Nood in huize MV :(
zaterdag 22 januari 2011 om 11:14
Ik ben helemaal overstuur, lukt me niet te stoppen met janken. Mijn kat is sinds een uur ernstig ziek. Ik zit zo te trillen. Zijn maatje Bo zit naast hem te krijsen, zodoende zag ik dat er iets ernstigs was. De andere kat zit stil naast hem om hem gerust te stellen. Ik probeer hem ook gerust te stellen maar dat lukt niet erg.
Uiteraard heb ik de nooddienst al gebeld en om kwart over 12 kan ik daar terecht.
Hij is nog maar 3 jaar oud. Hij kan hier echt niet gemist worden.
Ik zit zo te trillen, hoop dat het autorijden goed gaat. Het vervelendste is dat de 2 goeie dierenartsen waar ik altijd kom geen dienst heeft. En dat ik nu naar een dierenarts moet die niet goed is. Daar ben ik jaren geleden weggegaan. Maar ik heb heel Noordholland afgebeld voor een andere dierenarts maar niemand heeft vandaag dienst.
Wil iedereen alsjeblieft een schietgebedje doen voor Kane? Ik wil hem echt niet kwijt.
Uiteraard heb ik de nooddienst al gebeld en om kwart over 12 kan ik daar terecht.
Hij is nog maar 3 jaar oud. Hij kan hier echt niet gemist worden.
Ik zit zo te trillen, hoop dat het autorijden goed gaat. Het vervelendste is dat de 2 goeie dierenartsen waar ik altijd kom geen dienst heeft. En dat ik nu naar een dierenarts moet die niet goed is. Daar ben ik jaren geleden weggegaan. Maar ik heb heel Noordholland afgebeld voor een andere dierenarts maar niemand heeft vandaag dienst.
Wil iedereen alsjeblieft een schietgebedje doen voor Kane? Ik wil hem echt niet kwijt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 1 februari 2011 om 23:01
dinsdag 1 februari 2011 om 23:03
Ja nu ben ik aan de beurt om aan te werken hihihi. Gelukkig had ik net gegeten voordat Gordon Ramsey van nu begon. Wat je deze aflevering voor ranzigheid ziet is onbeschrijflijk, beneemt al je eetlust . (bedorven eten en een keuken vol kakkerlakken)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 2 februari 2011 om 01:20
Leuke update, Kane is na slapen en eten weer helemaal de oude. Om te zien dan. Denk dat die catheter toch niet lekker zat. Hij is weer de schaduw van Bo dus samen spelen en rennen en alles leuk vinden. Morgen mogen ze weer bij hun klimpaal. En ik heb voor Kane een nieuwe voerbal gehad dus kijken hoe ze die vinden. Zal wel leuk zijn op het parket en Kane kan uren spelen met een al.balletje dus ik ben benieuwd.
woensdag 2 februari 2011 om 12:18
Wat heerlijk om te lezen Mleen!
Enne waarschijnlijk kompleet overbodig om te vertellen maar wil het toch even doen: door de catheter is zijn piemel natuurlijk best gevoelig dus niet vergeten voorlopig die pijnstiller op tijd te geven (heb je metacam?) zodat hij niet zijn plas gaat ophouden omdat hij een hekel aan plassen krijgt door de pijn.
Dat het spelen wat rot ging toen de catheter er nog in zit snap ik best.
Dat is een slang van een halve meter ofzo...met een hard plastic stukje aan de buitenkant...kan me voorstellen als dat beweegt dat dat best zeer doet..
Enne waarschijnlijk kompleet overbodig om te vertellen maar wil het toch even doen: door de catheter is zijn piemel natuurlijk best gevoelig dus niet vergeten voorlopig die pijnstiller op tijd te geven (heb je metacam?) zodat hij niet zijn plas gaat ophouden omdat hij een hekel aan plassen krijgt door de pijn.
Dat het spelen wat rot ging toen de catheter er nog in zit snap ik best.
Dat is een slang van een halve meter ofzo...met een hard plastic stukje aan de buitenkant...kan me voorstellen als dat beweegt dat dat best zeer doet..
woensdag 2 februari 2011 om 12:53
donderdag 3 februari 2011 om 20:14
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 februari 2011 @ 01:20:
Leuke update, Kane is na slapen en eten weer helemaal de oude. Om te zien dan. Denk dat die catheter toch niet lekker zat. Hij is weer de schaduw van Bo dus samen spelen en rennen en alles leuk vinden. Morgen mogen ze weer bij hun klimpaal. En ik heb voor Kane een nieuwe voerbal gehad dus kijken hoe ze die vinden. Zal wel leuk zijn op het parket en Kane kan uren spelen met een al.balletje dus ik ben benieuwd.Heel fijn om dit te lezen MV.
Leuke update, Kane is na slapen en eten weer helemaal de oude. Om te zien dan. Denk dat die catheter toch niet lekker zat. Hij is weer de schaduw van Bo dus samen spelen en rennen en alles leuk vinden. Morgen mogen ze weer bij hun klimpaal. En ik heb voor Kane een nieuwe voerbal gehad dus kijken hoe ze die vinden. Zal wel leuk zijn op het parket en Kane kan uren spelen met een al.balletje dus ik ben benieuwd.Heel fijn om dit te lezen MV.
zaterdag 5 februari 2011 om 11:01
He, gelukkig goed nieuws! MV, ik ben blij voor je. Heel blij! Heb hier van de week (WEER! 2x in 1 maand, het houdt niet op!) zwaar dierenleed gehad met een kip. Tja, ook dat was een huisdier, 2 dagen aangeklooid, maar na een fikse opleving bleef ook die dood. Maar heeft wel de laatste 2 dagen van zijn leven in mijn warme huisje doorgebracht met alle liefdevolle zorg en is in mijn handen gestorven. Pfff, ben er nu wel klaar mee en ik hoop dat de rest van mijn dierenbende dit jaar wel overleefd. Ik mis mijn lieve Brit verschrikkelijk, ik moet iedere avond een paar traantjes laten als ik in bed stap en hij er weer niet is. Geniet van jouw kattenvriendjes en koester het feit dat Kane gelukkig is opgeknapt. Op naar de volgfende foto-shoot dan maar weer he!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 8 februari 2011 om 13:19
Ik wilde vandaag mailen dat Kane gister voor het laatst zijn antibioticum heeft gehad en geen pijnstiller meer en had een update voor jullie maar die heb ik nu in de prullenbak gegooid.
Volgens mij gaat het sinds vannacht niet goed met Kane. Hij heeft diarree en eet niet. Hij drinkt wel.
Ik heb de dierenarts al gebeld en wacht op haar telefoontje of ik met hem moet komen of niet. Het ging de goede kant op met mij, ik had niet meer de hele dag dat ik tegen een hyperventilatie aanval aanzat en hartkloppingen had. Maar ben vandaag weer in stress geschoten en weet echt niet wat ik moet doen als ik weer terug moet met Kane.
Eerst het telefoontje van de dierenarts afwachten. Wat duurt wachten lang.
Volgens mij gaat het sinds vannacht niet goed met Kane. Hij heeft diarree en eet niet. Hij drinkt wel.
Ik heb de dierenarts al gebeld en wacht op haar telefoontje of ik met hem moet komen of niet. Het ging de goede kant op met mij, ik had niet meer de hele dag dat ik tegen een hyperventilatie aanval aanzat en hartkloppingen had. Maar ben vandaag weer in stress geschoten en weet echt niet wat ik moet doen als ik weer terug moet met Kane.
Eerst het telefoontje van de dierenarts afwachten. Wat duurt wachten lang.
dinsdag 8 februari 2011 om 13:30
Ohh ik trek het niet nog een keer maar ik heb geen keuze. Hij ziet er gelukkig niet ziek uit en ik zie elke verandering. Ik had al de bak, eten en drinken in het zicht gezet zodat ik precies wist wat hij deed. Hij ging net Bo nog even kort wassen dus dat doe je ook niet als je doodziek bent. Nou zo zit ik mij maar op te peppen.
dinsdag 8 februari 2011 om 13:57
Nou ze hebben overlegd maar de diarree was niet iets waar ik nu direct voor zou moeten komen, dat kon ook door de wisselingen kunnen komen maar niet eten was wel een probleem. Ik moet vanmiddag wat verschillende smaakjes bij ze komen halen.
Dus al lang blij dat Kane even niet mee hoeft. Staat maar 18 euro op mijn rekening dus had een consult vandaag niet eens kunnen betalen. Ik hoop dat Kane straks gaat eten want anders moest ik wel terug komen. Sinds jaren had ik de afgelopen dagen zelf geen last van diarree maar spontaan van de zenuwen doe ik mee met Kane.
Oh bah, alsjeblieft niet weer dat hij ziek wordt.
Dus al lang blij dat Kane even niet mee hoeft. Staat maar 18 euro op mijn rekening dus had een consult vandaag niet eens kunnen betalen. Ik hoop dat Kane straks gaat eten want anders moest ik wel terug komen. Sinds jaren had ik de afgelopen dagen zelf geen last van diarree maar spontaan van de zenuwen doe ik mee met Kane.
Oh bah, alsjeblieft niet weer dat hij ziek wordt.
dinsdag 8 februari 2011 om 13:59
quote:biebelien schreef op 08 februari 2011 @ 13:56:
Heb je hem nog zien plassen MV?
Vandaag alleen zien poepen, diarree. Vanmiddag moet ik dus even wat halen bij de da maar verder hou ik het scherp in de gaten. Drinken doet hij wel goed. Maar ondanks dat hij niet ziek lijkt ben ik er niet gerust op.
Zit weer helemaal in de stress.
Heb je hem nog zien plassen MV?
Vandaag alleen zien poepen, diarree. Vanmiddag moet ik dus even wat halen bij de da maar verder hou ik het scherp in de gaten. Drinken doet hij wel goed. Maar ondanks dat hij niet ziek lijkt ben ik er niet gerust op.
Zit weer helemaal in de stress.
dinsdag 8 februari 2011 om 14:00
quote:biebelien schreef op 08 februari 2011 @ 13:57:
Heb je nog pijnstiller over?
Als het de metacam is....misschien nog wat geven en langzaam afbouwen?
Ja ik heb nog, ik ga het zo vanmiddag vragen aan de da als ik erheen ga voor dat voer.
Ik heb Novacam voor hem.
Heb je nog pijnstiller over?
Als het de metacam is....misschien nog wat geven en langzaam afbouwen?
Ja ik heb nog, ik ga het zo vanmiddag vragen aan de da als ik erheen ga voor dat voer.
Ik heb Novacam voor hem.
dinsdag 8 februari 2011 om 14:04
Balen, MV, maar pas op dat Kane niet jouw stress oppikt. Hoe begrijpelijk dat ook is. Mijn ervaring is dat mijn katten zich niet op hun gemak voelen als ik gestrest ben en daardoor zelf ook minder lekker in hun vel gaan zitten met alle gevolgen van dien.
Het is goed dat hij drinkt en niet ziek oogt, da's al twee uit drie. Hopelijk wil hij straks een beetje eten en als dat niet lukt, kun je altijd nog overwegen om hem te voeren...
Het is goed dat hij drinkt en niet ziek oogt, da's al twee uit drie. Hopelijk wil hij straks een beetje eten en als dat niet lukt, kun je altijd nog overwegen om hem te voeren...
dinsdag 8 februari 2011 om 14:05