Buren
woensdag 23 februari 2011 om 18:37
Samen met mijn vriend woon ik op een recreatieterrein. We hebben een goed contact met alle buren en gaan regelmatig bij elkaar langs. Ook met onze directe buren is een goed contact. Alleen ik wordt stapel gek van de buurvrouw. Ze is om het aardig te zeggen niet echt de slimste. Kan alleen maar over sex praten, weet het altijd beter, geeft af op buitenlanders, haar hoogte punt van de dag is de bold en the beautiful, need i say more??? Ik vind het prima dat ze af en toe eens langs komt maar het loopt de spui gaten uit. Zodra een van ons naar buiten komt staat ze in de tuin. Als we een discussie met z'n tweeen hebben mengt ze zich er in. We hebben een aantal kippen rondlopen en die worden continu ongevraagd gevoerd en dan loopt ze dus weer in de tuin. Mijn vriend heeft er jaren lang alleen gewoond en die vond het wel gezellig om wat aanspraak te hebben. Hij begrijpt mijn bezwaren en wil er ook wel wat aan doen. Maar hoe maken we het haar duidelijk zonder haar te kwetsen. Het contact hoeft niet helemaal te verdwijnen maar 1 keer per dag moet toch ook genoeg zijn.
woensdag 23 februari 2011 om 18:45
Begin een discussie over kwantummechanica. Ok, een beetje overdreven maar stuur het gesprek naar een onderwerp waarvan je weet dat ze er geen flauw benul van heeft. De bezuinigingen in het onderwijs bijvoorbeeld of de komende verkiezingen. Kijk verbaasd als ze over een soap begint, vraag haar waar ze het in Godsnaam over heeft. Het is helemaal niet erg als ze vindt dat je een domme vraag stelt.
verba volant, scripta manent.
woensdag 23 februari 2011 om 18:51
quote:MarianneDavids schreef op 23 februari 2011 @ 18:45:
Begin een discussie over kwantummechanica.
Hahaha!
O vreselijk lijkt me dat, zo'n buurvrouw.. Ik zou iets zeggen in de trant van: vriend en ik zijn nogal op onze privacy, zijn graag alleen, gelukkig wordt dat hier wel gerespecteerd (hint hint). Of snapt ze die niet?
Begin een discussie over kwantummechanica.
Hahaha!
O vreselijk lijkt me dat, zo'n buurvrouw.. Ik zou iets zeggen in de trant van: vriend en ik zijn nogal op onze privacy, zijn graag alleen, gelukkig wordt dat hier wel gerespecteerd (hint hint). Of snapt ze die niet?
woensdag 23 februari 2011 om 19:00
woensdag 23 februari 2011 om 19:06
quote:mymelody schreef op 23 februari 2011 @ 19:05:
Ik zou weggaan bij je vriend, heb je dat gedoe met die buuf ook niet meer
(denk je dat we gek zijn ofzo??)
Geen terechte opmerking. Het zijn twee volledig verschillende topics waar ze advies vraagt.
TO, ik zou de tip opvolgen door een heel moeilijk gesprek met haar aan te gaan waar ze niks van snapt.
Ik zou weggaan bij je vriend, heb je dat gedoe met die buuf ook niet meer
(denk je dat we gek zijn ofzo??)
Geen terechte opmerking. Het zijn twee volledig verschillende topics waar ze advies vraagt.
TO, ik zou de tip opvolgen door een heel moeilijk gesprek met haar aan te gaan waar ze niks van snapt.
woensdag 23 februari 2011 om 19:09