Gezondheid alle pijlers

Kalk kap in schouder => operatie

04-02-2011 12:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva's,

Ik ben nog verbouwereerd, ben net bij de orthopeed geweest omdat de huisarts en ik in de veronderstelling waren dat ik een slijmbeursontsteking in mijn schouder heb. Begin dec '10 heb ik al een injectie gehad maar de klachten werden niet veel minder.

Nu heb ik net tot mijn schrik te horen gekregen dat ik geopereerd moet worden omdat er een kalk kap in mijn schouder zit die verwijderd dient te worden. Ik ben 32 jaar en heb 2 jonge kinderen dus kan dit eigenlijk helemaal niet gebruiken maar zal me er bij neer moeten leggen.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze diagnose en operatie?

Hoe lang "lag je eruit"?

Moet 1 nacht blijven en krijg daarna een sling mag na met 2 weken fysio starten.

Dit komt zo niet goed uit.........

Hoor graag van jullie

Alvast bedankt

2 lieverds
Hi 2lieverds,

Ik lees mee.

Ook ik heb dit euvel.

Op de foto was een verkalking van 1,7 cm x 0,7 cm te zien.

De injektie heeft mij wel goed geholpen.

De klachten zijn nu houdbaar, maar je kunt natuurlijk niet in de toekomst kijken.

Ik wens je in ieder geval sterkte,

groetjes,

Beter Laat
2 lieverds, hier ook een slijmbeurs ontsteking.

Ik lees ook mee.

Wat rot voor je.

Sterkte.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Nou vooruit dan maar,

ik heb nog even gegoogled (Google is your friend, nietwaar?)

op 'operatie kalk in schouder'

en dan komt er van alles te voorschijn :

http://www.medischforum.nl/onderwerp/3836

+

http://forum.fok.nl/topic/1530654

enzovoorts
Bedankt voor jullie snelle reactie's.

Die linken beloven niet veel goeds, hoop maar dat het hier beter afloopt. De arts wil me op korte termijn opereren maar over 4 weken gaan we een weekendje weg, dus kon het gelukkig daarna.

Zie er ontzettend tegenop, heb ook al een brief meegekregen met verwijzing voor de fysio die je tot 4 mnd na de operatie krijgt.

Ging vanmorgen echt met de gedachte dat ik nogmaals een spuit zou krijgen naar de arts toe maar dit is toch wel wat anders.

Zijn jullie al bij een orthopeed geweest?

Vind ook wel dat er tegenstrijdige verhalen te lezen zijn over pijn na en het besluit om te opereren. Maar ja dat is het "nadeel" van google!

Jullie succes met de pijn en alvast een fijn weekend.

Tot snel
Ik heb een schouderoperatie achter de rug, geen kalkverwijdering maar een andere operatie. Moest 1 nachtje blijven en daarna naar huis. De operatie viel mij mee, het herstel daarna viel mij tegen. Vooral qua beperking en pijn. Weliswaar vond ik de pijn toentertijd meevallen maar nu achteraf gezien.... Er is een complicatie opgetreden waardoor het bij mij nu langer duurt dan normaal. Simpele dingen als brood snijden, of drinken inschenken was gewoon even heel lastig. Heb 4-6 weken in mitella gezeten en vond slapen in het begin een ramp. J went eraan en nu kan ik er zelfs alweer op slapen! Je moet er vooral rekening mee houden dat je afhankelijk bent van een ander, dat vond ik het ergste.

Succes!
Ik heb ook een schouderoperatie achter de rug, geen kalkverwijdering maar een kennis van me heeft wel een operatie gehad om ivm kalkschouder en zij herkende mijn klachten na de operatie.

Ik wil je niet ontmoedigen maar liggen (en dus slapen) was een ramp. Zorg dat je veel kussens in je bed hebt zodat je die steeds kunt gebruiken om een beetje goed te kunnen liggen. Misschien heb je een bed wat omhoog kan dat helpt ook.

Verder is mijn advies ga naar de fysio en haak niet af ook al doet het veel pijn soms. Ik heb dat ook doorgezet ook al viel het soms niet mee en het resultaat (nu na 1 jaar) is heel goed. Kan mijn arm en schouder weer goed bewegen en heb bijna geen last meer van pijn.

Bovendien wordt je heel handig met je andere arm, het is alleen lastig zeker met kleine kinderen.

Met de kennis gaat het ook goed, zij heeft trouwens beide schouders moeten laten opereren (niet tegelijk natuurlijk!) en is lang bezig geweest om te herstellen, maar ook nu gaat het heel goed met haar.

Sterkte!
Ik heb deze operatie gehad "neerplastiek"ik had een flink kalk depot,eerst een injectie gekregen maar die hielp niet .

Uiteindelijk 3 jaar gelden geopereerd.

Ik kan je vertellen dat een schouderoperatie geen fijne operatie is(en ben wel wat gewend|) ik moest 1 nacht blijven en heb erge napijn gehad gelukkig kreeg ik morfine.

Er is veel kalk weggehaald en veel litteken weefsel ook is er wat ruimte gemaakt onder de schouder kap.

Ik heb 2 weken met een sling gelopen.

In het begin denk je dat komt nooit meer goed met die arm,maar beetje bij beetje werd het beter ,maar ik was pas helemaal pijn vrij na 8 maanden en de orthopeed zei daar moet je ook zeer zeker rekening mee houden.

Ook ik had een druk gezin(4 kids) .

Toch nu na 3 jaar kan mijn arm/schouder weer eens opspelen,ik hoop dat het zo blijft en niet erger wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven