Geld & Recht alle pijlers

Identiteitskaart kind aanvragen

08-02-2011 20:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik dan nodig?

Een foto weet ik, maar wat verder? Geboortebewijs? Nee toch, dat hebben ze zelf op t gemeentehuis toch?

Ik kan t met google ook niet precies vinden.....
geloof dat ik mijn id bij me had, geboortebewijs en pasfoto's
Een goede pasfoto (kunnen ze nogal moeilijk over doen), je eigen id, eventuele andere gezaghouder van het kind moet mee, kind zelf moet ook mee.

Toevallig vorige week geweest
En beide ouders moeten toestemming geven. Hiervoor moet je een toestemmingsformulier meenemen en een id van de andere ouder.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
En de andere gezaghouder ook zij id natuurlijk!
Nou, dat wilde ik dus net zeggen! Pasfoto goed van voren (maar fotograaf weet de richtlijnen wel) en verder het kind zelf en je eigen id. Daar kreeg ik 4 jaar geleden al een paspoort mee voor de kinderen.
pasfoto, ingevulde formulieren en id van beide ouders. En de kids moeten mee.

Kan me niet voorstellen dat dit niet te vinden is. Bij ons staat het op de gemeente site en met google is het volgens mij ook zo te vinden.
www.rijksoverheid.nl staat alles op!
Kijk eens op de gemeentelijke site van je woonplaats. Daar zou alles te vinden moeten zijn. Op de site van mijn woonplaats kan je ook bijv. het formulier downloaden dat je mee moet nemen waar jij + de vader op aangeven dat jullie akkoord zijn met de eigen id-kaart.

Het zou ook kunnen dat je het oude id-bewijs (of paspoort waar je kind in staat) mee moet nemen.
Dank dank.

Zal eens gaan kijken voor t formulier.
Hoe oud is je kind?

Onder de 12 jaar moeten de ouders wederzijds toestemming geven via een formulier, handtekening en kopie van legitimatie van beide ouders, voor een aanvraag van een ID.

Boven de 12 jaar hoeft dat niet.

En nog iets om te weten.

Een ID kaart voor een kind tot en met 13 jaar kost ongeveer 10 euro. Een ID kaart vanaf 14 jaar kost ruim 41 euro. De prijs is per gemeente verschillend.

Wel een pasfoto meenemen, gemaakt volgens de geldende normen (dus geen schoolpasfoto), en binnen 5 werkdagen is het klaar.

Enne je kind moet altijd mee, met aanvragen en ophalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven