Haarlem: wat/waar?

24-02-2011 16:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week een weekendje naar Haarlem en vroeg me af wat aanraders zijn wat betreft echt goed eten, hippe winkels en museum?

Thanks!
Zou zeker restaurant Specktakel doen. Wel reserveren, want altijd erg druk. Ze hebben allerlei gerechten uit de hele wereld met bijpassende wijnarrangementen voor een leuke prijs. Ieder gerecht wordt ook geserveerd op aparte borden. Echt leuk!!
Haarlem blog

topic

nog een topic

nog een topic

en nog een topic

nog eentje over high tea in Haarlem
Teylers museum , veel leuke winkeltjes in de kleinere straatjes in het centrum, eigenlijk overal behalve de Grote Houtstraat. Restaurants: Jai Bharat en Sumo op de Oude Groenmarkt, Specktakel in de Spekstraat. Anne & Max voor goede koffie en broodjes.

Veel plezier.
Haarlem is leuk!

Je kunt trouwens nog meer topics doorspitten als je wilt, moet je even via dat schermpje rechts (met google en zoeken erbij) zoeken.

Veel plezier!
Hippe winkels vind je in de Kleine Houtstraat en in de Wamoesstraat. Als je houdt van Scandinavische kledingmerken en mooie sieraden is Moise echt een aanrader Wamoesstraat). Lunchen kan daarnaast bij Pieck.

Lekker eten doe je bij de Nieuwe Koningin: wel nu alvast even reserveren! De hierboven aangeraden Sumo zou ik links laten liggen, vind ik een beetje een sushi-vreetschuur. Maar da's persoonlijk natuurlijk.
Leuke hippe tent voor een hapje of een heerlijk wijntje: dodici!
Haarlem is the best !

Winkel vooral in de zijstraten van de Grote Houtstraat (dat is de hooofdstraat met de ketens), dus de Zijlstraat (!!), de Kleine Houtstraat, De Bareljorisstraat en de Warmoestraat.

Lunch: Op de Grote Markt: Ludic, L'Anders en Madam Marlie (en sla vooral Brinkman en Dora over) en in de Anegang (zijstraat Grote Houtstraat) de Karmeliet, Anne & Max in de Zijlstraat en Nobel aan het Spaarne.

Restaurants: in het Goede Uur, het Pakhuis, het Specktakel, Koekjes en Kalfjes, Madam Marlie en Ludic.

Te doen: Hofjestocht, Teyler museum en het Frans Halsmuseum en loop vooral even langs het Spaarne en door de kleine straatjes van de hoerenbuurt (wel 2 bordeels haha).
eten bij la plume achter de bovo is ook een aanrader, altijd druk en heerlijk eten
Nog maar een keer noemen: Anne&Max in de Zijlstraat voor de beste cappuccino van Haarlem mét een stuk goddelijke chocoladetaart!

Enjoy!
En borrelen/wijntjes drinken bij Viqh op de Markt.
quote:akka schreef op 24 februari 2011 @ 18:15:

Nog maar een keer noemen: Anne&Max in de Zijlstraat voor de beste cappuccino van Haarlem mét een stuk goddelijke chocoladetaart!

Enjoy!Of worteltaart
Die is ook errug lekker ja!

En de brownies ook.... en de soepen en broodjes ook....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven