Hurghada - luiers te koop?

05-01-2011 13:49 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over twee weken gaan we naar Hurghada. We zitten dan in Jasmin Village. Nu zijn wij helemaal onbekend met het all-inclusive gebeuren. Mijn man denk dat je echt het hotel niet uitkomt. Volgens mij is er ook buiten het hotel best wat te doen. Wie kan hier wat meer over vertellen?

En dan de grote vraag: we willen niet te veel koffers meenemen, maar hebben wel twee peuters. Is het nodig om voor de hele reis luiers mee te nemen, of zijn die daar ook gewoon te krijgen?

(Ik voel me een beetje beschaamd om dit te vragen , maar ja, ze nemen wel erg veel ruimte in in de koffer..)
Ik gok zomaar dat de in Hurghada ook baby's en peuters hebben, dus wat denk je zelf?
The time is now
Ongetwijfeld is er in je all inclusive hotel een winkeltje waar ze luiers e.d. verkopen. En of je het hotel wel of niet uitkomt heb je zelf in de hand, natuurlijk. Je wordt er niet met schrikdraad of stroom op de hekken binnengehouden, lijkt me.

Ik was 1,5 jaar terug in een all inclusive hotel in Griekenland. In het winkeltje van het hotel verkochten ze ook luiers. Maar... ze waren net op toen wij ze nodig hadden en ze kwamen pas 4 dagen later weer binnen. Wij hebben ons leven gewaagd door tussen het prikkeldraad door naar buiten te klimmen en we hebben luiers in een winkeltje in het nabijgelegen dorpje gekocht.

Veel plezier!
All-inclusive houdt eigenlijk alleen in dat maaltijden en vermaak erbij inbegrepen zitten.

Wil dus niet zeggen dat je er ook verplicht aan mee moet doen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ja, natuurlijk.
Banba, dan denk ik dus ook. Maar mijn man denkt echt dat er buiten de honderd hotels helemaal niks is. En aangezien al die hotels all-inclusive zijn zullen er ook niet echt supermarkten zijn ofzo.
3 jaar geleden zaten wij vlak bij Hurghada, en in elke supermarkt zijn luiers te koop, verwacht niet dezelfde kwaliteit, ook al koop je pampers, maar het is zeker te doen.
Hoor ik daar een kameel schijten?
Klopt wel, het is niet gewoon dat er overal luiers te koop zijn buiten de resorts, dus zelf een voorraad meenemen is handig.
quote:Ka32 schreef op 05 januari 2011 @ 13:59:

Banba, dan denk ik dus ook. Maar mijn man denkt echt dat er buiten de honderd hotels helemaal niks is. En aangezien al die hotels all-inclusive zijn zullen er ook niet echt supermarkten zijn ofzo.

Beetje verdiepen in de omgeving.

In de buurt van elk hotel is wel een dorp/stad en in ieder dorp/stad is wel een winkel waar je luiers ed kunt kopen.

Sommige complexen hebben overigens wel winkels.
quote:Supersmollie schreef op 05 januari 2011 @ 13:58:

Ongetwijfeld is er in je all inclusive hotel een winkeltje waar ze luiers e.d. verkopen. En of je het hotel wel of niet uitkomt heb je zelf in de hand, natuurlijk. Je wordt er niet met schrikdraad of stroom op de hekken binnengehouden, lijkt me.

Ik was 1,5 jaar terug in een all inclusive hotel in Griekenland. In het winkeltje van het hotel verkochten ze ook luiers. Maar... ze waren net op toen wij ze nodig hadden en ze kwamen pas 4 dagen later weer binnen. Wij hebben ons leven gewaagd door tussen het prikkeldraad door naar buiten te klimmen en we hebben luiers in een winkeltje in het nabijgelegen dorpje gekocht.

Veel plezier!kon je geen local omkopen om ze voor je naar binnen te smokkelen?
100% plastic die luiers. Ik zou ze zelf mee nemen. En wat de omgeving van Hurgada betreft: je man heeft gelijk. Lekker op resort blijven want al er omheen is de moeite niet waard.
en luiers hier zijn allemaal van natuurlijk materiaal?
Volgens wikipedia is Hurghada een redelijk grote stad, dus supermarkten zullen er best zijn.

Waarom denkt je man dat er buiten het hotel niets is?

Het is Egypte!
TO:

hier staat wat info over hurghada. Excursies enzo.
Dat zeg ik niet Starshine.
Al die mensen die de all inclusive oase schoonmaken etc moeten ook ergens wonen en luiers voor hun kinderen kopen.
Ben zelf ooit ook in Hurghada op vakantie geweest. De supermarkten zijn daar niet te vergelijken met hier in Nederland. Het zijn vaak kleine winkeltjes waar je zelfs over de prijs van een fles cola nog moet onderhandelen. Met name in het toeristische gebied. Ze zullen er ongetwijfeld luiers hebben, maar ik zou met mijn ervaringen zelf een voorraadje meenemen als ik er weer heen zou gaan.
De excursies vanuit Hurgada die wel er de moeite zijn (Luxor, Caïro eventueel, bepaalde berg waarvan ik naam kwijt ben, oeps) zijn imo te ver voor 2 peuters. Onveilig ook want ze rijden er als gekken en echt niet dat er kinderstoeltjes beschikbaar zijn in taxi of bus.
quote:Suze2hier schreef op 05 januari 2011 @ 14:14:

Dat zeg ik niet Starshine.als de egyptenaren ze gebruiken zal het wel in orde zijn toch? Kom op hé, je gaat je dure vliegtuigkilo's toch niet gebruiken voor 4 pakken pampers?
Eens met Letgo.
quote:Suze2hier schreef op 05 januari 2011 @ 14:11:

100% plastic die luiers. Ik zou ze zelf mee nemen. En wat de omgeving van Hurgada betreft: je man heeft gelijk. Lekker op resort blijven want al er omheen is de moeite niet waard.

Ben ik het wel een klein beetje mee eens. Er zijn wel bazaars, maar daar wordt je echt de winkels ingetrokken als toerist zijnde. Buiten het toeristisch gebied wordt je nogal raar aangekeken als buitenlander, ik voelde me er niet veilig bij.

Er is wel wat te doen hoor, buiten het hotel om. Maar dan zou ik wel met een excursie mee gaan. Wij gingen op excursie naar Cairo (de piramides) en we gingen in een colonne van 80 (!) bussen onder politiebegeleiding. Blijkbaar toch nog niet helemaal veilig daar voor toeristen.

Verder hebben we gedoken (dat is echt een aanrader daar, verschrikkelijk mooi!) en een woestijnsafari gedaan (ook echt een aanrader!).
quote:Starshine schreef op 05 januari 2011 @ 14:09:

[...]

kon je geen local omkopen om ze voor je naar binnen te smokkelen?

Wow, dat hadden we eerder moeten weten!

Overigens, de argumenten dat de locals ook luiers nodig hebben voor hun baby's gaan maar tot op zekere hoogte op. Wie zegt dat de locals, waar dan ook, gebruik maken van wegwerp luiers?
Starshine, wat voor Egyptenaren goed genoeg is is voor mij niet per definitie goed genoeg nee. Heel erg niet zelfs in de meeste gevallen.
quote:Suze2hier schreef op 05 januari 2011 @ 14:18:

De excursies vanuit Hurgada die wel er de moeite zijn (Luxor, Caïro eventueel, bepaalde berg waarvan ik naam kwijt ben, oeps) zijn imo te ver voor 2 peuters. Onveilig ook want ze rijden er als gekken en echt niet dat er kinderstoeltjes beschikbaar zijn in taxi of bus.Dat ook Die Egyptenaren rijden als idioten. Cairo is ongeveer 8 uur rijden vanaf Hurghada. De sanitaire stops onderweg zijn geen pretje (iedereen kwam kokhalsend naar buiten). Er mag gewoon gerookt worden in de bus. Geen aanrader voor peuters.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven