, ik zie mijn vriend ook alleen in het weekend en nu met de kerstvakantie zijn we een week samen. En ja, de eerste dag na het weekend dat we allebei weer apart slapen, vind ik ook altijd weer even wennen. Maar alleen en eenzaam voel ik me dan absoluut niet. Heb het dan ook te druk met mijn hobby/sport. Hoe komt het dat je je eenzaam voelt? Heb je niks om handen, naast je vriend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven