Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
@Patries: daar kun je met recht yeah yeah op zeggen: négen kilo.... Oooooo, wat fijn! Ik kan je nog niet van dienst zijn met tips, al weet ik niet of een ietsie pietsie meer zout in de bouillon je iets minder flauw maakt. Of mag er geen zout in?

Jij mag dus net als iemand anders hier (ben even kwijt wie ook weer) alleen maar helder vloeibaar en dan daarna nog 2 weken gewoon vloeibaar? Ik ben er al achter, dat ook dat weer verschilt per locatie...

Fijn dat de pijn ontzettend meevalt!

@Majesteit: als we straks ook nog op dezelfde datum geopereerd worden, zijn we beslist in een vorig leven familie van elkaar geweest, hihihi.

Joh, ik merk steeds meer dat mijn lijf ook zegt, kappen met dat gewicht! Alles gaat steeds moeizamer! Misschien ook wel, omdat ik weet dat het einde van dat moeizame in zicht is, dat ik het meer toelaat.

1300 Calorieën vind ik best nog een hoop? Dat moet gaan lukken daar in Torremolinos! Olé olé, caramba...

Ik zei gister voor de grap tegen mijn baas: wat moet ik doen als die dokter dinsdag zegt: kom eind van de week maar, of begin volgende week??? Tja, dan meld je je ziek hé?

Ik denk dat ik dan toch wel even om overlegtijd ga vragen, want zoiets zou wel heel erg snel wezen. Niet dat ik dat verwacht hoor. Misschien hebben ze met carnaval wel plek, omdat er mensen zijn die nog voor de laatste keer willen carnavallen? Hihihi, ik zit er van alles over te fantaseren, dat merken jullie wel. Maar ik ben al 'dik' tevreden, als ik gewoon in april aan de beurt ben.

@Brenda: misschien vertelt je collega in het natraject niet, dat ze verkeerd eet? Kan niemand van jullie op het werk eens opperen dat ze ook met een psych kan gaan praten over het moeilijke eten? Ik doe zoiets wel eens heel geraffineerd, door mijzelf als voorbeeld te nemen en nog niks over de andere persoon te zeggen. Gewoon een kwaal van mezelf benoemen en vertellen wat ik eraan gedaan heb, om het te verbeteren.

Maar zoals dr. Phil zegt: je kunt niks veranderen, wat je niet erkent. En dat zal ze wel zelf moeten doen...

Zooo jammer, in de eerste plaats voor haarzelf.

Ik ga koffie maken en genieten van mijn vrije vrijdag. Ik hoef lekker pas volgende week woensdag weer te werken en dan ook alléén maar die woensdag. Daarna pas weer zondagavond de nachtdienst in. Yahoooo, minivakantietje
Hallo hallo hallo iedereen.

Poehee,ik heb een paar dagen niet gekeken en zo wat een verhalen,heb een dagtaak gehad om het te lezen en als ikklaar ben ben met lezen weet ik niet meer wat ik gelezen heb.

Allereerst Patries,fijn dat je de operatie achter de rug hebt,gelukkig meegevallen.

dat flauw zijn dat had ik ook enorm,douchen tot bijna flauwvallen toe,de trap oplopen met hartkloppingen en 10 min bijkomen,maar dat komt allemaal weer goed.

Het is gewoon omdat je alleen maar drinkt momenteel.

Ik ben op de 11de dag overgegaan op dik vloeibaar,had daarvoor overleg gehad met de dieetiste en zou normaaal dag 12 daarmee mogen starten.Op dag 11 zou ik echt van mijn stokje gaan zo slap was ik,daarom ben ik toen op dik vloeibaar gegaan en dan voel je je met het uur opknappen.

Voor de rest heb ik gewoon toegegeven aan wat mijn lichaam aangaf,dus heel veel rusten en bank hangen,gewoon doen.

ALs je dan eenmaal mag gaan eten gaat het met sprongen vooruit.wat ik wel een hele poos had,dat ik 'smorgens bv aan het aanrecht een boterham smeerde dat ik dan helemaal misselijk werd en wegdraaide.De Dr zei dat dit een bloeddrukdaling is en dat je zeker ook genoeg moet drinken.

Na een aantal weken was ook dat over,ik voel me nu super.

Maandag word ik ook volledig beter gemeld,dan is Saskia der weer helemaal.Ondertussen ben ik 22,4 kg kwijt.

Nou meid succes dermee verder.

Voor de rest kom ik vanavond nog effe terug lezen en bijkleppen want ikk moet nu gaan.
Super Saskia!!! Zoveel kwijt al! Heerlijk gevoel zal dat zijn. Fijn dat je even uitlegt, van dat flauw zijn, goede hulp voor Patries en voor mij ook alvast iets om rekening mee te houden!

Zijn jullie allebei in BoZ geopereerd? (hihi, ook ik vergeet nogal wat ik allemaal lees...)
pffttttt tik ik net een heeel boekwerk, valt de p.c. van zijn geloof af.

ik heb verders ook wel problems met namen onthouden en wat er allemaal met ze gebeurd.

Ach, we zitten allemaal voor hetzelfde doel hier....toch , de grammen en kiloooos van ons af laten rollen haha

Patries, TOP dat het zo is meegevallen, maar zal vast ook komen door di VIP-behandeling van je mannetje voor, op en na de OK. , en dat op valentijnsdag.

Brenda, elke kilo eraf is er toch mooi weer 1.

Maaik 1962

Lekker om even op non-actieviteit voor je werk te staan. Heerlijk je eigen dingetjes doen, op je eigen tempo.

Je bent er inmiddels helemaal klaar voor, geloof ik. En en, als je volgende week je OK jasje aan zou moeten, zou je JA ZEGGEN!

Had ik ook hoor, je hebt het dan ook helemaal gehad met wachten.

Wel fijn dat je alvast bij je zusje terecht kan. Bovendien, lekker bijkletsen en wat filosoferen over en met je zwager geeft afleiding.

Had je overigens geen moeite om juist met hen over een operatieve ingreep te hebben die je eigenlijk zelf wilt? Ik had daar met een ongeneeslijk zieke collega wel wat moeite mee om het te vertellen.....zag er tegen op om het haar te vertellen, juist omdat zij ongewild ziek is en er heeel hard voor moet vechten.

En haar reactie was gewoon geweldig, ze was heeel enthousiast over mijn plan. Voor hen is " een gezonder lichaam" natuurlijk heeel anders dan het in ons hoofd is. Ik vond dat zowiesoo het grootste probleem, om in " een gezond" lijf te laten snijden. Wilde daarom ook beslist geen GBP. Heeft ook wel te maken met mijn dochter Petra*, maar dat terzijde.

Meiden, ik hou het nu even korter dan mijn eerste poging, ga nog wat klussen in het huishouden.

Latersssz en allemaal een fijn weekend.
Nee, ik was al bezig met mijn traject toen zwaagmans ziek werd. Ik weet ook niet of ik het er anders zo uitgebreid over zou hebben. Denk haast van wel, dat soort dingen kan wel in onze familie.

Zwaagmans vindt het trouwens maar niks dat ik ga afvallen, hij houdt wel van ronde vrouwen. Heb al plagend tegen hem gezegd, dat hij het waarschijnlijk niet meer zal gaan meemaken, een slanke Maaike. Maar dat was nog in de tijd dat ik in Hrl op de wachtlijst stond, nu gaat ie het dus wel meemaken.

En mijn zus mailde van de week nog: we houden van je, slank of dik. En we staan je bij in dit avontuur, we zijn er voor je. Ook heel geweldig dus!

Ik merk bij ons heel erg, dat we nog meer dan anders, elkaar steunen en supporten. En dat is zo'n warm, veilig gevoel! Dat is begonnen ooit, ruim 2 jaar geleden toen mijn moeder besloot (geheel bij haar volle verstand, niet dement ofzo) om te gaan versterven. We hebben dat (afschuwelijke) proces met haar meegeleefd, gewaakt de hele week en mét elkaar er iets moois van weten te maken.

En nu pikken we dat dus ook weer op met onze Rien. Waar zuslief nog wel eens doorgaat in de normale modus, ze heeft een erg verantwoordelijke baan, hakken wij erop dat ze echt met R samen gezond egoïstisch moet zorgen voor nog meer mooie herinneringen. DUS gaan ze in april weer 15 dagen naar Rhodos. (in januari al 10 dagen La Palma). Heerlijk vind ik dat voor ze. Zoveel mogelijk mooie, fijne momenten erbij maken.

Nou, ik gooi het er ook uit, merk ik. Apart toch, dat je je met een stel 'wildvreemde' vrouwen zo vertrouwd kunt voelen?

Is Petra je overleden dochter? Dat is iets wat mijn voorstellingsvermogen te boven gaat. Het overlijden van je kind. Poeh.

Hier had dochterlief (20) de laatste tijd veel last van darmen en enorme diarree met bloed erbij. Naar ha, spul gekregen waardoor het ook niet beter werd. Toen dan maar een endoscopie en een hapje uit haar darm (?) wat onderzocht ging worden. Uit bloedonderzoek was al gebleken dat het geen ontseking of ziekte van Crohn was.

Dan ga je je toch wel ongerust maken. Ik ben normaal wel heel nuchter en weet de dingen goed op een rijtje te zetten, maar dit vond ik ook eng worden. Heel erg gelukkig is er niks aan de hand en moet ze waarschijnlijk haar eetpatroon iets aanpassen. Wat minder energydrinks en wat minder gebakken eieren... (met spek).

Heftige dingen.

Gutsie, ik zit wel erg te ratelen merk ik. Sorry!

Fijne avond allemaal.
Ach, weet je..... soms " klikt" iets gewoon en dat heb ik langzaamaan ook bij dit forumpie.

Al ben ik daar de laatste tijd wel voorzichtiger in geworden, want oh oh, wat kunnen mensen lelijk oden op een forum. Ik heb daar helaas wat ervaring in en ben dan ook wat voorzichtiger geworden om meteen alles op tafel te gooien. Alles wat je namelijk oooit eens zegt, kan ook weer ineens tegen je gebruikt worden.

Respect voor elkaars mening en zowieso respect voor elkaar is dan ineens heel ver te zoeken. Ik ben daar dus een klein beetje voorzichtiger in geworden. Neem me dat AUB niet kwalijk.

Petra is idd mijn overleden dochter.

Alweer 8 jaar geleden is ze plotseling overleden.

Ze is ziek geworden op 2,5 jarige leeftijd (leukemie/bloedkanker)

Je vraagt je dan wel af waarom een kind van die leeftijd dat moet krijgen. Vraag me dus niet naar de oorzaak ervan, want ik kom er niet bij wat ik mijn peuter van 2 jaar verkeerd heb laten doen of eten. Ik rook niet, we aten in die tijd groenten uit eigen tuin, ik drink niet enz enz. Ik denk nu nog wel eens dat het door de uitlaatgassen van auto's gekomen is, we gingen veel wandelen.

Dus oorzaak van kanker door verkeerde voeding, verkeerde levensstijl geloof ik echt niet in.

Oke terug to Basic. Petra heeft dus jarenlang moeten vechten om te overleven en jaaaaaa, ze is uiteindelijk helemaal gezond verklaard Genezen dus!!

Door de Chemo wel haar hart aangetast, maar daar kon ze oud mee worden.

Op 20 jarige leeftijd uit het niets overleden aan een hartsstilstand. Gereanimeerd, maar uiteindelijk heeft dat niet meer kunnen baten.

Behandelens Cardioloog en Oncologen vinden het onbegrijpelijk wat gebeurd is....

Ja, je leven staat dan wel stil en ja, daaar kom je dus noooit overheen.........

We leven wel, maar we leven anders dan daarvoor. We moeten door, hebben nog een dochter en dierbare familie en vrienden die om ons geven, dus tja, dan ga je door met leven.....zo goed en kwaad als het kan.

Pffftttt, ik ratel ook...merk ik.

Gelukkig is met jullie dochter niks geks aan de hand, dat het je bezig houd kan ik me voorstellen.

Ik ga nog even dweilen, en dan ben ik klaar.
Ja joh, op forums kunnen enorm lelijke dingen gebeuren. Zat net op dit Viva gedoe bij een ander topic te lezen..... daar vielen me de schoenen en sokken van uit. Wat een taal en wat een (excusez le mot) randdebielen. Ongelooflijk.

Wat een verhaal Toos, van Petra. Nee, de volgorde van overlijden is fout! Ouders horen eerst dood te gaan, op respectabele leeftijd. En niet al te akelig graag. En dan mag daarna de volgende generatie aan de beurt komen. Niet omgedraaid.

Ik heb in ieder geval eindeloze bewondering voor mensen die na zoiets gruwelijks in hun leven nog wel ergens een spatje levensmoed vandaan halen!!! Dus voor jou en je gezin.

Hoe oud is je andere dochter?

Hemeltelief: ik moet er nu al niet aan denken dat een van mijn zussen overlijdt en die zijn nu toch hard richting 60 aan het gaan... (niet dat dát een goeie leeftijd is!). Hoe is dat dan als je zelf ook nog kind bent? Niet te vatten.

Ik denk dat je mening over wat belangrijk is in het leven, enorm verschuift? Want dan weet je dat genieten van elkaar en inderdaad gezond leven met elkaar het allerbelangrijkste is. Daar kan geen geld of goed tegenop.

Dank je dat je het deelde met ons. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen, dat het hier niet misbruikt wordt!
nou ja, daar hebben jullie het meteen al gezegd, dit is een forum voor vriendinnetjes die allemaal hetzelfde doel hebben, En allemaal zo onze bagage om hier te komen.maar er is wel respect voor de ander, en dat maakt het veilig genoeg om je verhaal te vertellen, dat is de kracht van zo'n forum.

Pittige verhalen meiden, moeilijk limburger en maaike omdat zomaar te delen met de anderen. in mijn geval is valt het denk ik nog onder het verwerken van wat er is gebeurd en het rouwen erover.zo geniet je nog van je werk en zo zit je thuis.Dus hier is meer girlpower te vinden dan je denkt. succes verzekerd zou je bijna denken. en misschien is het juist wel lekker hier min of meer anoniem je verhaal kwijt te kunnen. hoewel ik weet dat er speurneuzen zijn die je zo weten te traceren. het zij zo.

Wij zijn volgens mij de ook iets oudere jeugd zeg maar, dus hebben ons lesje geleerd. Heb net ook het filmpje gezien, pff gaan ze ook bij ons doen. kheb even goed opgelet hoe de dokter stond maar was niet echt duidelijk. zo maken ze dus een gatenkaas van je....... fijne avond

Sassika goed dat je vertelt van dat flauwe gevoel, het hoort er dus even bij. Ik heb nu al een map gekregen met oa emailadres van verpleegkundige en dietiste, dus je kunt altijd mailen (en bellen als het moet) ook dat is een fijn idee. Maar het feit dat er overal andere maatstaven gehanteerd worden geeft ook aan dat je enig speelruimte hebt in het eten na de OK. niet meteen een 3gangenmenu, maar wel eerder een hapje magere yoghurt proberen bv.
Ja, wij zijn de 'bejaardensoos' hierzo, hihihihi. Inderdaad hebben we al een rugzak met levensbagage. Maar ook de jongeren onder ons kunnen natuurlijk best al een vol rugzakje hebben...

En girlpower hebben we zeer zeker!!! Het is allemaal helemaal niet niks, waar wij aan durven beginnen.

Limburger en ik kennen elkaar al persoonlijk, we zien elkaar af en toe op de bijeenkomsten van SMILE, een soort van patiëntenvereniging voor bariatrisch patiënten. Verder mag iedereen MIJ wel vinden, ik vind het niet erg. Maar als er inderdaad vervelende mensen je in levenden lijve gaan opzoeken.... Mwah, nee, ook liever niet! Ook liever geen spontane bezoekjes, als iemand toch mijn adres heeft uitgevonden, daar ben ik niet van. Ik werk alleen op afspraak, hihi.

Ikzelf heb trouwens wel leukere dingen te doen, dan mijn mede-forummers te rechercheren.

Nog 4 naggies slapen en dan kan ik jullie verblijden met mijn ok datum.... Spannend!

Ik zeur er vreselijk over, maar vergeef me dat maar. Het is de opwinding dat het eindelijk bijna gaat gebeuren.... Gaat ook weer over.
Je hoeft echt niet in het bejaardenhuis te zitten om een rugzak met levenservaringen te moeten dragen.

Ik denk wel dat je naar gelang je leeftijd daar beter mee om kan gaan.......al is dat ook niet altijd een wet.

Ikzelf was net getrouwd, net moeder en amper 25 toen ons kind die levensbedreigende ziekte kreeg. Dus niet echt oud en ervaren.

Zo zullen er vast meer zijn die jong zijn en een hoop ellende mee moeten maken.

Wel fijn dat we hier ons hart af en toe kunnen luchten en dan omringd worden door virtuele schouders om tegen aan te mogen leunen.......moooi toch....
Even een vies praatje......

Ik was net even bij Ikea, ligt bij mij om de hoek, en moest nog me kerstboomcadeaubon (kerstboom voor 1 euro) inleveren voordat die verlopen was.

Daarna geen zin meer om te koken en langs de snackbar gegaan.

Had toevallig 1 konijnenboutje uit de vriezer gehaald (over van Kerst) en had er zooooooo''''n zin in.....al heel de week op verheugd......jammmmie, dat is zooooo lekker

Neem 2 hapjes ervan en ik krijg me toch een pijn op mijn bortskas, echt niet fijn voelde dat. Ik merkte dat er iets niet goed zat......ik werd er gewoon benauwd en akelig van.

Ben naar toillet gestrompeld en ja hoor, eruit!

Zou dat nou dat benauwde gevoel zijn waar iedereen het over heeft. Dacht dat me longen eruit kwamen, zo'n pijn... Het is natuurlijk draadjesvlees, maar dat eet ik vaker en dan zonder problemen. Misschien te gulzig, en niet goed gekauwd omdat ik er zooo'n zin in had. Hij staat in de koelkast en ik ga morgen weer proberen.

Zou mijn maagband dan toch naar behoren werken.......???
Patries,

Wauw al 9 kilo

Dank je voor respect en buiging.

Het is best een lange weg die we moeten gaan en vind het fijn dat ik voorbeeld kan zijn.

Maaike,

Dat zou wel super zijn volgende week en ja dan de ziektewet maar in.

Lekker een minivakantie

Ik heb het vaker verbloemd geprobeerd bij collega maar het haalt helaas niets uit, erg jammer.

Voor jou voor je zorg en medeleven zus en zwager.

Majesteit,

Zou super zijn als het dezelfde datum word en dat je je doelen gaat halen ben ik zeker van!

Sassika,

Wauw 22,4 kilo!!

Limburger,

Heftig om dochter te verliezen op zo jonge leeftijd.

Zou wel eens kunnen betekenen dat bandje werkt.

Niet fijn om te moeten overgeven met bandje?

Vond het ook naar toen ik ziek was afgelopen week, en ik ga het ook navragen als ik er over 4 weken heen moet op controle.
O, dat lijkt me wel een duidelijk teken! Na 2 hapjes al. Wel jammer van het heerlijke konijnepootje, maar goed van die maagband. En inderdaad morgen gewoon opnieuw proberen.

Had je ook echt honger toen je eraan begon? Ik ga altijd sneller eten, als ik teveel trek heb. Of dus te laat aan de maaltijd begin.

Ja, dus ook niet goed kauw dan.

Hoe zit dat met een bandje en de honger? Heb je wel gewoon een béétje honger een paar keer per dag?
Hoi allemaal, wat wordt er hier toch wat afgeschreven!!

Limburger, wat heftig dat je je dochter al zo jong bent verloren, mijn oudste is 16 en het gaat je voorstellingsvermogen te boven om in te kunnen denken haar af te moeten geven!

Jij hebt een leven voor Petra overleed en een leven na haar overlijden....

Maar ik weet zeker dat ze ergens mee kijkt hoe haar moeder een nieuw en slank leven tegemoet gaat....

Saskia, bedankt voor je uitleg, ik weet nu dat het niet zo gek is om je slap te voelen als je al voor de 6e dag niets eet!!

Moet donderdag naar de diëtiste, dan snel overleggen of ik dik vloeibaar mag.......een lekker bakje vlaaaaaaa

Maaike, wat ben je toch een heerlijk mens, lekker open en gezellig, je weet altijd iedereen met een glimlach achter de computer te krijgen En wat zullen alle meisjes ook met jou en majesteit meeleven als het zover is, nog effe en je weet iets meer, spannend hoor!

Zo het water en bouillon komen mijn neus uit, maar tadaa 10 hele dikke vette kilo`s eraf, dit nu in 2 weken tijd, echt ongelooflijk. Nog 1 kilo en ik zit onder de 90 dit woog ik voor het laatst toen ik 25 was( nu al bijna 43) auw

Mijn schatje, die liefdevol een infuusje heeft geprikt en over mijn bolletje heeft geaaid tot ik sliep, pakte me gister vast en zei dat mijn billekes toch wel wat minder gevuld waren,,aaah lief hé

Nou effe op mijn gummibeentjes in de douche en de dag weer heerlijk drinkend doorkomen, fijn weekend voor iedereen

Liefs Patries
dat drinkt maar en drinkt maar.....stelletje dronken lorren (hihi)Patries, hartstikke ijn, maar ik kan het nog steeds niet geloven dat dat straks ook gaat gebeuren met maaike en mij. maar toch.....bedenk me net dat ms mijn eigen dochter ook wel mijn infuus mag prikken...dat maakt het helemaal raar.

zo zie je maar weer, konijnen vechten terug . niet dat ik vegetarier ben, mr een konijntje vind ik te zielig. en dat overgeven wil ik helemaal niet aan denken; komt in mijn ziektebeeld niet voor. dat zijn pas vieze praatjes.

kan ik het schrijven even niet meer volgen, mar wel dat er alleen maar goede scores zijn te melden. oh ja patries, die vla is superlekker natuurlijk, maar denk je er aan dat je niet teveel neemt (hoor mij), omdat daar dus weer meer suiker inzit en je dan kans hebt op dat dumping-gebeuren. Ik val straks alleen al af uit angst een verkeerde hap te nemen....dan denk ik er zo lang over na dat de honger al over is, hihi.

Ga ik nu vast een dieet boodschppenlijstje maken, dan maar starten voor de vakantie.....lekkere verse grpentesoep, met extra paprika en bleekselderij (voert vocht af) . zou mn vriendje dan in de war raken als hij veel moet plassen bij het voetballen morgen????

fijne dag
Lief dat je dat zegt Patries . Maar dat heb ik dus ook met jullie, dat ik glimlachend zit te lezen. Bij Majesteit zelfs ook schaterend...

Weten jullie: ik merk heel erg aan mezelf, dat ik een enorm goed humeur krijg van het idee, dat ik weer naar een normaal gewicht toe zal gaan. De dikte drukte zwaar op me, letterlijk en figuurlijk dus. Ik voel mijn 'oude' zelf weer meer naar boven komen. Niet dat ik nu een erg somber mens was tijdens de 'vette jaren', maar nu komt al weer het gevoel van een dunner lijf naar boven: ik weet nog hoe ik me toen voelde en dat was een stuk beter dan nu.

Misschien dat nu dan ook wel alles extra zwaar wordt, omdát het eind daarvan in zicht is.

Patries, je gaat trouwens wel als een speer zeg! Waar moet dat heen? Lief hé, dat je mannetje al verschil merkt. Ik heb ook zo'n man, die dat soort dingen ziet (of voelt).

Ik ga boodschapperen en anti-vlo-spul voor Kiwi (hondje) kopen. Hij krabt wel erg veel de laatste dagen.

Tot later allemaal!
Ik lust trouwens geen vla.....

In Optimel vla zit toch ook geen suiker? Ik ga aan de kwark en yoghurt. Of is kwark niet vloeibaar genoeg????
Hoe oud is iedereen hier eigenlijk. Ikzelf ben namelijk 28..ik heb het idee dat meerdere hier wat ouder zijn of heb ik dat mis? Wachten op de afspraak van de chirurg duurt zo lang..pff 2 a 3 weken..lijkt een oneinigheid haha.. Nee optimel zit geen suiker in voor zover ik weet. Kwark vloeibaar..hmmz..lastige vraag..ik denk het niet persoonlijk.
Ik ben 48, maar wel nog heel jong voor mijn leeftijd, hihihi. Majesteit is een eindje in de 50 en Limburger begin 50. Verder heb ik iemand van 43 (geloof Patries) langs zien komen. Maar Brenda is ook ergens achter in de 20? Toch?

Van de rest heb ik geen idee.

Mijn liefste merkte vandaag op, dat hij het wel erg knap vindt van jonge mensen, om al aan zo'n ingreep te beginnen, omdat er dan dus heel veel langer een 'mager' (hij bedoelt dan weinig eten, nauwelijks alcohol enz) te leven. Van mij vindt hij, dat ik me in ieder geval al een heel stuk leven uitgebreid te buiten heb kunnen gaan aan spijs en drank. Voor dat restje leven dat ik nog over heb (jaja.....????) is het niet erg om veel minder tot me te kunnen nemen.

Ik heb hem wel even verteld, dat ik van plan ben om heel gezond, maar ook wel heeeeeeel erg lekker te gaan eten. Kwaliteit boven kwantiteit. Dus dat ik absoluut niet van plan ben om minder te gaan genieten van mijn leven.

En dronken worden van één glas wijn.... Goedkóóp!

Nee, de alcohol wordt verbannen. Slechts bij zeer feestelijke gelegenheden, zal ik een slokje tot me nemen.

Nu even lekker relaxen op de bank, ben moe van heel veel boodschappen halen. En omdat ik een goede vriendin tegenkwam en daar een uur ofzo mee heb staan kleppen in de Lidl (belangrijke levensvragen doen wij altijd, ook bij de Lidl...) ben ik de helft vergeten. Had ham moeten kopen, voor om de witlof, kaassaus voor over de bloemkool.... Nou ja, ik kan het ook gewoon zelf maken, dat sausje. Ham dan maar even bijhalen deze week.
Ja, het duurt lang hè, dat wachten? Dat herken ik. Ik heb ook een paar weken met de zenuwen in mijn lijf gezeten tot de afspraak met de chirurg... Maar dinsdag is het dan eindelijk zover!!! En dan weer gaan wachten op de grote dag.

Zul jij ook wel krijgen denk ik, Lauw? Nadat je bij de chirurg ben geweest, komt het volgende spannende om naar uit te kijken. En voor je het weet, ben je ineens een half jaar verder. Pfff, de tijd vliegt.

Komt gewoon omdat het zo belangrijk voor ons is, die operatie. Als het je niks kon schelen, maakte al dat wachten ook niks uit.....
Ja, bij de chirurg hoor ik gelijk de operatiedatum als hij een JA geeft..dus dan is het weer wachten...maarja dat is wachten op de finale hehe..dat is een stuk leuker en spanneder :D Hoe kan het dan eigenlijk dat je na 1 glas alcohol met een maagband of gastric bypass gelijk dronken of aangeschoten bent?
Dat vind ik een goeie vraag, want ik heb daar ook geen idee over...

Ervaringen van reeds geopereerden????
Ik heb iets gehoord van de klok en de klepel, maar het heeft iets te maken met de lever die de alcohol niet zo snel kan verwerken./omzetten oid. gelukkig drink ik niet, scheelt al weer een slok op een borrel. maar dat moeten we dus meteen op de cursus vragen volgende week...

lauw, ze proberen je gewoon te laten wachten to je een ons weegt, dat is de tactiek, alleen als die niet werkt kom je in anmerking voor een operatie.
kan zo gauw ook nergens iets vinden, dacht dat ik de waarschuwing al wel ergens jeb gezien.......
Ooow heb even gegoogled...er staat over alcohol en een maagband of gastric bypass.. Doordat je minder kan eten is het effect van alcohol veel sterker.. Op zich wel logisch haha..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven