Gezondheid alle pijlers

Wie herkent mijn klachten? 'Verdoofd' hoofd / wazig zien

11-03-2011 18:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten einde raad hier maar eens een bericht.

Wie herkent wat ik heb?!

Want de huisartsen zijn het ook niet met elkaar eens.....

Ik heb al 9 maanden een soort 'verdoofd' gevoel in de rechterkant van mijn hoofd en een beetje een drukkend gevoel achter mijn oog. Het lijkt ook net of ik met mijn rechteroog waziger zie. Daardoor krijg ik ook hoofdpijn.

Als ik echter mijn hand op mijn goede oog leg, zie ik niet daadwerkelijk waziger met mijn rechteroog.

Onder mijn rechteroog zit ook een klein 'blubje'

Het lijkt een soort van wal onder mijn oog. Voor een ander is dit overigens bijna niet te zien.

Als ik achter de pc zit, tv kijk e.d. wordt het overigens steeds erger..

Ik ben niet echt verkouden..

De ene huisarts zegt stellig dat het een bijholteonsteking is (en dan de holtes dicht bij de oogzenuw. Dat kan deze klachten geven en hoeft volgens hem niet altijd samen te gaan met verkoudheid).

De andere huisarts denkt nu aan zenuwpijn/aangezichtspijn.

Ik heb een tijdje druppels (voor bijholteontsteking) gehad en toen werden de klachten wel iets minder (maar het is nooit helemaal weggeweest).

De laatste weken is het weer steeds erger geworden, waarna ik dus weer terug ben gegaan naar de huisarts en nu weer een andere diagnose krijg.

Ik wil voorkomen dat ik straks maanden verder ben en weer op het verkeerde spoor zit..

Oogarts ben ik al geweest; alles goed.

Maar nu?

KNO-arts? Neuroloog?

Wie o wie ziet het licht?
Dokters...
quote:Vilma schreef op 11 maart 2011 @ 18:25:

Dokters...

Tja.....dat was dus ook precies mijn constatering :-)

Tjonge, jonge.....daar word je toch niet goed van? Als ZIJ het al niet weten........

Ik kreeg eerst ook nog zo'n jongen in opleiding. Heb ik weer, dacht ik.

Kijkt hij me op een gegeven moment aan en zegt; 'tja....ik weet het nu ook niet meer zo goed....'

Ik zei; 'nee, ik ook niet.....daarom kom ik hier!'

Heb nu wel een doorverwijzing naar een neuroloog.. Zag dat ze met een MRI ook bijholteontstekingen kunnen zien, dus wellicht wordt het dan in elk geval duidelijk wat ik nu heb!
Ik ken het gevoel (ik heb het alleen als ik erg moe ben) , maar dat dit zo lang aanhoud en met wat de artsen zeggen zou ik een doorverwijzing vragen (eisen) voor de KNO-arts als deze er niet uit komt dan zal hij je weer door sturen naar een andere arts en op deze manier komen ze er achter wat het is.

Je mag gerust tegen je ha (huisarts) zeggen dat je het aanmodderen zat bent en nu wilt weten wat het is, vaak gaan ze daar niet tegen in want het is waar (toch).

Meid dit duurt veelste lang, ik wens je veel sterkte en ben benieuwd wat er uit komt.

Groetjes Quinta
We waren gelijk aan het type

Ik ben blij voor je dat je nu naar een neuroloog gaat

succes!!!!
Tja..ik weet alleen dus niet of de neuroloog de juiste plek is of de KNO-arts (de ene huisarts zegt het een en de ander weer iets anders).

Ik wil gewoon niet weer maanden verder zijn zonder dat er duidelijkheid is..

Maar goed; blijkbaar kun je met een MRI óók zien hoe die bijholtes eruit zien, dus hopelijk kom ik nu een stapje verder.

Vind het wel eng, eerlijk gezegd...

Dank voor je bericht trouwens!
Ik heb dit probleem gehad toen ik overspannen raakte. Daardoor ging mijn nek vastzitten en ontstonden deze klachten. Ik had geen pijn in mijn nek, maar hij werd steeds strammer. Nooit geweten dat e.e.a. met elkaar te maken kon hebben, maar mijn opticien wees mij erop.

Heb een tijd fysiotherapie gehad voor mijn nek en nu heb ik er niet echt veel last meer van. Alleen als ik erg gespannen ben.
TO als het al 9 maanden duurt is het iets anders dan een bijholteontsteking. Aangezichtspijn zou kunnen maar het blijft gissen.

Neuroloog, MRI EN KNO arts lijken me een goed plan in deze omdat je dan wat dingen uit kunt sluiten. Het je al wel antibiotica gehad? En werden jouw klachten toen minder? Heb je koorts?
quote:welsie schreef op 11 maart 2011 @ 19:10:

Ik heb dit probleem gehad toen ik overspannen raakte. Daardoor ging mijn nek vastzitten en ontstonden deze klachten. Ik had geen pijn in mijn nek, maar hij werd steeds strammer. Nooit geweten dat e.e.a. met elkaar te maken kon hebben, maar mijn opticien wees mij erop.

Heb een tijd fysiotherapie gehad voor mijn nek en nu heb ik er niet echt veel last meer van. Alleen als ik erg gespannen ben.

Ook echt aan één kant van je hoofd?

Het is bij een continu gevoel in de rechterkant van mijn hoofd..

Bedankt voor de tip. Het zou wel kunnen; ik heb wel een erg drukke periode met stress door combi werk/studie/sociaal leven.

Aan de andere kant is het wel begonnen in mijn zomervakantie, toen ik juist heel relaxed was..
quote:Maryssa schreef op 11 maart 2011 @ 19:17:

TO als het al 9 maanden duurt is het iets anders dan een bijholteontsteking. Aangezichtspijn zou kunnen maar het blijft gissen.

Neuroloog, MRI EN KNO arts lijken me een goed plan in deze omdat je dan wat dingen uit kunt sluiten. Het je al wel antibiotica gehad? En werden jouw klachten toen minder? Heb je koorts?

Nee, ik heb geen antibiotica gehad. Wel neusdruppels (van die pipetjes). Toen werden mijn klachten wel minder.

Ik heb geen koorts, ook niet gehad.

En ook geen echte verkoudheid; loopneus, slijm e.d.
Ik zit te denken aan clusterhoofdpijn!
quote:Maryssa schreef op 11 maart 2011 @ 19:17:

TO als het al 9 maanden duurt is het iets anders dan een bijholteontsteking. Gaat een (chronische) bijholteontsteking eigenlijk altijd weer vanzelf over na een bepaalde tijd? (bij chronisch komt het natuurlijk wel steeds terug, maar is het dan ook met periodes weer weg...?)
quote:esmee43 schreef op 11 maart 2011 @ 19:49:

Ik zit te denken aan clusterhoofdpijn!

*gaat even googelen*

Heb echter het idee dat de pijn daar niet 'ernstig' genoeg voor is en te langdurig (het is er eigenlijk bijna constant)..
Ik had het juist heel duidelijk aan één kant. Heb ontdekt dat een gespannen nek gekke dingen met je lichaam kunnen doen.

Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn.... ieder lichaam is anders.

Ik was al die tijd heel bang dat het een hersentumor of zoiets zou zijn en was dus erg opgelucht dat een paar keer naar de fysio al zoveel hielp. Juist toen kwam de pijn.... daarvoor had ik helemaal geen last van mijn nek (dacht ik). Zat al zo vast dat ik mijn hele lichaam anders gebruikte blijkbaar.
quote:welsie schreef op 11 maart 2011 @ 20:53:

Ik had het juist heel duidelijk aan één kant. Heb ontdekt dat een gespannen nek gekke dingen met je lichaam kunnen doen.

Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn.... ieder lichaam is anders.

Ik was al die tijd heel bang dat het een hersentumor of zoiets zou zijn en was dus erg opgelucht dat een paar keer naar de fysio al zoveel hielp. Juist toen kwam de pijn.... daarvoor had ik helemaal geen last van mijn nek (dacht ik). Zat al zo vast dat ik mijn hele lichaam anders gebruikte blijkbaar.

Het zou ook wel kunnen hoor..

Ik heb wel meerdere klachten die van spanning komen (wat ik dus inderdaad ook nooit gedacht had dat dat zulke gekke dingen met je lichaam kan doen).

En ik heb inderdaad wel stress door combi werk/studie/sociaal leven.

Alle tips zijn welkom wat dat betreft.

Ik wil gewoon weten wat ik heb en vooral; wat ik eraan kan doen.

Eens bij een fysio langsgaan kan natuurlijk sowieso nooit kwaad. Het kost alleen weer allemaal zoveel tijjjddd. Maar voor mijn gezondheid moet dat maar even!
Het blubje bij je oog begrijp ik niet helemaal.

Maar ik begrijp uit je verhaal dat je dus met een terugkerende bijholteontsteking te kampen hebt terwijl je niet verkouden bent.

Is alles in orde met de kiezen in je bovenkaak?
Als ik die klachten had zou ik toch graag een scan hebben.

Dan kunnen er hopelijk een aantal dingen uitgesloten worden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Just Julie schreef op 11 maart 2011 @ 20:31:

[...]

*gaat even googelen*

Heb echter het idee dat de pijn daar niet 'ernstig' genoeg voor is en te langdurig (het is er eigenlijk bijna constant)..

Hou eens 'n dag of twee bij hoe vaak je die hoofdpijn hebt en hoe lang zo'n "aanval" dan duurt. Clusterhoofdpijn heeft 'n geniepig "zusje": Sjaastad Syndroom. Grote verschil tussen die twee is de frequentie en duur van de aanvallen, en de medicatie. Sjaastad is overwegend goed te behandelen, clusterhoofdpijn wat minder.

Wat het uitsluiten van clusterhoofdpijn c.q. Sjaastad de moeite waard maakt, is dat de symptomen waar je het over hebt wel heel typisch zijn: hoofdpijn aan 1 zijde van het hoofd, achter het oog, loopneus, wazig zien met 1 oog maar toch weer niet. De neuroloog kan je daar verder mee helpen.

Idd tandarts/kaakchirurg zou 'n andere optie zijn: tanden en kiezen hebben meer invloed als veel mensen in de gaten hebben. Ook KNO-arts zou 'n zinnig traject zijn vanwege de holtes.

Persoonlijk zou ik beginnen bij de neuroloog, maar ik ben bevooroordeeld: mijn man heeft Sjaastad en ik heb voor hem (en de neuroloog ) heel veel uitgezocht en opgezocht.
quote:Vilma schreef op 11 maart 2011 @ 22:49:

Het blubje bij je oog begrijp ik niet helemaal.

Maar ik begrijp uit je verhaal dat je dus met een terugkerende bijholteontsteking te kampen hebt terwijl je niet verkouden bent.

Is alles in orde met de kiezen in je bovenkaak?

Er zit gewoon een hele kleine verdikking onder mijn rechteroog.. Net of je slecht geslapen hebt (een wallllll ). En dat dus al sinds augustus.

Ik weet niet of het een bijholteontsteking is; dat zegt de ene huisarts en ook de oogarts (niet dat dat zijn vak is, maar goed) dacht dat. Een bijholteontsteking in een van de holtes dicht bij de oogzenuw, waardoor het dus die klachten geeft van waziger zien.

Maar nee, ik ben inderdaad niet verkouden, geen loopneus e.d.

Kiezen zijn goed...pas nog bij tandarts geweest..
Je hebt ook nooit een apex gehad bij de kaakchirurg, of een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts?
quote:Moonlight82 schreef op 11 maart 2011 @ 22:54:

Als ik die klachten had zou ik toch graag een scan hebben.

Dan kunnen er hopelijk een aantal dingen uitgesloten worden.

Ik ben er eigenlijk ook wel 'blij' mee. Moet ergens beginnen en begin me nu ook wel lichtelijk zorgen te maken, omdat die klachten zo lang duren. Vind het dus ook wel fijn om dingen uit te sluiten en wat meer duidelijkheid te krijgen. Moet ergens beginnen.

En omdat er met een scan allerlei verschillende diagnoses gesteld kunnen worden levert het misschien ook echt iets op...

Holtes e.d. kunnen ze ook zien.

En of er toch niet iets achter mijn oog zit. Dat is nu toch wel even prettig om uit te sluiten!
quote:Vilma schreef op 11 maart 2011 @ 23:11:

Je hebt ook nooit een apex gehad bij de kaakchirurg, of een wortelkanaalbehandeling bij de tandarts?

Een wattes....?

*Moest even googelen.......-bloos-*

Nee, nooit gehad.

Beide niet.
quote:Just Julie schreef op 11 maart 2011 @ 23:14:

[...]

Een wattes....?

*Moest even googelen.......-bloos-*

Nee, nooit gehad.

Beide niet.

Gefeliciteerd, je kunt de kaakchirurg dan in dit geval doorstrepen

Wel vreselijk vervelend dat de klachten die jij hebt maar niet ophouden en er geen duidelijke diagnose is gegeven.

Ik wens je veel sterkte
quote:Veronicas schreef op 11 maart 2011 @ 23:05:

[...]

Hou eens 'n dag of twee bij hoe vaak je die hoofdpijn hebt en hoe lang zo'n "aanval" dan duurt. Clusterhoofdpijn heeft 'n geniepig "zusje": Sjaastad Syndroom. Grote verschil tussen die twee is de frequentie en duur van de aanvallen, en de medicatie. Sjaastad is overwegend goed te behandelen, clusterhoofdpijn wat minder.

Wat het uitsluiten van clusterhoofdpijn c.q. Sjaastad de moeite waard maakt, is dat de symptomen waar je het over hebt wel heel typisch zijn: hoofdpijn aan 1 zijde van het hoofd, achter het oog, loopneus, wazig zien met 1 oog maar toch weer niet. De neuroloog kan je daar verder mee helpen.

Idd tandarts/kaakchirurg zou 'n andere optie zijn: tanden en kiezen hebben meer invloed als veel mensen in de gaten hebben. Ook KNO-arts zou 'n zinnig traject zijn vanwege de holtes.

Persoonlijk zou ik beginnen bij de neuroloog, maar ik ben bevooroordeeld: mijn man heeft Sjaastad en ik heb voor hem (en de neuroloog ) heel veel uitgezocht en opgezocht.

Ik heb donderdag een eerste afspraak met de neuroloog.

Een goed begin dus!

Tja...ik weet niet.

Het zou kunnen, maar het zijn niet echt 'hoofdpijnaanvallen'. Dat gevoel is er gewoon continu, de hele dag door.

Het is meer een verdoofd gevoel dan dat het aanvallen zijn, zal ik maar zeggen.

Overigens ook geen loopneus e.d.

Maar die andere symptomen die je beschrijft kloppen natuurlijk weer wel!

Zit even te googelen:

Hemicrania continua is een vrij zeldzame hoofdpijnaandoening, die ik in 1984 samen met de Noorse hoogleraar Sjaastad heb beschreven. Het gaat hierbij om een pijn die constant aanwezig is in de rechter of linker zijde van het hoofd, vandaar de naam, hemicrania continua. Hemicrania betekent 'helft van het hoofd' en is ook het woord waarvan 'migraine' is afgeleid. De pijn is vrij egaal in intensiteit, dit wil zeggen, zij wisselt niet veel in de loop van de dag, zoals vaak bij hoofdpijn in het algemeen het geval is. De waarde van de beschrijving van deze hoofdpijnaandoening is dat zij heel goed reageert op behandeling met indometacine, dat dan wel dagelijks moet worden ingenomen in een dosering van 25 of 50 mg viermaal daags. Het effect treedt heel snel op, dit wil zeggen, bij de eerste inname tegen bedtijd, is de hoofdpijn vaak al de volgende morgen verdwenen.

Is dat een andere naam voor dat Sjaastad?

Nog nooit van gehoord trouwens....je leert nog eens iets.

Dat komt inderdaad wel overeen met mijn klachten (jak, je moet er toch niet aan denken dit altijd te hebben! Heeft jouw man dat?).

Maar goed, ik zal het donderdag eerst maar even aan de experts overlaten...

Overigens super bedankt voor jullie hulp! Erg fijn..
quote:Vilma schreef op 11 maart 2011 @ 23:16:

[...]

Gefeliciteerd, je kunt de kaakchirurg dan in dit geval doorstrepen

Wel vreselijk vervelend dat de klachten die jij hebt maar niet ophouden en er geen duidelijke diagnose is gegeven.

Ik wens je veel sterkte Bedankt..erg lief van je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven