Frustrerend probleem met buren

22-02-2011 22:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo vivadames,

Mijn eerste post hier, na lang hier rond gelezen te hebben.

Ik zit echt met mijn handen in het haar door de geluidsoverlast die ik heb van mijn buren.

Ik woon nu 2,5 jaar in een soort van studentenhuis, met verschillende units met een eigen voordeur. Je moet je voorstellen dat er allemaal kamers naast elkaar zitten.

Sinds 4 maanden wordt er heel vaak (zo'n 4 à 5 dagen per week) 's avonds en 's nachts keiharde muziek gedraaid, met zo een erge bas dat mijn cavia in zijn kooitje zit te trillen.

Regelmatig klop ik op de muren om ze te laten weten dat het echt te hard is.

De reactie die ik dan terugkrijg: 'Kutburen!!' en de muziek harder zetten. Ik ben een keer langsgeweest, om te vragen of het alsjeblieft wat zachter mocht. Toen hebben ze de muziek wel uitgezet maar verder is er niks verandert.

Na weer een slapeloze nacht heb ik mijn huurbaas gemaild. Ze hebben toen een waarschuwing naar diegene gestuurd. Diegene (mijn bovenbuurvrouw) gaf toen bij hen aan dat zij een maand op vakantie is geweest. Terwijl ik nota bene in die tijd bij haar aan de deur heb gestaan!

Huurbaas gelooft dit direct en vraagt aan mij of het niet iemand anders is die de herrie maakt. Ik zei dat ik erop zou letten en ze zou mailen als ik weer last had van de overlast.

Ik bleef last houden en mijn linkerbuurman bleek uiteindelijk de echte 'boosdoener' te zijn geweest. Dit weet ik omdat er toen er om 4 uur ’s nachts weer een enorme herrie was, ik samen met mijn onderbuurvrouw voor zijn deur stond. Muziek ging zachter maar hij deed niet open.

Huurbaas gemaild, die een waarschuwing naar de linkerbuurman heeft gestuurd. Ik had echt het gevoel dat zij achter mij stonden.

Ondertussen kreeg ik een brief in mijn bus van mijn onderbuurvrouw of ik mijn muziek zachter wilde zetten (!)

Ik heb toen samen met haar een brief geschreven naar mijn linkerbuurman of hij nu alsjeblieft gewoon die herrie uit wil zetten.

Toen hij deze brief kreeg is hij samen met zijn vriendin (?) als een gek gaan lopen schreeuwen voor de deur van mij en die van mijn onderbuurvrouw. Ze hebben staan schelden en bonken op de deur. Ik was echt verstijfd van angst.. Achteraf had ik gewoon de politie moeten bellen.. ik was echt zo bang! Ze hebben later die nacht ook nog voor het raam staan schreeuwen en schelden.

Dit was zaterdagavond. Maandagochtend heb ik gelijk gebeld naar mijn huurbaas. Alles uitgelegd. Wat was hun reactie? Ja, ga maar met ze praten.. geluidsoverlast is toch niet ernstig genoeg om langs te komen.. Say what?!

Ik ga toch niet gewoon bij die jongen aan de deur staan kloppen? Ik voelde me gewoon echt bedreigd door hem!

Stel ik me aan? En wat moet ik nu? Dit is toch ook een taak van de huurbaas?

P.s. Ik vind het echt niet erg als mensen overdag muziek draaien. En ook heus niet als het wat harder is. Maar ik werk op dit moment 5 dagen per week. Ik wil slapen om 24.00 uur! Ik hoop niet dat ik overkom als zo’n irritant geval dat overal over loopt te zeiken.. maar er zijn toch gewoon grenzen als je met mensen samenleeft?!

Sorry voor dit belachelijk lange verhaal, ik moet het gewoon ergens aan kwijt. Mijn vriend slaapt overal doorheen dus die snapt mijn opwinding gewoon niet echt..
Ik weet niet waar je woont maar sommige steden hebben een bureau overlast.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Volgens mij moet het na tienen toch gewoon rustig zijn. Misschien dat je overdag gewoon eens informatie kan vragen bij de politie/wijkagent. Hier moet toch echt iets aan gedaan worden. En je bent echt geen zeikerd hoor (ik snap niet hoe jij dit volhoudt, ik zou een avond per week al veel vinden. Feestjes uitgezonderd).
Heb je al contact opgenomen met de wijkagent of het meldpunt overlast?
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga eens kijken of er zo'n bureau zit in Amersfoort. De wijkagent is inderdaad ook een goeie!
Kan jouw vriend niet eens een keer met de buurman gaan praten?
quote:Haley schreef op 22 februari 2011 @ 22:17:

Kan jouw vriend niet eens een keer met de buurman gaan praten?Zou inderdaad een goede optie zijn, mijn vriend heeft alleen last van stotteren als hij zo iets moet doen.. Daarom vindt hij dat moeilijk.. Ik kan ook eventueel samen met hem gaan. Maar wat er is gebeurd die zaterdagavond houdt me (psychologisch) tegen!
Hey!

Pff Ik weet precies wat je bedoelt.

Ik zou evengoed de politie bellen. Zodra zij hun muziek te hard aan hebben, gewoon bellen. De politie kan inprinciepe niet veel. ze kunnen een boete uitdelen, maar veel meer ook niet. Misschien dat ze het apparatuur mee mogen nemen, maar dat weet ik niet zeker.

Als ze het niet te druk hebben komen ze langs. 1e keer is een waarschuwing, 2e keer een boete (hier althans)

Aangezien ze ook 'bedreigen' is het wel handig dat je de politie hierover inlicht.

Je huisbaas moet hierin optreden. In ieder geval een waarschuwing geven o.i.d. Zoek je huur contract op en lees deze goed na. Vaak heb je naast een huurbaas ook een huur instantie? ( kom even niet op het juiste woord)

Het gebouw is dan van hun, maar er zit dan een huurbaas in die alles in de gaten houd.

Zoals hier hebben wij 'Van Alckmaer' Hun hebben de gebouwen/ huizen in hun bezit. Als wij problemen hebben met buren, moeten wij hun aanschrijven. Hun zijn verplicht om in actie te komen. Des te meer klachten, des te sneller ze wat doen.

Succes in ieder geval!
Nazkar, haal je huurbaas niet door de war met huismeester?
Hmm dat zou best wel eens kunnen, sorry voor dat misverstand!
quote:Nazkar schreef op 22 februari 2011 @ 22:22:

Vaak heb je naast een huurbaas ook een huur instantie? ( kom even niet op het juiste woord)

Het gebouw is dan van hun, maar er zit dan een huurbaas in die alles in de gaten houd.

Ja ik schreef 'huurbaas', maar daarmee bedoel ik dus die instantie.. zet dat liever niet op internet maar het is inderdaad zo'n grotere instantie voor studenten.

Er is niet een opzichter aanwezig ofzo..
Heb je al overwogen een afspraak te maken om op kantoor langs te komen en de problemen voor te leggen?
Er is hier (na mijn kleine onderzoek op internet) geen bureau overlast. Ook op de site van de gemeente kom ik niet veel verder. Toch maar een keer bij de politie langs.

Loop ik dan gewoon het politiebureau binnen? Heb geen flauw idee hoe zoiets gaat :P
quote:plops schreef op 22 februari 2011 @ 22:30:

Heb je al overwogen een afspraak te maken om op kantoor langs te komen en de problemen voor te leggen?Ik kan inderdaad ook om een ander contactpersoon te vragen bij hen. Dankjewel
Je kan ook hun 0900/0800 nummer bellen voor info volgens miij....
Heb zelf ook zo'n buurman gehad, gewoon elke keer de politie of wijkagent bellen, die kunnen inderdaad uiteindelijk de apparatuur die de overlast veroorzaakt in beslag nemen..
Wat je doet is:

- waarschuwen

- werkt dat niet, direct de politie bellen

- die komen langs, delen inderdaad een waarschuwing uit

- is het dan nog niet over, bel je nog een keer

- komen ze weer langs, bij ons wordt dan de geluidsinstallatie in beslag genomen

Zo ver zal het waarschijnlijk niet komen, als ze een waarschuwing hebben zullen ze het diezelfde avond niet weer doen.

Gebeurt het de dag, of de week, daarna weer; zelfde verhaal.

Bij meerdere constateringen (waarbij de politie dus daadwerkelijk is langs geweest en er overlast is geconstateerd) is je huisbaas verplicht actie te ondernemen. Doet hij dat niet, dwing je huurverlaging af wegens verstoring van het woongenot.
Je hebt dus eerst je bovenbuurvrouw verdacht en zelfs haar laten aanschrijven door de huisbaas, maar het blijkt dat het al vier maanden de linkerbuurman was?

Ik mis nog wat info over die linkerbuurman Hoe is je relatie met de linkerbuurman? Wat heb je allemaal al geprobeerd. Een boze brief geschreven begrijp ik. Sprak je hem hiervoor weleens? Is het normaal gesproken (niet 's nachts en waarschijnlijk dronken/high) een redelijk iemand? Dan zou je overdag toch een keertje kunnen proberen om het over het geluid te hebben? ik lees nog nergens dat je dat al hebt geprobeerd.
En heeft de linkerbuurman geen rechterbuurvrouw/man. Maw zijn er niet meer bewoners behalve jouw onderbuurvrouw die last hebben? Dan zou ik samen/namens iedereen actie ondernemen.
Misschien kun je op de één of andere manier opnamens maken?

Dat je misschien 'iets' meer bewijs hebt voor de instantie?!

Een (aangetekende) brief sturen naar je buren en de instantie.

Dat als de politie een keer langs komt, dat je ook kunt laten zien dat je er mee bezig bent, en niet de politie maar belt omdat het 'makkelijk' is, en dat je zelf ook echt het probleem wilt oplossen.

Moeilijk hoor, Wij hebben een buurman (2 huizen verderop) En die is net zo... En de instantie doet er ook weinig aan. hij heeft wel al 2 gesprekken gehad op kantoor, maar nu draait hij 20 sec kneiter hard zijn muziek, en dan doet hij hem weer uit... en dat elke dag..

Of hele avonden, en dan zijn deur niet open doen.. Wij hebben al zo vaak de politie gebeld.. maar die bellen de buurman dan en melden dat zijn muziek zachter moet, of de politie heeft het te druk om langs te gaan.. hopeloos is het..
quote:borderwalk schreef op 22 februari 2011 @ 22:38:

Je hebt dus eerst je bovenbuurvrouw verdacht en zelfs haar laten aanschrijven door de huisbaas, maar het blijkt dat het al vier maanden de linkerbuurman was?

Ik mis nog wat info over die linkerbuurman Hoe is je relatie met de linkerbuurman? Wat heb je allemaal al geprobeerd. Een boze brief geschreven begrijp ik. Sprak je hem hiervoor weleens? Is het normaal gesproken (niet 's nachts en waarschijnlijk dronken/high) een redelijk iemand? Dan zou je overdag toch een keertje kunnen proberen om het over het geluid te hebben? ik lees nog nergens dat je dat al hebt geprobeerd.

Het bleek eerst (of ook) bij mijn bovenbuurvrouw vandaan te komen. Ik ben toen ook bij haar langsgeweest met de vraag of het zachter kon. Daarna nog steeds herrie, huisbaas aangeschreven, zij ontkende herrie te maken, verder nooit meer last van gehad.

Ik heb eerst geprobeerd door op de muur te kloppen (dat gebeurt hier in deze huizen wel meer, dan is het gelijk zachter) deze buurman doet dit helaas niet.

Ik heb toen met de onderbuurvrouw een hele nette brief gestuurd met de vraag of het zachter kon. Echt niet met een boze toon.

Ik ken deze jongen eigenlijk niet want hij laat zich nooit zien..

Toen ik bij hem aanklopte deed hij niet open, verder zie ik hem ook nooit.
quote:borderwalk schreef op 22 februari 2011 @ 22:41:

En heeft de linkerbuurman geen rechterbuurvrouw/man. Maw zijn er niet meer bewoners behalve jouw onderbuurvrouw die last hebben? Dan zou ik samen/namens iedereen actie ondernemen.Zaten onderbuurvrouw en ik ook al over na te denken, om langs de omringende huizen te gaan.
quote:Watchamacallit schreef op 22 februari 2011 @ 22:37:

Wat je doet is:

- waarschuwen

- werkt dat niet, direct de politie bellen

- die komen langs, delen inderdaad een waarschuwing uit

- is het dan nog niet over, bel je nog een keer

- komen ze weer langs, bij ons wordt dan de geluidsinstallatie in beslag genomen

Zo ver zal het waarschijnlijk niet komen, als ze een waarschuwing hebben zullen ze het diezelfde avond niet weer doen.

Gebeurt het de dag, of de week, daarna weer; zelfde verhaal.

Bij meerdere constateringen (waarbij de politie dus daadwerkelijk is langs geweest en er overlast is geconstateerd) is je huisbaas verplicht actie te ondernemen. Doet hij dat niet, dwing je huurverlaging af wegens verstoring van het woongenot.

Dit is natuurlijk dé manier.

Een andere optie is je vriend eens aan te laten bellen; misschien maakt dat meer indruk dan twee buuffies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nog even OT over dat bonken:

Ik woon al jaren op een studentengang in mijn ervaring werkt persoonlijk aankloppen en vriendelijk iedere keer zeggen (dus op tijd bijv. al om 10 uur en niet als je echt moet slapen én zeker voordat je je groen en blauw hebt geergerd) dat je last hebt van de bass en of die wat minder kan het beste. Bonken vind ik zo'n rare anonieme uiting van frustratie.
quote:Nazkar schreef op 22 februari 2011 @ 22:42:

Misschien kun je op de één of andere manier opnamens maken?

Dat je misschien 'iets' meer bewijs hebt voor de instantie?!

Een (aangetekende) brief sturen naar je buren en de instantie.

Dat als de politie een keer langs komt, dat je ook kunt laten zien dat je er mee bezig bent, en niet de politie maar belt omdat het 'makkelijk' is, en dat je zelf ook echt het probleem wilt oplossen.

Moeilijk hoor, Wij hebben een buurman (2 huizen verderop) En die is net zo... En de instantie doet er ook weinig aan. hij heeft wel al 2 gesprekken gehad op kantoor, maar nu draait hij 20 sec kneiter hard zijn muziek, en dan doet hij hem weer uit... en dat elke dag..

Of hele avonden, en dan zijn deur niet open doen.. Wij hebben al zo vaak de politie gebeld.. maar die bellen de buurman dan en melden dat zijn muziek zachter moet, of de politie heeft het te druk om langs te gaan.. hopeloos is het..Ja echt hopeloos! Het is zo frustrerend en je voelt je zo moedeloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven