Gezondheid alle pijlers

Iets in m'n keel?

07-03-2011 20:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week of 4,5 heb ik bijna dagelijks het gevoel dat er iets in m'n keel zit. Meestal rechts,iets schuin boven m'n strottehoofd. Lijkt alsof er een korreltje zit ofzo en dat gevoel wordt minder als ik eet. Af en toe denk ik dat ik niet kan slikken, wat een eng en rotgevoel is. Huisarts gooit t op spanning, wat kan, maar ik ga er helemaal mee aan de haal en ben er continue mee bezig.. Achterin m'n keel lijkt het of m'n amandelen rechts wat groter zijn, maar niet extra rood ofzo. Kent iemand dit? Wil me er graag bij neerleggen maar heb een beetje geruststelling nodig..
Ik weet niets zeker maar Google maar eens op " globus gevoel"....
Ik heb het ook wel eens. Soms wijst het op een beginnende keelonsteking en soms gewoon een wat opgezette keel.

Goed drinken en je zult zien dat het vanzelf weggaat.
Heb ik uiteraard al gedaan en ja..dat klinkt bekend allemaal, maar heb ff die " hè dat heb ik ook al zooooooo lang, maak je nie druk"-reactie nodig!
toen mijn vader ernstig ziek was had ik het ook, 8 weken lang.

een paar weken voor zijn dood vond ik het ook heel angstig worden maar was bang om een aansteller te wezen.

toch idd naar de ha gegaan. en die stelde dezelfde diagnose "spanningen'" ik kreeg tabletten mee die mijn keel wat verzachte of verdoofde (dit weet ik niet meer) maar ik voelde de brok in de keel minder, waardoor ik er ook minder aan dacht.

het is langzaam weggegaan.
Het is een hele enge ziekte, die " hypochondrie" heet. Google maar eens!
quote:Substanza_ schreef op 07 maart 2011 @ 20:53:

Het is een hele enge ziekte, die " hypochondrie" heet. Google maar eens!

sjonge wat constructief....

Gewoon even langs de HA om te laten checken. Het kán wel iets zijn. (mijn moeder had bijv. een overactieve bijschildklier en het duurde wel even voor het was uitgevogeld. Die moest er wel uit dus) maar het hóeft niet....
Helemaal eens met Hangmat, gewoon even naar de huisarts hiermee!
Ben al 2 keer geweest,voel me dan ook zo'n zeurdoos.. Maar ga morgen maar weer een afspraak maken want ik wil gewoon dat t weggaat!
Ik heb dat gevoel ook gehad, tot 2 x toe. Er zijn de 1e keer onderzoeken gedaan maar was dus gewoon een globusgevoel. Dat kan een behoorlijke tijd aanhouden, enkele maanden en heeft alles te maken met stress. Dus niks om je zorgen over te maken.
Enkele maanden..zucht. Wat zit een lichaam toch raar in elkaar! Denk je dat je de stress/spanningen/wat dan ook uit je kop hebt, komen de vage klachtjes weer om de hoek zeilen..
Ik heb het ook bij stress . Ging al een stuk beter toen ik wist dat het daardoor kwam en veel mensen er last van hebben
'k Heb het ook een tijd gehad. Vooral 's avonds in bed ging slikken soms heel lastig en was ik bang dat m'n luchtpijp dicht zou gaan ofzo. Hoe meer ik erop lette hoe erger het werd. Af en toe voel ik het nog eens opkomen, maar nu ik weet dat het vanzelf verdwijnt heb ik er nauwelijks nog last van.
vandaag naar ha geweest,deze voelde een verdikking. Terwijl die vorige week niet gevoeld werd door andere ha,die vond alles normaal! Kreeg verwijzing om echo te laten maken,hoeft nix ernstigs te zijn zegt ie. Nou kan ik morgen al gelukkig maar ik zit me érg bang te maken..hopen dat het mee valt!
Is het te vergelijken met de brok in je keel die je soms voelt als je moet gaan huilen? Dan is het stress. Gaat vanzelf over als de stress minder wordt. Maar als het echt is zoals je schrijft, een korreltje dan weet ik het ook niet.
Sterkte morgen gewoonmezelf!
dankjewel! Las dat jij toen ook onderzoeken hebt gehad,wat dan? Ook echo?
Ik heb toen foto's laten maken, enige lastige toen was dat ik van die vieze bariumpap moest drinken, blugh!
net terug,volgens arts zag alles er goed uit, dwz de schildklier en m'n lymfklieren! Lymfklieren wel wat vergroot maar zagen er rustig en goed uit,kan dus ergens ontsteking zitten. Over 3 dagen ha bellen voor def uitslag en dan dus maar weer verder kijken.. Beeld ik me dan in dat er wat zit?! Dat kan toch nie? Word er soms heel paniekerig van en soms voelt 't of ik stik omdat 't dan lijkt of ik écht nie kan slikken! En als ik eet heb ik nergens last van! Lekker blijven eten dus,haha!
Mooi dat het allemaal goed is. Ik had ook heel duidelijk het gevoel dat er iets zat, slikte ook vaak en keek regelmatig in de spiegel of ik niks zag zitten/hangen. En inderdaad met eten nergens last van. Psyche kan rare dingen doen met een mens hoor.
inderdaad telkens kijken en zelfs voelen..kan 't zijn dat je dan zelfs je tongamandel kunt voelen? Sorry hoor,toos-hopeloos wil d'r gewoon vanaf! Was het gevoel bij jou zomaar ineens weg? Heb je tips? Fijn trouwens dat je reageert!
Opeens was het weg en toen realiseerde ik me dat dat al een paar dagen het geval was, want je gaat er gewoon een soort aan wennen als het zo lang duurt. Voelen heb ik overigens niet gedaan, wel veel keel schrapen in het begin.

Hoe jong/oud ben je eigenlijk en in welk deel van Nederland woon je?
Ben 29 en woon in t oosten des lands (niet met een lange ooooo ) en gij? Heel veel schrapen en slikken, dagtaak zeg maar, wat ik van de ha moet proberen niet te doen..
Ik woon in het hectische westen, regio Den Haag en ben 48.
Aangenaam! Heb je nog wijze tips om m'n gedachten uit m'n strotje te krijgen? Begin zo maar 's met boodschappen doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven