Ziektewet: Recht op kinderopvangtoeslag?

maandag 21 februari 2011 om 19:44

Volgens mij is het zo dat je recht hebt op kovtoeslag als je dat jaar, 2011 dus, minimaal 1 dag hebt gewerkt. Ik weet dus niet hoe het zit als je ziek bent. Vreemd dat je daar geen duidelijk antwoord op krijgt van de belastingdienst. Misschien kun je morgen weer terug bellen tot je een goed antwoord hebt.

maandag 21 februari 2011 om 19:48

En je hebt idd recht op kovtoeslag als je in een re-integratietraject zit. Wij hebben in de situatie gezeten dat mijn man zijn baan verloor en hij ziek thuis was. Voorlopig zat hij ook nog niet in een re-integratietraject, toen hebben we een sociaal-medische indicatie aan gevraagd bij de gemeentye voor de kinderopvang.

maandag 21 februari 2011 om 20:50

maandag 21 februari 2011 om 20:50

@ioni: je schrijft dat je in de ziektewet zit...Als ik jouw verhaal lees, is dit onjuist. Volgens mij word je nog steeds betaald door je werkgever en niet door het UWV. Je zit dus niet in de ziektewet en je hebt dus nog steeds recht op kov-toeslag.
Dat hele verhaal van dat je alleen nog recht op kov-toeslag hebt als je een reïntegratietraject doorloopt, geldt alleen als je via het UWV een ziektewetuitkering krijgt.
Je hoeft je voor 2011 dus nog geen zorgen te maken....
                    Dat hele verhaal van dat je alleen nog recht op kov-toeslag hebt als je een reïntegratietraject doorloopt, geldt alleen als je via het UWV een ziektewetuitkering krijgt.
Je hoeft je voor 2011 dus nog geen zorgen te maken....

dinsdag 22 februari 2011 om 10:36

dinsdag 22 februari 2011 om 12:31

Het advies van ossiepossie lijkt me niet de juiste weg. Het advies van de Belastingdienst trouwens ook niet. Voor ionigeldt dat er sowieso recht is op kinderopvangtoeslag. Dit omdat er inkomen uit tegenwoordige arbeid is. Dit recht op kot is er ook in 2012. Hoe de situatie na 2012 is, is koffiedik kijken.
Wat betreft de opmerking van ioni dat je maar moet afwachten of adviezen op fora juiste adviezen zijn: dit is volkomen waar en dat geldt ook voor het VIVA-forum. Over het onderwerp kot zijn echter op dit forum een aantal goede beantwoorders en ervaringsdeskundigen aanwezig. Het vraagt even wat zoekwerk om de informatie uit voorgaande topics te vinden. Wat van belang is dat er nog steeds geen regelgeving is wat betreft de koppeling aantal uren en hoogte van de kot. Zolang er zoals hierboven gesteld ¤ 1 inkomsten is uit tegenwoordige arbeid is de kinderopvangteoslag gewaarborgd. 1 topic hier nog toegevoegd:
Panda in "WW en kinderopvangtoeslag"
                    Wat betreft de opmerking van ioni dat je maar moet afwachten of adviezen op fora juiste adviezen zijn: dit is volkomen waar en dat geldt ook voor het VIVA-forum. Over het onderwerp kot zijn echter op dit forum een aantal goede beantwoorders en ervaringsdeskundigen aanwezig. Het vraagt even wat zoekwerk om de informatie uit voorgaande topics te vinden. Wat van belang is dat er nog steeds geen regelgeving is wat betreft de koppeling aantal uren en hoogte van de kot. Zolang er zoals hierboven gesteld ¤ 1 inkomsten is uit tegenwoordige arbeid is de kinderopvangteoslag gewaarborgd. 1 topic hier nog toegevoegd:
Panda in "WW en kinderopvangtoeslag"

dinsdag 22 februari 2011 om 13:38

Hee, ik vind na een halve dag internetten gewoon dit op de site van toeslagen:
Als u werkt, kunt u kinderopvangtoeslag krijgen. Onder werk verstaan wij dat een van de volgende situaties geldt voor u:
•Ik ben in dienst bij een werkgever.
•Ik heb winst uit onderneming.
•Ik heb inkomsten uit andere werkzaamheden (bijvoorbeeld als freelancer, alfahulp of artiest).
•Ik volg een re-integratietraject via mijn werkgever.
•Ik werk zonder vergoeding mee in de zaak van mijn toeslagpartner.
En ik ben in dienst van een werkgever, wel ziek langdurig, maar dat staat er niet bij.
                    Als u werkt, kunt u kinderopvangtoeslag krijgen. Onder werk verstaan wij dat een van de volgende situaties geldt voor u:
•Ik ben in dienst bij een werkgever.
•Ik heb winst uit onderneming.
•Ik heb inkomsten uit andere werkzaamheden (bijvoorbeeld als freelancer, alfahulp of artiest).
•Ik volg een re-integratietraject via mijn werkgever.
•Ik werk zonder vergoeding mee in de zaak van mijn toeslagpartner.
En ik ben in dienst van een werkgever, wel ziek langdurig, maar dat staat er niet bij.

dinsdag 22 februari 2011 om 14:40

Het staat inderdaad gewoon op de site van de Belastingdienst. Maar dat had je zelf ook al gevonden!
Ik wist dit zeker omdat ik het laatst ook al eens had nagezocht voor iets anders.
Overigens zou ik in algemene zin zeker niet op een forumbericht vertrouwen. Wat betreft belasting/sociale zekerheid heb ik al regelmatig de grootst mogelijke onzin zien langskomen...
                    Ik wist dit zeker omdat ik het laatst ook al eens had nagezocht voor iets anders.
Overigens zou ik in algemene zin zeker niet op een forumbericht vertrouwen. Wat betreft belasting/sociale zekerheid heb ik al regelmatig de grootst mogelijke onzin zien langskomen...
                                    ...