Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
You go girl!

Heb je trouwens nog iets met een psych kunnen bereiken maandag?
quote:_maris_ schreef op 22 februari 2011 @ 17:22:

Oh ja, ik heb me aangemeld bij een psych, word maandag gebeld over wanneer ik terecht kan (hadden nu vakantie) en de verwijsbrief ligt klaar bij de huisarts. *best trots dat ik dat geregeld heb*

Yes, I did!

Weet je, zoveel pijn als het me een paar dagen geleden nog deed dat je zei dat ik mezelf soms de put in praat, zoveel heb ik nu het idee dat ik die schop onder mn kont juist ff nodig had. Ik kijk nu ineens meer vooruit ofzo, besef me dat ik inderdaad wat in een negatieve spiraal zat, en heb het idee dat ik daar nu redelijk uit ben. Juich niet te hard, want het is geen garantie dat ik niet weer in die negatieve spiraal terechtkom, maar toch. Bedankt
Ben er weer, het is geen bbz! (zei ze opgelucht, want kneep 'm inmiddels behoorlijk).

Hoogstwaarschijnlijk wel nierstenen maar moet toch even wachten op de echo en foto voor m'n nieren volgende week, die al gepland staat. Heb medicatie meegekregen voor in die tussentijd, hopelijk gaat dat snel helpen!
Oh, niet mee gekregen, zat zelf in een spiraaltje Ik merk dat ik een aantal dingen van jullie niet goed heb meegekregen afgelopen week, dus ik heb dan zelf weer wat meer zicht op jouw status van vorige week gekregen. Het was voor mij zo lang geleden dat ik een dip had, dat ik het niet meer begreep, maar ben sinds het weekend weer bijgeschoold hoor!

Ben blij dat je het uiteindelijk wel waardeert. Ik heb een psych die dit bij me deed. Vond ik ook niet erg aardig van haar. Zij herhaalde gewoon wat ik zei, en vervolgens werd ik boos op haar, waar ze het lef vandaan haalde om dergelijke concusies te trekken, wie dacht ze wel niet dat ze wás zeg
Oh 'fijn' 5x5!

Toch beterschap gewenst hoor! Wat een vermoeiende toestanden toch allemaal!
Oh dat is wel een opluchting 5x5, dat het geen bbz is! Fijn dat je niet langer in spanning hoeft te zitten. Sterkte verder, want je bent er natuurlijk nog niet... hopelijk valt het allemaal mee en voel je je snel weer beter
Pfff... Ik zoek een tekening van een doos, liefst roze, liefst met FRAGILE erop, die een beetje is gescheurd/opengebarsten, en dan zou ik een lint eromheen ook leuk vinden.

Beláchelijk dat zoiets niet op internet te vinden is zeg!
quote:lief_29 schreef op 22 februari 2011 @ 22:48:

Pfff... Ik zoek een tekening van een doos, liefst roze, liefst met FRAGILE erop, die een beetje is gescheurd/opengebarsten, en dan zou ik een lint eromheen ook leuk vinden.

Beláchelijk dat zoiets niet op internet te vinden is zeg!

Belachelijk!

Ik heb een poging gedaan, maar ik ben geen Google-wonder en kan dus ook niks vinden.

'Fijn' dat het geen bbz is, 5x5. Hopelijk helpen de medicijnen en heb je de komende dagen wat minder pijn.

Wat lekker dat je geen stress hebt voor de bmw, Marriss. Goede reactie heb je trouwens gestuurd naar je collega's. Ze snappen het nog niet helemaal geloof ik.

Eén van mijn collega's zei gister dat zij de enige stabiele factor van de afdeling was. Daarmee heeft ze andere collega flink gekwetst. Dat ze mij en overspannen collega niet stabiel vindt, snap ik wel, maar dat ze parttime werkende collega ook instabiel vindt, vind ik wel heel erg.

Ik ga straks shoppen met mijn moeder. Ik wou even in haar lunchpauze samen naar twee winkels, maar ze is toevallig vrij vandaag, dus we hebben wat meer tijd. Ik heb nu echt nieuwe broeken nodig.
Zo, ik heb lekkerder geslapen dan de afgelopen paar nachten, die zetpil helpt wel! Vanochtend toen ik zoonlief had weggebracht naar de creche ben ik doorgegaan naar de apotheek voor nog wat zetpillen (had maar een klein voorraadje meegekregen gisteren) en daarna een tijdschrift voor mezelf gekocht (mag mezelf weleens verwennen eindelijk).

Einde van de ochtend moet ik naar de psych, verder hoef ik niks van mezelf vandaag.
Succes abc, niet je hobby hè.

Ik ben net bij de ha geweest, gekneusde ribbetjes dus. Moet veel pijnstillers slikken zodat ik normaal blijf ademen. Totdat ik van de pijnstilling af ben, niet sporten

Vandaag Liefdag

Ik moet vanavond naar de psychiater

Ik wil afwassen en wassen

Ik ga in mijn boek lezen

Ik zou kunnen stoffen

Ik heb trouwens deze serie besteld:

http://www.harlequin.nl/e ... By=BookNumber&OrderDesc=0

Ik had Stille getuige al in een winkel gekocht, en nu de rest er dus maar bij besteld. Heb nog een hoop Liefdagen te gaan
Dat is inderdaad niet mijn hobby, maar moet nu toch echt gebeuren, mijn broeken zijn nu echt veel te groot, dat lijkt niet mooi en zit ook niet lekker.

Balen dat je niet mag sporten, wel heel verstandig van je dat je naar de dokter bent gegaan en luistert naar zijn advies.

Die boeken zijn goed, die ga ik ook bestellen. Ik heb er één van en ik wist niet dat er meer van waren. Die moet ik natuurlijk wel hebben, ik heb mijn series graag compleet. Bedankt voor de tip.
Let op dat er bij Nu in de winkel nog eentje staat. En er komt er nog eentje uit maar dat duurt nog een paar weken.
Ik heb ze ook besteld. Op bol.com staan deel 7 en 8 ook al. Nog meer leesvoer dus voor Liefdagen en abcdagen .

Vandaag:

Ik moet niks

Ik wil een nieuwe broek kopen

Ik zou ook nieuwe laarzen kunnen zoeken

Morgen:

Ik moet werken

Ik moet naar de info middag IVF in het ziekenhuis

Ik moet sporten

Ik wil ....

Ik zou kunnen .....

Ik heb morgen helemaal geen tijd om iets te willen of te 'zou kunnen'.
quote:lief_29 schreef op 23 februari 2011 @ 10:12:

Let op dat er bij Nu in de winkel nog eentje staat. En er komt er nog eentje uit maar dat duurt nog een paar weken.Ik had ze al gezien op bol.com .
Veel plezier verder met je Liefdag en succes bij de psychiater. Ik ga me douchen en aankleden en dan naar mijn ouders.
Even een vraag...ik moet morgen naar de ba voor het eerst, en deze zal vast wel eea gehoord hebben van mijn lg, maar ik zal zelf ook wel moeten vertellen hoe of wat. Aangezien ik de laatste tijd zoveel vergeet, is het gek als ik een briefje maak als een geheugensteuntje waar de belangrijkste dingen opstaan die ik zeker moet melden? Er is zoveel gebeurd de afgelopen (bijna) 2 maanden dat ik echt bang ben dat ik dingen vergeet te vertellen.
Hallo dames,

5x5 ik vind een briefje niet gek hoor, heel goed juist. maar ik denk wel hetzelfde als jij haha ik vind het dan stom en neem het ook niet mee, waar ik alleen mezelf maar mee heb, want helft vergeten haha.

Ik heb niet helemaal meegekregen wat er precies met je aan de hand is, maar ik hoop dat je er snel bovenop bent.

Lief, gekneusde ribben, meid wat zal dat pijn doen. heb ik gehad toen ik zwanger was, kind had zo hard op mn ribben geschopt dat er 2 gekneusd waren haha, ja nu kan ik er om lachen, toen niet. en bevallen met gekneusde ribben is helemaal niet leuk. sterkte ermee. ik hoop dat je een andere ba krijgt, want deze klinkt niet leuk. Ik heb gehoord dat ik ook een andere heb, want hij is weg ofzo. nou hoef ik voorlopig er niet heen, maar vind ik niet leuk, moet je zo iemand weer leren kennen , terwijl ik net bij die andere mn ziel en zaligheid heb neergelegd. maar ja tis niet anders.

abc, wel lekker toch dat je broeken te groot zijn. bij mij helaas anders om. sinds ik thuis zit ben ik echt zeker 10 kilo aangekomen..en nu ik al bijna 3 weken niet meer rook, snaai ik nog meer. vraag me af of ik niet beter weer kan gaan roken..zucht.

maris..wat een plannen met je zolder meid, leuk hoor. wat lief dat je vader aan het werk gaat en jij in de sauna zit haha.Oh ja wilde ik nog even zeggen...over je collega´s. Toen ik deze ervaring nog niet had, zou ik precies hetzelfde gereageerd kunne hebben..pff duurt nog zo lang, kan het niet eerder. of misschien zelfs wel, jeetje laat maar als het zo lang moet duren wil ze me zeker helemaal niet zien. snap je. nu ik deze ervaring wel heb, kan ik ook snappen waarom iemand pas over 6 weken ofzo af kan spreken. en waarom 2 afspraken de limiet zijn. wat ik dus met een heel verhaal zeggen wil..neem het ze niet al te kwalijk, waarschijnlijk snappen ze het ( gelukkig voor hun) gewoon helemaal niet.

Annemie hoe is het met jou, heb je al even niet gezien geloof ik.

zonnestraal hoe is het nu met jou? gaat het er al uit zien dat je binnenkort weer een beetje aan het werk moet?

Ben ik iemand vergeten? ik hoop het niet.

Ik ben al heel lang niet echt meer hier geweest, denk zeker ruim 2 weken en sinds het nieuwe deel, daarvoor al zelfs echt niet meer bijgelezen. zou dat een teken zijn dat het op zich de goeie kant uit gaat met me, dat ik minder de behoefte heb om hier de hele dag te kijken. ik heb dagen gehad dat ik echt steeds zat te verversen om te kijken voor nieuwe berichten. het is neit dat het me niet meer kan schelen hoor hoe het met jullie is, kan me juist wel schelen, maar de dagen vliegen voorbij en vaak sta ik er neit echt meer bij stil dat ik BO ben. hoewel ik natuurlijk nog lang niet beter ben. ben echt nog wel moe en soms nog wel eens huilerig, maar ja gaat denk ik toch de goeie kant op.

Ik heb nu 3 weken 3x2 uur gewerkt en ik ben eigenlijk wel heel moe nu. nu weet ik niet zo goed wat ik meot gaan doen. arbo gaat namelijk weer bellen deze week. ik zou wel een weekje weer ¨vrij¨willen om ff weer uit te rusten. maar ja hoe ga ik dat voor elkaar krijgen. zou ik dat gewoon kunnen voorstellen of zou ik dan mn uren in moeten leveren, ik ben nog steeds 100% ziek gemeld en veel vak uren heb ik niet.

ik moet vandaag niets

ik wil vandaag eten koken

ik wil vandaag gezellig met mijn meiden filmpje kijken

ik zou heel vroeg naar bed kunnen gaan.

morgen

ik moet werken

ik wil shoppen

ik zou na het werk gewoon thuis kunnen blijven en niets doen.
Toffe, het lijkt me wel goed nieuws dat je hier niet zo vaak meer bent. Dan ben je toch weer een stuk zelfstandiger aan het worden en niet zo druk meer met je bo. Ik zit zelf nog elke dag regelmatig te verversen, dus heb nog een weg te gaan blijkbaar, haha!

Ik moet over drie weken alwéér naar de ba. Ik zei nog dat ik dat wel snel vind, maar het antwoord was dat ze dan mijn psych heeft gesproken en dat dan met mij kan doornemen. Ja, dát vind ik, achteraf dus, wel weer erg lang duren!

5x5, gewoon briefje meenemen hoor. Het is een symptoom van bo dat je vergeetachtig bent, dus niemand die je dat zal kwalijk nemen, zeker een goeie ba niet.
Oke, een briefje mee is dus toch niet gek, mooi dat ik dat dan ga doen!

Toffe, het lijkt me inderdaad wel een goed teken dat je hier minder bent. Je komt ook wel positief over vind ik! Houden zo! En inderdaad goed op jezelf blijven passen als je voelt moe te zijn.

Het gesprek bij de psych was wel positief, we hadden allebei het idee dat ik toch al een beetje vooruitgang had geboekt, heb steeds vaker genietmomentjes, psychisch blijf ik me nog steeds stabiel voelen, en ook het accepteren van de bo en de lichamelijke klachten gaat me makkelijker af. Over 4 weken moet ik er weer heen, ben benieuwd hoe het gaat, normaal ga ik 1 x in de 2 weken ong. Maar nu kwam het toevallig zo uit.

Vanmiddag (en vanavond) lekker 5x5tijd, hoef pas tegen 5 uur weg om de jongste weer op te halen.
Ik ben best wel moe. Toch wel aardig wat gedaan vandaag, voelde me er goed bij, maar stort nu een beetje in elkaar. Het is blijkbaar toch teveel om naar de dokter te gaan, twee wasjes erin te stoppen, de was te vouwen en te strijken en de afwas te doen. Stoffen wordt weer niks vandaag. Hopelijk kan ik nog boodschappen doen zo, maar moet eerst maar even op de bank met een boek en thee.

Heb trouwens vandaag Ex uitgelezen van Helen Fitzgerald. Heel fascinerend boek, knap geschreven.
Lekker genieten van je boek en kopje thee, Lief, dat heb je verdient!

Zooo irritant...hoorde net de bel (lag op de bank en kon net niet zien wie dat was). Dus ik spring op van de bank, loop naar de gang, sleutel niet in de deur. Oke, zat nog in de andere deur, dus ik haal m'n sleutelbos, en toen zag ik degene die dus aanbelde alweer weglopen. Was een jongen met een enquete formulier in z'n handen, dus ik blij toe dat ik niet open had gedaan, maar ik baalde wel want ik had lekker kunnen blijven liggen en merk nu dat m'n hart alweer tekeer gaat van het opstaan en heen en weer lopen.

Gisteren trouwens ook 2 jongens de deur gewezen, iets met energie... Ja ken dat, ze houden je aan de praat en proberen je ergens toe te verleiden, mooi niet dus!
Was net bijna in slaap gevallen op de bank, nu toch weer wakker. Zometeen door de sneeuw (wat.. sneeuw, ik wil lente!) naar buiten om de jongste weer op te halen, en dan beginnen met eten opzetten.
Ja ik ben ook al op zoek naar mijn snowboots...

We lopen geflij kop, 5x5, ik heb drie letters gelezen en ben in slaap geknikkerd. Zó moe! Ik vraag me af of ik de 4x4 wel ga halen hoor deze week. Morgen maar goed proberen te voelen.
Ik wil geen sneeuw!! Ik wil lente. Hier is gelukkig geen sneeuw te bekennen.

Toffe, je klinkt goed. Maar mag ik een kritische vraag stellen? Je zegt dat je behoefte hebt aan vakantie. Gaat het dan echt goed of doe je eigenlijk al meer dan je kan hebben? Bij mij is behoefte aan vakantie een slecht teken namelijk, zodra ik onder de douche over vakantie en vrije dagen sta te dromen, weet ik dat ik weer te veel gedaan heb en dat mijn lichaam rust nodig heeft. dat teken herken ik inmiddels bij mezelf.

5x5, Lief blijkbaar heeft jullie lichaam die extra rust van dat uurtje slapen nodig, anders val je volgens mij niet zomaar in slaap terwijl je er niet bewust voor gaat liggen.

Lief, als jij nog zo moe bent dat je overdag zomaar in slaap valt dan lijkt het mij te vroeg om uit te breiden met uren. Ik mag van de ba pas uitbreiden als ik minimaal twee weken geen last heb gehad van het werken en daarnaast ook gewoon leuke dingen kan doen. Zover ben ik nu wel en ik wou volgende week gaan uitbreiden, maar ik heb zoveel afspraken staan volgende week dat ik daar eigenlijk geen tijd voor heb . Ik werk nu 3x 4 uur en dat gaat prima. Wat is nu verstandiger volgens jullie, naar 4x 4 uur of naar 3x 5 uur? Ik ga morgen in ieder geval aan mijn baas vragen of hij me voor 10 uur beter wil melden, dat werk in het hele jaar al, dus dat kan nu ook wel officieel ipv therapeutisch.

Winkelen was wel leuk, maar ik ben niet geslaagd voor een broek. Ik zoek een nette broek voor naar mijn werk en we konden niks vinden. Wel allemaal spulletjes gekocht om cupcakes en taarten mee te versieren.

Ik ben nu wel heel moe en ik heb hoofdpijn. Die hoofdpijn kan ook komen van vochtgebrek, ik bedacht net terug in de auto dat ik maar twee glazen drinken had gehad over de hele dag. Ik heb nu dus een pot thee naast me staan om dat vochttekort in ieder geval een beetje aan te vullen. Volgens mijn vriend ben ik nog bleker dan de gordijnen (en die zijn wit). Hij heeft straks repetitie dus ik kan vanavond zonder schuldgevoel lekker vroeg naar bed.

Ik wil straks nog even de voor- en nadelen van die nieuwe functie op papier zetten en dan morgen samen met mijn baas een beslissing nemen over of ik het wel of niet ga doen. Ik ben er voor mezelf nog steeds niet helemaal uit, misschien heeft mijn baas nog voor- of nadelen die ik zelf niet zie en kan dat net de doorslag geven.
Haai, ben er ook weer

Heb bijgelezen maar niet zoveel reageerpuf, sorry. Kom dus alleen even ego doen....

Gesprek bij bmw was wel ok eigenlijk. Vriend was ook mee, bmw betrok hem er ook in, vond ik wel fijn. We hebben gesproken over het gesprek dat ik volgende week met lg zal hebben. Ik heb heel erg in mn hoofd dat ik dan al mn frustraties en teleurstellingen op tafel moet gooien, terwijl bmw juist zei: ga eerst maar eens samen met de psych alles op een rijtje zetten. Wat ligt bij jezelf, wat ligt aan de arbeidsomstandigheden, wat had anders gekund/moet anders in de toekomst? Ik denk dat ik dat zelf ook al wel op een rijtje heb, maar misschien is het inderdaad niet verkeerd om het eerst nog met een prof te bekijken. Het is nu mijn eigen perspectief, en deze wordt nog behoorlijk overmand door emoties. Niet zo erg meer als in het begin, maar toch. Het geeft me geloof ik wel wat rust, het idee dat ik niet meteen alles op tafel 'moet' gooien bij lg volgende week. Ik ben ook bang dat er misschien een discussie ontstaat, en dat ik me toch nog heel snel aangevallen voel, en ik nog steeds heel snel in de verdediging schiet. Dat vindt bmw ook, en hij raadt mij daarom dus ook aan om er nog mee te wachten tot ik nog steviger in mn schoenen sta dan nu. Aan de andere kant, lg heeft volgende 1,5uur ingepland voor het gesprek met mij, als ik mn frustraties en teleurstellingen nu nog niet op tafel gooi, waar moet ik het dan met die man over hebben?!?!

Wat vinden jullie van bmw's plan?

Sauna was lekker, maar echt genieten lukte me op één of andere manier niet. Zat nog met het gesprek met bmw in mn hoofd, het was druk en ik heb vreselijk zere schouders. Helaas...

Maaar.... thuiskomen maakte een hoop goed. Mn ouders hebben de zolder geschuurd en in de grondverf gezet, ze hebben de vaatwasser uitgepakt, was opgevouwen, én er is een groot bos bloemen voor me bezorgd van collega's (die mams mooi op een vaas heeft gezet) en er zijn 4 boeken binnengekomen die ik op internet had besteld. Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven