Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Tel er voor mij nog maar 4 jaren bovenop die van Lucia . Je bent dus vooral erg jong Golfje, proficiat!

Hier ook verder alles goed. Ben weer op controle geweest. Baby ligt nog steeds met hoofd naar beneden en er is deze keer geen suiker in de urine gevonden. Baby's gewicht wordt nu al op zo'n 3200/3300 gram geschat dus het wordt een 'good size' baby volgens de gyn.

Met Elena is ook alles goed. Volgens de creche leiding speelt ze nu veel met andere kinderen en heeft ze zelfs haar 'eigen' vriendinnetjes. Verder vind ze het leuk om de leiding met de babies in de weer te zien om hen vervolgens na te doen.
Van harte Golfje! Ik ga richting Lucia's leeftijd dus ik vind jou nog gewoon jong hoor!

Hopelijk kan de KNO-arts wat voor je oudste betekenen.

Kittycat, fijn dat de baby niet weer dwars is gaan liggen. Klinkt inderdaad als een 'good size'

Leuk he, tweejarigen... een eigen mening (die ook geventileerd wordt), eigen voorkeuren, eigen gedachten. En toch ergens nog gewoon een heel klein meisje.

Hier verder ook alles goed, het gaat z'n gangetje. Volgende week 10-minutengesprek op de creche!
Fijn kitty, dat de baby nog steeds goed ligt! Houden zo! En geen suiker meer, helemaal goed.

Ik ben benieuwd of jullie tweede ook zo anders is dan de eerste.

Chiquita en Chica zijn tot nu toe erg anders.

Waar Chica de eerste maanden bijna altijd sliep en het liefste beneden in de box lag, is Chiquita veel vaker wakker en slaapt ze het liefst boven in haar eigen bed. Ik liet haar in het begin net als Chica in de box liggen, maar dan lag ze maar de woelen en te huilen. Boven is ze dan meteen vertrokken.. Wel ongezellig hoor! Maar ja, en uitgeruste baby is ook veel waard.

Ook slaapt Chiquita al langer achter elkaar 's nachts dan dat Chica toen deed. Ze maakt al regelmatig een nachtje van 6 uur achter elkaar (wel van 21.00-3.00 u, maar dat mag de pret niet drukken). Misschien omdat ze overdag minder slaapt?

Ik vind 2-jarigen ook erg leuk, maar soms ook wel vermoeiend, haha. Chica kan echt haar grenzen verkennen, met name als ik even niet kan ingrijpen, bijvoorbeeld als ik Chiquita aan het voeden ben, of aan de telefoon ben ofzo. Gaat ze opeens op de salontafel staan ofzo.. En dan zeggen 'mama, kijk eens'..
He meiden, we zijn terug in het koude Nederland. De vakantie was heerlijk. Veel zon, niet te warm en lekker elke dag naar het strand! Het vliegen ging goed en Yuna genoot van het samen zijn, het spelen op het strand en het zwemmen in het zwembad. Echt weer even afkicken vandaag... allemaal weer werken en Yuna naar het kdv. Gelukkig was ze niet al te verdrietig bij het afscheid. Ze heeft alleen wel erg weinig geslapen op vakantie, ze wilde niet in haar tentje slapen. Dus middagdutjes schoten er vaak bij in en 's avonds wilde ze alleen bij ons in bed in slaap vallen. Terug leggen ging gelukkig vaak wel goed. Maar ze werd dan soms wel wakker 's nachts of 's ochtends vroeg. Zij bleef er gelukkig wel vrolijk onder maar wij misten wel een beetje tijd voor ons zelf en voor ons samen. Thuis gaat het wel weer goed, alleen is ze 's ochtends nog erg vroeg wakker. Half zes, zes uur. Hopelijk nog door het tijdsverschil (drie uur).

Kitty, heerlijk verlof! Kan je al een beetje ontspannen of moet er nog veel geregeld worden? Fijn dat alles goed is met de baby. Jullie weten nog steeds niet wat het wordt?

Lucia; ik vind ze ook erg leuk, grappig en lief maar soms ook vermoeiend hoor. Yuna is vooral goed in drama schoppen. Als ze iets in haar hoofd heeft, dan wil ze dat dus ook. Bijvoorbeeld snoepjes in plaats van rozijntjes. Heerlijk zeg dat Chiquita al een paar uur achter elkaar slaapt. Ik zou dan dus ook om 9 uur naar bed gaan .

Golfje; nog Gefeliciteerd met je verjaardag! Tel er bij mij ook maar een paar jaar bij. Ik wordt dit jaar 34! Hoe is het met je oudste? Knapt hij alweer op? Wanneer kan je terecht bij de kno arts?

Wen; heeft Bloem trouwens vanaf baby al een speen? Of pas later? Hier wel vaak naar de tandarts. Ben er ook goed voor verzekerd. Heb helaas een zwak gebit en was vroeger echt bang. Dit wil ik dus echt voorkomen bij Yuna. Ga je trouwens nog een vervolg cursus doen?
Oh Kitty, ik moet tot ongeveer 34 weken gewoon naar de vk. Daarna wordt ik overgedragen aan een gyn. in het ziekenhuis. Dus dit is wel een nadeel vind ik want je hebt niet echt een band met de circa zes gynacologen maar ja, het is niet anders. En ja, hoop net als jij op een natuurlijke bevalling, hoop echt dat het deze keer gaat lukken! Ben je er al een beetje klaar voor of mag de baby nog even blijven zitten wat jou betreft? Wanneer ga je ook alweer een paar dagen weg?
Hee je bent er weer. Klinkt als een fijne vakantie!

Waarom moet je naar de gynaecoloog straks?

Bloem heeft idd al vanaf een paar weken een speen. Ik geloof dat ze 6 weken was of zo. Ik wilde het per se niet, maar toen ik ging dromen over inbreken bij de drogist om een speentje te halen voor haar zuigbehoefte heb ik vriend toch maar die kant opgestuurd Wel alleen tijdens het slapen. Ik vis hem er nu 's nachts uit, da's best grappig omdat ze dan nog er achteraan hapt in haar slaap.

Ik ben ook behoorlijk bang voor de tandarts, was al twee jaar niet geweest en ben er (dus) ook niet voor verzekerd. En nu moet mijn verstandskies getrokken worden door een kaakchirurg, ketsjing. Zit net twee maanden niet meer in het basispakket.

Ik wil inderdaad ook de vervolgcursus(sen) gaan volgen! Over een tijdje.

Ik loop nu voor een week met een bril op, volgende week gaat de opticien kijken of ik in aanmerking kom voor nachtlenzen en daarvoor moet ik een week lensloos zijn. Ik hoop dat het kan, lijkt me ideaal!
Oeh, die vakantie klinkt heerlijk!! Heb ook zin in zon en strand..

Spannend Wen, zou lekker zijn! Met nachtlenzen hoef je dan toch daarna geen daglenzen meer in? Zou je je ogen niet willen laseren? In mijn omgeving doet de een na de ander dat. Mij lijkt het eerlijk gezegd een beetje eng.

Maar mij ogen zijn prima, dus ik hoef er niet over na te denken

Chiquita heeft vannacht 6,5 uur achter elkaar geslapen! Ik weet niet wat ik meemaak! Chica deed dat pas met 4 maanden ofzo..

En Chica heeft ook compleet het klokje rond geslapen (en dat komt ook nog steeds niet heel vaak voor). Fijne nacht dus!

Chica vertelde vanochtend tegen man dat mamaLieke (de buurvrouw) was gevallen en dat Lieke (het buurmeisje) nou ook een baby had..

Oftewel, mijn buurvrouw is bevallen en daar ook een meisje erbij!

Chica vindt Chiquita ook háár baby, dus het buurmeisje heeft nou ook een eigen baby, haha
Jeetje, en lag jij er dan ook al om 8 uur in zoals je zei, of was dat teveel van het goede? Fijn joh, zo'n nacht.

Hee, wat handig, het buurmeisje ook een eigen baby. Kunnen ze gezellig samen praten over gebroken nachten, kinderopvang en aantal voedingen

Met nachtlenzen hoef je inderdaad overdag geen lenzen meer in. Het zijn harde lenzen, die ervoor zorgen dat de bolling van je oog wat afvlakt, zodat je weer scherp ziet zonder lenzen.

Laseren vind ik veel te definitief, als er iets misgaat of als je sterkte later nog veranderd, kun je er niets meer aan doen. Ik heb wel eens gedacht over implantaatlenzen, maar da's veel te duur (en ook eng). Dit lijkt me een mooie tussenoplossing.
Nee, ik lag er om 22 u in. Chiquita om 21.30, dus ik heb toch n nacht van 6 uur gemaakt!
Oh heerlijk Lucia! Nachten van zes uur zijn dan al prima. En wat bijzonder dat Chica al echt een nieuwtje kan vertellen wat je ook nog helemaal begrijpt.

Wen; ik wordt straks overgedragen aan de gyn omdat ik met Yuna ook via een keizersnee ben bevallen. Dus moet daardoor sowieso in het ziekenhuis bevallen (wat ik toch al wilde) maar hier is het de procedure dat je ook wordt overgedragen. Kan je niet nu een verzekering afsluiten voor de tandarts en het nog een half jaartje wachten (is meestal de wachttijd)? Scheelt een hele hoop geld... Dus je gaat je helemaal omscholen? Of vind je je huidig werk ook nog leuk?

Ik heb ook lenzen maar vind laseren ook maar eng en ook implantaten. Al ken ik ook genoeg mensen die met beide goede ervaringen hebben. Zo lang ik geen last heb van de lenzen hou ik het toch maar bij lenzen. Ben wel benieuwd naar jou ervaringen straks Wen.

Yuna slaapt gelukkig alweer twee ochtenden tot half 8! Heerlijk. Ik zelf ben alleen nog wel steeds vroeg wakker maar lig natuurlijk liever in bed dan beneden in de kou
Poeh, vannacht was het weer elke drie uur hoor, en Chica werd ook 2 keer wakker.. Dus het was eenmalig genieten.

Nou ja, we genieten maar van de fijne nachten en overleven de 'zware' nachten wel weer.

Chica vertelt die verhalen niet heel erg samenhangend hoor, en volgens mij zijn wij de enige die het begrijpen, haha.

Ze had laatst ook op het kdv willen vertellen dat ze een nieuw bed had en dat papa en mama dat gemaakt hadden, maar de leidsters dachten dat ze bij ons in bed had geslapen
Nou ja, het 'bed' en 'papa en mama' gedeelte was dan in ieder geval overgekomen, toch?

Chili, dat is ook zo, met een keizersnede. Hopelijk is het deze keer niet nodig.

Verzekering, moet je dan niet eerst gekeurd worden? Ga ik nazoeken!

Ik blijf mijn huidige werk er (voorlopig?) naast doen, dat vind ik meestal ook nog heel leuk, maar dat ziet er niet erg rooskleurig uit qua subsidies. En dit vind ik ook heel leuk, het andere doe ik al 10 jaar dus misschien ook wel tijd voor wat nieuws.

Ik ben verwend met slapen geloof ik
Leuk toch Lucia. Hier ook kleine verhaaltjes, nu vooral nog over de vakantie. Maar voornamelijk losse woorden: vliegtuig, strand pelen, schelpjes zoeken, zwembroek, ketting, armbandje (de laatste twee heeft ze daar gekregen en laat ze vol trots aan iedereen zien). Tegen de tijd dat hier de baby komt, heb jij weer langere nachten moet je maar denken .

Wen; ik was jaren geleden ook een hele tijd niet geweest en dacht ook dat je eerst gekeurd moest worden. Maar bleek niet zo te zijn. Je hebt alleen minimaal een wachttijd van een half jaar. Dit verschilt geloof ik per verzekeringsmaatschappij. Hier gelukkig dus alweer in haar ritme qua slaapjes, het heeft dus maar 2 ochtenden geduurd, gelukkig. Mag hier ook zeker niet klagen over haar slapen, al van kleins af aan is het een slaapkopje. Denk dat we het met de tweede alleen maar minder goed kunnen treffen!
Vanochtend gewekt om half 7 door Chica, die haar eten van gisteravond er uit gegooid had.. Lekker begin van de zondag!

Maar aan de andere kant heeft Chiquita vannacht 8 uur achter elkaar geslapen! van 20-4 uur.. Ik blijf me verbazen.. Ze is nog geen 7 weken oud! Straks slaapt zij nog beter dan haar grote zus!

Wat leuk dat Yuna nog zo vertelt over de vakantie!

Wen, ging je nou ook nog iets met bv-kleding ofzo doen? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

Jammer dat je zover weg woont, kan wel een consult gebruiken, ik kan nog maar 1 knoop echt goed..

Deze knoop.

Welke is nog meer makkelijk en geschikt voor een kleintje?
Lucia, in de toekomst wil ik idd wel zoiets gaan doen Maar eerst de draagdoeken maar eens.

Voor een kleintje is de knoop die je nu doet, ook het meest geschikt (de FWCC noemen we die meestal). Vanaf een week of 10-12 (bij goede hoofdcontrole) kun je ook de FCC gaan doen, en nog wat later rugdragen.

Ja, je woont ook wel echt heel ver weg, ik kom ook nooit in de buurt...
O, dus deze is wel goed.

En die FCC, is dat deze?

In mijn boekje heten ze namelijk anders.

Net heeft Chiquita trouwens voor t eerst iets uit een flesje gedronken, jippie! We oefenen al even, maar tot nu toe bleef het bij spelen met de speen. Nu 40 ml (het hele flesje, ik doe t maar met kleine beetjes tegelijk) opgedronken! Opeens snapte ze t!
Ja, dat is hem. De Hopp handleiding is heel goed!

Fijn dat ze de fles pakt
Ik heb nu een week verlof en vandaag is het de eerste keer dat ik echt alleen thuis ben (man was vorige week vrij) dus ik heb mezelf eerst maar wat internettijd toegeeigend.

Lucia, heerlijk zeg dat het doorslapen van Chiquita niet eenmalig was. Ik hoop voor je dat er nog veel van zulke nachten zullen volgen! Trouwens, ik vind dat Chica met 4 maanden ook al snel doorsliep. Ik zou het wel fijn vinden als onze tweede anders is dan Elena, in de zin van dat hij of zij het prettig vind om boven in eigen bed te slapen...... dat zou wel een verademing zijn eerlijk gezegd.

Wat grappig dat Chica al door wist te geven dat de buurvrouw bevallen was.

Tja, tweejarigen... meestal erg leuk inderdaad, maar verder heb ik dezelfde mening als Lucia en Chili, soms ook erg

vermoeiend (of zou het komen doordat wij zwanger zijn/een tweede hebben ). Elena vind het ook leuk om op de tafel

te staan, de eettafel dan ook nog, en niet alleen te staan maar ook te springen en rondjes te draaien. Inderdaad leuk als we dadelijk een tweede hebben en ik niet meer altijd in de gelegenheid ben om in te grijpen. Verder komt het drama queen gedrag van Yuna me ook bekend voor. Elena is precies hetzelfde. Als ze iets in haar hoofd heeft moet dat ook precies op die manier gebeuren anders kun je je beter bergen!

Chili, fijn dat jullie een lekkere vakantie achter de rug hebben, dat heb je maar vast gehad. Ik denk dat je verlof nu ook dichterbij komt, of niet?

Ah, gaat dat zo in NL na een ks, eerst vk en daarna gyn. Wel vervelend inderdaad dat je niet bekend bent met de gyn die

ook bij de bevalling zal zijn. Ik ben tijdens de twee zwangerschappen bij dezelfde gyn onder controle geweest van het

begin tot het einde en zij heeft ook de ks bij Elena uitgevoerd. Hopelijk is ze nu ook bij deze bevalling aanwezig. Ik vind die continuiteit wel prettig, dat zorgt ook dat er geen communicatiestoornissen ontstaan, maar wij betalen wel

flink voor deze service.

Trouwens, zij stelt deze keer wel voorwaarden aan een natuurlijke bevalling. Ik moet als de weeen om de 10 minuten

komen al naar het ziekenhuis, ipv elke 5 minuten, wordt constant aan de monitor gehouden (dus weinig bewegingsvrijheid)en de ontsluiting moet minstens 1 cm per uur zijn anders wordt het alsnog een ks.

Wen, hoe bevalt het lensloze leven? Heb je je nachtlensen al?

Ik heb m'n draagdoek ook weer teruggevonden. Hopelijk blijft deze baby nog even zitten en heb ik tijd om uit te vogelen hoe ik het beste kan knopen. Ik zal die site in ieder geval bewaren. Ik geloof dat ik de instructies, die je gestuurd hebt toen ik Elena net had, ook nog heb. Die waren ook heel handig.

Lucia, inderdaad fijn dat Chiquita nu ook uit de fles drinkt? Wanneer ga je weer aan het werk?

Wij hebben trouwens een paar heerlijke dagen weg achter de rug. Prachtige omgeving, mooi weer (zonnig en 15 graden en dat voor in Ierland!) en fijn gezelschap. Wij waren met vrienden uit Amerika en ik heb vol verbazing naar de verhalen van onze Amerikaanse vriendin geluisterd. Zij is een jaar geleden bevallen van haar tweede, en heeft gewerkt totdat de bevalling (op haar werk!) begon. Dat schijnt normaal te zijn in Amerika. 3,5 week na de geboorte van haar zoontje is ze weer aan de slag gegaan (ze is Anesthesist) en haar kinderen gingen toen ook 5 dagen per week naar de opvang. M'n ouders hebben op Elena gepast en dat is ook goed gegaan, maar daarover maakte ik me ook geen zorgen. Elena was alleen teleurgesteld dat m'n zus er niet bij was.

Nu ga ik 'ns inventariseren wat er nog moet gebeuren en wat ik nog nodig heb. Tijdens de dagen weg heb ik wel alvast een aantal dingen aangeschaft voor tijdens het ziekenhuisverblijf en voor de baby, toen man en vrienden fiets- en klimtochten aan het maken waren in de bergen.
Het is te merken dat je verlof hebt Kittycat Leuk zo'n heel verhaal!

Ik zit wel even van het verhaal van je vriendin, ik voel me al zowat schuldig dat ik tot 38 weken doorwerkte en met 4 maanden Bloem naar de creche bracht, maar jeetje, dit is wel even wat anders. Vinden ze het zelf ok zo?

Wat fijn dat je dezelfde gyn weer hebt. Toch altijd prettiger als iemand wat over je geschiedenis weet, eerder in zo'n situatie bij je is geweest en zo.

Voor draagdoekhulp roep je maar als het nodig is hoor (Lucia en Chili ook natuurlijk). Desnoods gooien we Skype in de strijd.

Zonder lenzen, het is een beetje vreemd vind ik. Op zich wel makkelijk dat ik geen droge ogen heb, maar er zitten steeds vlekjes op mijn bril, hij beslaat, kan hem niet op bij douchen, er komt koude wind langs bij fietsen dus tranende ogen... niet echt iets voor mij geloof ik.

Morgen kan ik pas naar de opticien om te kijken of ik überhaupt in aanmerking kom voor nachtlenzen, dan als het goed is nog twee weken wachten tot ze geleverd worden, en daarna de aanpassingsperiode waarin mijn ogen iedere dag beter zouden moeten worden.

Vanavond trouwens 10 minutengesprek gehad op het KDV. 't Kwam eigenlijk allemaal wel overeen met onze eigen inschatting. Voor haar leeftijd heel erg taalvaardig, knoopt gesprekjes aan met andere kinderen (die meestal zo'n 1,5 - 2 zijn dus niets terugzeggen ), heeft veel plezier in oogcontact met de leidsters en speelt (nog) het liefst een beetje alleen, in ieder geval niet in drukke groepjes. En ze vindt het lastig om plotseling dingen af te ronden als het niet aangekondigd wordt, ze wil nooit meteen mee naar huis maar moet nog even doorspelen Dus ze gaan haar beter voorbereiden op dat soort dingen. Oh ja, en tijdens het eten eet ze niet zoveel maar houdt ze hele verhalen Wel grappig, ze lost dingen ook echt verbaal op met andere kinderen.

Ze vonden haar een heel lief, rustig en erg zachtaardig meisje. Dat wisten wij natuurlijk al maar altijd leuk om nog eens te horen van een ander. (tot zover de jubelzang over Bloem )
Fijn wen, dat alles goed gaat op t kdv en dat ze daar net zo is als thuis,. Leuk hoe ze haar beschrijven

Jeetje, wat vreselijk zo kort verlof in de usa! Ik vind t hier al kort..

Ik moet na pasen weer gaan werken, nog 2 maanden verlof dus.

Lekker he Kitty, zo aanrommelen tijdens je verlof. Ik hoop voor je dat een natuurlijke bevalling gaat lukken Toch wel bijzonder om dat mee te maken.

Hier alles ok, al ben ik een beetje met de bv aan t klooien, maar dat vraag ik wel even op t bv topic.

Met Chica alles goed, maar ze heeft weer een vies oor. Even in de gaten houden.
Lucia nodigde me uit om weer eens langs te komen hier. Alles goed met iedereen? Lucia, van harte met de geboorte van de kleine! Gaat alles goed? Druk? Hoe vind Chica het?

Hoe staat het met de andere zwangeren? En andere 2 jarigen?

Hier nog steeds twijfel over een derde kindje. De twee die we nu hebben, maken ons leven al zo vol en druk, haha. (en de crechekosten vinden we nu al hoog, laat staan met 3)Ragazza is nu net 2 geworden en flink aan het peuterpuberen. My goodness...Ragazzo is nu bijna 3.5 en wordt groot. Hoewel ook de periode is aangebroken van bewust niet willen luisteren en niet meer komen als mama dreigt...(ppfff) Het wordt wel steeds leuker, hele gesprekken hebben we met elkaar, ze zijn (naast het slaan:-P) dol op elkaar. Zo geweldig om te zien.

Laatst Lily nog gezien, die is nog heerlijk thuis bij de kinderen(ouderschapsverlof) en volgens mij as we speak in Z-afrika op vakantie. Ben jaloers! Wij gaan pas eind july Duurt nog te lang.

Weet wel trouwens, mocht er ooit nog een derde komen, ik wil investeren in een goede, mooie draagdoek, dus dan kom ik advies halen hier :-)
He leuk je weer te lezen , njb! Fijn dat alles goed gaat bij jullie!

Hier ook, Chica is dol op haar zusje, geeft de hele dag kusjes en helpt me waar ze kan, zo lief!
Hee njb, leuk dat je even langs komt!

Joh, als Ragazzo straks naar school gaat heb je alweer veel minder crechekosten toch?

Wb de draagdoek, bij Lily zit je ook dicht op het vuur hoor maar hier kun je ook altijd vragen natuurlijk.

Helaas geen (overdag) lensloos leven voor mij, een bepaalde waarde was te hoog om scherp te kunnen gaan zien met nachtlenzen. Dus nu lens type 15 aan het proberen (zoveel heb ik er echt al geprobeerd de afgelopen maanden, hopelijk is deze nu eens goed)
Oh, balen wen, wat een geklooi met die lenzen!

Ik heb trouwens al twee vriendinnen aan een draagdoek gekregen, o nee, drie zelfs!

Wen, t is allemaal jouw schuld..
Graag gedaan hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven