Diepvries ontdooien
woensdag 26 januari 2011 om 16:46
Ik heb al wat gegoogeld, en ik begrijp dat je de stekker er moet uittrekken, wachten en evt heet water of föhn er bij om het te versnellen .
Maar... dat ding van mij is echt helemaal dichtgegroeid. De deur groeit na een paar dagen vanzelf open, en dan moet ik ff hakken en dan kan die weer dicht.
Dus, ik zit met enorm veel ijs wat gaat smelten, en m'n vloer is niet waterdicht. Dat weet ik, omdat ik ook een keer een emmer heb omgegooid die vervolgens doordrupte naar de buren....
Dus, eerst wat ijs al weghakken ofzo?
Ik heb geen idee wat ik met al dat water aan moet, misschien heeft iemand ideeën?
Maar... dat ding van mij is echt helemaal dichtgegroeid. De deur groeit na een paar dagen vanzelf open, en dan moet ik ff hakken en dan kan die weer dicht.
Dus, ik zit met enorm veel ijs wat gaat smelten, en m'n vloer is niet waterdicht. Dat weet ik, omdat ik ook een keer een emmer heb omgegooid die vervolgens doordrupte naar de buren....
Dus, eerst wat ijs al weghakken ofzo?
Ik heb geen idee wat ik met al dat water aan moet, misschien heeft iemand ideeën?
woensdag 26 januari 2011 om 16:52
Eh, tis zo'n koelkast met onder 3 vakken vries.
Volgens mij staat ie wel recht, want de vloer is ook recht (denk ik, toch?) en m'n vriend heeft hem neergezet en das zo'n pietje precies.
Maar maakt dat uit dan?
Maar dat hakken houden we dus nu al een tijdje vol, maar we moeten hem echt ontdooien en schoonmaken.
Volgens mij staat ie wel recht, want de vloer is ook recht (denk ik, toch?) en m'n vriend heeft hem neergezet en das zo'n pietje precies.
Maar maakt dat uit dan?
Maar dat hakken houden we dus nu al een tijdje vol, maar we moeten hem echt ontdooien en schoonmaken.
woensdag 26 januari 2011 om 16:53
Gewoon een teiltje eronder? Of (als dat niet past) een bakblik (wat je wel vaak leeg moet gooien ) met voor de zekerheid een paar dweilen eromheen. Zodra de vriezer een beetje begint te ontdooien, kan je, met een houten spatel ofzo (ik zou niet té fanatiek gaan hakken, heb zelf ooit ín de vriezer gehakt.... ) wat ijs loswrikken en in een emmer gooien.
woensdag 26 januari 2011 om 16:56
Eerst idd ijs weghakken, die brokken in een afwasbak en die weer legen in je gootsteen. Als het ergste weg is de afwasbak in je vriezer zetten zodat het daarin kan lekken (en op tijd weer legen als het nog veel water is) en een paar dweilen/handdoeken op de grondvoor je vriezer leggen.
En de volgende keer eerder laten ontdooien, want kost namelijk meer stroom als er zoveel ijs in zit (geloof ik...
)
En de volgende keer eerder laten ontdooien, want kost namelijk meer stroom als er zoveel ijs in zit (geloof ik...
woensdag 26 januari 2011 om 16:59
Oke, nou eerst maar eens de was drogen, want ik heb ook geen schone/droge handdoeken.
Tis hier ook een huishouden van Jan Steen
Tsjah, dat we eerder moesten ontdooien dat wist ik ook wel, maar je weet hoe dat gaat he!
Morgen ben ik vrij, dan gaat in de ochtend de stekker er uit en dan kijken of ik dan de boel een beetje droog kan houden.
Bedankt voor de tips iniedergeval!
Tis hier ook een huishouden van Jan Steen
Tsjah, dat we eerder moesten ontdooien dat wist ik ook wel, maar je weet hoe dat gaat he!
Morgen ben ik vrij, dan gaat in de ochtend de stekker er uit en dan kijken of ik dan de boel een beetje droog kan houden.
Bedankt voor de tips iniedergeval!
woensdag 26 januari 2011 om 16:59
quote:mutsy20 schreef op 26 januari 2011 @ 16:54:
Ja want iedereen zegt, zet dr een bakkie onder.
Maar de onderkant van de vriezer zit zo'n 5 centimeter boven de grond, dus daar kan je geen teil aanhangen, en ik neem aan dat het gewoon aan alle kanten dan een beetje gaat smelten.Die lades eruit, en de bak IN de vriezer zetten, en alles wat er verder langslekt dat komt dan in de handdoeken terecht.
Ja want iedereen zegt, zet dr een bakkie onder.
Maar de onderkant van de vriezer zit zo'n 5 centimeter boven de grond, dus daar kan je geen teil aanhangen, en ik neem aan dat het gewoon aan alle kanten dan een beetje gaat smelten.Die lades eruit, en de bak IN de vriezer zetten, en alles wat er verder langslekt dat komt dan in de handdoeken terecht.
woensdag 26 januari 2011 om 17:01
Haha..ik had toevallig vorige week hetzelfde probleem..maar durfde geen topic te openen
Ik heb wel wat meer geluk als jou..mijn vloer is waterdicht (en geen benedenburen en mijn vrieskist staat hoger dus ik kon er wel een bakje onder zetten.
Heel veel water is er trouwens niet uitgelopen. Als ik mijn lades eruit haalde bleef er onderin een laagje water staan wat na verloop van tijd naar buiten liep in een soort geultje. Maar na een min of 30 met de deur open kon ik al flinke brokken ijs eruit halen. Al met al heeft hij volgens mij wel een paar uur uitgestaan..dus zou wel zorgen dat de ijskast zover mogelijk leeg is.
Ik heb de laatste spulletjes uit de ijskast bewaart in een coolbox met veel vrieselementjes en dat ging wel.
Ik heb wel wat meer geluk als jou..mijn vloer is waterdicht (en geen benedenburen en mijn vrieskist staat hoger dus ik kon er wel een bakje onder zetten.
Heel veel water is er trouwens niet uitgelopen. Als ik mijn lades eruit haalde bleef er onderin een laagje water staan wat na verloop van tijd naar buiten liep in een soort geultje. Maar na een min of 30 met de deur open kon ik al flinke brokken ijs eruit halen. Al met al heeft hij volgens mij wel een paar uur uitgestaan..dus zou wel zorgen dat de ijskast zover mogelijk leeg is.
Ik heb de laatste spulletjes uit de ijskast bewaart in een coolbox met veel vrieselementjes en dat ging wel.
woensdag 26 januari 2011 om 17:24
woensdag 26 januari 2011 om 17:24
Ik had een paar maanden geleden hetzelfde probleem. Nu heb ik 't voordeel dat deze koelvriescombi in de kelder staat, dus een beetje lekwater meer of minder maakt niet uit.
Maar al met al ben ik er toch wel een dag zoet mee geweest, maar in die kelder is 't wel koud natuurlijk, dus het ontdooien gaat minder snel.
Maar al met al ben ik er toch wel een dag zoet mee geweest, maar in die kelder is 't wel koud natuurlijk, dus het ontdooien gaat minder snel.
woensdag 26 januari 2011 om 18:07
Die van ons duurt wel even voordat hij goed en wel ontdooit is. Daarna maken we hem droog en laten we hem ook nog even open staan om via lucht op te drogen en daarna gaat hij pas weer aan.
Eerst de lades er uit en schoonmaken en dan handdoeken op de grond.
Moet eerlijk zeggen dat mij man dit altijd doet en hij is erg precies als het om de vriezer gaat dus hij is er zo 2 uur mee zoet. Ik ben meer van het weghakken, droogmaken en hup weer aan.
Eerst de lades er uit en schoonmaken en dan handdoeken op de grond.
Moet eerlijk zeggen dat mij man dit altijd doet en hij is erg precies als het om de vriezer gaat dus hij is er zo 2 uur mee zoet. Ik ben meer van het weghakken, droogmaken en hup weer aan.