kattenproblemen

19-01-2011 17:51 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, mijn zus heeft twee katten die altijd goed met elkaar omgingen en nu nietmeer.

ik zal ze voor de makkelijkheid even broer en zus noemen.

broer is erg ziek geweest (en nog steeds niet beter) waardoor hij nu voor de 2e keer een volle week bij de dierenarts is geweest.

de 1e keer dat hij weer terug kwam negeerde zus hem, maar na een paar dagen waren ze weer vriendjes.

nu na de 2e opname wilt ze niks meer van hem weten, oren plat,blazen,grommen echt een hartelijk welkom.

lichamelijk aanvallen doet ze niet,het lijkt wel alsof ze bang van hem is geworden.

ze ligt nu hele dagen onder bed en sluipt schichtig door het huis heen.

oh ja toen broer weg was leek ze dat niet erg te vinden of beter gezegd al die aandacht beviel haar wel.

dus wat denken jullie gaat dit vanzelf over? moet dit genegeerd worden? of is er iets wat mijn zus kan doen om dit op te lossen.
De broer ruikt nu helemaal anders. Aai broer dus veel, laat hem lekker op een gedragen trui liggen e.d. zodat hij snel weer vertrouwd ruikt. Hij ruikt nu als een vreemde kat.

Misschien dat het dan sneller beter gaat.
quote:heleen1234 schreef op 19 januari 2011 @ 17:54:

De broer ruikt nu helemaal anders. Aai broer dus veel, laat hem lekker op een gedragen trui liggen e.d. zodat hij snel weer vertrouwd ruikt. Hij ruikt nu als een vreemde kat.

Misschien dat het dan sneller beter gaat.Dit dus.
dat heeft ze gedaan,ook heeft ze toen broer niet thuis was dekentje meegenomen van dierenarts vandaan zodat zus alvast aan vreemde geur kon wennen.

maar het gaat alleen maar slechter zus raakt steeds meer van streek.
Maar wel de een na de ander aaien, zodat ze weer meer elkaars geur krijgen.
Bovenstaande dus. Broer is nu een vreemde stinkkat geworden, dat moet even veranderen.
668, the neighbour of the Beast
Het bovenstaande is absoluut waar.

TO ik wil je niet flauw maken, maar ik heb precies hetzelfde meegemaakt.

Echter bij mij is de poes (die niet meer geaccepteerd werd) overleden.

De dierenarts vertelde mij, dat mijn andere poes dit had aangevoeld, en daarom de andere poes meed.

Ik hoop enorm dat dit niet voor jouw situatie geldt.

En dat het slechts een kwestie van geurherherkenning is.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
heeft broer nog medicijnen die zijn geur kunnen veranderen?
Eens met de bovenstaande reacties, want er is opeens door die vreemde geur een voor haar wild vreemde kat bijgekomen en dat vindt ze reuze erg.

Laat ze maar gewoon hun ding doet, tenzij ze echt aanvalt want daar is hij nu nog te zwak voor.

Geef die poes dus maar lekker veel aandacht en een rustige plek waar ze zich veilig voelt, dan komt ze vanzelf wel weer.

Dit komt dus meestal wel weer goed, maar een heel enkele keer niet en dan moeten ze voor altijd gescheiden worden, omdat ze elkaar dan niet meer verdragen.
Even met een washandje het vrouwtje goed aaien en daarna ermee broer aaien. Hopelijk blijft de DA lucht niet te lang hangen.

Hier duurde het 1 dag toen ze geholpen waren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Eindeloos schreef op 19 januari 2011 @ 18:15:

Het bovenstaande is absoluut waar.

TO ik wil je niet flauw maken, maar ik heb precies hetzelfde meegemaakt.

Echter bij mij is de poes (die niet meer geaccepteerd werd) overleden.

De dierenarts vertelde mij, dat mijn andere poes dit had aangevoeld, en daarom de andere poes meed.

Ik hoop enorm dat dit niet voor jouw situatie geldt.

En dat het slechts een kwestie van geurherherkenning is.Klopt, een kat reageert soms heel sterk op een zieke kat (dat ruiken ze) en dat kan bij jou ook nog mee spelen. Het hoeft niet zo te zijn dat hij het dus niet gaat redden, maar zij kan iets aan hem merken.
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 januari 2011 @ 18:21:

Even met een washandje het vrouwtje goed aaien en daarna ermee broer aaien. Hopelijk blijft de DA lucht niet te lang hangen.

Hier duurde het 1 dag toen ze geholpen waren.Dit kan toch ook met je handen MV?
sorry,maar ik misbruik je topic even voor een kattenvraagje.

Zondagavond zat mijn kater op de bank toen hij ineens wat liet lopen:geen ontlasting.maar wat het wel is? Het stonk enorm,en zag donker van kleur. Nou kom ik er via google achter dat katten anaalklieren hebben en dat het daar misschien uit kan komwn.Maar hoe voorkom je zo´n ongelukje

Sorry vraagteken doet het ff niet...
quote:Marels schreef op 19 januari 2011 @ 18:05:

Bovenstaande dus. Broer is nu een vreemde stinkkat geworden, dat moet even veranderen.

kort maar krachtig.

Heeft gewoon even tijd nodig.
quote:-a- schreef op 19 januari 2011 @ 18:45:

sorry,maar ik misbruik je topic even voor een kattenvraagje.

Zondagavond zat mijn kater op de bank toen hij ineens wat liet lopen:geen ontlasting.maar wat het wel is? Het stonk enorm,en zag donker van kleur. Nou kom ik er via google achter dat katten anaalklieren hebben en dat het daar misschien uit kan komwn.Maar hoe voorkom je zo´n ongelukje

Sorry vraagteken doet het ff niet...

Dat kan een verstopt anaalkliertje zijn, al hebben honden dit vaker dan katten en dan is het nu dus schoon. Maar check wel even zijn anus en omgeving op roodheid en gezwollenheid.

Het kan ook door de wormen in de darmen komen, dat komt er een soort van golfje stinkend vocht uit.

Als hij gewoon goed blijft eten en alert blijft kun je het nog even aanzien, maar anders moet je even naar de DA voor een checkup en ontwormen is altijd goed (als je dat nog niet hebt gedaan).

Voorkomen kun je dit soort ongelukjes niet, want als alles goed is met je kat heeft hij dit niet. Hij heeft het dus alleen deze keer of hij mankeert wat.
iris: hij heet en drink goed, geen rode anus enzo

Vorige week heeft hij het ook een keer gehad....
quote:-a- schreef op 19 januari 2011 @ 19:09:

iris: hij heet en drink goed, geen rode anus enzo

Vorige week heeft hij het ook een keer gehad....Dan moet je naar de DA, want dan zijn het zeer waarschijnlijk wormen of andere darmproblemen.
iris bedankt voor je advies! En sorry voor het inbreken
Als broer de volgende keer weer naar de DA moet en moet blijven, vraag dan of zus mee mag. Gebeurd hier regelmatig en dan gaat het veel beter als ze weer thuis zijn.

Verder ben ik het eens met de rest.

En -a- : en naar de DA voor controle.
quote:heleen1234 schreef op 19 januari 2011 @ 18:18:

heeft broer nog medicijnen die zijn geur kunnen veranderen?

broer heeft de ziekte van crohn en hij heeft een parasiet in zijn darmen die hem erg ziek maakt,niet alleen broer krijgt antibiotica zus ook omdat zij waarschijnlijk de drager is.

iedereen bedankt voor de tips ik zal het aan mijn zus doorgeven,morgen koopt ze ook die feliway daar had ik op dit forum ook goede berichten over gelezen.
welke parasiet is dat dan? Ik ken er maar 1 en die is vrij makkelijk te behandelen. (ken er meer, maar die is al erg lastig aan te tonen, laat staan behandelen)
Aangezien dit topic over kattenproblemen gaat, misbruik ik het ook even voor een vraag: Onze kat (Britse korthaar met hartproblemen) heeft een verlamming aan haar staart, waardoor ze deze niet rechtop kan houden. Geeft dit problemen binnen de kattenwereld? Voldoet onze kat wellicht niet aan de normen van de kattentaal onderling, doordat ze niet met opgeheven staart "communiceert"? Ze is gedraagt zich namelijk vreemd naar andere katten en het lijkt wel of ze niet weet hoe het moet.

Wie kan hier iets over vertellen?

(sorry voor het inbreken)
Dansen is leuker dan lopen
quote:natemy schreef op 22 januari 2011 @ 13:08:

Aangezien dit topic over kattenproblemen gaat, misbruik ik het ook even voor een vraag: Onze kat (Britse korthaar met hartproblemen) heeft een verlamming aan haar staart, waardoor ze deze niet rechtop kan houden. Geeft dit problemen binnen de kattenwereld? Voldoet onze kat wellicht niet aan de normen van de kattentaal onderling, doordat ze niet met opgeheven staart "communiceert"? Ze is gedraagt zich namelijk vreemd naar andere katten en het lijkt wel of ze niet weet hoe het moet.

Wie kan hier iets over vertellen?

(sorry voor het inbreken)Katten communiceren inderdaad met hun staart, maar gelukkig met nog veel meer (oren, ogen, rug, geluid enz), dus het hoeft geen problemen te geven. Er zijn namelijk ook katten zonder staart (Bobtails) en die hebben nergens last van, net als bijv. katten zonder opstaande oren (Scottish folds) of zonder vacht (Synxen). Pas als ze niets meer zouden hebben om te communiceren zouden ze in de problemen komen.
O gelukkig, dank je wel Iris, dan is het gewoon de aard van het beestje. De kat is al ruim 10 jaar bij ons (slechte jeugd gehad en leeft al op geleende tijd) en sinds onze verhuizing afgelopen zomer heeft ze moeite met alle vreemde katten in/rond de tuin. Dan zal het wel daardoor komen.

En verder levert het geen problemen op, alleen een drijfnatte staart als het nat is buiten; de punt sleept namelijk over de grond.
Dansen is leuker dan lopen
quote:Draakje29 schreef op 21 januari 2011 @ 22:18:

welke parasiet is dat dan? Ik ken er maar 1 en die is vrij makkelijk te behandelen. (ken er meer, maar die is al erg lastig aan te tonen, laat staan behandelen)

pff de naam weet ik niet meer maar hij geeft een scherpe penetrante geur aan de ontlasting,alleen aan de geur herkende de da het al en toen had hij de test nog niet eens gedaan.

tussen broer en zus gaat het trouwens beter zus maakt geen kabaal meer als ze broer ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven