wonen op 35m2
vrijdag 28 januari 2011 om 16:08
vrijdag 28 januari 2011 om 16:12
Ik woon sinds kort in een huisje van ook ongeveer 35 vierkante meter. Ik ben alleen en het bevalt me prima hoor! Hiervoor in een normaal huis gewoond van 90 vierkante meter dus wel even wennen, maar ik heb mijn eigen plek, een aparte slaapkamer (meer bedstee!) en het is allemaal erg klein, maar wel super knus en gezellig. Prima te doen dus!
vrijdag 28 januari 2011 om 16:13
Heb je een balkon of terras of tuin? Dan kan je bij mooi weer in elk geval nog naar buiten. Scheelt ook een klein beetje. Ik moet even hoofdrekenen maar ik geloof dat ik op ongeveer 35 vierkante meter heb gewoond. Ik denk dat er een aantal voorwaarden zijn: weinig spullen. Een bed waar je rotzooi onder kwijt kan in bakken (bijvoorbeeld je zomerkleding in de winter of extra dekens etc) dat scheelt je weer kastruimte. Een laptop in plaats van een pc (scheelt je een bureau). Ik denk dat het ook erg aan de indeling ligt. Als het een rechthoekige of vierkante woonkamer is kan je er alsnog wel veel dingen in kwijt denk ik. Maar als het een raar model woonkamer is of er zijn ook nog schuine wanden, dan wordt het moeilijker.
vrijdag 28 januari 2011 om 16:16
vrijdag 28 januari 2011 om 16:21
Ik woon nu op 30m2 ,en gelukkig ga ik naar 50m2. Ja, het hangt heel erg af van de indeling denk ik. Mijn huis nu is 14 meter lang en dan iets meer dan 2 meter breed. Daar kun je gewoon niet zoveel mee, je kunt je bed maar op 1 manier neerzetten(deuren gaan naar binnen open)dat soort dingen. Maar ja, het is een dak boven je hoofd zeg ik dan maar
Maar dit huis is dan geen sloopwoning begrijp ik, maar eentje waar je in blijft wonen? Want ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar ben je dan niet je punten kwijt e.d. Want dan zou het zonde zijn. Het is best te doen allemaal op 35m2, maar dat wil je toch ook niet al te lang?
(Als we het over Amsterdam hebben , waar ik ook woon, dan vrees ik dat 35m2 nog best ok is)
Maar dit huis is dan geen sloopwoning begrijp ik, maar eentje waar je in blijft wonen? Want ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar ben je dan niet je punten kwijt e.d. Want dan zou het zonde zijn. Het is best te doen allemaal op 35m2, maar dat wil je toch ook niet al te lang?
(Als we het over Amsterdam hebben , waar ik ook woon, dan vrees ik dat 35m2 nog best ok is)
vrijdag 28 januari 2011 om 16:23
Ik woon op 19m2 met alles voor mezelf alleen erg knus en klein. Red me voor nu zo prima, woon er inmiddels 3 jaar. Het is ff aanpassen maar er zitten ook voordelen aan.
Stofzuigen duurt 5 minuten
Schoonmaken hoef ik niet zoveel
En ik kan iig geen troep verzamelen!
Stofzuigen duurt 5 minuten
Schoonmaken hoef ik niet zoveel
En ik kan iig geen troep verzamelen!
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
vrijdag 28 januari 2011 om 16:24
ja het gaat over Amsterdam..
Dit is een woning voor onbepaalde tijd wil over een paar jaar wel gaan kopen maar eerst nog even sparen..
Zover ik op de plattegrond kon zien is het redelijk vierkant..
Als ik inderdaad weiger ben ik mijn punten en urgentie kwijt dus dan doe ik niet.. Alleen begin nu toch wel erg te twijfelen of het wel wat is.. ( beetje de beren op de weg zien idee ) ...
Dit is een woning voor onbepaalde tijd wil over een paar jaar wel gaan kopen maar eerst nog even sparen..
Zover ik op de plattegrond kon zien is het redelijk vierkant..
Als ik inderdaad weiger ben ik mijn punten en urgentie kwijt dus dan doe ik niet.. Alleen begin nu toch wel erg te twijfelen of het wel wat is.. ( beetje de beren op de weg zien idee ) ...
vrijdag 28 januari 2011 om 16:24
Als je alleen bent is dat best te doen denk ik.
Ik heb samengewoond op dat aantal vierkante meters, dat was niet altijd prettig omdat we teveel rotzooi hadden. Nu woon ik alleen op iets minder dan 50m² en dat is perfect, het lijkt me wel moeilijk om een stap terug te doen qua ruimte. Je hebt dan waarschijnlijk ofwel spullen over óf ruimte tekort...
Als het een beetje praktisch ingedeeld huis is, is er vast wel een mouw aan te passen (dus geen schuine wanden of verschillende kleine hokjes...).
Ik heb samengewoond op dat aantal vierkante meters, dat was niet altijd prettig omdat we teveel rotzooi hadden. Nu woon ik alleen op iets minder dan 50m² en dat is perfect, het lijkt me wel moeilijk om een stap terug te doen qua ruimte. Je hebt dan waarschijnlijk ofwel spullen over óf ruimte tekort...
Als het een beetje praktisch ingedeeld huis is, is er vast wel een mouw aan te passen (dus geen schuine wanden of verschillende kleine hokjes...).
vrijdag 28 januari 2011 om 16:26
quote:SeptemberGirl schreef op 28 januari 2011 @ 16:10:
[...]
Is het nog aan?
Ja .
We hebben ook nooit ruzie gehad om de kleine ruimte. We wonen sinds een paar maanden op 65m2 en we missen t wel een beetje.
Was wel alleen omdat het maar 1 ruimte was dat als je ruzie hebt je je nergens kon terug trekken.
Dan loop je heel boos naar de badkamer en sla je met de deur. Maar dan sta je in de badkamer waar je niet tot nauwelijk kan bewegen
We hadden het er gister nog over, dat we nog wel een weekje daar zouden willen zitten. Het was echt een supergezellige tijd.
[...]
Is het nog aan?
Ja .
We hebben ook nooit ruzie gehad om de kleine ruimte. We wonen sinds een paar maanden op 65m2 en we missen t wel een beetje.
Was wel alleen omdat het maar 1 ruimte was dat als je ruzie hebt je je nergens kon terug trekken.
Dan loop je heel boos naar de badkamer en sla je met de deur. Maar dan sta je in de badkamer waar je niet tot nauwelijk kan bewegen
We hadden het er gister nog over, dat we nog wel een weekje daar zouden willen zitten. Het was echt een supergezellige tijd.
vrijdag 28 januari 2011 om 16:28
Ik woon op 33 m2. Het is een studioappartement maar met een half muurtje erin. Achter het muurtje staat mijn bed. Voor het muurtje heb ik mijn langgewenste woonkeuken
Ik woon hier prima. Klein. Maar erg knus. Grootste voordeel: in 2 uur is mijn hele huis schoongemaakt (sopppen, stofzuigen, ramen, etc).
Ik woon hier prima. Klein. Maar erg knus. Grootste voordeel: in 2 uur is mijn hele huis schoongemaakt (sopppen, stofzuigen, ramen, etc).
vrijdag 28 januari 2011 om 16:31
quote:PixieisBack schreef op 28 januari 2011 @ 16:28:
@ ovchipkaart ik woon zelf op 19m2 en de muren komen soms wel op me af. Hoe kun je op zo'n kleine ruimte met zijn 2en wonen?? Waar laat je de spullen voor 2 personen?
Lang leve de ikea, en we hadden ook veel spullen nog bij onze ouders liggen (winterkleding/zomerkleding en schoenencollectie).
Ja idd, soms kwamen de muren op ons af. Maar wij hebben er zelf voor gekozen, we wouden heel graag samenwonen. En als er dan een studiootje op je pad komt neem je dat natuurlijk met beide handen aan.
@ ovchipkaart ik woon zelf op 19m2 en de muren komen soms wel op me af. Hoe kun je op zo'n kleine ruimte met zijn 2en wonen?? Waar laat je de spullen voor 2 personen?
Lang leve de ikea, en we hadden ook veel spullen nog bij onze ouders liggen (winterkleding/zomerkleding en schoenencollectie).
Ja idd, soms kwamen de muren op ons af. Maar wij hebben er zelf voor gekozen, we wouden heel graag samenwonen. En als er dan een studiootje op je pad komt neem je dat natuurlijk met beide handen aan.
vrijdag 28 januari 2011 om 16:32
Niet onaardig bedoeld TO, maar is het dan niet zo, dat we beter een gesprek kunnen hebben over hoe we het in gaan richten? Want je mag niet weigeren, dus je hebt eigenlijk geen keuze toch?
Ik woonde hiervoor in een heel groot huis, en was redelijk blut, en heb mijn meubels meegenomen. Cruciale fout. Je kunt niet grote-huizen-meubels meenemen naar zo'n huis. Je moet het wat handiger aanpakken Ik heb bijvoorbeeld een tweepersoonshoogslaper gekocht. Daaronder kun je dan bijvoorbeeld je bank neerzetten (als het een studio is dan he)
Maar als het geen studio is, kan een hoogslaper ook nog nuttig zijn omdat je daaronder je kledingkast kunt zetten e.d. Verder zijn meubels die multifunctioneel zijn handig. Ik heb een salontafel van Ikea, die je open kunt schuiven, en daar kan dan weer allemaal bende in. Ik had een grote eettafel voor 6-8 personen, maar toen ik naar het kleine huis ging had ik een klein tafeltje waar je met zn drietjes best ok kon eten .Dat soort dingen?
Ik woonde hiervoor in een heel groot huis, en was redelijk blut, en heb mijn meubels meegenomen. Cruciale fout. Je kunt niet grote-huizen-meubels meenemen naar zo'n huis. Je moet het wat handiger aanpakken Ik heb bijvoorbeeld een tweepersoonshoogslaper gekocht. Daaronder kun je dan bijvoorbeeld je bank neerzetten (als het een studio is dan he)
Maar als het geen studio is, kan een hoogslaper ook nog nuttig zijn omdat je daaronder je kledingkast kunt zetten e.d. Verder zijn meubels die multifunctioneel zijn handig. Ik heb een salontafel van Ikea, die je open kunt schuiven, en daar kan dan weer allemaal bende in. Ik had een grote eettafel voor 6-8 personen, maar toen ik naar het kleine huis ging had ik een klein tafeltje waar je met zn drietjes best ok kon eten .Dat soort dingen?
vrijdag 28 januari 2011 om 16:39
Ik woon op 28 m2 en het is echt best goed te doen. Ik woon er al anderhalf jaar met plezier. Soms is het vervelend als ik er een chaos van heb gemaakt en je dus heel snel struiktelt als er iets op de grond ligt! Maar ja das een kwestie van goed opruimen. Verder staat mn bed achter een muurtje en heb ik daar een kast voor gezet, dus zelfs een slaapkameridee!
Alleen met feestjes is het vervelend. Dan moet ik gewoon hopen dat de helft van de genodigden niet komt en anders de helft van het meubilair op straat zetten
Alleen met feestjes is het vervelend. Dan moet ik gewoon hopen dat de helft van de genodigden niet komt en anders de helft van het meubilair op straat zetten
vrijdag 28 januari 2011 om 16:39
precies, Kan niet weigeren.. of de 3 andere die voor mij zijn moeten de woning nemen.. ( ben vierde ) maar omdat het een kleine woning is denk ik dat de kans groter is dat hun wijgeren..
Dat van die grot meubels is wel iets om over na te denken.. Heb een redelijk gerote eettafel mar gebruik die ook als bureau om aan te werken dus die zou ik als het mogelijk is wel graag willen houden.
Ook heb ik een groot dressoir die neem hier bijna de hele muur in beslag ideaal om spul in op te bergen maar wel veel ruimte.. daar misschien een ander soort kast voor die minder ruimte in neemt.
Ik heb een glazen salon tafen.. dat zorgt er wel voor dat het daar ruimtelijker lijkt waar hij staat.
Ook mijn bank is te groot maar die is toch spuuglelijk en moest toch een nieuwe voor komen ( goed excuus nu )
bed heb ik maar een 1 persoons wilde een 2 persoons.. maar dan is inderdaad zo'n hoogslaper wel een idee..
Dat van die grot meubels is wel iets om over na te denken.. Heb een redelijk gerote eettafel mar gebruik die ook als bureau om aan te werken dus die zou ik als het mogelijk is wel graag willen houden.
Ook heb ik een groot dressoir die neem hier bijna de hele muur in beslag ideaal om spul in op te bergen maar wel veel ruimte.. daar misschien een ander soort kast voor die minder ruimte in neemt.
Ik heb een glazen salon tafen.. dat zorgt er wel voor dat het daar ruimtelijker lijkt waar hij staat.
Ook mijn bank is te groot maar die is toch spuuglelijk en moest toch een nieuwe voor komen ( goed excuus nu )
bed heb ik maar een 1 persoons wilde een 2 persoons.. maar dan is inderdaad zo'n hoogslaper wel een idee..
vrijdag 28 januari 2011 om 16:40
Alleen zeer goed te doen. Wij wonen samen op 27m2. De studio is perfect ingedeeld, geen rechthoek, zodat je het gevoel hebt dat je een aparte slaapkamer hebt. Heb een zeer grote kledingkast, litsjumeaux formaat bed, prima badkamer incl. wasmachine (bovenlader kopen!), grote keuken met afwasmachine en een kat. Vriendlief heeft ons bed zelf gebouwd zodat eronder extra opbergruimte zit en verder veel Ikea. We hebben een bar gebouwd waar je met zn 2en relaxed en met zn 4en net-aan kan eten. We hebben geen bankstel meer (past wel hoor) maar tatami's (ivm rugklachten), die zijn plat en laag,is nu dus een soort lage lounge.
De kledingkast is btw geen kast, want dat oogt te massief, maar *checkt de Zweedsewarenhuiswebsite ff* is een opberger voor bijv. garage, genaamd "Broder", die kan je combineren zoals je wilt, zoek maar eens op.
Btw met zn tweeen hebben we af en toe wel eens genoeg van elkaar behoefte aan meer ruimte, maar dan wordt het een bezoekje aan sportschool, bibliotheek of vrienden. Qua ruimte redden we het al bijna 4 jaar prima...
De kledingkast is btw geen kast, want dat oogt te massief, maar *checkt de Zweedsewarenhuiswebsite ff* is een opberger voor bijv. garage, genaamd "Broder", die kan je combineren zoals je wilt, zoek maar eens op.
Btw met zn tweeen hebben we af en toe wel eens genoeg van elkaar behoefte aan meer ruimte, maar dan wordt het een bezoekje aan sportschool, bibliotheek of vrienden. Qua ruimte redden we het al bijna 4 jaar prima...
vrijdag 28 januari 2011 om 17:16