wonen op 35m2

28-01-2011 16:08 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week kan ik kijken bij een huurhuisje van 35m2.. Ik woon nu op 47 m2..

Nu begin ik steeds meer te twijfelen is 35m2 niet erg klein.. Ik ben alleen.. Wie woont er meer op 35m2 ( of nog kleiner) ? en valt het eigenlijk best wel mee..
Kallipoe, denk dat je verkeerd gemeten hebt, hihi. 15 m2 is 3 bij 5. Daar passen nooit de ruimtes in die jij omschrijft....
@ intheheart, als je alles in 1 ruimte hebt wel. Ik heb een woon/keuken/slaapkamer/studeerkamer in 1!
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Klopt, ik heb ook alles in 1 ruimte. Maar ik noem het wel altijd kamers. Mijn hoogslaper noem ik altijd 'boven' of 'de eerste verdieping'.
Liever elitair dan een pauper!
Het valt vast hartstikke mee.....

Ik heb zelf 32 m2, bestaande uit een badkamer van 4m2 en een grote ruimte van 28m2. In de badkamer staan de wasmachine+ droger en is verrassend ruim. De grote ruimte is perfect formaat. De keuken zit tegen de muur van de badkamer dus die valt niet zo op, zeker omdat er ook een gordijn hangt die de keuken van het woongedeelte scheidt. Heb een groot! bed staan, bank, stoel, 2 boekenkasten, groot bureau en nog 2 joekels van kledingkasten. Het past perfect en oogt nog steeds ruim. Ik heb trouwens alles wel in lichte kleuren -> lichte vloer, lichte muur, lichte gordijnen, lichte kasten.....
Kalliope volgens mij lijken onze huizen erg op elkaar. Ik heb ook een hoogslaper, heb je wel een bank en stoel? Hoe is jouw huis ingedeeld?
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Dude, ik woon nu op 80m2 en ik weet al niet waar ik mn spul kwijt moet!
Ik heb (samen)gewoond op ong. 37m2. Die relatie is dus wel uit

Op zich een heel leuk woninkje, leuke buurt en piepklein tuintje erbij, anders had ik het denk ik niet gedaan. Mini-keukentje en ienie-badkamer, en het plaatje is compleet! Het was verder trouwens een 'grote' ruimte, geen aparte kamers meer. Heeft ook zo z'n voor- en nadelen, het voelde wel groter dan twee peipkleine kamers denk ik. Ik had zo'n hoge Ikeakast als muur, zeg maar. Maar ik had alles wat ik nodig had en heb er 5 jaar heel gelukkig gewoond.
Ik dacht ook dat wij klein woonden, maar het is blijkbaar toch zeer riant. Ik zou me richten op het opbergen van spullen. Zoals hier al bovengenoemd een bezoek aan Ikea of Trendhopper ter inspiratie. Lades onder je bed, nachtkastje met veel lades, kledingkast met veel opbergmogelijkheden en natuurlijk een LCD tv.
Dan heb je teveel spullen Mutsy
Vriend en ik hebben een half jaar op ong. 25m2 gewoond en dat ging prima. Het was een eenkamperappartement met een hele grote kledingkast in het midden, die de ´eetkamer´ en ´slaapkamer´ van elkaar scheidden. Verder hadden we gewoon nauwelijks spullen, ook geen bank of iets dergelijks, alleen een eettafel en een bed.

Het enige nadeel vond ik het apart van elkaar mensen uitnodingen. Als ik vriendinnen thuis uitnodigde, dan ging hij de deur maar uit Maar dat is voor jou alleen geen issue lijkt me.

Belangrijker dan de oppervlakte vind ik zelf de sfeer die het huis heeft. Kun je je er thuis voelen? Ben zelf meerdere keren verhuisd en mijn intuitie klopt altijd: als ik me vanaf dag één goed voel, dan komt het goed.
dubbel
Nog een ervaringsdeskundige hier, we wonen nu op ong. 35 m2, badkamer niet meegerekend en dat gaat prima.

Met mijn ex zat ik op 25 m2, met schuine muren en dat ging (qua ruimte dan) ook goed. Ik vond het wel een verademing dat in dit huis de plafonds 2,80 zijn, het voelt heel ruimtelijk daardoor.

Wij hebben overigens juist wel gekozen voor grote meubels: een tweepersoons bed, een bankstel, een enorme kledingkast en bij de inrichting rekening gehouden met de lichtinval.

Het is goed te doen vind ik, grootste nadeel is dat er te weinig opbergruimte is waardoor het heel snel een rommel wordt. Nouja, met dat nadeel valt wel te leven
Ik heb nog altijd spijt dat ik niet mijn oude studentenkamer heb opgegeven bij het grote Zweedse warenhuis.. Wonen op 12 m2.

Een tweepersoonshoogslaper met daaronder een bureau, met bureaustoel. Daarnaast dubbele boekenkast gevuld met boeken. Tegen de andere wand bij het voeteneinde van het bed ook een dubbele boekenkast. En tegenover de andere boekenkast een bank.

Het bed stond tegen een raam (met balkon). Tegen de wand met de deur naar buiten stond dan nog een ladenkast met een tv erop.

Langs het bed, als afscheiding naar het 'woongedeelte' allemaal billy cd-kasten.

Zo had ik ook een driekamerwoning gecreëerd.

En de bedenk er dan de helft van de tijd een lompe boxer in

Naast die 12m2 had ik dan wel een badkamertje en een klein halletje met drie kasten voor kleding enzo.

Nu zit ik al een jaar op 60m2. En dat was zo snel gevuld..
quote:yellowlove schreef op 28 januari 2011 @ 16:21:

Ik woon nu op 30m2 ,en gelukkig ga ik naar 50m2. Ja, het hangt heel erg af van de indeling denk ik. Mijn huis nu is 14 meter lang en dan iets meer dan 2 meter breed. Daar kun je gewoon niet zoveel mee, je kunt je bed maar op 1 manier neerzetten(deuren gaan naar binnen open)dat soort dingen. Maar ja, het is een dak boven je hoofd zeg ik dan maar Jij woont gewoon in een hele lange gang ;-)! Hoe is jouw huis dan ingedeeld?
quote:PixieisBack schreef op 28 januari 2011 @ 18:10:

Kalliope volgens mij lijken onze huizen erg op elkaar. Ik heb ook een hoogslaper, heb je wel een bank en stoel? Hoe is jouw huis ingedeeld?

Muur aan linkerkant van deur: de keuken (een paar keukenkastjes, een gootsteen, klein aanrecht, een koelkast en daarbovenop een 2-pits kookplaat. Daarboven zitten planken met kookspullen + een heeeele kleine oven.) Klein stukje verder zit een mini wannabe inloopkast (waar je nu niet meer in kan lopen omdat het vol met spullen staat met een gordijn. Vooral kleding en handdoeken enzo, maar ook gewoon spullen die ik niet elke dag gebruik).

In de hoek staat een spiegel met daarachter nog wat spullen (strijkplank, stofzuiger enz.)

Muur tegenover deur: 2-persoonshoogslaper, daaronder bureau + bureaustoel en een kastje voor studieboeken. Ergens daar zwerven ook een grill-plaat en een waterkoker. Ook staan er nog ergens 2 inklapstoelen voor als er visite komt.

In de andere hoek staat een grote schouw (niet meer in gebruik), met daarin een groot kussen, waar ik meestal zelf op zit als er bezoek komt.

Muur aan rechterkant van deur: meteen tegen mijn hoogslaper aan staat een grote stoel, en daarnaast een tafeltje met de tv erop (dus om tv te kijken moet je over de stoel hangen of je nek draaien ). Daarachter, in de hoek naast de deur heb ik nog een grote kast met boeken en spullen die ik vaak gebruik (lenzenvloeistof, mijn toillettas die ik meeneem naar de badkamer, enz.) Naast de tv staat nog een grote mand met al mijn schoenen, en ergens een beetje in het midden van de kamer bij de grote stoel is nog een tafeltje.

Op de deur hangen nog een spiegel en haakjes voor jassen.

Daarnaast wil ik nog even benadrukken dat ik wel 3 badkamers heb. Goed, ik gebruik er maar 1, maar het klinkt leuk.

Het is vaak even origineel zijn (om goed bij mijn oven te kunnen gebruik ik vaak de trap voor mijn bed, en als ik net nieuwe uien heb gekocht bewaar ik ze meestal in de kledingkast ), maar ik kom eigenlijk nooit ruimte tekort. De beste tip vind ik kasten die dicht kunnen en waar veel troep in kwijt kan. En de hoogte gebruiken: een goede hoge kast of veel planken. Mijn kamer is trouwens best vierkant, op de schuine muur van de schouw naast, en dat scheelt volgens mij ook wel.

Hoe is jouw huis ingedeeld PixieisBack? Nog goede tips voor ruimtebesparing?
Liever elitair dan een pauper!
Ongeveer 18m2, 1 woon/slaapruimte van ongeveer 12m2 en een keukentje van 6m2, plus balkonnetje van 4m2

Ik slaap op een bedbank om ruimte te besparen. De hoes kun je halverwege afritsen dus het is heel makkelijk om van je bed een bank te maken als de visite komt. Je hoeft niets uit te klappen en er is een opbergbak onder de bank ingebouwd.

Geen geheel open ruimte maar doorgang zonder deur erin naar keuken. Exclusief douche+ toilet waar wasmachine en droger staat.

Lukt prima, gewoon licht en handig inrichten.
quote:Laika3 schreef op 28 januari 2011 @ 20:48:

[...]

Jij woont gewoon in een hele lange gang ;-)! Hoe is jouw huis dan ingedeeld?Ja I know! Daarom ga ik ook zondag verhuizen naar 50m2 Het is zo'n studentencontainer. Je komt zeg maar binnen, en dan heb je een ruimte van zo'n 11m2 gok ik, en achteraan is nog zo'n ruimte van 11m2. In het midden is de badkamer met een hele smalle gang (ja ja het kan nog smaller) naar het andere vertrek. Het is dus eigenlijk 1 ruimte maar door die badkamer en die gang lijken het er 2 (ik heb het ook in 2 kleuren geverfd) Maar voor alleen was het prima , maar ik had gewoon teveel spullen
TO, weet je zeker dat je na weigering je punten en urgentie kwijtbent? Toen ik in Amsterdam twee jaar geleden urgentie had was dat namelijk niet zo. Ik dacht van wel en had daarom ook bijna een woning geaccepteerd, maar bij navraag gold die regel niet voor urgentiegevallen.

Heb je urgentie vanwege stadsvernieuwing of om een andere reden? Misschien maakt dat ook nog uit. Misschien is er ook het een en ander veranderd maar check het nog even!

Overigens heb ik 3 jaar lang met veel plezier op 35 m2 gewoond, maar ik kwam toen van 10 m2 dus dat scheelt ook.
Wij hebben met zijn 2en op ongeveer 30m2 gewoond. Dit hebben we 3 jaar gedaan en op zich was het goed te doen. Het enige wat lastig was dat je toch steeds meer spullen kreeg, en die niet goed op kon bergen. Gelukkig hebben we toen wat bij mijn ouders mogen opbergen. Het was opzich goed te doen. Wij hadden wel een aparte slaapkamer.
quote:yellowlove schreef op 28 januari 2011 @ 23:46:

[...]

Ja I know! Daarom ga ik ook zondag verhuizen naar 50m2 Het is zo'n studentencontainer. Je komt zeg maar binnen, en dan heb je een ruimte van zo'n 11m2 gok ik, en achteraan is nog zo'n ruimte van 11m2. In het midden is de badkamer met een hele smalle gang (ja ja het kan nog smaller) naar het andere vertrek. Het is dus eigenlijk 1 ruimte maar door die badkamer en die gang lijken het er 2 (ik heb het ook in 2 kleuren geverfd) Maar voor alleen was het prima , maar ik had gewoon teveel spullen

Ooh die containers ken ik (amsterdam staan ze?) zijn wel leuk, maar zou er niet te lang in willen wonen!

Ik krijg binnenkort de sleutels van mijn toekomstige huisje, 40m2, met 2 kamers. Het plan is om daar ook samen te gaan wonen. Voordeel is dat de indeling wel fijn is, woonkamer is bijna 30, slaapkamer 10. Badkamer en hal komen daar nog bij
Een huurhuisje van 35m2 lijkt mij heel erg klein, ik wonen samen met man op 55m2. En dat vind ik al vrij weinig, al moet ik zeggen we hebben 3 slaapkamers en die zijn behoorlijk ruim.

De woonkamer is echter maar 16m2 en dat is echt klein (geen aparte eetkamer).

Maar ja, als je vraagt is het te doen? Ja, alles is te doen, maar is wel een kwestie van je aanpassen en prioriteiten stellen.
quote:Atelier_madame schreef op 29 januari 2011 @ 13:04:

[...]

Ooh die containers ken ik (amsterdam staan ze?) zijn wel leuk, maar zou er niet te lang in willen wonen!

IjJa bij Spaklerweg. Maar goed, dit is mijn laatste nacht in een container, vanaf morgen slaap ik prinsheerlijk in een groot huis van 50m2
Studio = vaak 35 a 40 m2 dacht ik, chalets ook.
Ik woon op een eigen stekje van 35 m2, particuliere huur. Tja ruim is het niet maargoed, het is te doen. Ik heb overigens wel een vide waar ik slaap (ook niet groot) maar een apart slaapvertrek is wel prettig. Verder kamer met open keuken, in L vorm, en een badkamer. Heel basic allemaal.

Ben alleen erg bij dat ik over 3 maanden in mijn koophuis zit, dan heb ik ruim 80 m2 tot mijn beschikking met een woonkamer van 36 m2 en 2 aparte slaapkamers.

Ik zou het niet doen als ik jou was
Is het niet zo dat als je woning gesloopt wordt, je een verhuispremie krijgt, en als je er eerder uitgaat, je die niet krijgt?

Ik heb jarenlang klein gewoond, de eerste jaren ging het prima, daarna ging het gebrek aan ruimte me steeds meer irriteren. Maar als jij zegt dat je op termijn een huis gaat kopen, kan je het als iets tijdelijks zien, en is het wel op te brengen.

Ben je heel makkelijk met alles, of heb je veel ruimte om je heen nodig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven