Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Whahaha, ik dacht dat het aan mij lag en dan vooral aan mijn leeftijd.

Ik was dus ook de weg kwijt wat iedereen had, en hoe het ging, vandaar mijn oproepje om een lijstje te maken van wie, wat, waar, hoeveel, hoelang.......

Langzaam aan krijg ik een beter inzicht, dankzij de update.

Wij houden dit forum gewoon gezellig levend en voortvloeiend.
nou op mijn leeftijd geen ween hoor, dat moesten weken zijn, maar natuurlijk hadden julloie dat wel begrepen toch?

Die schaapjes vind ik erg grappig, en ik heb net voor iemand , hoogzwanger, een paar kadootjes gemaakt met als thema schaapjes. maar nu vind ik ze zelf ook zo lief......en ach, datafgezaagde koppie komt als 3D op een volgend schaapje....ik ben helemaal in de knutselmood de laatste tijd.

ben ik nu met een volgend kadootje begonnen en dat moet een school met schoolplein worden. Mijn revalidatietraject is bijna klaar, en ik vind het leuk voor diverse peuten en logen een passend iets zelf te maken. ook eigenlijk wel in het kader van een soort nieuw begin.kheb nu twee klutjaren achter de rug en die moeten een plekkie krijgen. EN dan sta ik klaar voor de volgende ronde.

Wil ik wel over mezelf kwijt dat ik 55+ ben , mei gescreend, en in april op de lijst voor de gbp. en een geheugen als een zeef. (vandaar misschien mijn voorliefde voor stomme schapen?)

Heb ondertussen die winegumvitamines gevonden, van roter. maar had een soort uitverkooppakjes ofzo van het kruidvat, 4 voor 25 cent. maar er zullen zeker meer zijn.

kga wat doen, fijne dag allemaal.....

tijd om wat te gaan doen, fijne dag allemaal.
O jee, ja hoor. Majesteit, je valt al in herhaling aan het eind van je berichtje

Jaaa, boven de 50 gebeuren er rare dingen met mensen, hihi. Nee, geintje. Ik zit er dicht tegen aan, the big five O. En verheug me er inmiddels op, want dan is mijn lieve lijfje weer in better shape!

Ik heb ook net de winegums gekocht, 2 verschillende soorten. Allebei lekker. Ik denk dat jij van die kleine doosjes hebt gekocht?

En nu dan maar iedere dag een gummetje, om de vitaminebuffer op te bouwen. Ik ga trouwens voor de dingen met ook nog mineralen.

En ik zal ook voorzichtig eens wat gaan zoeken naar de manier van pre-dieëten die ik wil doen. Vieze zooi :puke:

Maar wat moet, dat moet zullen we maar zeggen.
ik heb gelukkig nog niks gehoord over dieet vooraf, maar dat zal dan wel de 14e feb komen, op valentijnsdag. EN ga ik ergens na zo'n bijeenkomst regelrecht naar het reataurant aan de overkant om te lunchen met mn ex collega's. reuze gezellig, maar ws al uitkijken dus.moet je me toch even vertellen hoe je aan die leuke poppetjes komt ! kvind het wel grappig, maar ben daar zo debielig in.Volgend weekend gaan we nog met vrienden lekker een weekendje landal doen, en elke dag wat lekkers eten. vooral die dag kaasfondue zullen we gaan koesteren.....ik dus. de rest kan het nog vaker doen, bij ons zal elke hap van bekend eten of niet een ontdekking zijn; blijft het binnen of niet. En idd maaike boven de 50 gaat het hard, dus je bent gewaarschuwd. maar het wordt ook errug leuk, kids de deur uit, zomaar samen hele avonden in bed liggen, enz. of weekendjes weg, leve de vakantieveiling sites. hoewel....hadden we vorig jaar iets in een kasteel geboekt kwamen we in een bejaardencentrum terecht !! lachen (achteraf) maar aan de andere kant ook weer die seniorenmenu's in duitsland.....het heeft zijn voor en tegens. wachten tot de kids eindelijk eens gaan trouwen (maar doen ze nu pas als ik slank ben) en dan hopen op kleinkinderen....ik spaar zegeltjes, kweek bloemkool, maar er zit nog niks tussen....moet misschien wat meer biologisch die bloemkool....echte mest erop.......
Als je onder de laatste posting kijkt, staat een regeltje (( PLAATS EEN REACTIE, VOOR UITGEBREIDE MOGELIJKHEDEN KIES REAGEER. ))

Dan krijg je een veldje bóvenaan de pagina, waarbij je ook Smileys kunt aanklikken. (gaat allemaal automatisch, je hoeft niet zelf naar de top van de pagina te scrollen)

Ik ga zometeen eens lekker aan de rooie wijn... Ik ben nu nog bewuster afscheid aan het nemen van allerlei eten en drinken. Ben niet zo'n enorme frisdrankdrinker, maar af en toe een colaatje of sisietje light doe ik wel eens. Dat kan dan ook gewoon niet meer.

We moeten heel wat gewoontes, die we niet eens echt doorhebben, gaan doorbreken! Maar als we daar ons nu al bewust van zijn, gaat dat zeker lukken.

Weet je, ik las ergens, dat als je een gbp hebt gehad, je zin in zoetigheid ook 9 van de 10 keer verdwijnt. Daar ga ik ook voor!

En verder ga ik gewoon heel gezond, maar wel heel erg lekkere dingen maken voor mezelf. En natuurlijk heel erg weinig. Kijk, als je maar een minimaaltijdje kunt eten, mag het ook wel iets duurs wezen, regelmatig. Ik zit al alle lekkere groentetjes te verzinnen. En heel lekkere aardappels. Vroeger hadden ze bij AH kleine netten met werkelijk verrukkelijke aardappeltjes. Zoiets.

Ooooohhhh, ja. Kinderen de deur uit. Dat mag hier ook wel langzaam een beetje in gang gezet worden! Rick van 23 is nu toch langzaam wel hard op zoek naar een eigen stulpje. Dochterlief (20) studeert nog, maar zit niet op kamers. Ze is weliswaar meer bij haar vriend, maar huppelt toch ook wel dagelijks hier binnen.

Hihihi, ik heb een dvd met een haardvuur gekocht, zodat we ooit met zijn 2-en in ons nakie op een schapevelletje (alweer een schaap zonder kop) voor de nep-open-haard kunnen liggen. O gut, ik zie het al voor me......

Zullen de honden en katten leuk vinden, pfff.
Zo ik heb afgelopen avond de intake gehad bij re-medical.. Was interessant maar het meeste wist ik al van de informatie. Ik keek het meeste op tegen de spychologische test en de dietiste..maar het viel allemaal erg mee..ze zeiden dat ze allemaal hun goedkeuring gaven..maarja ik word in een week gebeld of ik goedgekeurd ben en anders word ik pas na twee weken gebeld als het niet zo is..beetje vaag..zeggen ze allemaal dat het positief is dus een ja maar moet alsnog wachten op een officiele bevestiging ofzo? Als ik de bevestiging heb moet ik naar hoogeveen toe voor het volgende punt..moet ik weer door de molen en dan ook zien of de verzekering wil betalen voor zover ik begreep.. spannend afwachten nu dus ;) iemand ervaring met hoogeveen toevallig? groetjes laura..
Hoi Lauw, nee niet in Hoogeveen. Klinkt toch allemaal erg goed. Die mensen gaan echt niet tegen jou zeggen, dat ze groen licht geven, als ze dat niet doen.

Hier in Heerlen waren geloof ik met name de goedkeuring van psycholoog en internist erg belangrijk? Psych weet ik heel zeker.

Ach meisje, het is een soort van mallemolen waar je nu in zit. Ik ben er doodmoe van geworden, die hele aanloop... Het kost enorm veel energie, met name omdat je zo onzeker bent. Het is nogal belangrijk voor ons en daarom een beetje zo van: alles of niets. Ik was zo bang dat het uiteindelijk toch op een teleurstelling uit zou lopen! Dat deed het natuurlijk niet. Maar omdát het zo'n belangrijk besluit is, überhaupt voor zo'n operatie te kiezen.

En dan geef je jezelf heel erg 'bloot', in dat voortraject tot aan de toestemming!!!

Gelukkig krijg je het snel te horen, ik wist pas na een half jaar of het wel of niet écht door zou gaan....

Ik zou gewoon volgende week zelf even bellen, op donderdagmiddag, of vrijdagmorgen. Als ze jou tenminste niet al gebeld hebben.

Probeer je maar niet al te ongerust te maken, het komt vast wl goed. En dan kan het nieuwe leven beginnen. De hergeboorte!

Kom gezellig hier kletsen en je zenuwen van je afschrijven, dat helpt echt!!!
MAJESTEIT: kun je de smileys vinden? Of liggen jullie al gezellig de hele avond in bed???
Lauw123,

Spannend allemaal.

Gelukkig viel het mee, ze zijn positief.

Jammer dat ze je dan weer laten wachten en hoop dat deze week zo om is zodat jij weet waar je aan toe bent.

Hoe is of gaat het met iedereen?

Kom net bij dietiste vandaan.

Erg tevreden en mag trots zijn wat ik bereikt heb.

Nou ben ik dat zeer zeker

Uitleg gegeven over suikers en de alvleesklier.

Heb sites gekregen om eens te kijken.

Zal ze eens doorlezen en wellicht hebben jullie er ook wat aan, dan zet ik hier wel een link neer.

Het enige wat ik "vergeet" op een dag is melkproduct(en) drinken.

Dus daar gaan we aan werken.
het zou wel eens kunnen dat het gelukt is maaike !! Goh jullie voor de open haard? zie ik ook wel zitten, alleen hangt bij ons de tv aan het plafond !!!

Lauw, de mensen die zich melden voor een maagoperatie, hebben meestal wel heel erg goed nagedacht, Maar er zijn er ook die denken het fluitend te gaan doen en zien dit net zo alsof ze een shake nemen bv. Maar het gaat je hele leven op zijn kop zetten. Wat Maaike zegt over nu al anders eten , herken ik ook. zo kauw ik nu al wel eens 30x op een hapje eten....kheb bij mn vaste restaurant al gevraagd of ik ook baby pizza's kan krijgen !!!, en voor mij wil hij alles klein maken !!!! wel heel lief. dus dan kunnen we nog steeds uit eten. want ook dat zal heel anders zijn. zo las ik ergens dat je niet drinken mag bij het eten, dat er dan een half uur tussen moet zitten ofzo.....maar dat vinden we wel uit. hoe dan ook, ik vertik het om de gezelligheid en lol van met zn allen aan tafel te zitten op te geven. desnoods neem ik een gekookt ei als hoofdgerecht, maar de lol moet blijven.

en daarbij lauw, we zijn dus allemaal niet psychisch gestoord, staat nu zwart op wit en dat kan ook niet iedereen zeggen toch?

ik heb vandaag een ik-dag, dus ik ga heerlijk allemaal ik dingetjes doen, ok alleen de was hang ik dan even op. fijne dag allemaal.....
ja dus, bedankt........maak er wat van vandaag meiden.
Kijk, je bent niet voor niks van Koninklijken Huize.... Je hebt een vorstelijk leervermogen. Yeah, de smileys zijn er!!!

Brenda: lekker hé, die pluim van je diëtiste! Je hebt 'm wel heel erg verdiend hoor!!! Het is een super-topprestatie van je!

Lauw: gewoon lekker meekletsen hier, dan vliegt de tijd om, naar de definitieve uitslag!!! Is er iets bekend over de wachttijd in Hoogeveen? Is dat een beetje christelijk?

Mijn ervaring met dit hele proces is wel, dat als je eenmaal door de hele mallemolen bent gegaan en het stempeltje OK hebt, je er ook wel aan toe bent om ook écht geopereerd te worden. Niet persé binnen een maand ofzo, maar wel binnen een paar maanden.

Dat zo'n wachtlijst als hier in Heerlen, voor mij althans, niet acceptabel voelt.

O ja, een IK dag.... Wordt voor mij ook weer eens tijd. Die ga ik zometeen eens even plannen. Veel plezier dan vandaag, Majesteit.

Enne... zouden we nog pizzaatjes lusten als die maag de grootte van een mini-scharrelei heeft??? Kan best dat we niet meer tegen het deeg en ook de gesmolten kaas kunnen. Nou ja, kwestie van eens voorzichtig proberen.

Mijn liefste verheugt zich al op de vakantie (wij zijn echte Italië-gangers): ik kan nog maar 3 hapjes pizza op, dus krijgt hij steeds de rest, hihihi. Kan hij volgend jaar onder het mes.... Nee, hij kan gelukkig een hoop eten zonder er dik en/of ongezond van te worden!

Fijne dag allemaal en tot vanavond ofzo
Ik mis trouwens Zazet en KiMi een beetje? Of gewoon drukdrukdruk en geen tijd over om te schrijven? Lezen jullie wel nog mee?
zazet zal het waarschijnlijk te druk hebben met het adviesbureau. sinds we daar over gevallen zijn is ze hier niet weer geweest. toch wel jammer, want hoewel ik tegen zoiets ben, ben ik wel nieuwsgierig naar haar beweegredenen om er een bijverdienste van te maken.

Ik heb alle werkstukken voor mn werkstuk gezaagd en geknipt enz enz, dus nu gaat het echt beginnen. Heerlijk, boven in mn kamertje en even niet thuis zijn.

Brenda, compliment van de dietiste? Mens je verdient zo ongeveer een standbeeld met al je goede raad en humeur hier.
Ze zeiden gisteren dat ik binnen drie maanden geopereerd zal zijn tenminste als je ook erin meestemt natuurlijk. Dus ik verwacht ergens april als alles goed verloopt. Volgende week hoor je de uitslag van ra-medical en dan gelijk wanneer je op afspraak gaat bij de chirurg. De chirurg verteld je gelijk na het gesprek met hem wanneer je geopereerd word tenminste als je ok bevonden wordt om geopereerd te worden.
dat was een antwoord op maaike1962 trouwens..sorry :D
Ik had het begrepen! Meestal snappen we wel ongeveer waar het over gaat en wie er antwoord krijgt. We zijn niet streng hier, hihi.

LEUK!!! Jij ook eind april... Majesteit en ik ook zo ongeveer! Gezellig, met z'n 3-en in de wachtkamer. Kunnen we lekker kleppen met elkaar, als we bij zijn uit narcose. En de daagjes daarna, als we nog een beeetje rustig aan moeten doen. En onze eerste spuugbui krijgen, misschien. Ik denk dat Majesteit en ik wel een paar weekjes vloeibaar moeten, maar bij maagband valt dat geloof ik erg mee!

Ik begrijp je onzekerheid wel, ik geloof het ook pas echt als ik op de operatietafel lig. (met mijn eigenste tandjes nog in, wel in een onflatteuze houding en blote jeweetwel)

En dat fabuleuze afvallen geloof ik ook pas als het echt gebeurt. Volgens mij jank ik mijn ogen uit mijn kop van geluk, als ik 'zomaar' afval.... En dat dat dóórgaat, tot ik een acceptabel gewicht heb. Wow.

Majesteit, geen schaapjes meer vermoord? Ben je ze nu mooi in een weilandje aan het lijmen?

Ik bedoel de tv in de woonkamer. Hebben jullie in de wóónkamer de tv aan het plafond hangen??? Nee toch? Als de kinderen ooit het huis verlaten gaan wij dat in de woonkamer doen. Dvd met haardvuur en schapenvelletje. Alleen moet ik dan wel allerlei dikke kussens gaan aanschaffen, zodat ik me niet zeer doe aan mijn uitstekende botjes... We hebben een houten vloer liggen, dus dat is niet aangenaam als je mager bent, denk ik. Maar goed, mager zal het wel nooit worden, dunner wel.

Ja, denk ook dat Zazet het niet aardig van ons vond. Het idee achter het adviesburo vind ik ook wel goed, ik heb dus ook moeite met het feit dat het geld kost. En stomme vraag misschien: zou je dat kunnen declareren bij je ziektekosten verzekeraar? Het lijkt een beetje op wat Ra-Medical en NOK doen, maar dan alleen de begeleiding naar allerlei doktoren en peuten en istes en logen.

Tja, benieuwd of het van de grond komt.
Ja bij een maagband is het twee of vier weken vloeibaar..hangt een beetje af van hoe snel de zwelling afneemt van wat ik begreep. Ik kan niet wachten tot ik bij de chirurg zit en het ook wat echter gaat lijken als ie ja zegt en de operatiedag gelijk meldt. Ik ben meer opgewonden, blij, ongeduldig dan zenuwachtig eigenlijk haha maar wel een beetje bang dat het misschien tegenvalt en je bijna niks afvalt..maar ze zeggen dat bijna nooit voorkomt..dus hoop dat het maar waar is. Is het trouwens waar dat als ra-medical en de chirurg en je dokter een ja advies geven dat de verzekeraar dan nog steeds een nee kan geven?
Nee, volgens mij niet. Maar dat weet ik niet helemaal zeker, omdat ik via een andere weg mijn goedkeuring heb. Hier gaat het zo, dat als het team hier goedkeurt, de verzekering ook goedkeurt.

Bel Ra-Medical even anders. Dan weet je dat tenminste. Wat is je BMI ook alweer? (ben het even kwijt...) En evt andere 'aandoeningen'?
eeuhm ik was gisteren 1.63 cm en gewicht was 110.7 dacht ik dus bmi ongeveer van bijna 41 geloof ik.. ik krimp iedere keer dat ik gemeten word haha..was op me paspoort 168 nu onderhand 163 haha..gaat goed ;) ik heb alleen pcos. hormonen aandoening die ik heb doordat ik te dik ben en die weer kwijtraakt als ik bij een gezond gewicht kom. Teveel mannelijke hormonen heb ik erdoor en dan krijg je dus overbeharing..gelukkig bij mij niet zo erg..en stemmingswisselingen die wel regelmatig hevig..en zweten (lijkt wel overhang van wat ik lees haha ) en wel meer vage dingen..dus ik wil er graag vanaf. Het afvallen gaat ook lastiger door de hormonen probleem zeggen ze..
het lijkt wel de overgang bedoelde ik
BMI van 40 is al genoeg voor goedkeuring. Ik ben ook wat cm's gekrompen sinds ik meedoe aan de race naar een operatie ;)

En ik denk dat jouw ziekte ook wel meehelpt in een goedkeuring! Als het over gaat als je dunner bent, spaar je weer levenslang medicijnen uit... Is aantrekkelijk voor verzekering!

Maar wat een vervelende aandoening zeg!!! Dan kun je beter gewoon een hoge bloeddruk hebben!!!

Ik denk dus, dat je je geen zorgen hoeft te maken, je bent zwaar genoeg.

Hierin is dit een beetje een vreemd forum: wij willen graag tijdelijk een paar stevige aandoeningen hebben, maar die moeten wel overgaan van het dunner worden.....
Ja medicijnen slik ik niet.. Het kan wel anti depresiva ofzo en als ik zwanger wil worden dan moet ik medicijnen gaan slikken om vruchtbaarder te worden want nu gaat dat niet lukken want als ik de pil niet slik word ik het 1 keer in de 5 a 6 maanden..maarja je kan wel weer kanker..diatebetes..en andere dingen krijgen door pcos waar je eigenlijk al een hoger risico op hebt doordat je te dik bent..en ik dus dubbel dan denk ik? Naja ik denk er maar niet teveel over na..ik ga me lekker vrolijk focussen op volgende week op de hopelijke goedkeuring en dan de chirurg. Weet je al de definitieve dag dat je geopereerd word maaike1962?
Nee, die krijg ik op 22 februari te horen. Ik ben overgestapt van Heerlen naar Eindhoven en heb dan de 1e afspraak daar met chirurg. Hij geeft me die dag meteen de OK datum. Die ligt dan een week of 6-8 erna, dus ook eind april waarschijnlijk. Ook nog steeds een beetje spannend! Ik heb wel de goedkeuring (die van Heerlen geldt ook voor Eindhoven), maar het is gewoon steeds opnieuw weer spannend. Elke stap in het proces.

Maar door al dit spannende gedoe weet ik wel heel erg zeker dat ik het écht wil.
3 meiden/dames in april/eind april.

Nou geloof me dat zijn we zo!!

Lauw,

Denk niet dat ze het dan nog afkeuren omdat volgens mij Ra-Medical een overeenkomst heeft met meerdere zorgverzekeringen.Zou je na kunnen vragen.

Majesteit,

Een standbeeld

Ik ben een persoon die graag anderen helpt/van tips voorziet.

En ook de mensen bijlangs gaat die dat kunnen gebruiken.

Vind het ook fijn als mensen naar mij vragen en mij complimenten geven (dan geef je het ook terug vind ik) dat gebeurd door de meesten hier wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven