mens teken test

17-02-2011 11:18 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week heb ik het tweede deel gehad van mijn psychologisch onderzoek. Nu bestond de test van deze week uit drie delen.

De tweede test vond ik echt heel vreemd, ik moest een mens tekenen en een boom. Ik had een mens getekend en vervolgens vroeg de psych om nogmaals een mens te tekenen. Dus ik nogmaals een kopie van mijn eerste mens getekend.

Nu heb ik vandaag een beetje opgezocht wat voor nut het heeft om een mens te tekenen. Maar ik zag dat het ze het voornamelijk bij kinderen gebruiken. Ook om bijvoorbeeld genderproblemen op te sporen. En dat vind ik vrij vervelend, want mijn eerste tekening van een mens had geen geslachtskenmerken. Toen de psyc nogmaals om een mens vroeg, vond ik dat heel vreemd. Later toen ik die info online las bedacht ik me maar dat hij natuurlijk een mannetjes en vrouwtjesmens bedoelde.

Ik heb beide poppetjes zonder geslachtskenmerken getekend. Zit daar nu een gedachte achter? Brand maar los...
Je bent a-sexueel?

Je hebt de boom toch wel van blaadjes voorzien hè? Hoop ik?
Geen idee. Als ik een poppetje zou moeten tekenen zou ik denk ik ook gewoon iets tekenen zonder borsten etc.
Volgende keer toch maar een tekening met alles drop-en-dran maken?

Moest je de boom ook nog een keer tekenen?
Ga in therapie!
Lijkt me dat alleen tekentalenten er iets meer vorm aan kunnen geven dan iets met 2 benen, 2 armen en 'n kop.
Oh gelukkig ik ben normaal
quote:lief_29 schreef op 17 februari 2011 @ 11:30:

Je bent a-sexueel?

Je hebt de boom toch wel van blaadjes voorzien hè? Hoop ik?Ik neem aan dat ze dat wel heeft gedaan? Toch!? Anders is het echt niet goed, hoor! Dan kun je je koffertje wel vast gaan pakken voor een spoedopname in een kliniek. Een sexloos mens en een boom zonder blaadjes, tssk...
wat maf, ik zou het de volgende keer gewoon even vragen.

Heb zelf ooit zoiets gehad. Moesten een schema maken met "ik" in het midden in een cirkel en dingen die belangrijk waren eromheen zetten, met pijlen, een soort spin.

Ik dus braaf de tekening van de "juf" gekopieerd, dwz de cirkel met "ik" erin. En die "ik" van haar was heel klein geschreven.

Zegt ze: "Ach wat een klein "ikje", zie je jezelf zo?" whaha de psychologie van de koude grond.
Ik heb zelfs een gat in mijn boom getekend, voor de vogels
ik heb het niet zo op dit soort 'testen'. Ik ben zo slecht in tekenen....mijn zoontje van 6 tekent nog een betere boom dan ik.

Als ik dus een mens moet tekenen komt er een stokpoppetje uit.

Zoiets:

en wat zegt dat over mij?

Dat ik autist ben?

Dat anderen mij niet interesseren?

Of dat ik tekenen en daaraan een psychologisch oordeel verbinden stom vind?
Wordt dat echt nog gedaan?

Ik zou het eerder apart vinden als je een mens tekent mét geslachtsorganen, eerlijk gezegd. Ik denk dat je iets hebt gelezen over de methode wanneer die bij kinderen wordt ingezet. Waarschijnlijk zitten er andere interpretaties aan wanneer die bij het psychologisch onderzoek wordt ingezet.

Bij het tekenen van een boom weet ik wel dat er bepaalde dingen zijn die iets over jou zouden moeten zeggen. Bijvoorbeeld: gebruik je het hele blad papier of maak je een mini-boompje, heeft je boom wortels, is het fantasievol getekend of feitelijk, heb je een grote kruin gemaakt, met blaadjes-details of een paar legen takken? Wat het precies zegt weet ik niet. Bij die mens tekening zou ik me ook nog kunnen voorstellen dat er gekeken wordt of je fantasie / creativiteit hebt en dus meerdere mens-soorten kunt maken.

Maar ik zou zeggen: vraag het de psych! Die moeten openheid geven, een psychologisch onderzoek mag niet geheimzinnig zijn.
Ik zou een kerstboom tekenen. Met veel ballen.
quote:sammie00 schreef op 17 februari 2011 @ 11:37:

Ik heb zelfs een gat in mijn boom getekend, voor de vogels

Oh oh..... je hebt er toch wel bij verteld dat dat voor de vogels is? Anders word je nog opgezadeld met een persoonlijkheidsgat....

Ja, heerlijk dat ik hier nu even kan relativeren over dit soort stomme testen. Later kreeg ik ook nog zo'n test met zinnen of woorden die ik moest aanvullen. Dus er stond er toen een bij als

ik vind het stom dat

heb ik aangevuld met 'dat ik daarnet een boom moest tekenen

quote:sammie00 schreef op 17 februari 2011 @ 11:41:

Ja, heerlijk dat ik hier nu even kan relativeren over dit soort stomme testen. Later kreeg ik ook nog zo'n test met zinnen of woorden die ik moest aanvullen. Dus er stond er toen een bij als

ik vind het stom dat

ik vind het stom dat

Ik zou 'm aanvullen met: "dat ik van mijn psych een piemel of tieten moet tekenen"

ik vind het stom dat

Het gaat bij die test volgens mij waar je het mens neerzet ten opzichte van de boom. Ook dikte, vorm en aankleding zegt iets over jou.

Ik kreeg ooit een boekje: de kubus, ook met veel teken opdrachten en aan het eind van het boekje (je mocht niet verder kijken dan waar je in het boek was) verklaarden ze waar jij wat had getekend, de vorm, de kleur, dikte en locatie.

Leuk boekje!
Deze?

http://www.bol.com/nl/p/n ... ubus/666774581/index.html

Ziet er leuk uit zeg!
ja die! Is echt leuk om te doen ook!
Haha ja zo'n psychologische test heb ik ooit ook moeten doen, inclusief vlekkentest.

Dus wat zie je in die vlek? Ik: een vlek. Zij: nee, wat zie je in die vlek? Ik: een vlek.

Ik ben benieuwd wat voor stoornis daar nu weer achter zit, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven