Vloerverwarming tips?
zaterdag 19 februari 2011 om 20:51
Ik heb een vraag over vloerverwarming. Mijn vriend en ik willen graag plavuizen in de huiskamer van onze nieuwe woning. Nu hebben we daar een tijd geleden een offerte voor aangevraagd.
Maar nu twijfel ik dus. Ik wil vloerverwarming als bijverwarming (we hebben radiators hangen en dat hou ik graag zo) ik wil het gewoon als comfortwarmte zodat de vloer niet zo koud is.
Maar wat is nou handiger, om verwarming via water/ cv te laten doen of elektrisch? Ik heb gehoord dat wanneer je via de cv laat doen dat dan de radiatoren op een gegeven moment afslaan omdat de kamer een bepaalde temperatuur bereikt door de vloerverwarming, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. En dan moet je weer van die thermostaat knoppen op de radiatoren laten plaatsen ofzo(?) en dat lijkt me allemaal zo'n gedoe.
Elektrisch lijkt me dan handiger (van die matten) maar ook weer duurder dan gas.
Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is een goed bedrijf of de verwarming te laten doen en meteen de tegels te laten leggen want dat kunnen we niet zelf. Heb dus al zelf een beetje op internet gekeken maar ben op zoek naar ervaringen van andere mensen. Mn moeder heeft vloerverwarming als hoofdverwarming via de cv maar het is altijd koud bij hen in huis (of misschien zet ze m niet hoof genoeg?).
Maar nu twijfel ik dus. Ik wil vloerverwarming als bijverwarming (we hebben radiators hangen en dat hou ik graag zo) ik wil het gewoon als comfortwarmte zodat de vloer niet zo koud is.
Maar wat is nou handiger, om verwarming via water/ cv te laten doen of elektrisch? Ik heb gehoord dat wanneer je via de cv laat doen dat dan de radiatoren op een gegeven moment afslaan omdat de kamer een bepaalde temperatuur bereikt door de vloerverwarming, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. En dan moet je weer van die thermostaat knoppen op de radiatoren laten plaatsen ofzo(?) en dat lijkt me allemaal zo'n gedoe.
Elektrisch lijkt me dan handiger (van die matten) maar ook weer duurder dan gas.
Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is een goed bedrijf of de verwarming te laten doen en meteen de tegels te laten leggen want dat kunnen we niet zelf. Heb dus al zelf een beetje op internet gekeken maar ben op zoek naar ervaringen van andere mensen. Mn moeder heeft vloerverwarming als hoofdverwarming via de cv maar het is altijd koud bij hen in huis (of misschien zet ze m niet hoof genoeg?).
zaterdag 19 februari 2011 om 21:03
zaterdag 19 februari 2011 om 21:51
Electrisch is alleen geschikt voor bijvoorbeeld een badkamer. Het is verschrikkelijk duur in energiegebruik.
Ik denk dat je moeder de vloerverwarming niet hoog genoeg zet.
Ik heb ook VW en radiatoren, maar die laastste heb ik nooit aan staan.
Ik denk dat je moeder de vloerverwarming niet hoog genoeg zet.
Ik heb ook VW en radiatoren, maar die laastste heb ik nooit aan staan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 19 februari 2011 om 21:53
Ik heb de vloerverwarming in mijn huiskamer in 4 verschillende circuits aan laten brengen. Dus ik kan kiezen welk deel van de ik wil verwarmen. Verder is het natuurlijk logisch dat wanneer je huiskamer een bepaalde temperatuur bereikt de cv afslaat. Ongeacht hoe deze wordt verwamd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 19 februari 2011 om 22:09
Wij hebben vloerverwarming als bijverwarming, maar de radiatoren hebben we eigenlijk nooit meer gebruikt omdat er genoeg warmte van de vloer afkomt, dus ik zit er hard over te denken om ze af te laten koppelen. Scheelt ruimte en ik vind het ook lelijke dingen. Wij hebben een systeem wat is aangesloten op de stadsverwarming, met buizen die in gefreesde sleuven in de vloer liggen en dat werkt perfect. Het is altijd lekker behaaglijk, ik moet er niet aan denken om de radiatoren nog erbij aan te zetten, want dan wordt het echt bloedheet in huis.
zaterdag 19 februari 2011 om 22:11
Van die thermostaatknoppen op de radiatoren weet ik overigens niets af, wij hebben gewoon een thermostaat in de woonkamer en inderdaad, als de ruimte een bepaalde temperatuur bereikt heeft slaat de vloerverwarming uit, maar als het dan weer afkoelt gaat het gewoon weer aan, dus de vloer voelt nooit echt koud aan.