Gezondheid alle pijlers

Stoppen met blowen

11-01-2011 13:17 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu 26 en sinds 1week gestopt met blowen niet erg lang zou je zeggen maar de ken merken zijn nu al zichbaar.

zo slaap ik beter droom weer normaal heb meer honger

en kan helder nadenken .

ik ben begonnen toen ik 11 was en vol op geblowt heb tijden

gehad dat ik 50euro perdag rookte heb tijden gehad dat ik geen eens tabak erbij deed dus (puur) rookte.

ik heb mazzel want sinds kort denk ik er niet meer aan

en als je twijfelt stoppen met blowen kan dit je meschien stimuleren.

zoals ik al zij ik heb echt jaren vol op geblowt iederedag stond er mee op en ging er mee naar bed.

tot op kort geleden was het in eens klaar .

ik weet hoe mensen zich voelen als ze willen stoppen bang dat ze niet kunnen slapen hele vage dromen waar je zelf niet kan inkomen zweten constant er aan denken etc etc etc.

enigste advies wat deze jongen jullie kan geven is

er niet meer aan denken zet je zelf er over heen als je een week niet blowt zal je eind van de week echt stukke beter voelen

zo slaap ik nu 12uur perdag en dat heb ik jaren niet mee gemaakt.

ik droom normaal of helemaal niet ik zweet niet meer ik voel me beter heb direct honger als ik wakker word dat heb ik tientallen jaren niet meer gevoelt die honger en dat allemaal door weed.

ik heb mezelf vastbesloten om niet meer te blowen zo ineens was ik er klaar mee en wil ik zo houden heb niks meer met weed.

zo ken ik een jongen die helemaal doorgedraait was door de weed en zich zelf heeft opgehangen, zo ken ik mensen die van hun ouders hun spullen verkochten, ofterwijl stelen voor weed.

ik vertel dit aan mensen die echt willen stoppen met blowen.

want heb tenslotte zelf ook gerookt dus weet waar ik over praat.

ik ben er zo mee begonnen .

mijn oudere broer blowde al toen ik klein was en me vader ook.

en eigenlijk al me vrienden blowden al toen ze heel erg jong waren.

want ik woonde in een wijk vol met thuis dealers en die weed was veel beter als in de coffeeshop en goedkoper dus dan is de keus gouw gemaakt ik ben jaren mezelf niet geweest al dacht ik van wel

zodra je echt stopt met blowen merk je dat je omgeving ook vrolijker word mensen kijken je anders aan.

meeste mensen die geen weet van weed hebben zien het maar als harddrugs is het ook! er zit zoveel thc in dat je gewoon letterlijk verdoofd ben voor de buiten wereld ook al denk je van niet het is wel zo mensen die denken blowen onder controle tehebben worden dus al gecontroleerd door de weed zelf zeg ik dat goed? Ja! er zijn geen medicijnen voor nodig om te stoppen met blowen dat dacht ik eerst wel altijd , maar nee je moet je geest verbreden en je grensen overschrijden van wat je wel en niet wilt .

ik zal mijn simptonen even op een rijtje zetten waar ik last van had in het begin.

1.de meest achterlijke dromen.

2.zweten snachts zo erg dat je bed zijk nat is

3.heel slecht slapen

4.geen eetlust

5.agresief gedrag

etc etc. hoop dat ik met dit mensen kan helpen en kan motiveren om toch daadwerkelijk te stoppen met blowen geloof mij maar

het zit allemaal tussen je oren echt waar de echte stoppers

doen net als mij stoppen in een keer slapen 2weken slecht en daarna zal je stukken beter voelen wat is tenslotten 2weken slecht slapen op een leven? Vriendelijke Groeten Exblower.

ik heb trouwens meer engergie en train weer veel moet wel bekennen dat ik ook blowde omdat ik adhd heb maar das geen reden ben ik achter gekomen iedereen staat voor een keus in ze leven en het word niet in je mond gepropt je doet het uit eindelijk helemaal zelf niemand anders jij bent de gene die NEE moet of had moeten zeggen toch? veel plezier ermee succes voor de gene die proberen te stoppen peace OUT.
Sorry heb je verhaal niet gelezen

Maar ik zweer erbij.
Top dat je gestopt bent! Pas alleen wel op, het kan zijn dat er nog een moeilijke periode komt.

Alinea's zouden trouwens ook wel prettig zijn, evenals een kleine spellingscontrole.
Je bent nu zeker de schade aan het inhalen voor al die tijd dat je zo stil was

Complimenten! Na zo'n lange tijd veel roken is het niet makkelijk om te stoppen. Keep up the good work
quote:plops schreef op 11 januari 2011 @ 13:23:

Top dat je gestopt bent! Pas alleen wel op, het kan zijn dat er nog een moeilijke periode komt.

Alinea's zouden trouwens ook wel prettig zijn, evenals een kleine soellingscontrole.Exact.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

En dan ben ik echt niet stoned.,.
Ik forum mobiel....je typt nog weleens mis met zulke mini toetsjes

Ik schrijf ze zei tenminste niet met een lange ij
beter voor je dat je gestopt bent ook beter dat je hier aan anderen wil uitleggen dat stoppen een goed idee is

respect! en keep up the good work!
Het is duidelijk dat er blijvende effecten zijn na al je geblow. Maar wel goed van je dat je gestopt bent.
Top! Ga ervoor en ga zo door. Gewoontes veranderen is moeilijk! ik doe ook een poging (drinken & roken) maar valt me zwaar..
Hopelijk is het effect over een tijd nóg beter dat je bent gestopt....

Good for you! Ik ben gisteren gestopt met roken.

Maar volgens mij hebben mijn hersens in die 41 jaar roken nog niet zo geleden als de jouwe na al dat blowen....

Nu heb je dus geld over, misschien een cursus Nederlands + schrijven??
Goed zo Ex-Blower, en hou vol!!
quote:Minie86 schreef op 11 januari 2011 @ 14:03:

Het is duidelijk dat er blijvende effecten zijn na al je geblow. Maar wel goed van je dat je gestopt bent. Dat is erg onwaarschijnlijk:

Is hasj en wiet schadelijk voor je hersenen?

Cannabis beïnvloedt de werking van de hersenen. Deze beïnvloeding is echter tijdelijk. Dat betekent dat als je niet meer onder invloed bent de normale situatie weer terug keert. Er is geen onderzoek bekend waaruit blijkt dat hersenen aangetast kunnen worden.

Alleen als je heel lang (meer dan 10 jaar) heel intensief blowt zijn er mogelijk blijvende geheugen stoornissen. Ook is er inmiddels onderzoek gedaan waaruit blijkt dat als je op zeer jonge leeftijd gaat blowen, dit mogelijk langdurige of zelfs blijvende invloed heeft op je geheugen (1)

In sommige streken van Marokko wordt al generaties lang geblowd. Als de hersenen inderdaad aangetast zouden worden, zou dat daar hebben moeten blijken. Wel is het zo dat daar hasj of wiet gebruikt wordt met een veel lager THC gehalte heeft.

Blowen heeft in ieder geval een tijdelijke invloed op het functioneren van je geheugen. Ook je concentratie en het snel kunnen opnemen van informatie wordt door blowen beïnvloedt.

(1) W. van den Brink, Hoe schadelijk zijn softdrugs, Justitiële verkenningen, 2006.

Zie: http://www.jellinek.nl/in ... hadelijk-voor-je-hersenen
Aangezien TO blowt vanaf zijn 11e en nu 26 is, is dat helemaal niet zo onwaarschijnlijk guinevieve
quote:plops schreef op 11 januari 2011 @ 14:19:

Aangezien TO blowt vanaf zijn 11e en nu 26 is, is dat helemaal niet zo onwaarschijnlijk guinevieve

Het kan effect hebben op het geheugen. Maar volgens mij geldt dat dan vooral voor de periode die al blowend is doorgebracht.

Van alle drugs die er zijn, inclusief alcohol, is dit in ieder geval de drugs die de minste hersenschade toebrengt.

En dat moet voor TO wel een opluchting zijn om te horen, neem ik aan.
In je eigen stuk staat dat als je op jonge leeftijd begint je langdurige of zelfs blijvende schade op kan lopen. Evenals wanneer je meer dan 10 jaar intensief hebt geblowd.
Ten eerste: chapeau!

Wat ik niet snap: van blowen krijg je toch altijd honger, de bekende vreetkicks? En jij krijgt nu pas honger. Hoe zit dat? Heb jij nooit vreetkicks gehad dan?
spellings fouten hebben niks met me hersenen te maken of aandoeningen had geen zin om alles perfect te doen.

zolang mensen het maar begrijpen daar gaat het om.

als je al heel lang blowt verdwijnt de freetkickt sterker nog

je eet bijna niks meer zo heb ik het ervaren 1 a 2 keer perdag eten en dan was het macdonalds of frituur .

en ik ben er helemaal klaar mee ik denk er niet een meer aan

en er is niemand die mij meer aan het blowen krijg echt niet.

voel me sterker dan ooit tevoren nu en dan houdt ik graag zo

En nee weer geen hoofdletters en punten geen zin in:P
Laat ik het zo zeggen, Me behoefte is ineens uit het niets verdwenen!

En volgens mij hebben dit meer mensen lijkt me sterk dat ik dit alleen heb.
Amen
quote:plops schreef op 11 januari 2011 @ 14:29:

In je eigen stuk staat dat als je op jonge leeftijd begint je langdurige of zelfs blijvende schade op kan lopen. Evenals wanneer je meer dan 10 jaar intensief hebt geblowd.Er staat dat dat mogelijk is. Maar er is op dit moment geen wetenschappelijke studie die bewijst dat je blijvende cognitieve schade oploopt.
Er zijn mensen die er LETTERLIJK van gek worden en in een gekkehuis terecht komen das waar,Maar niet iedereen heeft zo'n zwakke geest de een is er wat gevoeliger voor dan de ander.
Guinevieve, 36 minuten geleden

quote:

plops schreef op 11 januari 2011 @ 14:29:

In je eigen stuk staat dat als je op jonge leeftijd begint je langdurige of zelfs blijvende schade op kan lopen. Evenals wanneer je meer dan 10 jaar intensief hebt geblowd.

Er staat dat dat mogelijk is. Maar er is op dit moment geen wetenschappelijke studie die bewijst dat je blijvende cognitieve schade oploopt.

Ik zeg toch ook dat het het geval KAN zijn, niet dat het altijd zo is. Ik wist niet dat "het kan" en "het is mogelijk" is anders betekenden
Ik ben ook gestopt met blowen en ga er ook voor naar verslavingszorg. Ik blowde niet zoveel als ik uit jouw verhaal haal maar toch regelmatig.

Ik mis het wel degelijk, ik vind mijn leven er eigenlijk een stuk saaier op geworden, ik mis een uitlaatklep en ik mis het verdoofde gevoel. In gesprekken die ik heb moet ik alternatieven hiervoor vinden maar vind dit ontzettend moeilijk.

Ik heb dan ook al een paar keer gezondigd...

Knap dat het jou zo goed afgaat!
Beste Joiz, Ik weet precies en welke positie jij nu zit.

Wat ik als afleiding heb is, Dat ik keihard train met gewichten

voor het slapen gaan zodat ik bek af ben en lekker kan slapen.

Het is idd een stuk rustiger in je leven ,Maar dat lijkt maar zo

weed is een demon en maakt meer stuk dan je lief is.

Ik heb zelf in zo groep gezeten en die gasten rookten voor het gesprek nog een dikke joint dus na mijn mening raad ik een gespreks groep af .

Waarom je praat een beetje stress van je schouders af en als je thuis komt zit je in het zelfde regim.

Jij bent de enigste die er mee moet stoppen niet een of andere vogels die denkt te weten wat weed is alleen mensen die geblowt hebben weten hoe het is om te stoppen niet een of andere leiding gevende zo zie ik het mvg Ex

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven