Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
@Maaike 62

Super de luxe dat je zo snel in het traject in Eindhoven kan instappen. Heb je je koffers al ingepakt, dadelijk ben je volgende week al aan de beurt. Super geweldig voor je en ik bewonder je denk en handelwijze hierin.

Wat betreft de bejegening van de obeesverplk sta ik wel een beetje perplex. Terwijl het voorgesprekje met M zo goed en vlotjes ging, begrijp ik uit je verhaal. Of viel dat ook een beetje tegen, nu je ze op de hoogte hebt gebracht van je verhuizing naar Brabant? Zijn er ook nog consequenties aan verbonden voor je evt natraject bij SMILE. Het natraject in het zieknhuis kan ik me voorstellen en is je ook medegedeeld, maar dat heeft toch niets te maken met stichting SMILE, neem ik aan.

Ik blijf je volgen en hoop voor je dat je in de zomer op vakentie gaat met een minirok en bikini in je koffer(tje), want die wordt nu maar half zo vol, door je minikleertjes.

GO FOR IT, ik blijf je volgen.....
@ Brenda

Ik zie jou als mijn SUPERVOORBEELD

Jij gaat me in alles voor, bent een maandje eerder als ik gekoppeld aan een vriend. En je bent een KEI, EEN SUPERKEI.

!!!!!!WAT EEN PRESTATIE!!!!!

Ik vind mezelf ook een kei hoor, al ga jij ietwat sneller in neerwaartse lijn. Maar ook ik ben supertevreden met het tot nog toe behaalde resultaat.

En we gaan vrolijk samen door, op weg naar een volgend doel, dat stapje voor beetje dichterbij komt.
@ Ratpatrem....@Pudding en.... @@@ andere maagbanders waar het nog niet helemaal goed werkt.......@@@

Het sleutelwoord blijft GEDULD en STAPJE VOOR STAPJE

Ook na mijn laatste opspuiting vorige week is het nog niet wat het zijn moet, althans voor mijn gevoel.

Ik ben inmiddels 6x ( geloof ik) bijgespoten en er zit 7,5 erin. Als ik de rontgendoorkijk moet geloven, gaat het niet veel langzamer erdoorheen dan vorige keer. Ik heb over 4 weken weer een afspraak bij Chirurg Greve en die beslist dan weer hoe we verder gaan. Rob, degene die inspuit, vond het ook nog wat snel doorgaan van de kleine naar de grote maag.

Maar hij blijft wijzen erop dat het even duurt voordat het goed ingesteld staat.

Ik ben benieuwd.

Moed houden, ook al lukt het niet zo als bij SUPERGIRL BRENDA.
@ Majesteit.

Jij hebt nog een volle agenda.

Eerst de afspraak in Eindhoven, waar je alle laatste inns en outtts krijgt over de ingreep die je hele leven gaat veranderen.

Daarna ga je je koffers inpakken en nog lekker genieten van je laatste vakantie voordat je opnieuw geboren wordt en in een ander velletje gestopt gaat worden. Nog heerlijk genieten van het eten, van de lekkere hapjes, en natuurlijk een heleboel extra energie opsnuiven om snel te kunnen herstellen van je operatie

Dan bij thuiskomst die loodzwaar koffer uitpakken en alles weer in de wasmachine. Eigenlijk kun je het gewoon in de kliko stoppen, want na de operatie kun je ze niet meer aan, ze slonzen je om je lijf heen.

Super vooruitzicht toch, al die dingen die in je agenda gepland staan.

2011 wordt een TOPJAAR voor je en je zult zien dat ik gelijk krijg, Jw wordt opnieuw geboren en wordt een nieuw mens.

Met nieuwe kansen voor je gezondheid, nieuwe kansen voor werk en nieuwe kansen voor Geluk.

Het is je gegund na alle ellende die je de afgelopen tijd hebt meegemaakt.

Enne, het gaaat lukken!
@ Allen

Mijn streefgewicht voor nu heb ik helaas niet gehaald.

Dus geen 89,9 kg, maar wel staat de 90, + 9 onsjes erachter op de digitale weegschaal. En dat is toch een stuk minder dan de 92,5 die er vorige week op stonden.

Een JIPPIE voor mezelf, en die ring op mijn badkamerkastje, komt langzaam naar me toe gerold hahahaha

Ik heb er wel heeeeel veeeel energie en wilskracht in gestoken om die 90 zichtbaar te maken....

HET KAN DUS WEL TOOS!!!
Alle actieve schrijvers en voor de stiekeme lezers.(kom over de brug en klets gezellig mee)

Ondanks dat ik weet dat dit een heeel hoog schaamtegevoel heeft bij ons allen, stel ik toch een heeel brutale vraag hier.

Ik tenmisnste heb noooit iemand mijn gewicht verteld, vanwege schaamte, onbegrip enz. Ik denk jullie ook, of zijn jullie daar altijd vrij in hgeweest naar iedereen.

Ik ben heeel benieuwd en vraag me dan ook af of er een relatie bestaat tussen het begingewicht en het percentage wat je afvalt.

Zou het wat uitmaken of je EXTREEM overgewicht hebt of ietwat minder dikke vetmassa om je heen hebt..........in de relatie tot hoe snel je afvalt?

Verder ben ikzelf een beetje het overzicht kwijt van wie welke ingreep heeft gedaan en wanneer dat is gebeurd of staat te gebeuren.

Doen jullie mee om het lijstje compleet te maken??

We zijn hier immers " vrienden" onder elkaar.

Ik ga gewoon het lijstje openen en hoop dat jullie volgen.

Ik ben Toos

Begin 2009 in het traject gestapt via HA naar het Atrium Heerlen.

September 2009 de goedkeuring gekregen voor een maagband

Maart 2010 geopereerd in Atrium Heerlen voor Maagband.

Begingewicht 115 kg bij een lengte van 165 en BMI van 39

Nu, Januari 2011 weeg ik 92 kg en ben gekrompen tot een bmi van 32.

Mijn streefgewicht voor mezelf ligt op 75 kg.

Volgende........ please
Hallo meiden,

Al googelend kom ik ook hier terecht. Vanmorgen heb ik met mijn dietiste gesproken over een eventueel maagbandje. Zij heeft me aangeraden contact op te nemen met de obesitaskliniek. Mijn BMI is nu 38,5 en ik heb verder geen diabetes of gewrichtsklachten.

De dame van de obesitaskliniek zei letterlijk: beetje gek advies, maar ik zou er nog een paar kilo aan-eten, dan kom je wel in aanmerking...

Tja, dat gaat me wel ver hoor.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en heeft toch een vergoeding gekregen ondanks een te lage BMI?
Hoi Moppie0407

Welkom hier en leuk dat je ons forumonderdeel gevonden hebt.

Hier zitten allemaal zwoegers en zweters die met dat magische HULPMIDDEL proberen om een gezonder lijf te krijgen doordat er wat kilo's overgewicht via onze voeten verdwijnen.

Lees gezellig mee, en vooral.....vraag en klets gezellig meee over alles wat je wilt weten.

Super dat je de stap hebt gezet naar een gezonder lijf en dat je er serieus over nadenkt hoe dit te gaan aanpakken.

Het advies van je dietiste klinkt idd een beetje gek, want alles wat je niet wilt laten gebeuren is nog meer in gewicht aankomen.

Je hebt inderdaad voor vele artsen binnen een obesitasteam een BMI van minimaal 40 nodig om in het traject te komen.

Maar als je wat medische klachten hebt ligt die grens wat lager, zo rond de 35.

Het is een beetje afhankelijk van je persoonlijke onderbouwing van je aanvraag tot een bariatische ingreep.

Ook is het een beetje afhankelijk van je motivatie, je eetpatroon en je psychische instelling daarin. Je gaat een heeeel voortraject in, waarbij je geestelijk en lichamelijk helemaal binnenste buiten wordt gekeerd. Je moet het immers wel aankunnen om die magische leefknop in je lijf en in je hoofd om te zetten.

Vooralsnog zou ik zeker niet proberen om maar die kilo's eraan te eten. Ga gewoon het traject aan en laat je daar vertellen hoe je het beste kunt handelen.

Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Succes in elk geval.
@limburger

Ik snap dat ze het zeggen maar mijn geduldreserve's zijn inmiddels op hoor!

Er is vanochtend een slikfoto gemaakt en ook bij mij gaat het nog te snel er doorheen en dat ondanks de 10cc die er al inzit.

Ik weet niet hoeveel er nog in kan en wat anders de volgende stap is. Over 2 weken maar weer es naar de verpleegkundige...oef oef oeff

@maaike

Wat een zeer onprofessionele en onpersoonlijke houding hebben ze daar zeg. Ik kan er met mijn kop niet bij. Voorop zou moeten staan JIJ als persoon/patient en wat het beste is voor jou en niet de inkomsten voor hun!

Jij hebt het in ieder geval netjes afgehandeld, dat kan niemand je kwalijk nemen daar. Maar een handruk en veel succes vanuit hun was leuk geweest!

Zo nu ga ik verder inlezen maar met name mijn boosheid over de behandeling naar Maaike moest er ff uit!
@Toos: jeeee, je hebt inspiratie vanmiddag om te schrijven, hihi.Leuk!

Tja, het verhaal Atrium afsluiten.... Marina snapt volkomen, dat ik de overstap maak. Kan ook zeker op SMILE rekenen. Dat is tenslotte een patiëntenvereniging-achtig-iets, waar ik ook nog eens officieel lid van ben. Ze hamerde (zeer terecht) wel op een natraject. En dat ik ook nog op een andere manier binnen kan komen bij diëtist en/of psycholoog. Gewoon via de huisarts, met een ouderwetse verwijskaart.

Ik geloof ook, dat ze wel in de gaten had, dat ik erg bewust bezig ben met hele proces en er vooral gezond mee omga.

En ik denk dat Rob gewoon gefrustreerd is, dat er zulke lange wachttijden zijn en er mensen "weglopen" nadat zij energie in het voortraject hebben gestoken.

En dat het empathisch vermogen op zo'n moment even weg is.

Het verbaasde mij ook hogelijk, dat het zo raar ging!!!

Maar ach, het gaat er gewoon om dat ik beter word. En dat ik daarin dan geen "toestemming" krijg van de nurse practitioner in het Atrium: helaas pindakaas. Ben in mijn leven gelukkig het station gepasseerd dat ik me daar zorgen over maakte. Of dat ik het erg vond dat ik niet meer aardig gevonden werd...

Maar gezien de eerdere contacten met hem, ben ik wel erg verbaasd door dit gedoe.

Wat ik me de laatste dagen ook weer realiseer is, dat er toch wel vaak erg vreemd gecommuniceerd werd in mijn geval. Dat er in november gezegd wordt: als je goedgekeurd wordt, knal ik je meteen op de wachtlijst. En dan word ik in januari opgeroepen om alsnog op de lijst gezet te worden... Het eerste gesprek ooit in augustus was ook al zo'n drama: afspraak bij Greve, maar afgescheept met een assistent arts.

Ik denk dat het allemaal tekenen waren dat het Atrium toch niet bij mij paste.

Als je dan Einhoven belt: zó'n leuk en infomatief mens aan de telefoon!!! Zéér duidelijke communicatie, er wordt meteen al gekeken dat de 2 afspraken op één dag gezet worden, achter elkaar.

Ik heb er in ieder geval een beter gevoel bij, dan bij Heerlen.

En dat is waar het om gaat. Dat IK me er goed bij voel en happy ben.

En op dit moment is dat in ieder geval zo..
Hoi Moppie, welkom.

Mijn reis is ook begonnen met een BMI van net boven de 35. In eerste instantie werd ik hardhandig weggemept: gewogen en te licht bevonden. Omdat ik niet allerlei andere enge dingen had. Dachten ze, maar onderzochten het niet.

Dat ben ik toen maar zelf gaan doen en het bleek dat ik wel degelijk een te hoge bloeddruk heb, een lichte vorm van slaap apneu en op het randje van diabetes zit. Dus weer terug naar ziekenhuis en toen mocht ik wel meedoen in het hele voortraject. Mede dankzij Marina van SMILE, die ook een beetje gepushed heeft bij de dokter.

Ik ben toen toch maar iets meer gaan eten, om toch een iets hoger BMI te krijgen. Niet verstandig, maar wel menselijk. En natuurlijk: normaal kom ik al bij als ik maar naar een glaasje water kijk, nu niks..

Dus volgende ding, moest toch, omdat ik een gastric bypass opteer: stoppen met roken.

En daarvan kwam ik toch wel iets van 8 kilo bij, zodat mijn BMI nu rond de 39,5 zit.

Maar ik weet in ieder geval wel, dat als je een 'laag' BMI hebt en géén comorbiditeiten zoals hypertensie of diabetes, óf ernstige gewrichtsklachten (dus bij orthopeed in behandeling), je niet in aanmerking komt voor een operatie.

Maar volgens mij kunnen ze met een BMI van 38 nogiets, best een beetje rotzooien met je lengte, zodat het ietsie hoger lijkt.

Ik zou ervoor gaan, gewoon doorzetten. Het lijkt soms, of er een soort van ontmoedigingsbeleid heerst: alleen degenen die écht willen en doorzetten, kunnen aan het voortraject beginnen.

Dus dóén!!!! Het is jouw lijf, en die akelige dingen komen vanzelf als je maar lang genoeg veel te zwaar bent.

Heel veel succes alvast en lees vooral hier mee en kijk ook eens terug, waarin andere mensen hun verhaal vertellen. Daar heb je echt heel veel aan.
Yeah,vanmiddag even met mijn dochter wezen shoppen.

Kon het niet laten even bij de vera moda binnen te gaan,normaal liep ik daar VOORBIJ.

Ik zag een leuk shirt met een vestje liggen,en het past,Yeah.

Jipppie ya yeeh,en dat uit een "gewone"winkel.

Ik ben zo happy

Limburger ik heb de 89,9 ook niet gehaald,er staan bij mij nog 7 onsjes achter de 9.

We gaan ervoor.

Groetjes aan iedereen,ik kan het af en toe niet meer volgen want er word zoveel geschreven momenteel.
Hartelijk dank voor jullie lieve woorden!

Mijn bloeddruk is goed, mijn bloedsuiker ook. Het enige is dat ik snurk, een vorm van slaapapneu zou ik niet uitsluiten, ook omdat ik vaak vermoeid ben.

Maar dan toch, geen ernstige klachten en een BMI van nu 38,1 (volgens de kliniek, blijkbaar net anders gemeten dan de dietiste).

Mijn verzekeraar Zilveren Kruis is helder: geen klachten, te lage BMI, dus helaas!

Ik ga jullie topic eens (gedeeltelijk) doorlezen, wellicht kan ik er toch nog wel tips uithalen. Thanks!
Sassika! Wat heerlijk om in een gewone winkel te shoppen!!! En die 7 onsjes... die zijn er binnenkort ook vanaf. Volgens de dame van SMILE hebben we allemaal onze "plateautjes" die onze lieflijke lijfjes ingesteld hebben. Ik denk dat Limburger en jij nu zo'n ellendig dingetje bereikt hebben! Ff doorbuffelen en dan gaat het straks weer als een trein!
@Moppie: hoeveel zou je bij moeten komen om wel genoeg te wegen? En rook je? Als je stopt kom je ook iets bij.

Het is wel de moeite waard om naar de longarts te gaan om een slaaptest te doen en daarbij te vermelden dat je dat wilt ivm bariatrische chirurgie.

Want als je apneu hebt, kom je ook in aanmerking. Dan "hoef" je geen andere akeligheden te hebben.

En ben je stabiel in je gewicht, of ben je ook iemand die heel makkelijk bijkomt? Want naarmate je ouder wordt, heb je ook weer kans op, gewoon vanzelf, zwaarder worden.

Nou ja, er is een boel om over na te denken.

Hier in het zuiden werkt het zo, dat als het multi disclipinair team je goedgekeurd heeft, de verzekering daarin meegaat.
quote:limburger schreef op 02 februari 2011 @ 13:49:

@ Brenda

Ik zie jou als mijn SUPERVOORBEELD

Jij gaat me in alles voor, bent een maandje eerder als ik gekoppeld aan een vriend. En je bent een KEI, EEN SUPERKEI.

!!!!!!WAT EEN PRESTATIE!!!!!

Ik vind mezelf ook een kei hoor, al ga jij ietwat sneller in neerwaartse lijn. Maar ook ik ben supertevreden met het tot nog toe behaalde resultaat.

En we gaan vrolijk samen door, op weg naar een volgend doel, dat stapje voor beetje dichterbij komt.

DANK JE WEL!!

We gaan zeker samen door!!

Het is vandaag precies 11 maanden, op 2 maart 2010, maatje voor het leven.

Heb ook veel bewondering voor jou, respect!!
Zo, nu even mijn lijstje van gruwelen....

Ik ben Maaike, 48 jaar jong en woon ook in ZLimburg.

Mijn gewicht was een week of 2 geleden 120,6 kilo, bij een lengte van 1.75. BMI is nu iets van 39 en een beetje.

Juni 2010 ben ik naar mijn huisarts gegaan, om over een gezond gewicht voor mijn 50ste te praten. Zij had al eerder een bariatrische ingreep gesuggereerd, maar toen was ik daar nog niet aan toe.

Eerst naar Maastricht geweest, wachtlijst te lang. Doorgestuurd naar Heerlen en daar eerst te licht voor ingreep.

Allerlei onderzoeken gehad: licht slaapapneu, hoge bloeddruk, op randje van diabetes en hoog cholesterol.

Hoera! Ik ben zwaar (lees: ziek) genoeg voor een ingreep.

In iets minder dan een half jaar het screeningstraject doorlopen en dus goedkeuring.

Ik wil een gbp en daar ben ik ook voor goedgekeurd.

Wachtlijst in Heerlen voor een gpb is meer dan anderhalf jaar, kan zelfs meer dan 2 jaar zijn. Poeh.

Afgelopen weken enorm nagedacht en afgewogen: ik ga naar CZE, naar dr. Nienhuijs.

Afspraak op 22 februari om 8.30 in de ochtend.

Op die dag krijg ik mijn OK datum, die tussen de 6 en 8 weken daarna ligt.

MIjn target is rond de 75 kilo, uiteindelijk.

Wordt vervolgd.
En ik bewonder jullie OOK!!! Ik kijk heel erg naar jullie op. Zoveel bewondering ook voor de mensen die het nóg steeds alleen op karakter en dzv doen!!! Ook jullie zijn echt voorbeelden!

Als ik het (ongetwijfeld) zwaar heb, weet ik dat ik dat hier maar hoef te melden en dat de cheers me om de oren vliegen. Omdat jullie allemaal weten hoe het voelt en hoe moeilijk het kan zijn.

YOU ROCK Ladies!!!

Dikke knuffel
En Toos: misschien ligt het ook een beetje aan het feit, dat Brenda ietsje jonger is. Volgens mij heeft dat er ook veel mee te maken???
Mijn lijstje

Ben Brenda en

14 mei 2009 afspraak huisarts en verwijsbriefje gekregen.

Na alle afspraken in ziekenhuis (inclusief gastroscopie en hartfilmpje) op 12 november 2009 besproken in het team en werdt ik s'middags om 13:30 gebeld dat ik erdoor was en dat er meteen een afspraak gemaakt werdt voor chirurge, die was 30 november 2009 en toen was het wachten geblazen.

2 maart 2010 geopereerd en maatje gekregen.

Begingewicht was 145 kilo lengte: 176 en BMI: 46,8

11 maanden later : 115 kilo en BMI: 37.1

Mijn streefgewicht heb ik rond de 90 kilo (nog even te gaan)
Voor iedereen RESPECT met deze race !!!!
HAha die Brenda, afspraak bij de chirurg in 2011? die werkt snel !!!! daar moeten we naartoe met zijn allen.

Moppie welkom, ik ben aangemeld met een BMI van 40+, dus kwam direct in aanmerking, en sta voor de 2e helft van april op de lijst voor een operatie.....eng hoor als je dat opschrijft.

Kom nu allerlei vrienden tegen die nog 1 keertje uit eten willen om het af te leren.......maar dat geldt niet voor allemaal dus. ik selecteer. tzal me niet gebeuren dat ik daar volgevreten binnenkom.

maar....vanmiddag 2 zeer afgeprijsde bloesjes gekocht voor de zomer, dat zijn mijn eerste doelen.....ik wilde het eigenlijk niet, maar deze vond ik zooo leuk, dus toch gedaan hihi.

over 2 ween al de eerste bijeenkomst van het voortraject.....het gaat dus echt lopen nu. en ik heb die "snoepjesvitamines"gezien en gekocht, maar nog niet geprobeerd, misschien morgen eens beginnen.

Ga ik nu nog even lekker rommelen in mn knutselhokje. net een schaapje het hoofd afgezaagd, verkeerde lijntje gevolgd. stom beest.... fijne avond en niet al te veel schrijven, dan raak ik de weg kwijt.
Dat arme schaapje!!! Wel blijven opletten! Wat doe je toch met al die schaapjes?
Majesteit

Zielig voor dat schaapje,Beh.

en wat lees ik heb jij al ween voor het voortraject,zenuwen lijkt me normaal maar ween,haha,ik vond het wel grappig.

Ik raak net zoals jou ook de weg kwijt,wat word er veel gebabbeld op het moment.

Verder

Ik ben Saskia,40 jaar,1.60 meter,woon in het mooie Hulst in Zeeuws Vlaanderen.

Ik ben 18 januari2010 op de wachtlijst gegaan in Terneuzen met een gewicht van 110 en een BMI van43

Overgestap naar BoZ ivm de zeer lange wachtlijst in Terneuzen

GBP gekregen op 24 Nov.Nu 90.7 kg en een BMI van 35

Mijn streven is 70 kg,dus ben bijna op de helft.

Groetjes Saskia

Heb het veranderd Majesteit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven