laminaat vraag

17-01-2011 13:58 15 berichten
Mijn vriend heeft afgelopen zaterdag laminaat in onze woonkamer gelegd. Is mooi geworden alleen sluiten lang niet alle kopse kanten mooi tegen elkaar aan. Er zit dus een naad tussen, is best wel jammer. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Opnieuw leggen als het klicklaminaat is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat krijg je niet meer goed als de hele vloer er in ligt. Als je het echt weg wil hebben, dan zul je opnieuw moeten leggen. Ik neem aan dat het kliklaminaat is?
Dan had hij het even moeten aantikken toen hij aan t leggen was.

Nu zit er niets anders op volgens mij dan alles er weer uit halen!
Ai, dat wordt geen gezellige avond bij Lollystokje thuis
Ik denk het ook Laelia, want het nare is dat als je het zo laat liggen (met kieren) dat de kans dat je je vloer beschadigt erg groot is. Je loopt er overheen en kan er zo steeds kleine stukjes van de bovenlaag af stoten.
Als het klik laminaat is en jullie hebben het zelf gelegd: helaas, eruit halen, zit niks anders op. Eigenlijk hebben jullie het niet goed gelegd, je moet elke plank even voorzichtig aantikken zodat ie vast zit. Heb je het laten doen? Meteen de leg-boer bellen en je klacht uitleggen.
Tja, dan heeft hij het niet goed gedaan en moet het opnieuw. Had hij het wel eens vaker gedaan?
het is inderdaad kliklaminaat

me vriend heeft hetzelf gelegd en heeft het vaker gedaan

steeds heeft ie de planken aangetikt, maar ongeveer drie rijen verder begonnen tussen sommige planken naadjes te komen. Die dus eerst wel goed lagen
Als je te hard tikt, kan je planken die al goed lagen weer lostikken. Tijdens het leggen dus altijd goed in de gaten houden of het overal nog goed gaat.
Dit hoeft niet persee met aantikken te maken hebben.

Bij ons is het door iemand anders gelegd van een bedrijf en een week later hadden wij hetzelfde. Die man had het ook strak aangetikt.

Nu is het geval dat door weersomstandigheden het hout gaat werken. Bij kou krimpt het, maar is het warm of zetten we de verwarming hoger, gaat het bij de muur opstaan/uitstaan.
Om dat te voorkomen moet je de vloer altijd een aantal dagen laten wennen aan de omgeving waarin je hem gaat leggen.
quote:plops schreef op 17 januari 2011 @ 15:32:

Om dat te voorkomen moet je de vloer altijd een aantal dagen laten wennen aan de omgeving waarin je hem gaat leggen.Bij ons heeft het 7 weken in de woonkamer gelegden om te 'aclamatiseren', maar nog wel last ervan..achja...het blijft hout :p
Dat ook inderdaad plops!
hij heeft bij de planken waar naadjes zitten op de vloer gestampt met een 'veeg' beweging zeg maar. ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. maar de naadjes zijn zo goed als weg.dus dat is mooi. ik hoop dat ze niet terugkomen, maar ja...het blijft hout (eigenlijk samengeperst karton)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven