Jammer weer een jongen....
woensdag 5 januari 2011 om 13:57
Hallo Allemaal,
Het is een beetje raar voor veel mensen misschien en ik zou juist heel blij moeten zijn. Maar als ik heel eerlijk ben moet ik toegeven dat ik erg terleurgesteld ben, dat we weer een jongen krijgen. Dit is ons laatste kindje en had nu echt op een meisje gehoopt. Ik weet t is een luxeprobleem en er zijn genoeg vrouwen bij zwanger worden niet lukt of mensen die een kindje met een handicap krijgen, dus wat zeur ik nu eigenlijk, maar toch t laat me niet los.
Wie herkend dit gevoel? Ik zou graag met mensen hier over willen hebben en tips over hoe ik hier overheen kan stappen. Misschien leuke tips van echte jongensmoeders? groet Mensje23
Het is een beetje raar voor veel mensen misschien en ik zou juist heel blij moeten zijn. Maar als ik heel eerlijk ben moet ik toegeven dat ik erg terleurgesteld ben, dat we weer een jongen krijgen. Dit is ons laatste kindje en had nu echt op een meisje gehoopt. Ik weet t is een luxeprobleem en er zijn genoeg vrouwen bij zwanger worden niet lukt of mensen die een kindje met een handicap krijgen, dus wat zeur ik nu eigenlijk, maar toch t laat me niet los.
Wie herkend dit gevoel? Ik zou graag met mensen hier over willen hebben en tips over hoe ik hier overheen kan stappen. Misschien leuke tips van echte jongensmoeders? groet Mensje23
woensdag 5 januari 2011 om 14:00
Tjee...tis geen suprise-ei waar je als klein kindje over mocht zeggen: die inhoud heb ik al! Het gaat over een MENS! Je had vantevoren kunnen weten dat de kans fifty-fifty is. Ik mag hopen dat je kind hier later niets van zal merken. Als dit je grootste zorg is, ben je een gezegend mens. Tel die zegeningen maar en houd op met prakizeren.
woensdag 5 januari 2011 om 14:03
Tips van echte jongensmoeders? Oei, dat vind ik niet zo aardig om te lezen...je hebt zelf in ieder geval een zoontje, maar je ziet jezelf niet als "jongensmoeder". Maar ik begrijp nooit zo goed wat het verschil is tussen een "jongensmoeder" en een "meisjesmoeder"...Kun jij me dat uitleggen?
Er is een aantal weken geleden in ieder geval een topic geweest over hetzelfde onderwerp. Ik zal eens kijken of dat ik kan vinden voor je
Ik hoop dat je snel helemaal kunt genieten van je zwangerschap en dat je dit gevoel kunt loslaten.
Er is een aantal weken geleden in ieder geval een topic geweest over hetzelfde onderwerp. Ik zal eens kijken of dat ik kan vinden voor je
Ik hoop dat je snel helemaal kunt genieten van je zwangerschap en dat je dit gevoel kunt loslaten.
quote:Banba schreef op 05 januari 2011 @ 14:00:
Wat denk je te gaan missen, omdat je geen dochter hebt?Hier ben ik wel benieuwd naar. Ieder kind is anders. Een meisje of jongen krijgen geeft geen garantie op bepaalde eigenschappen of een bepaalde band.
Wat denk je te gaan missen, omdat je geen dochter hebt?Hier ben ik wel benieuwd naar. Ieder kind is anders. Een meisje of jongen krijgen geeft geen garantie op bepaalde eigenschappen of een bepaalde band.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 5 januari 2011 om 14:04
Ik vrees dat je met dit topic heel veel heftige reacties oproept. Vooral je topictitel zal mensen tegen de haren in gaan strijken.
Persoonlijk vind ik dat je niet moet zeuren. Je mag best een moment voor jezelf even teleurgesteld zijn, maar ik hoop echt van harte dat je heel snel over die teleurstelling heen stapt en gaat genieten van je zoon in wording.
Persoonlijk vind ik dat je niet moet zeuren. Je mag best een moment voor jezelf even teleurgesteld zijn, maar ik hoop echt van harte dat je heel snel over die teleurstelling heen stapt en gaat genieten van je zoon in wording.
woensdag 5 januari 2011 om 14:05
Bedenk je vooral dat het voor je kindje absoluut voelbaar is dat hij een meisje had "moeten" zijn. Zorg er dus voor dat je voordat je bevalt geaccepteerd hebt wat je krijgt.
Ik heb een buurman die een depressief derde jongetje heeft omdat hij een meisje wilde en de eerste paar weken amper aandacht had voor zijn zoon. Bovendien gaf hij zijn vrouw de schuld van het geslacht en dat kwam de relatie ook niet ten goede (een lesje biologie wilde hij niet aanhoren).
Ik heb een buurman die een depressief derde jongetje heeft omdat hij een meisje wilde en de eerste paar weken amper aandacht had voor zijn zoon. Bovendien gaf hij zijn vrouw de schuld van het geslacht en dat kwam de relatie ook niet ten goede (een lesje biologie wilde hij niet aanhoren).
Het is nogal een taboe..... Maar ik begrijp het wel. Vind ook dat je dat gewoon mag uitspreken. Als het kindje er is zal je er heus stapelverliefd op zijn dus daar hoef je je mond niet voor te houden. Uiteindelijk is het ok. Maar kom op zeg... je mag toch teleurgesteld zijn. Kan me niet voorstellen dat je allemaal een kleine voorkeur hebt voor of een jongen of een meisje. Nou en?! Doet toch niets af aan je gevoel voor het kindje. Daar ga je toch wel zielsveel van houden... That's nature