Gezondheid alle pijlers

Heel moe door prozac? Is er iets wat er tegen helpt?

10-03-2011 11:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik slik nu sinds een maand prozac vanwege depressie. Ik was voor die tijd al moe (ik slaap best slecht en ik had een heel erg verstoord dag/nacht ritme) maar sinds ik dus begonnen ben met de prozac hou ik het niet meer een hele dag vol.

Ik had gehoopt dat dit snel zou afnemen, en het is ook wel iets verminderd maar niet genoeg.

Ik red het niet een hele dag, mijn energie is gewoon heel snel op, zit echt te knikken bollen, brandende ogen, wazig zien hele miksmak.

Ik slik nu twee weken vitamine b (super sterk) maar heb niet de indruk dat dit heel erg werkt.

Ik slaap nu vanaf een uur of 6 tot 9 en dan van 11 tot 7. Maar om een uur of 3 a 4 ben ik al helemaal op.

Weet iemand hoe lang dit ongeveer nog duren gaat of dat ik iets kan gebruiken wat wel net dat beetje energie geeft om een dag vol te maken?
Geen ervaring met prozac, maar:

waarom ga je niet naar je huisarts en vraag je om andere medicatie?

Dit schiet toch ook niet op? Iig: lieve warme knuv en veel sterkte!
Wacht het nog even af zou ik zeggen. Sommige bijwerkingen verdwijnen snel, anderen doen daar wat langer over.

Ik had het in het begin met Lexapro (escitalopram). Ik ben het na 2 weken 's avonds gaan innemen. Is dat ook geen optie met de Prozac/fluoxetine?
hmm nee weet er niks van heb zelf ook aan de prozac gezeten maar werd er niet bepaald moe van ik vond het wel een goed middel,mijn advies is bespreek het met je doc want misschien past het middel niet bij je of moet het nog inwerken en je lichaam er nog aan wennen

goood luck!
Herkenbaar, ging bij mij vanzelf over na een paar weken!
This is not kosher!
Om deze reden is mijn dosis weer verminderd van 40 naar 20 mg. Mijn hele slaapritme is nu verneukt. Kon overdag ook niet wakker blijven, gevolg -> 's nachts wakker. En mijn ouders maar zeggen dat het met discipline te maken had :P
Meestal is 6 weken de termijn waarna je gaat kijken hoe t gaat met de medicatie.

Is er in je denken al iets veranderd? Minder negatief?

En sliep je voor die tijd heel erg weinig? Mijn theorie van de koude grond is dat je lijf dan slaap aan het inhalen is. Maar mijn SPV-er en psychiater zijn het er niet over eens of dat zo is.

Ga je genoeg naar buiten (liefst middenop de dag) voor voldoende daglicht. Dat helpt ook mee voor je ritme.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Als ik jou was zou ik degene bellen die je de prozac heeft voorgeschreven.

Ikzelf heb er geen last van gehad en ik slikte op een gegeven moment 60mg prozac.

Het zou heel goed kunnen dat, zoals moonlight zegt, dat je slaap aan het inhalen bent!
heb een paar jaar aan de prozac gezeten.

superspul maar wel bijwerkingen idd.

ik werd er ook erg sloom van en slikte hem daarom

voordat ik naar bed ging.

het is helaas een bijwerking die er echt bijhoort,

en zal zeer waarschijnlijk ook niet overgaan zolang je het

gebruikt.

vandaar dus de optie om het savonds te slikken.

Deed ik in ieder geval wel altijd.
Klopt heb ik ook last van gehad en voelde me ook draaierig enzo. Heb eerst ook heel erg last gehad van mijn depressie, maar dat stond ook in de bijsluiter dat het wat zou verergeren.

Nou, dat heeft mijn vriend ook wel geweten :D

Wilde er eigenlijk mee stoppen, maar ben er toch mee doorgegaan. Ik heb Prozac gekregen omdat ik niet meer kon stoppen met eten en dat zou mijn eetlust moeten verminderen.

Eerst had ik Citalopram en daar was ik heel tevreden over, behalve dan het ongeremde eten.
Ik heb ook prozac gehad en je ervaring komt overeen met mijn eerste weken. Even afwachten en idd vragen of je het s avonds mag slikken, heb ik toen ook gedaan.
dat slaapritme in de war had ik ook, dat gaat na een tijdje over.

ik kreeg het advies om op een vaste tijd naar bed te gaan en op te staan. (23u naar bed, 7 u op, of 24u naar bed, 8 u op enz)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven