Buren ruzie

10-01-2011 22:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal.

Ik ben sinds een paar maanden verhuisd naar een nieuwe stad samen met mijn vriend, we zijn hier heel erg happy op 1 ding na..We hebben op oud en nieuw ontzettende buren ruzie gekregen. Buren vonden dat wij geen vuurwerk moesten afsteken aangezien er kleine kinderen in de straat wonen en dat wij, als nieuwe buren zijnde, hier rekening mee moesten houden, en dat we een stelletje associale ''piep'' waren.. .

Nu ben ik zelf al niet van de confrontaties, en vind dit echt zo erg dat ik hier nu dagelijks mee bezig ben, opletten of zij niet in de straat staat, er over na denken wat ik moet zeggen als ik hun tegen kom etc.. Het is waanzinning ik weet het, iedereen zegt ook dat ik hier gewoon lak aan moet hebben, maar helaas heb ik geen knop in mijn hoofd die ik zomaar om kan zetten.

(Ik ben niet naar hun deur gegaan/of brief geschreven omdat ik denk dat er met mensen die vanuit huis uit al beginnen te schelden niet een normaal gesprek gevoerd kan worden).

Ik wil graag weten wat jullie zouden doen, en graag ook verhalen van andere mensen horen die ook buren ruzie hebben, dan voel ik me misschien niet zo alleen..haha..

Ik zit hier namelijk in een stad waar ik geen ziel ken, en voel me nu opgesloten in mijn mooie huis waar ondertussen me woon plezier ontzettend verziekt is, terwijl ik weet dat het belachelijk is dat 'iemand' zoveel invloed daarop heeft..arghhh...
quote:Mac123 schreef op 10 januari 2011 @ 22:21:

Floreat, ik bedoelde het ook een beetje cynisch. Ik nam aan dat alleen de buurvrouw hiervan ondersteboven was. ik zag het al helemaal voor me de hele buurt die uit zn raam shhhhhhttttttt sist naar de nieuwkomers
dubbel
quote:Zuigstengel schreef op 10 januari 2011 @ 22:29:

Een briefje bij hun in de bus stoppen met:

Het carbid schieten was een groot succes in 2010! We hopen dat het dit jaar één nog groter succes zal worden.

Tot vrijdag 31 December.

Wat een stelletje Tokkies zeg!

oh geweldig..

Ik heb me in ieder geval wel voor genomen om in de zomer grote barbeque feesten te gaan geven..en ja .MET muziek,

Het vuurwerk was niet uren bezig, gewoon half uur, en ja er zaten wel harde knallers bij, wij zelf hadden alleen siervuurwerk maar mijn zwager is engels, en daar vinden ze knal vuurwerk erg prettig haha..ach het is nieuw jaar kan toch wel een x dacht ik...wrong
alles gaat dubbel :S
quote:Zuigstengel schreef op 10 januari 2011 @ 22:29:

Een briefje bij hun in de bus stoppen met:

Het carbid schieten was een groot succes in 2010! We hopen dat het dit jaar één nog groter succes zal worden.

Tot vrijdag 31 December.

Wat een stelletje Tokkies zeg!

oh geweldig..

Ik heb me in ieder geval wel voor genomen om in de zomer grote barbeque feesten te gaan geven..en ja .MET muziek,

Het vuurwerk was niet uren bezig, gewoon half uur, en ja er zaten wel harde knallers bij, wij zelf hadden alleen siervuurwerk maar mijn zwager is engels, en daar vinden ze knal vuurwerk erg prettig haha..ach het is nieuw jaar kan toch wel een x dacht ik...wrong
Je vind het wel heel grappig he?
quote:MizzK schreef op 10 januari 2011 @ 22:38:

Ik heb me in ieder geval wel voor genomen om in de zomer grote barbeque feesten te gaan geven..en ja .MET muziek, Dit bedoel je als grapje, toch? Anders is het behoorlijk tokkie om zo "wraak" te willen nemen.
wat belachelijk zeg! je weet toch dat er lawaai is met oud en nieuw! wat een truttig gedoe zeg!

Ik moest gelijk denken aan onze jongste dochter van 1 jaar..ze slaapt beneden en het was een enorme herrie bij ons in de straat. de honderd duizend klappers, van die harde bommen!

Maar ze bleef slapen als een roosje, armpjes in de lucht..ongelofelijk! haha. alle kindjes van boven de 4 waren wakker in de straat en stonden met sterretjes!

Rond 1.30 werd het rustiger en de volgende dag hebben we met z'n allen geveegd..dat is toch oud en nieuw?

Maar goed, ik zou het niet erger maken met je buren en gewoon een keer naar haar toe gaan, dat het toch allemaal niet zo heel erg was...Zijn de kids trouwens wakker geworden of weet je dat niet? hoe oud zijn ze eigenlijk?
Je bent volwassen neem ik aan. Bel bij je buren aan, leg jouw kant van het verhaal uit en luister naar die van haar. Praat erover, bied eventueel excuses aan (soms beter dan nog verder in discussie te gaan) en zeg dat je hoopt goede buren te zullen zijn met elkaar. KLAAR.
alles gaat dubbel..sorry snap niet waarom
Zou het toch nog eens bespreken want je wilt dit jaar denk ik ook vuurwerk afsteken zonder dit gezeur: lijkt nu nog ver weg maar voor je het weet is het zo ver.
Je zegt dat je buurvrouw vast al achter je rug om heeft staan roddelen met de rest van de straat.

Dat vind ik eigenlijk ook wel wat over jou zeggen. Je speelt jezelf dubbel en dwars de zwarte piet toe.

Je had meteen 2 januari naar de buurtjes met kleintjes toe kunnen gaan. Of 1 januari buurtjes op straat kunnen vragen (misschien niet direct DIE buurvrouw) dat je hoopt dat ze niet al te veel last van je vuurwerk gehad hebben.

Dat je er door één van je buurtjes op geattendeerd werd dat het in jullie straat niet gebruikelijk is om vuurwerk af te steken ivm de kindjes. (laat de exacte woorden van de buuf even achterwegen)

Waarschijnlijk hadden je buurtjes je er van verzekerd dat het niet zo'n hele grote ramp was. En wisten waarschijnlijk exact te vertellen welke buuf er zo vriendelijk was geweest je er op te attenderen. Ze wonen namelijk al langer met haar in de straat.

Hoe meer jij je gaat opvreten, en jezelf opsluiten hoe minder je je buurtjes zult spreken. Je gaat waarschijnlijk met de dag meer denken dat er over je geroddeld wordt en dat ze met zijn allen met Superbuuf als aanvoerder een campagne tegen je begonnen zijn.

Dus stap morgen als een van je buurtjes (niet DIE buuf) terug komt van het naar school brengen van de kids even op haar af. Gewoon een kort chattery praatje. Over het weer, over hoe ze het jaar begonnen zijn om vervolgens je excuus te maken over het vuurwerk.

Zo maak je een opening in je contact met je buurtjes en zul je zien dat je niet de zwarte piet van de buurt bent.
quote:MizzK schreef op 10 januari 2011 @ 22:44:

Eén keer op verstuur klikken.

Ook als het wat lang duurt voor je computer reageert!

Hoe vaker je klikt hoe vaker je post!
nou als ik er nog zit ga ik dit jaar ook gewoon vuurwerk af steken.

In ieder geval ik moet van de pc af,klaar met werk. dus BEDANKT voor alle reacties...keep you posted!

In ieder geval ik moet van de pc af,klaar met werk. dus BEDANKT voor alle reacties...keep you posted!
quote:kusunum schreef op 10 januari 2011 @ 22:58:

[...]

Eén keer op verstuur klikken.

Ook als het wat lang duurt voor je computer reageert!

Hoe vaker je klikt hoe vaker je post!Nou, da's niet helemaal aangekomen
quote:MizzK schreef op 10 januari 2011 @ 22:58:

Tja, met zo'n vastberaden houding weet je zeker dat je je snel thuis voelt in de buurt!

Ik snap dat die ene buuf even wat verdraagsamer naar jou toe had kunnen wezen, maar om nou gelijk op 10 januari te roepen dat je zekersteweten 31 december weer vuurwerk af ga steken. Ongeacht wat de buren er van vinden, zonder eerst maar eens uit te zoeken waar de woede van die ene buuf vandaan komt.

Jij komt er wel!

Communicatief ben je erg sterk bezig
quote:Waldorf114 schreef op 10 januari 2011 @ 22:21:

Gooi een overgebleven rotje (of duizendklapper) door hun brievenbus.

Wat een zeikwijf. Of zijn jullie echt een beetje aso?Bedoel je dat alleen aso's nooit vuurwerk door de brievenbus gooien?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Nah met oud&nieuw moet je gewoon vuurwerk kunnen en mogen afsteken. Als de kindjes echt klein zijn slapen ze meestal er gewoon doorheen. Ik vind het niet echt bijzonder uitnodigend van zo'n buur om je zo aan te vallen. Wat ik hier ook al las; ga met de buren praten wie die kleine kindjes hebben. Niet om je excuses aan te bieden maar om hun mening te vragen of zij en de kids er echt zoveel last van hadden. Kijk naar welke oplossing je kan komen voor komende huis/tuin en vuurwerkfeestjes, nodig ze eventueel ervoor uit. Waarschijnlijk heb je een leuke buur erbij (positief blijven )
Jullie wonen er al een paar maanden. Is er niks anders eerder al voorgevallen?

Je zou altijd even bij de buuf langs kunnen gaan om de lucht te klaren - al zou ik niet direct excuses maken. Nu blijft het niet alleen bij jou maar waarschijnlijk ook bij hen doorsudderen.

Ik voorzie nu al een heftig nieuw topic in de zomer "Burenruzie 2: #$#%#Buuf gooit emmer water over bbq en stereo" *glazen-bol-mode off*

Verder eens met Kusunum, maak eens een gezellig praatje met die andere buren en breng het terloops ter sprake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven