Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Ja, das een keer wat anders, forumbitch van de maand.

Ik word vast genomineerd.
Geen bijzonderheden
Ik weet niet te omschrijven wat iemand een bitch maakt, maar wat iemand tot een menslievend medemens maakt iig beter.
quote:fashionvictim schreef op 31 december 2007 @ 01:44:

[...]

Yaahaas, vraag dat nou niehiet....

Serieus, het lijkt me wel duidelijk dat er nogal een groot verschil van mening is als het gaat om wat iemand een bitch maakt. Mijn antwoord lijkt me dan ook voor de hand liggen. Maar laten we in vredesnaam die discussie niet op dit topic voeren, dan krijg je een herhaling van vanavond en dat is echt niet okee. Een goed verstaander heeft toch aan een half woord genoeg?Je hebt gelijk.
Geen bijzonderheden
Ik durf me haast niet meer in de hele discussie te mengen...maar toch,

Begrip heb ik van beide kanten. Zelf heb ik (zeker alweer 10 jaar geleden) als net 17-jarige een bijbaantje gehad in een horlogewinkel net buiten het centrum van de stad. De enige "drukke" maand was december. De rest van het jaar was er nauwelijks wat te doen in die hele winkel, in december was het erg hard werken. Het is al zeker 10 jaar geleden, ik was toen net 17 jaar, maar de december maanden heb ik zeker 6 dagen per week in de winkel gestaan. De rest van het jaar was het nooit druk (hoevaak koop je nu een horloge), dus of het nu volwassene waren of kleine kinderen, mensen in een rolstoel, toeristen....iedereen kon het hele jaar door van het toilet gebruik maken. Er was altijd iemand die mee kon lopen (ivm prive-spullen of voorraad). De winkel lag net buiten het centrum maar vlakbij een gratis parkeerplaats, heb genoeg met mensen meegelopen...en terecht.

Toch heb ik ooit een aantal mensen geweigerd en puur en alleen omdat ik op dat moment in mijn eentje in de winkel stond, tussen sinterklaas en kerst, een collega van mij had zich ziekgemeld.

Ik heb me er altijd wel lullig over gevoeld, maar op dat moment kan je niet anders. In die drukte,en je als winkelpersoneel toezicht moet houden op zowel de winkel (kassa) als achter het voorraadbeheer en je eigen spullen, dan kan je niet anders dan wachten op je chef die op dat moment probeerde zo snel mogelijk naar het filiaal te komen.

Op het moment dat je alleen staat in die drukte, kan je het niet maken om de mensen er maar uit te gooien, de zaak maar op slot te doen, de kassa mee te nemen om met een klein kindje met moeder te begeleiden naar de wc....

Echt heel erg, maar die ochtend waren er toevallig 2 moeders met kleine kinderen en ondanks enige uitleg van mijn kant ben ik inderdaad de huid volgescholden, had ik geen begrip voor de situatie etc...terwijl ik daarvoor zoveel anderen WEL heb geholpen.

Kortom...zeker nu ik al die verhalen lees, kan het bot overkomen als je een NEE te horen krijgt, maar wellicht dat het winkelpersoneel op momenten dat het wel kon toch heel veel mensen heeft geholpen.
quote:minny schreef op 30 december 2007 @ 20:25:

[...]

Dit gaat niet om angsthaas zijn, dit gaat om het feit dat men het blijkbaar doodnormaal vind dat een ander iets voor hen doet om vervelende gevolgen te voorkomen, maar het niet zo belangrijk vind om stil te staan wat de vervelende gevolgen voor die ander kunnen zijn. Letterlijk gezien, als iemand mij het gevoel geeft dat zij zichzelf en hun eigen belangen belangrijk genoeg vinden om over mij en de gevolgen voor mij heen te stappen...tja...het inspireert mij niet direct tot een goede daad.

Hypothetisch gezien in dit geval aangezien het bij ons op kantoor wel mag, alhoewel echt bij hoge uitzondering aangezien ik bij een bank werk en er dus wel degelijk vertrouwelijke en waardevolle zaken bewaard worden.

Overigens word deze vraag mij meerdere keren per week gesteld en niet de voorgenoemde een keer per maand.

Eerlijk gezegd denk ik dat de gevolgen véél vervelender kunnen zijn als je weigert. Bijvoorbeeld de moeder van Mariannas. Die maakt er werk van, schrijft een klacht naar je baas met jouw naam en toenaam (of in elk geval het tijdstip waarop het gebeurde), schrijft een briefje naar het lokale sufferdje, is lid van de consumentenbond en klopt aan bij Radar. Ik denk zomaar dat ál deze instanties haar gelijk zullen geven en er schande van zullen spreken. Je baas krijgt dan wel héél slechte publiciteit. En ik denk dan zomaar dat hij zegt 'Minny, je had toch zelf wel kunnen bedenken dat er ook uitzonderingen bestaan op regels, en je bejaarden met medische pasjes niet kan weigeren?!'.

Jij niet?!??!

ps Sjonge, ik dacht dat de discussie over was maar zie nu dat jullie er nog zestien pagina's bij gekletst hebben!!!
En nou ik nog ff. Ik heb vanavond gewerkt, achter de bar in een druk bezocht cafe, wat ik naast mijn werk als verpleegkundige doe. Het werk in de kroeg valt niet altijd mee, zeker niet als het druk is. Het kan soms ook aardig uit de hand lopen, vooral als mensen te veel hebben gedronken. Als je me zo ziet ploeteren achter die bar en wat ik allemaal moet aanhoren. "Hé LULLO, schiet es op met dat biertje" is een normale uitdrukking en ik ben ook wel eens "kankermongool" genoemd. Daar luister ik dan niet naar, iedereen word zo snel mogelijk geholpen en als het druk dan moet je gewoon even langer wachten. Wat mij altijd opvalt is dat wanneer je mensen uitlegt dat je maar twee handen hebt en dat ik echt niet harder kan werken dan ik al doe, ze daar o.h.a. wel begrip voor hebben. Ligt er natuurlijk wel aan hoe je het zegt, nooit terugschreeuwen, want meestal is het dan de toon die de muziek maakt. Het is gewoon actie/reactie. Ben ik aardig, zijn de klanten het meestal ook. Dan ben ik geen 'lullo of kankermongool" meer, maar gewoon Raldy die barkeeper is. Zodoende werk ik dan prettig
quote:Inad schreef op 30 december 2007 @ 23:04:

[...]

Dankje, en jij een poep en plasloos nieuwjaar en voor alle noodbehoevende toiletbezoekers hopelijk een BettyBooploos jaar!
Inmiddels alles uitgelezen en ben toch geschrokken van de hardheid van de discussie op eens (of de geniepigheid / gemeenheid beter gezegd). Sjonge.

Mimsey, ik vind 't echt rot om te lezen dat je door deze discussie weer herbeleefd hebt hoe 't toen was met Hero, en er om hebt moeten huilen. Heel begrijpelijk natuurlijk, maar ik voel me wel shit dat 'wij' dat teweeg hebben gebracht. Mooi hoe je zegt dat je hoopt dat het mensen de ogen heeft geopend. Door jouw verhaal te lezen staan mensen er misschien meer bij stil dat je niet altijd aan iemand kan zien hoe 't met 'm gaat en dat iedereen 't verdiend om geholpen te worden, ook als ze eruit zien of ze zichzelf wel kunnen redden.
quote:svenja schreef op 31 december 2007 @ 03:25:

Ik durf me haast niet meer in de hele discussie te mengen...maar toch,

Begrip heb ik van beide kanten. Zelf heb ik (zeker alweer 10 jaar geleden) als net 17-jarige een bijbaantje gehad in een horlogewinkel net buiten het centrum van de stad. De enige "drukke" maand was december. De rest van het jaar was er nauwelijks wat te doen in die hele winkel, in december was het erg hard werken. Het is al zeker 10 jaar geleden, ik was toen net 17 jaar, maar de december maanden heb ik zeker 6 dagen per week in de winkel gestaan. De rest van het jaar was het nooit druk (hoevaak koop je nu een horloge), dus of het nu volwassene waren of kleine kinderen, mensen in een rolstoel, toeristen....iedereen kon het hele jaar door van het toilet gebruik maken. Er was altijd iemand die mee kon lopen (ivm prive-spullen of voorraad). De winkel lag net buiten het centrum maar vlakbij een gratis parkeerplaats, heb genoeg met mensen meegelopen...en terecht.

Toch heb ik ooit een aantal mensen geweigerd en puur en alleen omdat ik op dat moment in mijn eentje in de winkel stond, tussen sinterklaas en kerst, een collega van mij had zich ziekgemeld.

Ik heb me er altijd wel lullig over gevoeld, maar op dat moment kan je niet anders. In die drukte,en je als winkelpersoneel toezicht moet houden op zowel de winkel (kassa) als achter het voorraadbeheer en je eigen spullen, dan kan je niet anders dan wachten op je chef die op dat moment probeerde zo snel mogelijk naar het filiaal te komen.

Op het moment dat je alleen staat in die drukte, kan je het niet maken om de mensen er maar uit te gooien, de zaak maar op slot te doen, de kassa mee te nemen om met een klein kindje met moeder te begeleiden naar de wc....

Echt heel erg, maar die ochtend waren er toevallig 2 moeders met kleine kinderen en ondanks enige uitleg van mijn kant ben ik inderdaad de huid volgescholden, had ik geen begrip voor de situatie etc...terwijl ik daarvoor zoveel anderen WEL heb geholpen.

Kortom...zeker nu ik al die verhalen lees, kan het bot overkomen als je een NEE te horen krijgt, maar wellicht dat het winkelpersoneel op momenten dat het wel kon toch heel veel mensen heeft geholpen.

Ik kan me goed voorstellen dat het soms zo is, Svenja. Dan is het toch echt gewoon overmacht dat die klant net toevallig in jouw winkel naar de wc MOET, en jij die service niet KAN bieden. En als die klant dan vervolgens je baas belt dan zou ik je baas een grote lullo vinden om jou niet te steunen. Je bent in de eerste plaats een winkel, en pas in de tweede plaats een wc-instelling.

Ik ben het ook voor een deel met Minny eens in de tekst die Margaretha net hieronder quote. Het is toch niet het einde van de wereld als je 1 x niet naar de wc kan als je net moet? Kan je trouwens niet van te voren thuis gaan, of op je werk, of bij de V&D, of bij het buurthuis, of op school, of in het gemeentehuis, of in een cafe en dan leg je een euro op het schoteltje.

En ja, als het iemand met een ziekte of anderszins probleem betreft, uiteraard probeer je dan je best te doen om die persoon te helpen.

Vreselijk zeikerig om mensen voor onflexibele onmensen uit te maken hier in deze discussie en alleen maar te hameren op de speciale gevallen die hier genoemd zijn (Hero, Maries moeder en een kind van 5).
quote:fashionvictim schreef op 31 december 2007 @ 01:05:

High hopes,

Aangezien er ook nu weer niet inhoudelijk gereageerd wordt, lijkt het me duidelijk dat Minny vooral even wil laten zien dat zij toch echt wel tegengas durft te geven in een verhitte discussie. Want hee, zij behandelt iedereen gelijk, dus ook "zielige" mensen.

Wat maakt het uit dat je eigenlijk zelf ook al lang weet dat het inderdaad mensonterend is en dat er geen excuus voor is, wat maakt het uit dat je over de rug van iemand die net weduwe is je gelijk moet halen, als je maar even hebt laten zien dat jij wel Heul Stoer bent, en echt niet met "het groepje'" meelult. Lekker tegendraads, want meelullen is voor mietjes.Nou nee, het is meer dat ik je vaker heb meegemaakt en dat ik het bij uitstek van jou nogal hypocriet vind om je "mensenlievend" te gedragen. Ik meen mij lang lang geleden nog een discussie over bijstandmoeders te herinneren...? Wat mij betreft heb je in deze discussie enkel de populaire mening aangenomen om ongestraft en volledig gesteunt te hakken, rammen en vooral schelden. Nee, ik geloof helemaal niks van je mensenlievende houding, daar ken ik je te lang voor.

Overigens, dat iemand net weduwe is geworden is natuurlijk afschuwelijk...echter, geen vrijbrief om overal en altijd maar gelijk te krijgen. Ik neem aan dat iemand dat ook niet zou willen, gelijk krijgen uit medelijden? Lekker gelijk dan!

Ik ben het er mee eens dat er uitzonderingen gemaakt moeten worden waar het naar de wc gaan betreft. Ik ben het er niet mee eens dat degene die weigerd meteen maar een slecht mens is, al zou ik het zelf anders aanpakken.

Ben benieuwd wie zich allemaal kapot schaamt vandaag over de manier waarop er gescholden en gehakt is...echt heel triest.
quote:high hopes schreef op 31 december 2007 @ 01:16:

Overigens..BB, Minny en Shining..

Ik zou me werkelijkwaar kapot schamen als ik jullie was...dat je uberhaupt kunt begrijpen dat er mensen zijn die voorgaande voorbeelden kunnen weigeren..

En als dat stiekum niet zo is...maar je gewoon even de stoere meid uit wilt hangen en tegen 'the usual suspects' in wilt gaan over de rug van een weduwe zou ik me maar net zo hard gaan schamenWerkelijk...ik zou me juist schamen als ik op mensen in zou hakken om perse mijn gelijk te halen, over de rug van een weduwe. Lekker makkelijk om je daar achter te verschuilen...alsof je dat noooooit meer ongelijk mag krijgen want iemand anders, niet jij (!!), heeft iets naars meegemaakt.

Ja, dus dan heb jij geen ongelijk meer? Zo werkt dat dus niet. En nogmaals, om over iemands anders verdriet je gelijk te willen halen en dat er steeds weer bij te slepen is heel erg goedkoop.
Tot slot, als je iemand wilt vertellen dat men flexibel moet zijn, dan moet je toch eerst leren om je zelf flexibel op te stellen en ook eens de andere kant te bekijken voordat je gaat hakken. Alleen je eigen mening desnoods met schelden en beledigen verdedigen is niet flexibel. Sterker nog, in een echte discussie geld: Schelden=Verloren.

En dat is in het algemeen bedoelt.
En doorgaan en doorgaan......wat een ontzettende zinloze discussie dit..!

En maar doordrammen over 3 personen en 2 voorbeelden bah...

Adios ik ben weg moet werken....
waarom kom je dan terug BB? Om nogmaals de discussie aan te gaan?
@Mollie ik had idd je vraag verkeerd gelezen in alle snelheid maar ik reageer er verder ook niet meer op als je het niet erg vind want dit loopt allemaal uit de hand en daar heb ik geen zin meer...

Nee Lika ik stop ermee,maar als ik teruglees wat er is gezegd in de tijd dat ik weg was tja..beginnnen mijn handen toch te jeuken snappie

En nou ga ik genieten van mijn laatste werkdag van dit jaar en genieten van een heerlijke oudjaarsavond......

Adios
Belachelijk hoe sommige hier met woorden gooien.. Om te schamen. En dat noemt zichzelf menslievend. En fashionvictim ga je schamen dat je winkelpersoneel oerdomme dozen vindt. De arrogantie! Er hoeft niet gescholden te worden, er hoeven geen klappen uitgedeeld te worden als je van mening verschilt. Begin dan ook sterk te twijfelen aan jullie oprechtheid.

En shining is oké! Een oprecht, warm mens. Walgelijk hoe ze hier uitgekafferd wordt.
Nee, een verkoopster die een klein meisje weigert om naar het toilet te laten gaan komt sympathiek over.....je kunt duizenden redenen blijven verzinnen om iemand niet naar het toilet te laten gaan, maar die willen er bij mij gewoon niet in. Wat mij betreft is het gewoon een kwestie van niet willen in plaats van niet kunnen.
dat denk ik ook Trainch. En of je nou niet wilt omdat je baas dat niet wil, het blijft niet willen in plaats van niet kunnen.

Een afgelegen toilet met steile trap achteraf op drie hoog onbereikbaar voor personeel laat staan voor bejaarden of kinderen, of als je geen toilet hebt, is niet kunnen. De rest is niet graag genoeg willen.
Iedereen weet toch dat er in een winkelstraat genoeg winkels e.d. zijn die speciaal toiletten hebben voor openbaar publiek?!

- V&D

- Hema

- Bijenkorf

- McDonalds

- Koffie café's

- etc...
Daar gaat het niet om Yo, waar het om gaat is dat je als medisch patient (of klein peutertje for that matter) niet van tevoren in kunt schatten of je last krijgt van je aandoening (of aandrang in geval van een peuter) in de V&D of in de plaatselijke kledingshop van 20 m2.
prcies yoyo, wij hadden bij de Hema geen wc, maar de supermarkt naast ons wel, dus als mensen vroegen of ze even naar de wc mochten dan stuurde ik ze door naar de supermarkt, Tenzij er echt hoge nood was, dan liet ik ze wel gaan.

Maar dat is een afweging die ieder voor zich maakt. Ik kon het niet over mn hart verkrijgen een kindje dat hupsend voor me stond weg te sturen. Een collega van mij wel bijv. Of een oudere dame, iemand met blaasontsteking enz. enz.

En er zal best gebruik gemaakt zijn van mijn goedgelovigheid, maar er zijn ook mensen geweest die echt blij waren dat ik ze wel even wilde laten gaan.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Tja, in dat geval zou ik zelf ook wel een uitzondering maken.

Maar ik snap wel dat je als winkelier zoiets hebt van: er zijn genoeg openbare toiletten en dat als er dagelijks mensen zijn die hoognodig moeten je er misschien een beetje de balen van krijgt. Als er een keer een uitzondering is prima! Maar als zoiets regelmatig gebeurt, dan begrijp ik best dat zo'n winkel tegen zijn personeel zegt dat het hier geen openbaar toilet is.
Wat er mis gaat in deze discussie is dat iedereen het er wel over eens is dat er uitzonderingen gemaakt dienen worden. Niet iedereen is het er echter over eens dat iemand die een inschattingsfout maakt niet meteen de brandstapel op moet. Ook is het erg jammer dat men schermt met enkele voorbeelden, en de honderden waarin het niet nodig was opzij schuift.
Precies boro, ik zou ze in eerste instantie ook doorverwijzen naar een andere winkel en als iemand echt op knappen zou staan, zou ik ook goedgelovig zijn hoor.
maar het gaat juist om die 'enkele voorbeelden' Minny en volgens mij snapten Shining en BB het prima als iemand géén uitzonderingen wilde maken en daar valt iedereen over. Het gaat niet om een inschattingsfout, het gaat er om dat jullie zeggen begrip te hebben voor mensen die die uitzondering niet WILLEN maken, ook al is iemand ziek, en daar kan zeker in zo'n geval van een pasje geen twijfel over bestaan. Over de rest zijn we het al lang min of meer eens. Het gaat juist om de uitzonderingsgevallen nu...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven