Mode & Beauty alle pijlers

Benzyolperioxide

25-02-2011 16:47 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie gebruikt dit en wat zijn je ervaringen? Ik gebruik het sinds een paar weken en ondanks dat mensen mij gewaarschuwd hebben voor een droge huid etc, heb ik alleen maar een puistvrije zachte huid! Nu ben ik benieuwd hoe mensen het op de lange termijn ervaren hebben en of jullie een dagcreme weten waar het in zit verwerkt?
quote:Cherry_ schreef op 25 februari 2011 @ 16:47:

Wie gebruikt dit en wat zijn je ervaringen? Ik gebruik het sinds een paar weken en ondanks dat mensen mij gewaarschuwd hebben voor een droge huid etc, heb ik alleen maar een puistvrije zachte huid! Nu ben ik benieuwd hoe mensen het op de lange termijn ervaren hebben en of jullie een dagcreme weten waar het in zit verwerkt?

Benzoylperoxide verweekt de bovenste huidlaag en vermindert overmatige groei hiervan.Het voorkomt zo dat de poriën verstoppen. Bovendien vermindert het de groei van de acnebacterie, waardoor de puistjes en pukkels afnemen. Het effect op acne is na enkele weken te merken.

Het werkt dus goed bij jou, want je bent nu puistvrij. En dat klopt met de verwachting dat die minder worden wanneer je het goedje een paar weken gebruikt.

Als je het langere tijd gebruikt (langer dan een paar weken) kun je een drogere huid krijgen. Dan kun je het goedje alleen 's nachts gebruiken en overdag een gewone crème (rekening houdend met je gevoeligheid om puistjes te krijgen).
ja het helpt enorm! maar na een aantal weken kreeg ik er ook een droge huid van. Maar je moet het heeeeel dun uitsmeren, ik deed het te dik (dan krijg ik het idee dat het beter werkt....). Toen heb ik een paar dagen niet gebruikt en was de droogheid over, nu maar weer heel voorzichtig dunnetjes mee beginnen. ik deed wel altijd een dun laagje over plekjes waar ik acne-gevoelig ben.

dus ja goeie ervaringen mee!

Cremes waar het in verwerkt zit, zijn volgens mij 1 van md formulations, dermaquest had volgens mij ook en paula's choice zal ook wel iets hebben. Als je zo'n dergelijke creme gebruikt, is het ook belangrijk een spf te gebruiken overdag. Suc6!
Ik zou oppassen met een dagcreme waar dat in verwerkt zit (als dat al bestaat). Het is hartstikke uitdrogend. Als je je huid teveel uitdroogt gaat je huid juist meer talg aanmaken met als gevolg een vettere huid. Zelfs bij de vetste huid kan dit gebeuren. Gebruik de benzoylperoxide alleen plaatselijk en gebruik een hydraterende dagcreme voor de gecombineerde/vette huid. Op de lange termijn zal dat het beste zijn voor je huid.
Ik heb een getinte huid en ik werd bleker op de plekken waar ik die benzoyldinges smeerde. Na een week of wat ging mijn huid megasnel vernieuwen: ik kon zo een hele huidlaag van mijn voorhoofd afvegen. Was niet erg charmant, zo'n witte vlek op m'n voorhoofd. En branden dat het deed! Van de droogte welteverstaan. Geen succes voor mij dus. Uiteindelijk heeft alleen ouder worden verbetering gebracht.

Maar wel fijn dat het bij jou werkt.

Nu gebruik ik Pure skin Cream van het merk Zarqua (anti-bacterieel en dode zee mineralen). Ik weet dat Zarqua ook een versie heeft met benzoyldinges. Zit in een kleinere tube, maar daar heb je ook minder van nodig. Ik weet ff niet hoe de winkel heet waar ik het gekocht heb, maar misschien kun je het googlen?
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ik gebruik het nu een paar weken, maar ik heb dus nog geen droogte ontdekt op mijn huid. Het voelt juist heel zacht en gezond uit nu.Maar ik kan begrijpen dat het op langere termijn niet heel goed is voor je huid. Vandaar dat ik ook aan het verder kijken ben voor een creme die wel zou moeten werken. Maar ik heb onderhand zoveel geprobeerd en niets lijkt wel te helpen behalve de Benzyolperioxide..

Ik smeer het nu steeds 3 dagen over mijn T-zone (dus niet alleen de puisten die er al zijn) en dan 2 dagen niet. Als ik het alleen op de puistjes smeer maakt het dus geen drol uit, want dan krijg ik nog ergens anders gewoon puistjes

Ik kan Zarqa wel eens proberen, die heb ik nog niet geprobeerd.

Het is toch te gek voor woorden eigenlijk, ben 25 en als ik niks smeer zit ik onder de puistjes..
Ook ik heb het gebruikt, eerst de 5 procent daarna de tien. Ik heb er een hele gladde huid van gekregen, helaas was mijn huid weer net zo erg als voorheen nadat ik een maand gestopt was.

De goede balans heb ik nog niet gevonden, Zodra het werkt moet je blijven smeren om te onderhouden, maar als je blijft smeren droogt je huid uit, wat mij een doffe schilferachtige huid oplevert.

In de nacht gebruik is geen optie, deze creme bleekt en dat heeft hij ook gedaan met al mijn beddengoed. Ik gebruik het dus in de ochtend. een andere hydraterende creme gebruiken om mijn huid niet uit te drogen schiet ook niet op. want dat maakt het meteen weer vet.

Toch ben ik enorm te spreken over deze creme voor maar een paar euro, want hij doet (bij consequent gebruikt) echt wat hij belooft. Ik ben dus weer begonnen met smeren.
overigens kán het wel. deze creme voor altijd gebruiken zonder dat je huid te droog word. alleen moet je dan net zoals bij Cherry zoeken naar de juiste balans.

Bv zodra je je huid onder controle hebt, de ene dag wel de andere dag niet... Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf uitvinden.

(mijn richtlijn is, zodra ik de creme opsmeer en hij trekt onmiddelijk in dan moet ik gaan minderen... Als ik een poos de creme niet heb gebruikt dan kan het wel 10 minuten duren voordat de creme is ingetrokken. een teken dat mijn huid echt té vet is)
Ik heb het vroeger heel veel gebruikt, inderdaad verbleekt beddengoed en ik heb ook heel veel pigmentvlekken later gekregen een vriendin van mij ook en zij had het ook langdurig gebruikt dus misschien is er een verband.
ik heb het gebruikt; ik meen de 10%.

op een gegeven moment kreeg ik een soort allergische reactie.

brandblaren onder mijn ogen en de huid van mijn hals (die ik niet insmeerde) werd zo droog dat er uitzag als een oudevrouwenvelletje.

tot die tijd werkte het prima.
Ik gebruik nu de 5% van de apotheek (huismerk) en die bleekt het beddegoed niet. Ik gebruik het voornamelijk om puistjes aan te stippen en soms als ik een onrustige huid op zie komen die ik ook wat op mijn wangen, neus en kin. Verder gebruik ik Vichy normaderm, helpt tegen acne en is wel hydraterend.
Ik gebruik het al jaren, de 10%. Heel, heel dun aanbrengen. Ik doe het 's ochtends, dagcrème met SPF eroverheen. Oppassen met in de zon zitten.

Voor mij is het enige, dat echt helpt. Ik heb geen zware acne, maar altijd wel vervelende pukkeltjes.

Je kunt het gewoon bij de apotheek halen, kost geen drol, en het naast je normale verzorging gebruiken.
Ik smeer het altijd aan het begin van de avond op mijn gezicht en was mijn gezicht dan als ik naar bed ga. Misschien een tip voor anderen? Nog geen verkleuringen van textiel gehad.
quote:Supersoulfighter schreef op 25 februari 2011 @ 20:47:

Ik gebruik nu de 5% van de apotheek (huismerk) en die bleekt het beddegoed niet. Ik gebruik het voornamelijk om puistjes aan te stippen en soms als ik een onrustige huid op zie komen die ik ook wat op mijn wangen, neus en kin. Verder gebruik ik Vichy normaderm, helpt tegen acne en is wel hydraterend.Zou ik mogen weten welk product van Vichy Normaderm gebruikt aangezien zij een hele lijn hebben?
quote:Rooss_Oss schreef op 26 februari 2011 @ 14:49:

[...]

Zou ik mogen weten welk product van Vichy Normaderm gebruikt aangezien zij een hele lijn hebben?

Ja hoor, ik zal even voor je kijken!

Ik gebruik deze hydraterende dagcreme

Goed combi tussen verzorging en uitdroging der puisten

Er bestaat ook nog een pro mat versie van, maar daar wordt mijn huid té droog van. Dat is deze

Jaren terug intensief gebruikt (in combinatie met ander middel) en mijn huid knapte er van op. Was wel gortdroog, maar dat hoorde erbij. Gebruik het nu nog eens op losse puistjes, maar dan ook in combi.
Je moet het voor je gaat slapen opdoen en er pas in de ochtend afhalen met water en dan van Galderma kopen (5%), niet het huismerk. Verder geen creme ernaast gebruiken. Gewoon in kuurvorm doen, (3 maand) en om de dag.
Het kan natuurlijk zijn, dat de dermatoloog van Ksenija alweer héél wat anders zegt, maar volgens de mijne mag het gewoon elke dag gebruikt worden en is het huismerk van de apotheek prima. Ik gebruik het nu al een jaar of tien en krijg vrijwel nooit meer een pukkeltje. Als het is ingetrokken, breng ik mijn dagcrème op.

Kuurvorm is onzin. Het duurt vaak een aantal weken voordat het effect merkbaar wordt. Dan kun je elke keer weer opnieuw beginnen.
Ik gebruik de 5% nu iedere avond en soms om de avond als het erg droog wordt. Ik smeerde het eerst rond m'n mond, maar nu alleen op de pukkeltjes, dan heb ik minder droge plekken. Pukkels zijn nu allemaal weg. Zou daardoor kunnen komen, maar ben ook overgestapt op PC. In ieder geval resultaat! Ik gebruik het sporadisch sochtends, want het maakt een pukkel wel roder en aangezien er nog wat vlekjes zitten worden die ook roder. Niet echt charmant. Ik heb een aantal vlekken ontdekt op m'n kussensloop, maar ik wissel sowieso iedere dag en ik haal gewoon een paar goedkope. Daar geef ik echt niets om. Ik smeer trouwens heel dun.

Die Vichy normaderm heb ik ook gebruikt. Wat een rommel. Het droogde echt m'n hele huid uit totdat de vellen erbij hingen.
Het werkte bij mij als een bom! Na 4 weken smeren ( wel beetje droge huid) was ik puistjesvrij. Heeft nog een half jaar geduurd, zonder dat ik smeerde. Ineens kreeg ik weer beetje puistjes, dus weer smeren. T hielp niet meer! Mn huis werd ook niet meer droog, maar leek wel of t niks meer deed, terwijl ik wel gewon een nieuwe tube had gekocht....
MD formulations schijnt een hele goede te hebben. In tegenstelling tot andere merken zorgt hun benzoyl peroxide voor minimale irritatie en uitdroging. Gebruik ook diverse andere producten uit de anti-acne lijn van md en ben erg tevreden! Ik twijfel nu of ik de benzoyl peroxide erbij zal nemen omdat ik er ook nare verhalen over lees, zoals pigmentverlies of verbranding van de huid. De zon begint weer te schijnen en aangezien ik nogal een zonaanbidder ben en wel van een lekker kleurtje houdt ben ik bang dat ik dit product niet kan gebruiken. Kan iemand mij hier misschien wat over vertellen? Kan ik dit product gebruiken en tegelijkertijd een lekker zomers kleurtje opdoen?
@ sunshine: dat is een heel slecht idee. Daar krijg je echt lelijke verkleuringen van. Dus uit de zon blijven als je dat opsmeert, of gewoon pas in de herfst/winter gaan gebruiken.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ik gebruik nu ongeveer een jaar de 5%. Het is voor mij echt de uitvinding van het jaar! Ik smeer het zo'n 3 dagen op, dan weer een dagje niet omdat mn huid dan wel erg droog wordt. Maar het werkt echt fantastisch. Liever een droge huid als vol met puisten. Ik vraag me alleen af hoelang je het mag gebruiken want als je het jaren lang blijft gebruiken krijg je er wel uiteindelijk heel snel rimpels van. Daar zitten we natuurlijk ook niet op te wachten
Ik gebruik het al jaren. Het is van belang, dat je je huid daarna goed verzorgt. Ik breng het aan, laat het even intrekken, en doe er dan een goede crème overheen, bij voorkeur een met hyaluronzuur en SPF. Ík doe het maar een keer per dag. Rimpels heb ik niet.
@MissGK

het beste is om het in kuur-vorm te doen en hopelijk heb je het dan voorlopig niet nodig. Maar sowieso niet constant blijven gebruiken, dat is niet de bedoeling. Het is ook het beste om de dag te smeren, zodat je een dagje je huid laat herstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven