Gezondheid alle pijlers

VKB reconstructie en revalidatie

18-02-2011 10:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

3 weken geleden heb ik op wintersport mijn kruisband afgescheurd, gelukkig weinig pijn en meteen geopereerd in Frankrijk. Nu 3 weken verder kan ik een beetje lopen met krukken, maar dat is het.

Het vooruitzicht om nog 6 maanden te revalideren maakt me een op zijn zachts gezegd een beetje depressief :(.

Pfff, ik wou het gewoon even kwijt...
Lijkt me een heel menselijke reactie.De dingen waarvan je altijd dacht: Dat ga ik doen als ik een tijdje thuis moet zitten, heb je bij nader inzien geen zin in. (voorlopig toch niet) en dan duren de dagen lang.

sterkte,met iedere dag n stapje verder komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoi Karen,

Jeetje wat vervelend!

Ik kan me een beetje indenken hoe je je voelt.

Ik ben op 1 november van de trap gevallen en heb daarbij mijn kniebanden en enkelbanden gescheurd. De genezing van het een staat de genezing van het ander nogal in de weg dus ook mijn revalidatie schiet niet echt op. Verder denkt mijn fysio dat mijn VKB op zijn minst beschadigd is en mijn meniscus ook. Een MRI (op 1 maart) zal dit moeten uitwijzen. Mogeliojk volgt er dan ook nog een (kijk)operatie. Voorlopig ben ik ook nog niet "op de been" vrees ik.

Sterkte hoor!

Groetjes,

NannieB
jeetje Nannie! Knuffel voor jou, jij staat er nog slechter voor....

Een tip: als je vkb beschadigt is (afgescheur) dring dan aan op een operatie, zonder kun je nooit meer fatsoenlijk sporten etc...
Tja, het is best beroerd als je het zo leest ;)

Bedankt voor je tip, ik hoorde inderdaad al in mijn omgeving dat een beschadigde vkb niet zo vaak geopereerd wordt. Maar ik kan nu amper lopen dus wat er ook aan de hand is, er zal waarschijnlijk iets operatiefs moeten gebeuren om de zaak weer in orde te maken. Althans, dat lijkt me wel.....

Ik heb een "kneuzen-topic" kijk maar:

Van de trap gevallen! Auw!

Groetjes,

NannieB
Ik heb vorig jaar een VKB-reconstructie gehad. En ik zag zelf ontzettend tegen het revalideren op, dacht dat ik heel lang thuis zou zitten en zag ook erg op tegen 2x fysio in de week.

Maar het is reuzen meegevallen. na 3 weken was ik alweer buitenshuis te vinden (wel met krukken) En na enige tijd liep ik zonder krukken. na 4 mnd was ik ook al helemaal klaar bij de fysio. Het enige probleem wat ik nu nog heb is angst.

Bang dat het weer schuurt. Ik durf niet te gaan skieen en wil dolgraag weer gaan turnen. Maar ik durf niet.

Terwijl ik weet dat de band eigenlijk niet stuk kan.

Ik kan je alleen meegeven dat het niet zo erg is als het lijkt.

Je gaat steeds meer kunnen met je knie, en dat motiveert. En dan gaat de tijd zo voorbij!

Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven