Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
ha meiden

meld!

tot vanaaf! ga zo ff rommelen in huis en mijn opa en oma komen vanmiddag op bezoek :-D

liefs mb
@Kwik: Aaah zo'n last heb ik er ook niet van. Het is gewoon een beetje vervelend. Heb net mijn trouwring maar afgedaan (terwijl die eigenlijk te groot was toen we gingen trouwen in Oktober). Slim dat je straks even naar de VK belt, een extra controle kan nooit kwaad toch.

@Ansari: Zeker spannend.. officieel ben jij nu aan de beurt

Zoo manlief is de keuken opnieuw aan het betegelen. Hij kan niet stilzitten en had pas een paar dozen tegels mee kunnen nemen gratis. Gisteren hebben we een nieuwe afzuigkap gekocht, dus straks is ons keukentje weer mooi.
strijken????

dat doe ik niet hoor! Wordt nu echt spannend ansari..

Strippen werkt toch maar bij 50% van de vrouwen? Vindt het altijd moeilijk... wie weet is ie er gewoon nog niet aan toe om te komen.. maar aan de andere kant hoor je wel eens verhalen van kindjes die eigenlijk iets eerder hadden moeten komen en niet overleefd hebben (bij een nicht van mij gebeurd)

Spannende tijden in ieder geval!

kwik; fietsen! petje af!!

nou ja... misschien dat ik wel nog even het beddengoed strijk voor de beeb.. staat wel zo netjes op het bedje :D
Goedemorgen meiden,

Haha strijken, nee dat doe ik ook niet veel. idd wel de lakentjes want die waren echt heel erg verkreukeld.

Spannend dat het nu echt dichtbij komt voor een aantal van ons! Als mijn VK mij zou willen strippen doe ik dat maar al te graag hoor! Ben er aardig klaar mee. Kan geen kant op en wil gewoon van me klachten af. Sowiezo kunnen ze met 41 weken inleiden. Donderdag is vragen hoe of wat want me klachten verergeren met de week.

Vanmiddag komt me kapster me haar verfen en knippen, dan ben ik er helemaal klaar voor haha

Auto is niet gemaakt, waarschijnlijk me startmotor die het begeven heeft dus morgen wordt hij waarschijnlijk naar de garage gesleept. Dat wordt donderdag met de bus naar de VK en dat is 3 jaar geleden haha

@Kantineke: Nog bij de VK geweest of ben je al aan het puffen? Iedereen heeft op jouw ingezet hoor!

@Prinses: Ik heb ook het idee dat me buik ineens mega is!! Veel plezier bij de VK vandaag!
Ha meiden...

ook hier nog niets aan de hand gelukkig, lekker weekend gehad, zaterdag wel een beetje een off-day, maar ja, ik had heel de week al zoveel leuke en nutiige dingen gedaan dat ik me er wel bij neer kon leggen.

Gisteren wel bijna flauwgevallen in de kerk...dat was ff iets minder, begon opeens te draaien voor m'n ogen, verschrikkelijk veel gapen... na even gezeten te hebben toch maar naar buiten en daar knapte ik gelukkig weer op, ze vonden me er wel heel grauw uitzien, maar ik voelde me wel gewoon goed, dus lekker naar huis gegaan en m'n bed ingedoken...

@kwik ow dat is echt zo'n rotklusje... maar ik weet zeker als je straks klaar bent je heel trots bent op jezelf !! Dus gewoon lekker doorgaan !! ( en anders morgen weer verder)

@prinsesje....strijk jij echt helemaal niets ?? hoe krijg je dat voor elkaar ? ik strijk ook niet alles (behalve de babywas....ik wilde nette stapels ) maar m'n bovenkleding heeft toch echt wel een strijkbout nodig !! en als ik zin heb en het komt uit krijgt m'n dekbedhoes ook een beurt...maar dat komt niet altijd uit (was het altijd in 1 dag... en ja dan moet je het wel 's avonds strijken als je het weer op bed wilt gooien...

@Senshi... leuk dat de keuken een opknapbeurt krijgt !! dan heb je toch opeens weer het idee dat je een nieuwe keuken hebt !!

@ansari... wow... 39 weken !! nu komt het echt heel dichtbij !! leuk hoor !! Ben heel benieuwd wie de volgende zal zijn

ik ga nu effe snel wat eten en nog op bed liggen... m'n moeder komt zo met de wieg, ik mag dan de bekleding er nog in vast zetten, dus ik heb vanmiddag ook een leuk klusje !!

groetjes
Goedemiddag.

Ik werd pas om 12 uur wakker....heerlijk! Ik had het nodig en slaap ´s ochtends ook veel fijner dan snachts.

Nu belachelijk laat dus iets eten...eerst even naar de supermarkt en daarna zal ik eens wat bijlezen en reageren.

Mijn kleintje is ineens zo rustig vandaag...hmm...ik geloof dat ik het fijner vind als het gewoon lekker beweegt.
Door jullie onderwerp strijken heb ik zojuist een tafelkleed staan strijken die we echt alleen met kerst of dergelijke gebruiken.....

Moest ik even kwijt haha
Kriwi: Wat naar dat je bijna bent flauw gevallen. Lage bloeddruk..?

Feb: Dus jij zit straks helemaal mooi in je kraambed..!

Senshi: Leuk nieuwe tegels in de keuken. Toch handig zo'n man die alles zelf kan

Kwik: Verstandig omeven je bloeddruk te laten meten. Je weet maar nooit! Hoe gaat het met de gordijnen? Zulke dingen laat ik altijd door mijn schoonmoeder doen, ik heb er zo'n hekel aan.

Wat goed zeg, nog een uur gefietst! Ik zou dat ook wel kunnen en willen. Maar mijn buik past gewoon niet meer tussen het zadel en de kinderstoel die aan het stuur zit. Dus gister maar een stuk gewandeld met Lentekind. Ik lopen en zij op haar loopfiets... Nou ja, voor 1o minuten... toen wilde zij ook lopen en liep ik dus met Lentekind aan 1 hand en de loopfiets aan de andere hand.

Ansari: Oeh, voor jou komt het dichtbij ja...

Met hoeveel weken is je dochter geboren..?

Amelief: Poeh, lastige keuze idd. Ik zou niet weten wat ik zou doen als het Lentekind zou overkomen. Idd, ze zijn nog zooo klein. Aan mijn bijdrage heb je ook niks.... Een dikke knuffel dan maar

Prinses: Hoe ging het bij de vk?

Kantineke: Hoe gaat het bij jou..?

Jennifer: Heb je al een reactie op je mail..? Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal gaande is waarom jij zo weinig tot geen contact meer hebt met je broertje. Maar is dit niet een moment om het contact weer te herstellen..? Zou jij dat willen..? Misschien ook wel goed om voor jezelf na te denken of je graag wilt dat jullie kleintje haar / zijn oom leert kennen.

Strijken: Hiert wordt ook best veel gestreken. In ieder geval kleding van Lentekind, kleren van mij waarvan ik denk, ja dat moet gestreken worden en de t-shirts van mijn vriend. Overhemden strijkt mijn vriend zelf dus dat hoef ik gelukkig niet te doen. Beddengoed en theedoeken strijk ik ook.

Hier gaat het weer goed. Vandaag 38+1 wkn. Misselijkheid en diarree helemaal over. En ja hoor, ik heb weer lekkere trek Het is echt vreselijk!

Vanmiddag ff de stad in met Lentekind en Vriendlief. Dat wordt vast wel weer geld uitgeven...
Ok…terug van de supermarkt en nu eens bij lezen.

Kantineke: In welk ritme komen de pijnlijke harde buiken en hoelang duren ze? Heb je dat al gemeten?

Kaartje/broer: ik blijf, tot nu toe, bij mijn mening dat het niet goed voelt om mijn broertje een kaartje te sturen. Dat heb ik hem ook uitgelegd in die mail. Ik heb nog niks terug gehoord.

We missen beide niks aan ons contact. (toevallig weet ik dit van mijn moeder) En ik vind het goed zoals het is. Maar andere mensen om me heen vinden het jammer…maar om het contact te verbeteren of een kaartje te sturen omdat zij dat graag willen, vind ik niet fijn. Dat voelt verkeerd!

Amelief: ik vind jullie gedachte over later de amandelen pas er uit halen, heel logisch klinken.

Ik ben benieuwd wat de arts zegt met de volgende afspraak.

Ik ga hier even verder met het zoeken naar een camera. (heb nu een top 2 maar ik vind ze eigenlijk iets te duur) en heb hier ook erg lekkere trek. Ik eet nu slagroom truffels…zucht.
Ik ben ook weer terug van de supermarkt en het winkelcentrum. Ze hadden bij de zeeman tafelkleedjes in het rose met rose stippen. Leuk voor ons kraamfeest. helaas waren de rose op (wel groen en blauw). Nou of mijn zus op pad sturen of mijn liefje. bij de supermarkt was ik mijn boodschappen briefje kwijt en heb ik de helft dus niet gehaald.......

Nu even lekker dutten op de bank!
Gebeld met de VK en die bood wel aan om de bloeddruk te komen meten, maar ze zei ook dat als ik er nu geen last meer van had, en ook geen misselijkheid / vocht vasthouden, dat ik dan wss ook geen hoge bloeddruk heb. Maar als ik het weer heb mag ik meteen bellen.

Gordijn ingekort, meteen maar even gewassen, dat had ik al eerder gedaan dus zou niet moeten krimpen, maar nu hangt ie weer aan de rails te drogen en lijkt 10cm te kort... %^@&*!

Hopen dat het nog uithangt anders kan ik weer 2 uur overnieuw uithalen en stikken....

Jennifer, het scheelt dat je broer er ook niks aan mist. Hopelijk reageert hij gauw op je mail dan weet je ook hoe het valt...
Kwik: Nu weet je waar je aan toe bent als je weer die band voelt. Mijn vk zei namelijk dat wanneer ik een band voelde ik meteen moest bellen...vandaar toen meteen mijn reactie.

Balen van je gordijnen...hoe kan dat nou? Maar ze zullen nog wel iets uithangen, maar 10 cm? Ik heb er geen verstand van...maar klinkt zo veel...

Ik zou t ook fijn vinden als mijn broer reageert op de mail zodat ik iets weet...

Ik heb net een camera besteld. Ik was er klaar mee en wilde de knoop doorhakken. Hij is deze week, als het goed is, al binnen! Leuk leuk...
Mikado Wat jammer dat ze er niet meer waren. Klinkt wel heel leuk roze met witte stippen. Ik hou ervan!

Kwik: Oh nee, die gordijnen. Ik hoop voor je dat ze nog flink gaan uithangen.

Jennifer: Het zou idd fijn zijn als je broertje reageert. Dan weet je zeker waar je aan toe bent. Als het voor jou, op dit moment, zo goed voelt, dan is het toch goed..? Welke camera heb je gekocht?

Net even de stad in geweest. Na 1,5u lopen ben ik er toch wel echt klaar mee..! Ik liep op een gegeven moment bijna achteruit, zo langzaam liep ik

Ik heb van Bodum van die dubbelwandige theeglazen gekocht. Jeeeeee wat durven ze daar geld voor te vragen zeg! En ik koop het gewoon, das nog erger..! Ze staan al zooooo lang op mijn verlanglijstje, dus ik dacht.. ogen dicht en pinnen maarrrr...!!
Ik heb de Sony DCR SX73 gekocht.

Ik ben heel benieuwd...kan nog een beetje oefenen voordat ons kindje komt. Winkelen moet hier ook effecient gebeuren...dus niet eindeloos wandelen maar een route uitstippelen zodat ik zo min mogelijk kmers loop en toch alle winkels zie.

Afgelopen zaterdag was ik met manlief ook in de stad...aan het einde van de wandeling besefte we dat we 1 winkel hadden overgeslagen..maar hij zit aan de andere kant van het centrum. Ja toen heb ik hem moeten teleurstellen...dat trok ik niet meer...

Hier zo dadelijk de wekelijkse boodschappen kopen, met manlief.
Dag dames,

Hier weer een poging van mij om op jullie leuke berichten te reageren..

Kwikzilver: balen van die gordijnen! 10 centimeter lijkt inderdaad wel erg veel, hopelijk valt de ‘schade’ mee!

Senshi: wat leuk dat de keuken nog even onder handen genomen wordt, lijkt straks vast of je een nieuwe keuken hebt! Heeft je man soms ook last van nesteldrang?

Strijken: het liefst zo weinig mogelijk en vaak nog ff snel ’s ochtends een blouse ofzo… Voor de baby wel braaf alles gestreken, ik dacht dat er geen einde kwam aan die stapel hydrofielluiers, maar daardoor schijnen ze beter vocht op te kunnen nemen?? En het staat wel zo netjes in de commode (ben benieuwd hoe lang dat straks zo blijft…)

Feb: hopelijk komt het gewoon spontaan op gang, zodat je van je klachten af bent! (en natuurlijk je beebje in je armen kunt houden!!) Balen van je auto, hopelijk vallen de kosten mee…

Kriwi: flauwgevallen, hmmm niet zo fijn! Pas je goed op jezelf?

Jennifer: niks aan he, als die kleine wat minder beweegt! Ik heb dan ook altijd de neiging om haar zachtjes een duwtje te geven van: hallo, ben je er nog??? Dat werkt vaak wel! Als je het niet vertrouwt, wel aan de bel trekken he?

Moeilijke situatie lijkt me dat met je broer. Volgens mij pak je het heel netjes aan en volg je goed je gevoel hierin. Leuk dat je een camera heb besteld. Ik twijfelde er ook nog over, maar volgens mijn vriend kun je met ons fototoestel ook goede filmpjes maken…

Lente: gaaf zijn die glazen he? Maar idd wel veeeeels te duur! Ik ga er dan altijd maar vanuit dat de kwaliteit wel goed zal zijn (zorgt voor minder schuldgevoel). Had laatst van die glazen van de Hema gekocht voor iemand, maar daar zit al weer een barst in… Wel oppassen met theedrinken, heb al vaak m’n mond verbrand, omdat het zo lang heet blijft!

A.s. vrijdag 37 weken, het komt nu echt dichtbij! Heb de ziekenhuistas al ingepakt. Wel een raar idee dat je je tas inpakt voor iets waarvan je niet zeker weet of het nodig is (ik ga nog steeds voor een thuisbevalling)... Ook het bed staat op klossen, ik noem het ook wel mijn kraamtroon. Hopelijk fl*kker ik er niet af, zo hoog is 'ie

De nesteldrang is in alle hevigheid aanwezig, heb een lijst gemaakt met allerlei taakjes om mezelf mee te vermaken.. Laatst was ik aan het stofzuigen en vond ik ineens dat de stofzuiger ook wel een nat doekje kon gebruiken.... OK, toen dacht ik: nu sla je door!! Gelukkig kan het lichamelijk allemaal nog! Morgen maar eens de keuken soppen!

Heb ook een buikfoto en foto's van de babykamer op Hyves geplaatst.

Fijne avond allemaal en tot later!
Net bij de VK geweest, alles is goed. Bloeddruk perfect, gewicht nog steeds op +8kg. Volgende week gaan ze inwendig onderzoek doen om te kijken of er al iets gaande is... Masseren zoals ze dat noemde ;) Donderdag al 39 weken, wat gaat dat snel! ben mijn buik nog niet echt zat, vind het ook een raar idee dat ik straks een kindje heb... Ga zo even wat foto's maken voor op hyves!

@ansari, met 40 weken een strippoging, bij mij staat het met 39+5 in de planning. Mede door de schatting dat onze dame groot is willen ze niet dat ik overtijd ga lopen...

@kwik, nog lekker actief zo'n fietstocht. Ik kom net ook terug van een fietstochtje, maar geen 15 km hoor Fijn het om te genieten van een bewegende kleine. Hier wordt het steeds minder door ruimtegebrek.

@senshi, fijn dat de keuken even onder handen wordt genomen, kan me voorstellen dat je man niet echt stil kan zitten. Ik heb er zelf ook wel last van.

@prinses, hier ook een niet strijker Het droogt glad genoeg aan de lijn hier

@feb, rot dat je geen kant op kan en dat je veel klachten hebt. Kan me voorstellen dat je iedere kans aangrijpt om het te laten komen. Lijkt me een uitdaging om met de bus naar de VK te gaan. Hier is het de fiets of lopend, alle openbaar vervoer lijnen lopen overdwars op de route die ik moet afleggen naar de VK.

@kriwi, fijn dat je weer wat beter voelt. Schrikken als je ineens zo'n beroerd gevoel hebt.

@jennifer, Hier om 10 uur weer naar bed gegaan, werd ik pas tegen 14uur wakker. Herkenbaar dat je in de ochtend beter slaapt dan snachts. Moeilijke situatie met je broertje, wij hebben ook wel een aantal van dat soort gevallen in de familie (zowel mans kant als mijn kant). Heb met mijn oudste broer niet echt een sterke band. We sturen wel iedereen een kaartje, maar dat is ook niet direct een uitnodiging om langs te komen. Je moet vooral doen wat je zelf het fijnst vindt en anderen mogen wel willen dat je iets stuurt, maar de keuze is aan jezelf!

@lente lekkere trek, hier ook aanwezig. Die bodum glazen vind ik ook zo mooi, maar durf het niet aan om ze te kopen. Ben een kluns en zou het zo zonde vinden als er eentje kapot gaat...

@amelief, Ik snap de gedachte dat ze nu nog zo klein is om de amandelen eruit te laten halen, aan de andere kant is het ook zo dat nu ze kleiner is de wondjes ook minder groot zullen zijn en daarmee de ingreep eenvoudiger. Mijn neefje van 16 maanden is begin januari aan zijn neusamandelen geholpen en dat viel hun 100% mee. Hij heeft voor de ingreep namelijk ook geen dag zonder snotneus geleefd, dus een opluchting voor hem.

@kupcake, volgens mij nemen hydrofiel luiers minder vocht op als ze gestreken zijn. Ik hang ze hier op en trek ze strak aan de lijn, maakt ze kreukvrij genoeg
Zoo ook hier weer goedgekeurd door de vk mn schoonzusje was mee en de uitslover liet (voor het eerst) meteen z'n hartje horen! Buik was 3 cm gegroeid en 1 kilo aangekomen in 2 weken tijd. Bloeddruk is iets aan de hoge kant, maar dat is niet iets nieuws.

Daarna nog even lekker met manlief de stad in geweest. Vast slingers gehaald voor als de beeb er is:)

Ik strijk inderdaad helemaal niets. Wasverzachter gebruiken en na het wassen meteen ophangen. Er zijn misschien maar een paar kledingstukken die stiekem wel een strijkbeurtje had kunnen gebruiken als ik het aan heb. Misschien dat ik wel de kleertjes van beeb zal strijken als het nodig is. Ga hem natuurlijk niet in gekreukte kleertjes laten lopen:)

Voorzover ik weet drogen hydrofiel luiers inderdaad beter als ze niet gestreken zijn.

Reageer morgen weer op alle verhalen. Ben nu alweer alles kwijt! Haha
nog niets behalve om de 5/15 minuten harde buiken

slapen is voorbij

pijn is hier ... maar moet eerst een omslag komen volgens de vk of ik moet het niet meer vertrouwen ... zij gokt om vanacht

ik hoop gisteren :P ik ben echt nu al op
Zet 'm op Kantineke!!! Spannend!!! Succes
Ahhh arme kantineke!!!

Vervelend dat je je zo rot voelt nu, begrijp dat je helemaal op bent nu! Hopelijk heeft de VK gelijk en kan je snel aan de slag.

En anders moet ze je maar een handje helpen!

@kooka: Gelukkig gaat de bus van deur tot deur hier! Maar hopelijk is hij toch snel gemaakt. We doen nog 1 poging met de accu, hij ligt nu voor 24 uur in de schuur aan de oplader.

Ga toch maar is ananas aanschaffen denk ik.

Spannend volgende week!!

@Kriwi: Doe je wel voorzichtig met zulke klachten?

@Amelief: Succes morgen bij de dok. Laat je niet van de wijs brengen hoor!

@strijken: Hydrofielluiers niet gestreken hoor, liggen toch in een lade haha

@Slapen: Dat gaat hier in de ochtend ook beter, zodra vriendje de deur uit is kan ik lekker pitten.

@Jennifer: Je zal zelf wel eten wat goed voelt voor jouw! Zolang hij niet terugmailt zal hij het ook niet erg serieus nemen. Probeer je niet te druk te maken!
Waar is Juuls eigenlijk al die tijd???

Meid alles goed?
Oo kantineke wat spannend! Ook vervelend dat je er nu al doorheen zit! Hoop dat het snel opschiet! Spannend!!!!
Kantineke: Ik hoop dat het snel doorzet. Straks heb je helemaal geen energie meer wanneer het echte werk moet beginnen. Succes...!!!

Kupcake: Hydrofiele luiers nemen het beste vocht op als ze niet gestreken zijn. En volgens mij ook als je ze in de droger droogt ipv op de waslijn.
ha meiden

@amelief: een hele hele hele dikke voor jou. hopelijk heb je echt snel je kindje in je armen. ik wou dat ik de pijn weg kon halen bij je.

@beneden slapen: ik slaap dan alleen beneden. ik weet, is niet zo gezellig, maar wel fijn voor manlief. die heeft geen last van mijn gedraai. en ik ben nu snel bij het toilet als ik moet plassen. ik wil ook niet van de trap vallen als ik heel nodig moet. ach en na de bevalling ga ik weer boven slapen.

@alle zieken: heel veel beterschap en ik hoop dat iedereen weer snel beter is. ziek een bevalling ingaan lijkt me ook niks.

@ansari: jeetje gaat snel zeg. 39 weken alweer. ik neem je niks kwalijk hoor, dat je niet op iedereen reageert.

@douze: jij schiet ook al op met je 38 weken.

@!strijken: moet ik ook nog doen. dat kan ik donderdag lekker op me gemakkie doen beneden. de oudste is naar de gastouder toe en dan heb ik lekker tijd en rust voor mezelf.

@senshi: balen dat je zoveel vocht vasthoud. hopelijk ben je dat na de bevalling weer snel kwijt?

@fietsen: ja dat doe ik nog wel. ik kan geen lange stukken lopen meer. fietsen is nog wel te doen. ik moet alleen wel erg bijkomen als ik weer thuis ben hahaha.

@feb: dan zit je er bij je kraambed er een beetje verzorgd bij hihi. woensdagavond komt onze prive-kapster bij ons thuis. ideeal en lekker goedkoop. jakkes dat je auto naar de garage moet. hopelijk is die snel gemaakt.

@jennifer: wow das lang uitgeslapen. dat kan ik niet meer. dan heb je het nodig he? als je gevoel zegt dat je je broer geen kaart moet sturen, zou ik het ook niet doen. sterkte hiermee.

@kriwi: wel balen dat je bijna was flauwgevallen. had je wel wat te eten in je tas? voor dat soort gevallen zorg ik wel dat ik eten in me tas heb. en het kan ook door zuurstof komen. frisse lucht doet altijd wonderen

@kwik: balen van de gordijnen. zijn ze al een beetje uitgehangen? of moet je helaas weer opnieuwd beginnen?

nou meiden voor iedereen verder een dikke enne, kantineke! zet hem op!!!!

liefs mb
oowww neej, ik heb een heel verhaal getypt, klik ik per ongeluk de verkeerde pagina weg.

ik ga nu eerst ff america's next top model kijken en darana kom ik wel weer reageren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven