Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Ik werk als locatiebeheerder / assistent facility manager bij een groot commercieel bedrijf, ben 25 jaar en ben nu sinds 1,5 jaar afgestudeerd.

Mijn salaris is nu 2.560 bruto. Morgenochtend heb ik salarisonderhandeling en vraag ik er 250 euro bij. Uiteindelijk hoop ik na dit gesprek op 2.710 euro bruto uit te komen.
Mijn CAO valt trouwens onder die van zorgverzekeringen
-
Wat is een reëel salaris voor een assistent accountancy bijna 4 jaar werkervaring, bijna hbo opleiding accountancy afgerond?

Op dit moment 1650 bruto full time basis, geen auto of bonus.
Leeftijd: 32 jaar

Opleiding: HBO

Werkervaring: 7 jaar

In de branche waar ik nu start heb ik 0,0 ervaring.

Bruto 2800,- + auto + laptop + mobiele telefoon

+ elk jaar kans op winstuitkering.

Ik ga 32 uur werken en ontvang dan 2240,- bruto.

Moet mijn contract nog tekenen... Maar denk dat dit wel ok is toch? Zit 200,- boven mijn laatst verdiende salaris...
jeetje, ik schrik echt van sommige bedragen! En helemaal als ik lees wat men daar voor moet doen.

Als office/facilitair manager bij een commercieel bedrijf verdien ik bijna 3100 euro bruto per maand obv 40u. 8% vakantiegeld. winstuitkering is uiteraard afhankelijk of er winst is (afgelopen jaar helaas niet ) of een bonus maar ook die zat er dit jaar niet in. Ik ben het afgelopen jaar bijna 10% minder gaan verdienen tov vorig jaar door het niet krijgen van die bonus en winstuitkering. Merk je wel kan ik je zeggen. Ga bij de volgende ronde beoordelingsgesprekken nogmaals aangeven dat ik er flink op achteruit ben gegaan en dat ik mijn inzet en resultaten ook (of juist) financieel gecompenseerd wil hebben :-D .
@ActLikeMe Vindt je juist dat mensen veel of weinig verdienen voor wat ze doen?

3100 bruto voor een office management functie is wel een mooi salaris lijkt me.

Grtz, My Way
Hoi!

Ik lees hier al enige tijd mee, en heb nu zelf een vraagje (namens zusje):

Hoe zit het met het minimumloon als je een 0-urencontract hebt (oproepbasis dus) en per uur betaald wordt? Het gaat om werk in de horeca-branche.

Zelf ben ik 22 en heb een 40-uurscontract in de technische sector, verdien 2000 bruto per maand.
Baan: kwaliteitsmedewerker Sociale Zaken

Leeftijd: 30+

Opleiding: WO

Uren: 32

Bruto p/m: ¤ 2784

Netto p/m: ¤ 1845

Daarnaast:

- reiskostenvergoeding

- eindejaarsuitkering van ongeveer 3/4 van het netto maandsalaris

- jaarlijkse bijdrage ziektekostenverzekering (naast collectivititeitskorting) van ongeveer ¤ 176 per jaar

- goed pensioen
quote:myway schreef op 30 december 2010 @ 11:39:

@ActLikeMe Vindt je juist dat mensen veel of weinig verdienen voor wat ze doen?

3100 bruto voor een office management functie is wel een mooi salaris lijkt me.

Grtz, My Way

3100 bruto is voor een office management functie misschien een mooi salaris, maar een gemiddelde facility manager verdient veel meer (volgens mij). Blijft natuurlijk lastig te beoordelen, want in elk bedrijf wordt zo'n functie anders ingevuld.

@ Marloes85: ben wel benieuwd naar wat je functie precies inhoud. Heb je Facility Management gestudeerd?
quote:zaza20 schreef op 27 december 2010 @ 10:37:

Wat is een reëel salaris voor een assistent accountancy bijna 4 jaar werkervaring, bijna hbo opleiding accountancy afgerond?

Op dit moment 1650 bruto full time basis, geen auto of bonus.

Kijk eens in het accountancybeloningsonderzoek over 2010.

Je doet AA richting neem ik aan? Anders verdien je erg weinig.

Ik ben op AA afdeling in 2003 gestart met EUR 1.350 met enkel Havo diploma.

Nu 8 jaar later werk ik op RA afdeling en verdien EUR 3.300 met bijna afgeronde RA opleiding.

Het ligt er ook nog eens aan op wat voor kantoor je werkt. Ik heb 6,5 jaar bij een big four gewerkt. Dat is qua salaris niet te vergelijken met kleinere kantoren.
Wat is een marktconform salaris voor een pas afgestudeerde met een letterenstudie en 0,0 ervaring?
Baan: Programmeur maar bespreek ook functionele zaken

Leeftijd: 27

Opleiding: HBO

Uren: 40

Bruto p/m: ¤ 2900

Verder lease-auto, laptop, telefoon, ¤ 75 onkostenvergoeding per maand, goed pensioen en goede bonusregeling.

Ik zit sinds iets minder dan 2 jaar in de IT, wel HBO diploma maar totaal niet die richting. Heb vorig jaar een traineeship gevold dus zo opgeleid.
(Bij)baan: ZZP'er via PGB budget

Leeftijd: 18

Uren: wisselt.

Opleiding: Politie opleiding

Tarief per uur: ¤20,00

Momenteel werk ik 4 maanden bij een dementere ouderende man, die ik begleidt bij de huishouding.

Ik ben bang dat ik komend jaar veel moet gaan betalen aan de belasting omdat ik ook nog op school zit.

Naast mijn baan krijg ik nog studiefinanciering (¤75,00, en als ik straks het huis uit ga, huurtoeslag (¤?) en uitwondende studiefinanciering: (¤246,00)

Voor mijn leeftijd zit ik errrrrrrugg goed met het uurtarief.

Het is nog verlaagd ook, ik kan ¤35,00 per uur vragen.

Omdat er nog andere zorgverleners zijn die ouder zijn, waardoor ik wat minder verdien.

Vanuit stages bij de gehandicaptenzorg heb ik vanaf mijn 13e ervaring opgebouwd. Mijn opleiding sluit dus totaal niet aan bij mijn (bij)baan. Ik vind het erg leuk om te doen, en hoop er nog lang plezier van mogen te hebben.
Ik ben op dit moment nog student en werk als bijbaantje bij de thuiszorg, daar verdien ik 8.25 per uur mee. In juli ben ik afgestudeerd, HBO international business and languages. Ben al wel aan het rondkijken en heb gemerkt dat de startsalarissen bij deze opleidingen hier tussen de 1800--2400 euro liggen.

Wel 4x naar het buitenland geweest, maar vraag me af of ik daar echt een voorsprong op heb..
"blondisbetter, 7 uur geleden

Ik ben bang dat ik komend jaar veel moet gaan betalen aan de belasting omdat ik ook nog op school zit.

Naast mijn baan krijg ik nog studiefinanciering (¤75,00, en als ik straks het huis uit ga, huurtoeslag (¤?) en uitwondende studiefinanciering: (¤246,00)"

Let je ook op je stufi-grens? Ligt rond de 13.000; even chechen op duo.nl!
quote:littlemissvixen schreef op 05 januari 2011 @ 00:16:

"blondisbetter, 7 uur geleden

Naast mijn baan krijg ik nog studiefinanciering (¤75,00, en als ik straks het huis uit ga, huurtoeslag (¤?) en uitwondende studiefinanciering: (¤246,00)"

Let je ook op je stufi-grens? Ligt rond de 13.000; even chechen op duo.nl!

Klopt!

maar mijn 2 opleidingen duren in totaal 4 jaar.

Als je je diploma haalt binnen 10 jaar is het een gift geworden, had ik gelijk al even na gekeken.

Binnen het politiekorps wordt opleiding betaald, en krijg ik betaald.

Dankjewel voor je tip!
@Mirjam82. Ik werk inderdaad in de AA. Daarnaast werk ik niet bij een big four kantoor, maar wel bij een kantoor die daar aansluiting zoekt.
@blondisbetter - ik bedoel te zeggen; als je meer verdient dan 13.000 per jaar, moet je je stufi terugbetalen.
Oh, die grens is 13.000? Weet ik dat ook weer.

Moest ik toevallig nog opzoeken, maar nu zie ik 't hier opeens staan, handig.

Daar zit ik nog onder, dus hoef niks te doen.
Dubbelpost
anoniem_119327 wijzigde dit bericht op 13-01-2011 02:46
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Al bijna 2 jaar werk ik als accountmanager in de ICT sector. Ben nu bijna 22, heb bedrijfskundige informatica gestudeerd en heb over 2010 een 51.000 bruto bruto verdiend. (bijna 4000 bruto pm dus) net niet genoeg voor 52% hypotheekrenteaftrek helaas :-) Mijn basisloon is 2500 dus een groot deel van mijn loon bestaat uit bonussen.

Behoorlijk veel dus voor mijn leeftijd. dit is mogelijk door het feit dat er binnen onze organisatie niet betaald wordt naar leeftijd maar naar functie en hoe succesvol je in die functie bent.

Van mijn bruto salaris gaat wel iedere maand een kleine 600 euro naar de belasting ivm met bijtelling van mijn auto..
quote:Butterfly1989 schreef op 06 januari 2011 @ 20:13:

Oh, die grens is 13.000? Weet ik dat ook weer.

Moest ik toevallig nog opzoeken, maar nu zie ik 't hier opeens staan, handig.

Daar zit ik nog onder, dus hoef niks te doen. Hou dit inderdaad goed in de gaten.. anders heb je een fikse boete... OOK je vakantiegeld meetellen !!! en dus optijd je studiefinanciering stop zetten.
Mijn salaris is best goed te noemen.

Ben magazijn medewerker [man] heb hier niet voor geleerd en doe eigenlijk van alles en nog wat.

Geen opleiding voor genoten gewoon er in gerold. leeftijd 46

werkzaam nu 10 jaar bij dit bedrijf. staat bekend als goed betalend.

bruto voor 36 uur 2925.00

netto hou ik maar!!!! 1976.00 over maar dan is er ook nog 51.08 bruto naar mijn pensioen gegaan

ook krijg ik nog 108 euro voor 4 dagen per week reiskosten vergoeding.

en als afsluiting aan het eind van het jaar 8 proc eindejaarsuitkering.

Verder geen voordelen meer.

al met al een leuk salaris.

mijn vrouw werkt er ook en heeft voor haar 26 uur 1750 netto [archief administratie]
Het is jullie gegund hoor, maar dit soort berichten doen me afvragen waarom een mens uberhaupt zou gaan studeren. Ik met vele jaren studie verdien net zoveel als jouw vrouw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven