Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
.
@maaike: natuurlijk weet ik wel dat ik het allemaal zelf moet doen. Hun weten tenslotte waar ze het over hebben. en idd kunnen tips geven om wel door te blijven gaan.

Ik zou nog vertellen waarom ik afgewezen was toen. Ik had toen een BMI van 38,5 met een lengte van 176. Maar omdat ik alleen gewrichtsklachten heb kwam ik dus niet verder. Ben eigenlijk heel gezond. Heb alleen een overgewicht van 40 kilo! Mijn bloeddruk is goed, geen hoog cholesterol, hart klachten heb ik ook niet. Alleen mijn enkels, knieens en heupen.

Ik weet begod niet hoe ik ooit aan die 176 ben gekomen. Ik sta niet wekelijks onder een centimeter. Maar die week erna was ik in een ander ziekenhuis en moet ook opgemeten en gewogen worden. Tot mijn verbazing was ik dus 174. Ja de centimeter was goed geplaatst.

En toen ik voor mijn galblaas ging weer opmeten en wegen, was ik daar ook 174. Dus als ik nu ga kijken op de bmi meter, zit ik wel aan de 40+. Dus ja je raadt het al.

Natuurlijk weet ik dat een BMI van 40+ al voldoende is voor een operatie, maar ik blijf nu altijd een beetje negatief.

Maar ja we zien wel hoor. ik ga er gewoon heen met het idee dat het toch wel weer niet doorgaat.

@patries: nou je maakt me echt niet blij met je berichtje over het Zilveren Kruis. We zijn net in januari overgestapt. En ik ga echt niet wachten tot januari om weer over te stappen. Hoe ging dat bij jou dan? Je kan toch niet halverwege overstappen ofzo.

Ik krijg het idee dat dit voor mij niet is weggelegd.

Nou ja. We wachten maar af.
..
@maaike: natuurlijk weet ik wel dat ik het allemaal zelf moet doen. Hun weten tenslotte waar ze het over hebben. en idd kunnen tips geven om wel door te blijven gaan.

Ik zou nog vertellen waarom ik afgewezen was toen. Ik had toen een BMI van 38,5 met een lengte van 176. Maar omdat ik alleen gewrichtsklachten heb kwam ik dus niet verder. Ben eigenlijk heel gezond. Heb alleen een overgewicht van 40 kilo! Mijn bloeddruk is goed, geen hoog cholesterol, hart klachten heb ik ook niet. Alleen mijn enkels, knieens en heupen.

Ik weet begod niet hoe ik ooit aan die 176 ben gekomen. Ik sta niet wekelijks onder een centimeter. Maar die week erna was ik in een ander ziekenhuis en moet ook opgemeten en gewogen worden. Tot mijn verbazing was ik dus 174. Ja de centimeter was goed geplaatst.

En toen ik voor mijn galblaas ging weer opmeten en wegen, was ik daar ook 174. Dus als ik nu ga kijken op de bmi meter, zit ik wel aan de 40+. Dus ja je raadt het al.

Natuurlijk weet ik dat een BMI van 40+ al voldoende is voor een operatie, maar ik blijf nu altijd een beetje negatief.

Maar ja we zien wel hoor. ik ga er gewoon heen met het idee dat het toch wel weer niet doorgaat.

@patries: nou je maakt me echt niet blij met je berichtje over het Zilveren Kruis. We zijn net in januari overgestapt. En ik ga echt niet wachten tot januari om weer over te stappen. Hoe ging dat bij jou dan? Je kan toch niet halverwege overstappen ofzo.

Ik krijg het idee dat dit voor mij niet is weggelegd.

Nou ja. We wachten maar af.
Met zijn 4-en. Dan roepen ze maar versterking!!! Nee, even zonder gekheid: ze kunnen toch met een handje helpen ons wel op ons zijkant krijgen? We zijn toch zelf nog wel een béétje in staat om mee te werken?

Heerlijk hé, dat knutselen! Ik heb een hele tijd Mandala's getekend. Niet volgens de officiele regelen der kunst, maar gewoon zoals ik het leuk vond. Zálig, kwam inderdaad helemaal tot rust!

Ik wil geen extra narcose! Die hakt er altijd al zo enorm in bij mij, dus ietsie minder mag wel. Ik slaap altijd de dag erna nog van die rotzooi.

Als ik dat lees over pufjes: ik zal ook maar weer eens zo'n disc ding gaan bestellen bij de dokter, want dit gepiep is ook niet lekker.

O gut Majesteit: ik vrees dat we tegen de tijd dat we echt aan de beurt zijn, helemaal in kippendrift zijn! Ik tenminste wel
dubbel geplaatst.
Je kunt ook naar een ander ziekenhuis gaan, als je zorgverzekeraar geen contract heeft in BoZ. Daar zou ik gewoon morgen even over bellen, dan wéét je het tenminste en kun je actie ondernemen.

Vreemd toch, dat niet eens meer zelf je ziekenhuis mag uitzoeken hé?

En oja, ik had ook een te laag BMI en mijn gewrichtsklachten waren niet ernstig genoeg volgens dokter....

"Gelukkig" bleek ik dus wel allerlei andere dingen te hebben, ook omdat ik tegen de 50 loop, vrees ik, dus toen mocht het wel. Na stoppen met roken ook nog eens 8 kilo erbij, dus ik kom nu net aan de 40.

En probeer positief te blijven. O hemel, ik weet hoe moeilijk dat is, er komt zoveel op je af! En geloof me, zelfs als je de goedkeuring hebt, geloof je het denk ik pas als je bijkomt uit de narcose, hihi.

Ook jij gaat er aan geloven dit jaar! Ook jij gaat dit jaar aan je nieuwe leven beginnen!

Bel morgen even met ZK, of met BoZ, dan weet je meteen of je je moet aanmelden in een ander ziekenhuis. Kun je dat meteen doen.

O o o, wat een gesodemieter toch met die ziekenfondsen!!!

Hou je taai, blijf geloven in je eigen kracht om dit voor elkaar te krijgen.

En schrijf je ellende en onzekerheid hier lekker van je af, dat helpt zo enorm. Wij steunen je door dik en dun. Ook van dik NAAR dun
Maaike: maar ja, als ik naar een ander ziekenhuis ga, begin ik weer helemaal van voor af aan. En in BoZ heb ik alles al gehad. Dietiste, psycholoog, verpleegkundige en zelfs de arts. En ook de wachttijd is hier niet zo lang. Hier in rotterdam zelfs anderhalf jaar!

Misschien moet ik morgen maar eens naar ZK bellen.

En anders donderdag maar afwachten.

Bedankt voor je steun!!
Ik heb ook de hele screening hier in Heerlen gehad. Maar de wachttijd is hier bijna 2 jaar voor een gbp.

Ik hoorde van iemand, dat in Eindhoven de wachttijd maar 6-8 wéken is! En dat mijn screening in Heerlen ook geldig is in Eindhoven...

Dus dat kan bij jou ook best zo zijn, alleen moet je dan even navragen bij ziekenhuis, met wie zij contacten onderhouden. Of even bij ZK gaan vragen, waar je eventueel nog meer terecht zou kunnen.

Ik zou wel nog even bij dr. Feskens gaan praten, en het hem ook uitleggen. Ze weten daar op de afdeling vast wel of ZK voor jou betaalt!

Kun je er niks over vinden op de website van ZK?

Toitoitoi, het komt goed allemaal. WIj denken ook met je mee!
Hoi

Als je het nu direct wil weten dan bel je toch even je ziekenfonds op,die weten het je zo te vertellen.Verder is het meestal zo dat als je overstapt naar een ander zh,het meenemen van je medisch dossier voldoende is om het voortraject te mogen overslaan omdat je dat allemaal al gehad hebt.Bij mij was dat ook zo ben van Terneuzen naar BoZ overgestapt,ik kreeg daar dan ook direct mijn okdatum en heb het voortraject in BoZ niet moeten doen.

Verder ben ik SUPERBLIJ,de negen is weg,tralalaltwiedeliediedie ,vanmorgen was mijn weegdag en het was 89,1,dus hij is nog dik weg ook,YEEHA.Totaal nu 21,2kg kwijt,zomaar opgelost in het niets.Op naar het volgende doel.

Jullie kunnen het wel raden zeker,jaja op naar de 7 van voor.
sassika hartstikke super !!! k kan niet geloven dat dat ook voor maaike en mij is weggelegd, en straks lekkerdik ook nog.

Hihi ik heb mijn toestamming (boven de 40) helemaal op eigen kracht gedaan, maar ben dr niet trots op.

en dr spanning voor de komende maanden begint nu wel te stijgen, maar we maaien ons een weg door het slagveld en komen er helemaal goed uit. EN vanwege die rusg en het niet kunnen liggen, wil ik wel een scheutje extra narcose....ik zou niet weten hoe ik anders moet liggen. er schijnt dan geen pijnloze houding te zijn, plus de okpijn en dan die zweetsokken nog....wat zal ik mn best doen zsm weer in beweging te komen........

en wat ik ook nog even kwijt wil; de eerste bloembollen komen boven de grond.....
Majesteit

Het zit er inderdaad aan te komen,en als je dan eenmaal geopereerd bent dan ben je snel vergeten dat je zo lang hebt moeten wachten,zo is het bij mij tenminste.

nu op het moment val ik dan ook super af,in het begin stond ik een week stil,dan twee weken,dan denk je direct van oh bij mij gaat het weer niet lukken hoor.Maar nu gaat het lekker,maar ik merk wel dat je dus echt moet eten,doe je dat niet dan geet het er ook niet af,dat merk ik bv goed na het weekend,dan eetik niet veel,laat uit bed,weinig honger want je doet niet veel,ga ik dan op de weegschaal dan is er eigenlijk niet meer af dan de vrijdag voor het weekend.

Nu weeg ik me niet zo vaak meer hoor,alleen op dinsdag,maar in het begin kon ik dat niet laten

Van die rugpijn van jou dat is wel k*t natuurlijk,nu is het wel zo dat ze je zo snel mogelijk uit bed willen hebben dus dat is in je voordeel,je hoeft geen bedrust te houden.

En ja ik zag het hier ook,mijn eerste planten beginnen weer te schieten,heerlijk voorjaar kom maar.
Kan wel janken!! Heb idd even gebeld naar het ZK.

En idd er wordt maar 80% vergoed of zelfs minder. K..zeg!

Nu kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. En wachten tot volgend jaar wil ik niet meer. Ben er al een half jaar mee bezig en dan krijg je dit. Heb wel ook even gebeld naar het Maasstad zkhs in Rotterdam. Maar die zijn er pas vanmiddag weer.

Wel heb ik aan de vriendelijke jongeman van het ZK gevraagd of hij dit verder wil uitzoeken met zorgbemiddeling.

Deze gaan dan kijken of er in de buurt van rotterdam wel een kliniek is waar zij een overeenkomst mee hebben.

Dus nu maar afwachten tot ze me terug bellen.

Klote verzekeringen allemaal. Hun willen allemaal het voor het zeggen hebben. En wij maar een hoop premie betalen.

Ben nog steeds benieuwd hoe het donderdag zal gaan.

Maar ja, eigenlijk heeft het geen zin om daar naar toe te gaan. Alleen maar mijn dossier evt opvragen. Nou ja we zien wel.
Er gaat iedere keer iets fout met versturen. Daarom kom ik zo vaak voor in de lijst.

Sorry!
Jeeeeetje Mensen ik hou jullie niet meer bij met lezen.

En allemaaal positieve berichten, wat geweldig allemaal te lezen.

Voor de wachtende in de wachtkamers, jullie springen met paardesprongen richting eerste rij. Jullie behoren opeens tot de V.I.P. pers hahaah

Laat gaan laat gaan, de zomer komt eraan.

Sassika, ik hou je even niet bij hoor, hoe graag ik ook wil.

En wil je niet op me wachten.....please?????

En als je geen tijd hebt om op me te wachten, doe ik NU ME ROLSCHAATSEN aan en ga je alsnog proberen bij te benen......!!!

Ik heb dus wel die 9 nog op die weegschaal staan.

Maaar niet lang meeer, ik wil het niet meer zien en zal en moet het kunnen!

Zo........dat is eruit!!!!!

Wat betreft de energie, die heb je dus duidelijk heeeeeeeel veeeel boellllll meer dan je ooit tevoren gehad hebt.

Ook als je een ouwetje bent zoals ikkus.

Lekkerdik, gewoon donderdag wel gaan hoor, wie weet hebben hun nog wat mogelijkheden of schrijven hun een eenbeveling voor een ander ziekenhuis.

Wat dat matenverschil betreft, ik ben inmiddels gezakt van 52/54 naar een maatje 46.

En wat is dat heeerlijk, omgewoon op een buitenrek bij een winkel te kunnen snuffelen tussen de truitjes en de broeken.

Geen extra hoekje voor size -up meer induiken.

Jongens en meiden, we gaan een heerlijke zomer tegemoet.

Ik heb dees week heerlijk vrij en het beloofd een zonnig weekje te worden.

Daar ga ik dus van profiteren.......heeerlijk.
lekkerdik,dat is echt sh*t,hopelijk is er een zh in de buurt van jou wel geschikt bij je ziekenfonds.Denk je er goed aan te doen om over te stappen van zf en dan krijg je dit.

maar ik was er al bang voor toen je het schreef want ik wist dus inderdaad dat dat toen bij Patries ook het geval was.

Overstappen van zf kan zeker maar tot 1 febr,toch?

Succes ermee,ik leef echt met je mee,en de rest van dit forum ook dat weet ik zeker,Sterkte meid.

Limburge,hoe gezellig,leuk,tof,keigoed enz ik je ook vind maar ik heb geen tijd om op je te wachten,die 7 staat nu te roepen,hoor je hem niet.Ik moest ook nog maar 8 onsjes om onder de 90 te komen en jij nog wat meer toch?De vlgd ben jij.

Ik heb trouwens ook last van lentekriebels,heb net mijn raampies gelapt,ik kan er weer door kijken,en de kleine poes me maar volgen met mijn aftrekkertje,grappig.

Verder loop ik een beetje heen en weer als een kip zonder kop omdat ik van alles en nog wat wil doen en dan niet weet wat ik eerst moet doen,zit nu ff wat te drinken want dat schiet er bij in he.Onder het genot van Marco keihard op de achtergrond komt hier alles oke.
Nog even snel, voordat ik weer naar boven vertrek.

Ik heb de schoonmaakkriebels in de kop.

ik was het wel al van plan hoor, om deze vrije werkweek OOK te besteden aan mijn achterstallig huishouden hihi

Vanmiddag komt er een programma op TV

weet even de naam niet meer.

van 16.30 - 17.00 uur op Nederland 2

Daar komt een chirurg uit het Slotervaart ziekenhuis over OBESITAS bij.

Ik probeer er naar te kijken, hoop dat ik er aan denk.

is normaliter niet het tijdstip waarop mijn t.v. aanstaat.

Enne Sassika, is begrijpelijk hoor, dat je geen zin hebt om te wachten op mij.....al zou het wel gezellig zijn geweest.

Maar ik zet de versnelling erin, wie weet zit ik je zooooo weer op de hielen haha
Lekkerdik: Gewoon wel gaan donderdag!!! Ze weten daar vast wel waar je anders ook nog naar toe kunt! En je krijgt gewoon je dossier mee, net zoals ik en zoals Sassika! Geef niet op. Het is een verrekte rotweg naar de operatie, we moeten echt wel heel erg doorzetten, maar als je dat doet, kom je er.

Jouw zorgverzekering moet gewoon gaan bemiddelen voor je. En dan daarheen, waar de kortste wachtlijst is. Het kost energie en ellende en veel tijd. Helaas moet daardoorheen geknaagd worden.

Probeer je doel voor ogen te houden, het gaat om JOU. En probeer te denken (en dat is soms zo moeilijk, ik weet het hoor), dat het nu veel bloed, zweet en tranen kost , maar dat als je je operatie gehad hebt, en je lichaam gezond wordt, dát gevecht in ieder geval niet meer hoeft te vechten.

Kom op, zet je schouders er nog eens onder: maak je eens even goed kwaad en zet dat ZK aan het werk. En rust niet voor ze je fatsoenlijk helpen, je betaalt meer dan genoeg geld iedere maand voor die rotverzekering!

Zo: Maaike heeft gesproken, hihi

Jahaaaa Toos: het lijkt inderdaad alsof ik in de VIP-wachtkamer zit nu... Hier zijn de stoelen wel iets zachter dan in de gewone wachtkamer. En de gebraden duifjes vliegen je mond in, als je een keertje gaapt

Wedden dat je straks ook die 8 kunt verwelkomen? Marina heeft me dat nog eens uitgelegd, van die plateaus die iedereen heeft. Komt helemaal goed.

Ik ga voorlopig eerst eens op weg om onder die drie cijfers te komen!

Sassika, wat een zalig gevoel hé? Meid, wat een prestatie! Hatsekideeeeeee!!!

En Majesteit: ik ga er nu toch wel ook langzamerhand echt in geloven. Ik zeg al tegen mijn sjatje, dattie nog maar even moet genieten van véél Maaike, want dat het over een half jaar nog maar de helft is. Of iets in die richting. Ik heb gisteren een paar keer gelukzalig met mijn nieuwe t-shirt in maat 46 in mijn handen gestaan, me voor ogen houdend, dat ik dat op mijn verjaardag aan heb. En dat het me zelfs misschien wel aan de ruime kant zit....

Denk dat ik er een foto van maak en die in mijn avatar zet, hier op het forum. Als motivatie. En blij vooruitzicht.

Wisten jullie trouwens dat ik tranen van blijdschap over mijn wangen had lopen, toen ik de afspraak bij dr. Nienhuijs als zo snel kreeg en dat dus inhield dat ik met een maand of 3 geholpen zou zijn? Er viel een hele last van me af.

En Lekkerdik: die zal ook van jou afvallen, als alles eenmaal geregeld is, echt waar.

Is het voor jou trouwens een bezwaar, om wat verder van huis te gaan, voor die paar dagen dat je in het ziekenhuis moet liggen?

Hou je taai meisje en ik duim nog steeds voor je!!!

En die andere mafkezen: hou eens op met poetsen en ga een lekkere wandeling maken! Poetsen kan ook als het vies weer is
dan gaan we samen wandelen Maaike

Ik met de papegaaien en jij met de doggies.

Genieten van moeder natuur hihi

Eigenlijk......eigenlijk is het gewoon van de zotte hierooo

Welk normaal denkend mens is nu zo hatsekedatski blij dat ie binnenkort op een operatietafel kan plaatsnemen.

Daar kom je toch eigenlijk leiver noooooit en al helemaal niet vrijwillig aangevraagd.

Dat is wel zo'n raaaar ideee, waar ik me vooraf ook ontzettend over heb verwonderd.

Ik heb ontzettend uitgezien naar de operatie en voelde me gewoon een klein kind die een lolly kreeg.

En het gekke was, dat toendertijd dat dikke lijf me helemaal niets scheelde.

Ik ben de race aangegaan om mijn gezondheidsnivoo op te krikken, en niet eens om mijn omvang te laten slinken.

En toch.......toch is dat gewicht nu wel opeens van belang.

Oke, de complimenten van mijn omgeving doen me hartstikke goed hoor en ik voel me 1000% beter dan nu bijna een jaar geleden.

Maar toch doe ik het nu ook stiekem voor die kilo's,

Die getallen op de weegschaal kunnen dat opeens heeel positief werken, jipppppeyyyy weer een aantal kilo's eraf. En tevens een kledingmaat of 2 weer kleiner en weer die complimenten van je omgeving.

Ik had nooooit gedacht dat ik er zoveeeeeeel zelfvertrouwen voor back heb gekregen. Het is immers noooit een probleem geweest voor me.........dacht ik toen althans.

Mensen zitten toch raar in elkaar.

Heb net gebeld met chirurgie, eind februari moet ik me weer melden daar.

Ben benieuwd.

Het volheids/verzadegingsgevoel is er nog niet......

Misschien is de volgende keer de juiste balans gevonden......

Wandel ze Maaike, of ben je stiekem op je werk aan't hobbyen?
Hoi allemaal,

Dag 5 van mijn pre dieet, er is nu 3,5 kilo af!

Nog steeds erg vies, eet me te barste aan komkommertjes en sla!!

Sassika, mijn respect, je bent een voorbeeld voor me, net als alle anderen die mij al voor gegaan zijn en hun leven weer oppakken, met een nieuwe "ik"

Lekkerdik, wat ontzettend shit voor je, ik was er al bang voor. Ik zat in hetzelfde schuitje, was alleen in oktober, kon dus na drie maanden overstappen!

Zilveren Kruis doet wel aan wachtlijstbemiddeling, dus hopelijk gaat het voor jou werken. Geef niet op meid, ook voor jou komt het goed!

Moet zondagavond al in het ziekenhuis komen omdat ik maandag als eerst aan de beurt ben. Dit ivm een latexallergie(die ik helemaal niet heb). Maar omdat ik allergisch ben voor kiwi,wordt je beschouwd als latexallergie! Ik ben notabene verpleegkundige en heb altijd latexhandschoentjes aan, snappen jullie het nog? Ik moet me er maar in schikken.

Gelukkig gaat mijn mannetje mee naar de ok om mijn handje vast te houden, dat voordeel heb ik dan wel omdat hij op de ok werkt. Nou geniet van de zon meiden en tot later!

Liefs Patries
@Patries

Naast je prodimed mag je ook onbeperkt eieren! Wel es lekker om een omelete, roerei of gekoot eitje tussendoor te happen. Dan hebben je kaken weer het gevoel nuttig te zijn.

@lekkerdik

Probeer anders is ra-medical.

Zij werken vanuit Beverwijk maar BoZ is een uitvoerend ziekenhuis. Wellicht doet Zilveren kruis we zaken met hen. Voor welk ziekenhuis geeft Zilveren kruis wel toestemming dan? Maar als je +40 BMI heb, voldoe je aan de voorwaarden voor de ingreep op medische gronden. Als je een restitutie verzekering zou hebben, dan bepaal je zelf waar je geholpen wilt worden.

Bij CZ ging dat ook op die manier toen ik een ander ziekenhuis op het oog had in 1ste instantie (had helemaal niet van BoZ gehoord). CZ gaf aan met het ziekenhuis wat ik wilde geen contract te hebben maar dat de medische handeling geindiceerd was, door mijn restitutie verzekering zou ik dan de rekening gewoon op kunnen sturen en die zou volledig vergoed worden.
Super Patries, die --kilo's op de weegschaal.

Eraf is eraf zeggen we, en komen er niet meer aan.

nog eventjes doorbijten op die komkommers, wortels en slablaadjes. Allemaal om de weg wat meer vrij te maken voor de heren chirurgen, die toch maar door die minuscule gaatjes in je buik een weg moeten banen naar je MAAG.

Ach, die latexallergie, laat ze lekker in die waan. Daardoor ben jij wel mooi als eerste aan de beurt maandag en zijn de heertjes van de oke nog helemaal in topvorm. En krijg jij niet de kans om nog biberitusziekte voorafgaande aan de ingreep te krijgen.

Ben benieuwd hoeveel je er uiteindelijk nog vanaf shaked deze week met het pre-dieet.

En ja,,,,,,lekker is anders, ik deed het 1 dag en 1 dag gewoon lekker gezond middageten in mindere porties. En echt GENIETEN was dat van een boterhammetje of aardappeltje, groente zonder jus en saus.

En er waren er toch mooi 8 af voorafgaand aan de operatie.
Hey heeft er iemand ervaringen met Trias de verzekeraar? Bij mij staat de tv aan hoor :D nederland 2..
Ik heb ook juist gekeken, onder het strijken door.

We wisten het natuurlijk wel allemaal al, maar je hebt dus behooooorlijk wat risico's op aanverwante artikelen, als je BMI hoger is dan 30!!

Maar goed dat wij de stap al gezet hebben om er daadwwerkelijk wat aan telaten doen, zodat we een gezonder lijffie krijgen, aan de binnenkant.

De buitenkant van dat velletje is dan mooi meegenomen toch.....

Er werd niets verteld over de bariatrische ingrepen, al wilde de chirurg daar op het einde wel even over beginnen....

Oke, meiden, ik ga de keuken in.

Limburgs zuurvlees, met spercieboontjes en aardappelen.

Jammie jammie.
oeps, te weinig geduld en dubbel geklikt.

Dus maar even verwijderd, om jullie niet extra leeswerk te verschaffen.

Het is al zoooo drukkie hier, maaar wel met een reuze gezellig groeppie bij elkaar.

Ik mis PUDDING een tijdje alweer.

Ze heeft het we; altijd razenddddd drukkie, maar toch......

een updeeetje zou wel aanbevelingswaardig zijn.

en nu geduldig met opslaan, is het forum van hier voor jullie ook zooo traag.??????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven