Iemand ervaring met het kopen van een keuken in Duitsland?

05-03-2011 16:09 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met het kopen van een keuken in Duitsland.

Wij willen een nieuwe keuken en zijn ons aan het oriënteren.

Nu heb ik gehoord dat de keukens in Duitsland veel goedkoper zijn dan bij ons.

Maar is dat ook echt zo. Je hoort wel eens meer wat, toch?

En hoe is het met service en bezorgen etc?

Wij wonen in Noord Holland en willen best een rit naar Duitsland maken, maar niet als het bij voorbaat niks wordt.

We willen ook geen keuken van de keukenconcurrent oid.

Die hebben we bezocht, en dat is niet wat we op het oog hebben.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties...
Ik hoorde dat destijds ook, dat in Duitsland keukens goedkoper waren. En aangezien ik vlakbij de grens woon, ben ik naar Kleef gereden. Nou, blijkbaar weten de Duitsers ook dat die fabel bij ons leeft want ze bevestigden het volmondig. Toen echter de offerte (na 2 uur uitzoeken, tekenen, rekenen etc) opgeteld werd, waren ze nog duurder dan zaken in NL!

Mijn tip: laat al die schreeuwerige, hijgende keukenketens links liggen en ga naar een kleinere, plaatselijke keukenboer, dan weet je tenminste zeker dat je netjes geholpen wordt en dat ze je ook nog zien staan als er bij de levering of plaatsing iets misgaat.
Wij hebben (ooit) een keuken gekocht in duitsland.

Is ons heel goed bevallen.

Onze keuken die toenderijd (een siematic) in nederland tegen de 40.000 gulden moest kosten, hebben we daar gekocht voor rond de 24.000 gulden inclusief inbouwen. dus geen extra kosten.

Ik zou het zo weer doen.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
@ Haley, daar ben ik dus ook een beetje bang voor.

Zonde van de tijd. Hoe lang is het geleden dat je ervoor gekeken hebt?

@ Jojanneke: fijn dat het bij jullie zo goed heeft uitgepakt.

Ik begrijp dat het inmiddels al bijna 10 jaar geleden is dat jullie de keuken kochten, misschien is het inmiddels minder voordelig?
Hier bleek het ook niet goedkoper. Zoek, zoals Haley al aangeeft, een kleinere, plaatselijke keukenboer. Die moeten het vaak hebben van mond-op-mond-reclame wat makt dat ze problemen graag oplossen.
wij hebben ooit hier de keuken gekocht: Duitse keukens

Wat wij gedaan hebben is een keuken laten tekenen/uitrekenen qua kosten bij een nederlands bedrijf, en toen met die gegevens naar Duitsland toe, om te kijken wat die configuratie ons daar zou kosten.

Dat lijkt me nog altijd de slimste manier om te bekijken of het inderdaad goedkoper is of niet.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Wij hebben vijf jaar geledenin duitsland een keuken gekocht. En ja, het was veel goedkoper. Omdat we anderhalf jaar hadden om de keuken uit te zoeken, zijn we overal geweest. Friesland, amsterdam, haarlem en zeeland. Door ons budget moesten we een aantal concessies doen. Pelgrim apparatuur ipv siemens of bosch, geen gespoten keukendeurtjes etc. En dan nog fiks aan de prijs. Tot we dus naar duitsland gingen.

Door de grote bulk inkoop en omdat siemens een duits merk is, konden we via de duitse keukenboer de laatste siemens apparatuur kopen voor een prijs die lager lag dan pelgrim in nl en lager dan alle internet witgoed winkels. Uiteindelijk super mooie strakke keuken , met gespoten hoogglans deurtjes, alle randen afgewerkt met rvs strips en de tussen schotjes bij de laden van melkwit glas. Voor een prijs die enkele duizenden euros lager lag dan de basic keukens die we in nl hadden uitgezocht.

Iemand anders adviseerde je hier om bij de kleine keukenboer te gaan kijken. Dat heeft zeker zijn charme en als ik hier voldoende geld voor zou hebben, zou ik dat zeker doen. Maar het is een illusie te denken dat hier de prijzen lager liggen. Grote bedrijven kunnen groot inkopen waardoor de inkoopkosten vaak vele malen lager liggen. De kleine keukenboer kan hier niet aan mee doen en zal het dus juist van zijn persoolijke aanpak en service moeten hebben..
quote:Horizon81 schreef op 05 maart 2011 @ 18:38:

Iemand anders adviseerde je hier om bij de kleine keukenboer te gaan kijken. Dat heeft zeker zijn charme en als ik hier voldoende geld voor zou hebben, zou ik dat zeker doen. Maar het is een illusie te denken dat hier de prijzen lager liggen. Grote bedrijven kunnen groot inkopen waardoor de inkoopkosten vaak vele malen lager liggen. De kleine keukenboer kan hier niet aan mee doen en zal het dus juist van zijn persoolijke aanpak en service moeten hebben..Ik beweerde ook niet dat de prijzen daar lager zouden liggen. Ik benadrukte juist het service aspect. En bovendien geloof ik ook nog een beetje in het steunen van de plaatselijke ondernemers maar dat terzijde.

Wij hebben vijf jaar geledenin duitsland een keuken gekocht. En ja, het was veel goedkoper. Omdat we anderhalf jaar hadden om de keuken uit te zoeken, zijn we overal geweest. Friesland, amsterdam, haarlem en zeeland. Door ons budget moesten we een aantal concessies doen. Pelgrim apparatuur ipv siemens of bosch, geen gespoten keukendeurtjes etc. En dan nog fiks aan de prijs. Tot we dus naar duitsland gingen.

Door de grote bulk inkoop en omdat siemens een duits merk is, konden we via de duitse keukenboer de laatste siemens apparatuur kopen voor een prijs die lager lag dan pelgrim in nl en lager dan alle internet witgoed winkels. Uiteindelijk super mooie strakke keuken , met gespoten hoogglans deurtjes, alle randen afgewerkt met rvs strips en de tussen schotjes bij de laden van melkwit glas. Voor een prijs die enkele duizenden euros lager lag dan de basic keukens die we in nl hadden uitgezocht.

Iemand anders adviseerde je hier om bij de kleine keukenboer te gaan kijken. Dat heeft zeker zijn charme en als ik hier voldoende geld voor zou hebben, zou ik dat zeker doen. Maar het is een illusie te denken dat hier de prijzen lager liggen. Grote bedrijven kunnen groot inkopen waardoor de inkoopkosten vaak vele malen lager liggen. De kleine keukenboer kan hier niet aan mee doen en zal het dus juist van zijn persoolijke aanpak en service moeten hebben..

Dit dus. Wij hebben onze keuken er ook vandaan (Ardland, Nordhorn). Zeer tevreden over prijs, kwaliteit en levering. Ik heb zelf in een regionale keukenzaak gewerkt en zelfs met mijn personeelskorting was de keuken in NL ruim 3.000 duurder dan hetzelfde model in DL. Absoluut de moeite van een ritje waard.

De monteur die onze keuken kwam plaatsen was die hele week al in het westen van NL geweest, dus voor die jongens is het ook gesneden koek.
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik kan je van harte aanbevelen je keuken in Duitsland te gaan kopen. Mijn Siematic-keuken staat hier nu alweer ruim anderhalf jaar te glimmen en ik ben er nog steeds blij mee. Zo blij, dat ik voor mijn nieuwe huis alweer naar Duitsland ben gereden

De service is uitmuntend, ook na de koop. Had een klein probleempje met een lade (de gasvering liep niet meer zo lekker. Ach ja, je wordt een beetje snob van al die luxe Mailtje gestuurd, onmiddellijk antwoord: we komen maandag. En ze kwamen maandag. En vervingen gelijk maar alle lades, want dat kon toch niet, een lade die het niet meer deed zoals het moest...

Wij zijn destijds ook met Nederlandse tekeningen & offerte naar Duitsland gegaan. Resultaat: 4000 euro goedkoper, inclusief granieten aanrechtblad en siemens/miele apparatuur ipv kunststof en pelgrim enz.

Ik heb er geen aandelen, maar beveel ze van harte aan: Gerwens in Gronau.
ook wij hebben onze keuken uit Duitsland. prima service/ het scheelde ons 4000 euro met offertes uit Nederland, instaleren was gratis. ben je in Nederland ook snel 1000 euro voor kwijt.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga nu toch weer twijfelen.

Maar krijg je tegenwoordig bij een keukenboer nog zo makkelijk een tekening en prijsopgaaf?

"Vroeger" ging dat toch veel makkelijker? Maar door het internet zijn veel keukenboeren huiverig geworden. Veel werk op niks af, want de consument shopt op internet om de keuken goedkoper te krijgen.

(Ik ben blij met internet! en Viva forum!! )
Als ze me een keuken willen verkopen zullen ze eerst een tekening moeten maken. En ja, het risico is dat ik vervolgens met de offerte naar de oosterburen ga.

Wij hebben iig geen problemen gehad met het verkrijgen van offertes.

Ik heb het al eerder gezegd maar doe het nog een keer: het is echt de moeite waard!
Ik krijg er een punthoofd van!
Plokkie, ik ga het toch overwegen.

Ik moet het nog met mijn man overleggen.

We moeten dan wel eerst een tekening en een berekening. Dat is denk ik wel een must.

We willen gewoon een lange rechte keuken met standaard apparatuur: koelkast, vaatwasser etc.
quote:Kakelvers schreef op 05 maart 2011 @ 18:02:

Hier bleek het ook niet goedkoper. Zoek, zoals Haley al aangeeft, een kleinere, plaatselijke keukenboer. Die moeten het vaak hebben van mond-op-mond-reclame wat maakt dat ze problemen graag oplossen.Ik denkt dat ze met mond-op-mond reclame juist problemen krijgen met jaloerse partners...

Ik zou er tot van maken.

Iemand anders adviseerde je hier om bij de kleine keukenboer te gaan kijken. Dat heeft zeker zijn charme en als ik hier voldoende geld voor zou hebben, zou ik dat zeker doen. Maar het is een illusie te denken dat hier de prijzen lager liggen. Grote bedrijven kunnen groot inkopen waardoor de inkoopkosten vaak vele malen lager liggen. De kleine keukenboer kan hier niet aan mee doen en zal het dus juist van zijn persoolijke aanpak en service moeten hebben..Veel kleinere keukenzaken hebben zich verenigd in een inkooporganisatie om, inderdaad, goedkoper in te kunnen kopen en beter te kunnen concureren met de grote zaken(van Mandemakers ). Vergeet ook niet om niet alleen te kijken naar het frontje maar ook naar de corpus(kasten zelf). Bij goedkopere keuken is vaak een besparing te vinden in dunnere wanden, mindere afwerking binnenzijde, lades die minder gewicht kunnen dragen, slechtere scharnieren, etc.. Een keuken is meer dan deurtjes en een blad zeg maar.
quote:Jippertje schreef op 06 maart 2011 @ 22:24:

[...]

Ik denkt dat ze met mond-op-mond reclame juist problemen krijgen met jaloerse partners...

Ik zou er tot van maken.

Ach, als het bij de prijs inzit het de verkoper is echt heel leuk

(je hebt gelijk!)
Ik zou vooral in de omgeving vragen naar ervaringen. Van Riga-keukens in Groningen heb ik vier keukens gezien, en vier keer geen enkele wanklank gehoord.

Iedereen in mijn kennissenkring die hier een keuken heeft gekocht is supertevreden over dit bedrijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven